- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Geniaalste / ingewikkeldste plots
Geniaalste / ingewikkeldste plots
Xx_se7en_xX
-
- 575 berichten
- 495 stemmen
Oldboy
Usual Suspects
vond ik de eerste keer vrij ingewikkeld.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
wat bertreft de nieuwste categorie de vaagste, wint david lynch het wel . Toch is lost highway dan de overtreffende trap..
Lost Highway is ingewikkelder, maar het mooie aan Mulholland Dr. vind ik toch al de subtiele verwijzingen in objecten, kleuren, scénes, dialogen.
Mede daardoor vind ik Mulholland Dr. ook een stuk beter dan Lost Highway.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Anyway...
Mulholland Dr.
Swimming Pool
Chasing Sleep
Jacob's Ladder
Dark Country
Dead End
Lost Highway
Abre Los Ojos
Possession (1981)
Donnie Darko
Twelve Monkeys
The Machinist
Ok misschien niet ingewikkeld, maar erg aantrekkelijk.
Natuurlijk zou ik 'Primer' kunnen noemen, maar ik vond de film zo oersaai dat ik dat toch maar niet doe.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Dat niemand deze noemt, geniaal hoefde het niet te zijn maar wel ingewikkeld, dus:
Xx_se7en_xX
-
- 575 berichten
- 495 stemmen
Lucky Number Slevin
vind ik ook wel geniaal en ingewikkeld
Xx_se7en_xX
-
- 575 berichten
- 495 stemmen
Ik hou volstrekt niet van ingewikkelde plots.. maskeren meestal een matige of zwakke film. Saw vond ik wel tof de eerste keer, of seven.. maar dat zijn dan ook meteen films die je daarna amper meer hoeft te kijken. Jacob's Ladder heeft net dat beetje extra als film met een diepere plot of Dead Man's Shoes.. maar Donnie is natuurlijk de beste als film met een onnavolgbaar verhaal en plot, terwijl de film van a tot z boeiend blijft. Dat vind ik pas echt knap, kan zelfs meester Lynch iets van leren (hoop ik).
Dus daarom heb je bijvoorbeeld de Usual Suspects zo laag beoordeeld.
Sukantara
-
- 95 berichten
- 102 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Ingewikkelste film die je ooit gezien hebt ?:
Wat is de ingewikkelste film die je ooit gezien hebt ?
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 834 stemmen
Primer, gister weer is herzien. Zwaar ingewikkelde film imo.
Driello
-
- 1379 berichten
- 0 stemmen
Vond de climax van Jackie Brown wel wat. Ondanks dat deze begrijpbaar en volgbaar is kan ik hem na het kijken van de film nooit navertellen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
The Departed.
Jackie Brown.
Lock, Stock and Two Smoking Barrels.
clockwork72
-
- 2727 berichten
- 1582 stemmen
Donnie Darko vond ik erg ingewikkeld.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Lucky Number Slevin
vind ik ook wel geniaal en ingewikkeld
LOL
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Na de zoveelste plotwending verstond ik helemaal niet meer hoe de vork in de steel zat. Eigenlijk de eerste en enigste keer dat me dat overkomen is.
remorz
-
- 1930 berichten
- 2379 stemmen
Ik weet nog dat ik bij de eerste kijkbeurt Eternal Sunshine en LA Confidential aangename mind boggles vond. Goed te volgen, maar dat neemt niet weg dat ze ingewikkeld te bedenken zijn.
Mr. Nobody en La Grande Belezza zijn niet echt ingewikkeld als je kunt loslaten dat je alles móet kunnen volgen maar wel echt geniaal.
Ik betrap mezelf erop dat ik nog altijd moeite heb Ghost in the Shell 2 na te vertellen.
Beetje opzettelijk vaag vond ik Annihilation en Revolver, maar beiden toch ook wel een soort geniaal-light.
kappeuter (crew films)
-
- 72626 berichten
- 5779 stemmen
Wel goed te volgen nog.