- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Films die wel of niet in de top 250 horen
Films die wel of niet in de top 250 horen
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Ik kom eerlijk gezegd nog maar heel weinig films tegen bij mijn stemmen van dat ik vind dat die er wel in horen. Met een film als Sissi en met Singing in the rain hebben ik weinig probleem en ik heb ook veel films gezien waarvan ik nu vind, wel / niet. Ik heb hieronder een aantal opgesomd, gaat niet zozeer om goed / niet goed, maar gewoon had er wel in gemogen.
Der Blaue Engel (1930)
Fanfare (1958)
Grease (1978)
The African Queen (1951)
Shrek (2001)
The Birds (1963)
From here to Eternity (1953)
Giant (1956)
Gone with the wind (1939)
High Noon (1952)
Saturday Night Fever (1977)
Turks Fruit (1973)
(Grease, Shrek en Dirty Dancing staan in de alternatieve top 250)
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Dat heb ik bij de nummer 1 willen aantonen. Schrijf nou gewoon wat je er zelf van vindt en als je er wat achtergrondinformatie bij gaat gebruiken zorg dan dat correct is. Maar ipv daarvan krijg je een reactie van de drie biggetjes. Dan ben ik met die film ook klaar. Natuurlijk ben ik wel offtopic bezig geweest maar ik ben het toch eens met je uitspraak daar, dat je wel betere films kent.
ik begreep even niet wat je met dit bericht bedoelde dus ik heb even de berichten na gelezen bij de nr 1
in de lijst en nu begrijp ik wat je bedoeld.
tja de nummer 1 blijft een discussie punt.
blijft een doorn in het oog
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Law Abiding Citizen! Belachelijk werkelijk, meest ridicule film van de jaren 00'.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
staat niet in de top 250,wel in de alternatieve top lijst.
dus hebben mensen deze film in hun persoonlijke top 10 staan.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Jazeker, op 211
Voor liefhebbers van vooral klassiekers, kun je beter de jaarlijstjes bekijken. Lijst van 1956, Giant staat er wel in, en bijvoorbeeld High Society ook, leuk toch?
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
ja inderdaad op 211 had ik overheen gekeken
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
ook de Academy of Motion Pictures Arts and Sciences maakt dit onderscheid, er is niet voor niets een aparte oscar voor tekenfilms (en ook voor documentaires trouwens).
Hoewel de Oscars wat mij betreft geen maatstaf zijn is het ook geen goed voorbeeld. Animatiefilms hebben dan wel hun eigen categorie maar kunnen ook gewoon genomineerd worden voor beste film en dat gebeurt ook weleens. Beauty and the Beast bijvoorbeeld en recenter Up. Ook decumentaires kunnen gewoon genomineerd worden voor Beste Film. Dat is echter nog nooit gebeurd.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Tsja, dat zijn immens bekende films, daar kun je toch niet omheen?
Vroeger kwamen die films gewoon op tv en dan keek je die of je ging wat anders doen want meer keus was er niet. Trailers, internet, was er allemaal niet. Ik ben nu niet zo meer van die "klassiekers" al waren veel toen nog niet eens zo oud en vind ik sommige nog steeds de moeite waard, en wellicht een aantal andere zal ik nog eens bekijken mocht ik ze tegenkomen. Maar ik heb ook gewoon een heleboel niet gezien en heb er ook geen zin in.
Ik loop met regelmaat mijn stemmenlijstjes langs en kwam deze twee tegen die heeft Film Pegasus wel maar jij nog niet gezien. Ik wil niets opdringen want ja blijft kwestie van smaak maar deze lijken met toch echte klassiekers om eens gezien te hebben en mogen ook in de toplijst: East of Eden (1955) en Mutiny on the Bounty (1962)
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
The World's Fastest Indian (2005) hoe dit gedrocht in de top 250 heeft weten te komen is me een raadsel. Hier had zoooooveel meer in gezeten.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Ik vind dat Toy story 3 niet in de top 250 hoort. Althans, niet als het eerste deel van Toy story er niet in staat. Ik vind deel 1 namelijk veel beter dan deel 3.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Ik vind dat Toy story 3 niet in de top 250 hoort. Althans, niet als het eerste deel van Toy story er niet in staat.
Scherp. En gek ja. Over het algemeen kom ik van die berichten tegen, dat sequels als minder prettig worden ervaren. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar best opvallend.
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Ik vind dat Toy story 3 niet in de top 250 hoort. Althans, niet als het eerste deel van Toy story er niet in staat. Ik vind deel 1 namelijk veel beter dan deel 3.
