menu

Film / Toplijsten en favorieten / Geniaalste / ingewikkeldste plots

zoeken in:
en The Limits of Control

Oldboy
Usual Suspects

vond ik de eerste keer vrij ingewikkeld.

Frailty

gortdroog schreef:
(quote)

wat bertreft de nieuwste categorie de vaagste, wint david lynch het wel . Toch is lost highway dan de overtreffende trap..

Lost Highway is ingewikkelder, maar het mooie aan Mulholland Dr. vind ik toch al de subtiele verwijzingen in objecten, kleuren, scénes, dialogen.
Mede daardoor vind ik Mulholland Dr. ook een stuk beter dan Lost Highway.

Anyway...

Mulholland Dr.
Swimming Pool
Chasing Sleep
Jacob's Ladder
Dark Country
Dead End
Lost Highway
Abre Los Ojos
Possession (1981)
Donnie Darko
Twelve Monkeys
The Machinist

Ok misschien niet ingewikkeld, maar erg aantrekkelijk.
Natuurlijk zou ik 'Primer' kunnen noemen, maar ik vond de film zo oersaai dat ik dat toch maar niet doe.

Dick2008
Dat niemand deze noemt, geniaal hoefde het niet te zijn maar wel ingewikkeld, dus:

Black Dahlia, The (2006)

Europa - Lars von Trier

Lucky Number Slevin

vind ik ook wel geniaal en ingewikkeld

orbit schreef:
Ik hou volstrekt niet van ingewikkelde plots.. maskeren meestal een matige of zwakke film. Saw vond ik wel tof de eerste keer, of seven.. maar dat zijn dan ook meteen films die je daarna amper meer hoeft te kijken. Jacob's Ladder heeft net dat beetje extra als film met een diepere plot of Dead Man's Shoes.. maar Donnie is natuurlijk de beste als film met een onnavolgbaar verhaal en plot, terwijl de film van a tot z boeiend blijft. Dat vind ik pas echt knap, kan zelfs meester Lynch iets van leren (hoop ik).

Dus daarom heb je bijvoorbeeld de Usual Suspects zo laag beoordeeld.

In Film > Toplijsten en favorieten > Ingewikkelste film die je ooit gezien hebt ?:

Wat is de ingewikkelste film die je ooit gezien hebt ?

Primer, gister weer is herzien. Zwaar ingewikkelde film imo.

Southland Tales.

Driello
Vond de climax van Jackie Brown wel wat. Ondanks dat deze begrijpbaar en volgbaar is kan ik hem na het kijken van de film nooit navertellen.

The Departed.
Jackie Brown.
Lock, Stock and Two Smoking Barrels.

Donnie Darko vond ik erg ingewikkeld.

Reinbo
Adaptation

dominion
De wending in The Game was geniaal.

Xx_se7en_xX schreef:
Lucky Number Slevin

vind ik ook wel geniaal en ingewikkeld

LOL

The Big Sleep (1946)

Na de zoveelste plotwending verstond ik helemaal niet meer hoe de vork in de steel zat. Eigenlijk de eerste en enigste keer dat me dat overkomen is.

Ik weet nog dat ik bij de eerste kijkbeurt Eternal Sunshine en LA Confidential aangename mind boggles vond. Goed te volgen, maar dat neemt niet weg dat ze ingewikkeld te bedenken zijn.

Mr. Nobody en La Grande Belezza zijn niet echt ingewikkeld als je kunt loslaten dat je alles móet kunnen volgen maar wel echt geniaal.

Ik betrap mezelf erop dat ik nog altijd moeite heb Ghost in the Shell 2 na te vertellen.

Beetje opzettelijk vaag vond ik Annihilation en Revolver, maar beiden toch ook wel een soort geniaal-light.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Durante la Tormenta (2018)

Wel goed te volgen nog.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.