- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste gevangenisfilm
Beste gevangenisfilm
WatchHigh
-
- 31 berichten
- 0 stemmen
mensen hebben ECHT geen smaak, sorry maar Blood in Bloud out is de beste (viel me ook op dat niemand deze noemt, best beschamend) the green mile? blijkbaar houden veel hier van fictie en niet van werkelijkheid, zucht, en Reinbo snapt het ook niet, props naar matthieu1204, hij snapt het.
mrhanky
-
- 72 berichten
- 301 stemmen
Blood in Blood out en American Me staan toch wel erg ver bovenaan bij mij.
bakuratje
-
- 58 berichten
- 3276 stemmen
Iemand gevangenis films waarbij een ontsnapping in voorkomt?
Deze ken ik al:
Papilon
Shawshank
Escape from Alcatraz
Thnx !
mister blonde
-
- 12541 berichten
- 5575 stemmen
Het leeuwendeel van de gevangenisfilms die hier genoemd worden, draaien om een ontsnapping.
mister blonde
-
- 12541 berichten
- 5575 stemmen
Geweldige en onterecht wat vergeten film.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Iemand gevangenis films waarbij een ontsnapping in voorkomt?
Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956)
mikeld1986
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Blood in blood out..veruit de beste gevangenisfilm. naar mijn weten komt daarna pas shawshank redemption
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2164 stemmen
the green mile en shawshank redemption.
daarna nog wat mindere als american me, blood in blood out, bad boys (sean penn), de hel van tanger, fellon, celda 211.
altijd een lekker genre.
mr rumson
-
- 2169 berichten
- 2829 stemmen
1.Cool Hand Luke
2.Papillon
3.The Shawshank Redemption
4.Escape from Alcatraz
5.The green mile
6.American history x
7.Birdman of Alcatraz
8.The great escape
9.Andersonville
10.The Last castle
SDG030
-
- 136 berichten
- 0 stemmen
American History X is toch niet echt een typische gevangenisfilm te noemen, mijn inziens.
Celda 211 (2009) is ook zeer de moeite waard.
mr rumson
-
- 2169 berichten
- 2829 stemmen
American History X is toch niet echt een typische gevangenisfilm te noemen, mijn inziens.
Celda 211 (2009) is ook zeer de moeite waard.
SDG030 ik ben het met je eens dat American History X niet echt een typische gevangenisfilm is .
Ik heb er ook nog over getwijfeld of ik deze wel in het rijtje zou zetten .
Maar door het topic Beste gevangenisfilm te bladeren kwam ik American History X toch nog geregeld tegen.
Als je het echt zou beperken tot films die echt alleen maar of voor het grootste gedeelte in de gevangenis afspelen.
Dan vraag ik mij af of je films als b.v. Stir Crazy (1980),Life (1999) en Big Stan (2007) ook gevangenis films kunt noemen of alleen maar comedy ?
Om nog maar eens aan te geven dat iedereen zijn eigen ideeën er op na houd met wat hij een gevangenisfilm vind kwam ik in dit topic de film Runaway Train (1985) nog tegen dat kan ik nou niet echt een gevangenisfilm noemen. Misschien wel een idee als deze nog niet bestaat voor een nieuw topic de beste ontsnapping films daar zou Runaway Train goed in bij passen.
Tot nu toe is dit mijn top tien lijstje met wat ik de beste gevangenis films vind.
Celda 211 zal ik toevoegen bij het alles maar langer wordende lijstje met films die ik nog wil zien.
MerikW
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
Volgens mij ben ik 1 van de weinig die The experiment echt goed vond. Maar alsnog, geweldige film volgens mij.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13441 berichten
- 1246 stemmen
TornadoEF5
-
- 5578 berichten
- 1565 stemmen
1. Midnight Express
2. Escape From Alcatraz
3. The Shawshank Redemption
4. American History X