menu

Film / Toplijsten en favorieten / Films die wel of niet in de top 250 horen

zoeken in:
djelle
Tja, Canvas... De Nederlandse nationale zenders bieden iig een (echt) alternatief voor al hetgeen er op de commerciele zenders te zien is. Okee, misschien gaan ze er niet ongelooflijk ver in, maar het is beter dan niks. En ze draaien af en toe heus wel eens een film dat horizonverleggend is hoor. Zo herrinner ik me dat ze onlangs "Les Vacances De Mr Hulot" draaiden bv. Ook "Fah Talai Jone" (Tears of The Black Tiger) is toch echt wel iets aparts.

kos
Onderhond schreef:
V

Ander typisch voorbeeld : Canvas zendt een oudere Lynch film uit ... welke ? The Elephant Man ...
Dat is ook gewoon de beste, kan je hen moeilijk verwijten .

film_kaza
Saw 1 en 2 horen niet in de top recent of later in de top 250.

us_raider
Nou toch wel 1 van de beste (zo niet beste) thrillers/horrors van de laatste jaren...

*Proest*

Saw is een hype die (hopelijk) iedereen over 2 jaar weer vergeten is...

Mwah, ik weet het niet, Saw lijkt richting Halloween te gaan, met veel vervolgen, maar waarvan iedereen deel 1 nog kent.

film_kaza
Angrod_Pallanén schreef:
Mwah, ik weet het niet, Saw lijkt richting Halloween te gaan, met veel vervolgen, maar waarvan iedereen deel 1 nog kent.

Dan zullen die vervolgen ook richting de 1,5 sterren gaan.

film_kaza schreef:
(quote)

Dan zullen die vervolgen ook richting de 1,5 sterren gaan.

Ik denk het niet ik hoop dat ze stoppen bij deel 3 deel 1 en 2 waren erg goed maar ze moeten stoppen bij deel 3 en dan hebben ze ook een mooie trilogie

us_raider
gotti schreef:
*Proest*

Saw is een hype die (hopelijk) iedereen over 2 jaar weer vergeten is...

Ben benieuwd welke horrors/thrillers van de laatste jaren zij zo veel beter vindt...

damon
us_raider schreef:

Ben benieuwd welke horrors/thrillers van de laatste jaren zij zo veel beter vindt...
Haute Tension is zwaar beter

film_kaza
D-ark schreef:
(quote)

Ik denk het niet ik hoop dat ze stoppen bij deel 3 deel 1 en 2 waren erg goed maar ze moeten stoppen bij deel 3 en dan hebben ze ook een mooie trilogie

Wacht maar af straks eindigt deze film net als alle andere, en proppen er weer een verhaal bij over onze jig-saw in saw 4 als die zou komen.

Stel je eens dezelfde discussie voor met titels als Police Academy 4, Friday The 13th part 6 en Rocky V.

De hedendaagse trend in Hollywood is nu eenmaal: remake, recycle en re-enact. Uit diverse bronnen (strip, literatuur), landen (de Azië-boom), concepten (sequels) en archieven (oude films).
De discussie over 'notering' gaat hoe dan ook niet over kwaliteit.

Bij Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003):

IcU schreef:
(quote)

Wat hebben mensen tegenwoordig toch tegen popcorn vermaak? Iedereen wilt een zware denk film, en niet meer relaxt achterover met een bak popcorn een kijken en niet denken film. Waarom altijd zo zwaar?

OK, kan een of andere POTC-fan dan verklaren waarom The Mummy e.d. niet in de top-250 staan? Want dat is in principe niet eerlijk.

IcU
JoeCabot schreef:
(quote)

OK, kan een of andere POTC-fan dan verklaren waarom The Mummy e.d. niet in de top-250 staan? Want dat is in principe niet eerlijk.

Mindere effecten, mindere acteurs. Van mij mag The Mummy ook wel in de top 250 staan, dat is ook geweldig vermaak, en daar zijn films voor bedoelt.

Hi-Tek
Hi-Tek schreef:
maar hoe kan deze film ooit zo hoog scoren ik zie de genialiteit er niet van in het is echt typisch popcorn vermaak, maar dan van een iets hoger niveau.

IcU schreef:
Wat hebben mensen tegenwoordig toch tegen popcorn vermaak? Iedereen wilt een zware denk film, en niet meer relaxt achterover met een bak popcorn een kijken en niet denken film. Waarom altijd zo zwaar?

Nee tuurlijk hoef ik geen zware denk films neem als voorbeeld The Negotiator ik vond dat een sterke film, maar toch is die vrij makkelijk te volgen. Het ging er mij om dat hoge gemiddelde dat verbaasde me nogal laat ik het zo zeggen ik schrok daarvan dus mijn vraag was waarom? ik gaf aan dat het geen slechte film is het is een vrij standaard verhaal, maar visueel een pareltje en ook de acteerprestaties mochten er wezen. Maar echt geniaal vond ik het niet.

