- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Geniaalste / ingewikkeldste plots
Geniaalste / ingewikkeldste plots
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Wat vinden jullie nou de films met de meest ingewikkelste plots ? hoeft nier perse geniaal te zijn maar meestal boeit zo een plot toch wel.
Zelf deed ik toch wel een paar keertjes over :
Mullholland Drive , Memento en Donnie Darko.
Alle drie overgens geweldige films.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Adaptation
Perfect Blue
...vond ik nog wel een stukje pittiger.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Perfect Blue is voor mij dé film die beiden perfect combineert.
Verder Jin-Roh (beetje van beiden), Izo (geniaal) en Talking Head (geniaal).
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wel geniaal ja, maar ingewikkeld is ie toch niet?
Ik moet verder zeggen weinig op te hebben met ingewikkelde plots. Ze komen vaak gekunselt over en doen vooral ingewikkeld om ingewikkeld te zijn en intelligent over te komen. Mulholland Drive vond ik echter wel een goede. 2001: A Space Odyssey is ook ingewikkeld, maar ik denk niet dat dat is wat je zoekt
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Die is ook geniaal, maar vond ik ook niet bijster ingewikkeld. Voor Cary Grants personage misschien wel, maar wij als kijker komen toch al vrij snel te weten hoe het in elkaar steekt. Toch?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Janghwa, Hongryeon (A Tale of Two Sisters).
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Cannibal Holocaust
The Usual Suspects
Seven
Cube
...
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2493 stemmen
Fight Club vind ik inderdaad wel één van de mooiste plots ooit bedacht. Alleen is die misschien al weer wat beter te volgen, maar toch..
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Die is ook geniaal, maar vond ik ook niet bijster ingewikkeld. Voor Cary Grants personage misschien wel, maar wij als kijker komen toch al vrij snel te weten hoe het in elkaar steekt. Toch?
Niet ingewikkeld, maar wel geniaal. net als Usual Suspects.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Janghwa, Hongryeon (A Tale of Two Sisters).
Zo ken ik er nog wel zo'n 150....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mulholland Drive op afstand. Zo gedetailleerd en alles klopt gewoon.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Idd Mulholland Drive. Kan zo 1 2 3 niets anders noemen eigenlijk.
SuperSideSwipe
-
- 4462 berichten
- 2865 stemmen
Fight Club vind ik een van de geniaalste,
Meest ingewikkelde van de films die ik heb gezien is ongetwijfeld "Memento". Regelmatig Pffffffffffff van vermoeidheid lopen blazen. Erg lastig te volgen, en dan ook nog een soort gespleten persoonlijkheid er tussendoor. Bij die film zijn de overigen zoals Usual Suspects eitjes om te volgen.
Robbertroos
-
- 29 berichten
- 30 stemmen
Misschien wel alle films van David Lynch en een aantal van Stanley Kubrick(A Clockwork Orange en 2001: A Space Odyssey). Een recente film is misschien wel Saw.
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Ik wou ook Mulholland Drive noemen (net gekeken)
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Donnie Darko
Memento
The Usual Suspects
21 Grams
Pulp Fiction
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Niet zozeer ingewikkeld maar wel even gekrabt achter de oren tijdens het kijken:
Argento's Inferno
Testament of Orpheus
Django Kill
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Het prachtige aan het script van Memento is dat het ingewikkeld gebracht wordt en ook zo over komt, maar dat het in wezen een redelijk eenvoudig verhaal is.
Subliem vind ik ook het plot van Vertigo dat in de tweede helft volledig open bloeit.
Snatch en Pulp Fiction zitten ook erg goed in elkaar.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11459 berichten
- 4880 stemmen
Picnic at Hanging Rock was ook erg cool, en ook heel erg onbegrijpelijk. Na het zien van deze film was het me trouwens echt duidelijk waar Sofia Coppola haar inspiratie voor The Virgin Suicides vandaan haalde.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Donnie darko
stalker
mulholland drive
2001 a space odessy
rashomon
lost highway
se7en
Geniaal!!!
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Primer, eigenlijk met stip. Wat mij verhaaltechnisch onmogelijk leek, deed Primer met verve.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Toevallig gister weer eens een keer gezien.. eens met Onderhond, 't blijft een heerlijke film.