Deel drie is veel beter dan deel 1.
In principe is Toy Story 3 de beste animatie film die er is m.i.
Hoewel dit weekend stevig aan de stoelpoten is gezaagd door de Lego film.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Of films nu wel of niet in de top 250 thuishoren kan je eindeloos over debatteren. De waarderingen zijn er, dus het zegt toch wel veel over de voorkeuren van de personen die hebben gestemd hier. Je kan natuurlijk zeggen, ja het zijn enkel Nederlanders en Vlamingen die hier stemmen dus op internationaal vlak zijn representatief. Aan de andere kant zie ik toch veel overeenkomsten met de top 250 op imdb. Imdb is een internationale site al zijn het merendeel van de stemmers Amerikaans. Lijkt me ook wel logisch gezien het meeste aantal films uit de USA komen en het land heeft nu eenmaal veel inwoners.
Moest ik zelf kunnen beslissen, dan zou de top 250 enkel uit films bestaan die ik in mijn eigen bezit heb. Ik heb nog nog niet berekend hoeveel films ik uit deze top bezit, ga dat voor de aardigheid straks eens doen, maar op het eerste zicht gaan dat er toch niet zo veel zijn. Mijn top 250 zou er dus wel heel anders uitzien. Zuiver gebaseerd op mijn preferenties zouden er een hele hoop niet echt thuishoren.
De top 250 is misschien wel een goede leidraad voor mensen om te zien wat er over het algemeen wordt gewaardeerd, maar aan de andere kant ook een belemmering om wat nieuws te ontdekken. Ik heb gisteren voor de aardigheid zo eens gekeken naar de threads van films die hoog gewaardeerd staan. Niet enkel zag ik veel pagina's met reacties, ook heel vaak dezelfde namen terugkomen die bij momenten maar blijven dialogeren alsof er niets anders bestaat dan een select kransje van films waar ze de komende jaren nog over kunnen blijven praten. Nu goed als ze dat leuk vinden wie ben ik om dat plezier te bederven. Ik vind het enkel jammer voor de films die lager of zelfs helemaal niet in de top 250 staan. Als je daar wat langer over wil discussiëren dan ben je meestal aangewezen op imdb fora.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Ik kom eerlijk gezegd nog maar heel weinig films tegen bij mijn stemmen van dat ik vind dat die er wel in horen. Met een film als Sissi en met Singing in the rain hebben ik weinig probleem en ik heb ook veel films gezien waarvan ik nu vind, wel / niet. Ik heb hieronder een aantal opgesomd, gaat niet zozeer om goed / niet goed, maar gewoon had er wel in gemogen.
Der Blaue Engel (1930)
Fanfare (1958)
Grease (1978)
The African Queen (1951)
Shrek (2001)
The Birds (1963)
From here to Eternity (1953)
Giant (1956)
Gone with the wind (1939)
High Noon (1952)
Saturday Night Fever (1977)
Turks Fruit (1973)
(Grease, Shrek en Dirty Dancing staan in de alternatieve top 250)
Gek hè ik zou eigenlijk helemaal niet meer vinden dat die films een top 250 horen, hoogstens Shrek. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee met die oude films. Grease / Saturday Night Fever, ja het is jeugdsentiment maar dat is persoonlijk.
(Het bericht stamt nog voordat ik de Sound of music heb gezien, dat was 31 december 2012 voor het eerst. Laat maar zitten.)
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Welke 250 films er precies een toplijst vormen, daar bemoei ik me zo min mogelijk mee. Toch viel me iets op bij The Butterfly Effect. Daar is een aardige frictie ontstaan omtrent de topnotering. Naast een hoop halfjes en ééntjes vond ik berichten als "door 15-jarigen omhooggestemde Adam Sandler filmpje die ook eindelijk eens een film begrijpen", "een smet op de top 250" en "donnie darko voor dummies die alle klassiekers nog niet gezien hebben" een veel meer van dit soort variaties.
Maar is dit echt zo? Ik bedoel, is-ie echt zo omhooggestemd en onterecht in de toplijst? Het is inderdaad merkwaardig dat ik er zoveel lage stemmen ben tegengekomen en toch op plaats ca (90) te vinden is.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
The World's Fastest Indian (2005) hoe dit gedrocht in de top 250 heeft weten te komen is me een raadsel. Hier had zoooooveel meer in gezeten.
Recente film tijdens de hoogdagen van Moviemeter. Mocht er een beetje meer beweging mogelijk zijn in die veel te statische top 250, dan lag die er allang uit. De niet echt kritische gebruiker heeft MM allang verlaten.