JoeCabot schreef:

The Mummy is ouder dan Moviemeter en is dus nooit gehyped zoals POTC. Om diezelfde reden staat b.v. Jurassic Park ook niet in de top-250. Had Moviemeter in 1993 bestaan, dan hadden alle pubertjes uit die tijd (waaronder ikzelf) die ook de top-250 in gestemd.
Ik heb hier laatst ook een discussie over gevoerd op het forum, en sindsdien hecht ik ook geen enkele waarde aan die top-250. Ik adviseer je dat ook niet te doen. Vorm je eigen smaak en laat alle trendvolgertjes zonder eigen mening gewoon blaten over Johnny Depp z'n sexy haircut of zijn 'onvergetelijke' uitspraken. Het is hun goed recht.

Hi-Tek
Tja misschien moesten we maar eens niet al te veel waarden hechten aan de top 250, maar toch staan er zeker een aantal pareltjes in, terwijl er dan ook weer een aantal mindere films in staan. Achja het blijft natuurlijk wel erg persoonlijk, maar verder heb je wel gelijk over het feit dat bijvoorbeeld Jurassic Park niet in de top 250 staat wat ik ook overigens een zeer geslaagde film vind.

edit: maar toch heb jij wel een stuk of 7 films voor je top 10 geslecteerd die toch wel in de top 250 horen, maar het natuurlijk wel verdienen.

606
WEL:

Face/Off (1997)
Gotti (1996)
Band of Brothers (2001)

deze zijn wel bijzonder zeker band of brothers en die behoort zeker in de top 250

NIET:

Donnie darko (2001)
Se7en (1995)
Amores Perros (2000)

deze zijn leuk maar niet zo bijzonder dat ze in de top 250 staan

lowhusky
Wel:

Rocky
Unbreakable
...

Niet:
The Butterfly Effect
good will hunting
a beautiful mind
shrek
kill bill vol 1 (helaas)
My neighbour totoro
das boot
snatch.

MIJN mening.

IcU
Lord Flashheart schreef:

The Mummy is ouder dan Moviemeter en is dus nooit gehyped zoals POTC. Om diezelfde reden staat b.v. Jurassic Park ook niet in de top-250. Had Moviemeter in 1993 bestaan, dan hadden alle pubertjes uit die tijd (waaronder ikzelf) die ook de top-250 in gestemd.

Vind jij Jurassic park een puberale film dan? Het is gewoon een top 250 film; een mijlpaal in de film geschiedenis. Een top 250 film dus.

Wel:

-Dangerous Liaisons
-Ladies in Lavender
-The Remains of the Day
-Daens
-Out of Africa
-Gosford Park
-Finding Neverland
-Le Comte de Monte Cristo

Niet:

-The Truman Show
-Shrek(leuke humor maar een top 250 plaats is toch echt overdreven)
-Pirates of the Caribbean I
-Finding Nemo
-Braveheart
-Forrest Gump
-Reservoir Dogs

Back to the Future mag er wel in.

lowhusky
Pirates Of The Caribbean: The Curse of The Black pearl hoort er trouwens ook niet in.

Niet: Shawshank Redemption
Wel: Halloween, Sleepy Hollow, Others, Omen, Suspiria,Harry Potter films

Wel:

- Halloween
- City of the Lost Children
- Jurassic Park
- Irreversible
- Any Way the Wind Blows
- Y Tu Mama Tambien

Niet:

- Mystic River
- Taxi Driver
- Aliens
- Edward Scicciorhands
- Braveheart
- The Matrix

lowhusky
Die Romantic schreef:
Niet: Shawshank Redemption
Wel: Halloween, Sleepy Hollow, Others, Omen, Suspiria,Harry Potter films

Wel: Shawshank en The Omen (jaren '70)

NIET: Harry Potter films

lowhusky schreef:

NIET: Harry Potter films
Dat is nu echt een film waar je helemaal voor of helemaal tegen bent!!

Reinbo
Wel:

Jaws
Texas Chainsaw Massacre
Boogie Nights
Wild at Heart
Halloween
Face Off
Rent-a-Friend
King Kong (1933)

Niet:
Meglio Gioventu (Niet alleen saai en braaf maar ook een mini serie)
Vita e Bella
Braveheart
Mystic river
Green Mile
The Truman Show
Shrek
Pirates of the Caribbean I
Good will hunting
Beautiful mind

Reinbo schreef:
Wel:

wel:Jaws

niet:
Green Mile
Hihi, dat meen je niet!!

IcU schreef:
Vind jij Jurassic park een puberale film dan? Het is gewoon een top 250 film; een mijlpaal in de film geschiedenis. Een top 250 film dus.

Jurassic Park drijft volledig op de special effects en staat terecht niet in de top 250. Met puberale film bedoel ik dat zulk soort films het met name bij de jongere reageerders erg goed doen. En zeker als zo'n film, zoals POTC 2 net in de bioscoop draait.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.