- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste gevangenisfilm
Beste gevangenisfilm
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
The Last Castle
The Green Mile
The Shawshank Redemption
Death Race
Hart's War
Instinct
Escape from Alcatraz
Escape from Absolom
Mean Machine
snake va
-
- 39 berichten
- 49 stemmen
1. Papillon
2. Shawshenk Redemption
3. The Hurricane
4. Un Prophete
5. Green Mile
6. Midnight Express
7. Bad Boys
8. In the name of the father
9. Animal Factory
10. Mean Machine
American History X, La vite a Bella, American Me, Blood in Blood Out en Public enemy part 1 + 2 zijn echt hele goede films (waarbij American History X en La Vitta e Bella bijna klasiekers zijn) maar die zijn ik niet als echte gevangenisfilms. Ik zie gevangenis films toch als films die "bijna" in zijn geheel in de gevangenis afspelen of die over het leven in de gevangenis gaan.
Er is natuurlijk ook eemn gevangenis serie die echt heel goed is en dat is OZ.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
01. Escape From Alcatraz
02. Shawshank Redemption
03. Death Race
04. The Story of Ricky
05. Midnight Express
06. The Green Mile
07. Silence of the Lambs
08. Undisputed II
09. Bad Boys
10. Escape From Absolom
matthieu1204
-
- 49 berichten
- 11 stemmen
waarom vergeet iedereen hier, blood in blood out...
voor mij de beste gevangenis film ooit !!!!
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Film moet zich voor minimaal 75% in de gevangenis afspelen vind ik cq gaan over het leven in de gevangenis.
1. Escape from New York
2. Assault on Precinct 13
3. Midnight Express
4. Bad Boys
5.Turkey shoot (Escape 2000)
6. In the name of the father
7. Stoic
8. Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut
9. Birdman of Alcatraz
10. Carandiru
Slechtste
1. la Vita e Bella
2. The Green Mile
3. Blood in Blood out
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Short Eyes (1977) schijnt ook een goeie te zijn.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
Celda 211 (2009) beviel ook prima.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Midnight Express
Papillon
Escape From Alcatraz
Felon
The Shawshank Redemption
The Hurricane
DonViseroo
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
1. The Shawshank Redemption
2. Felon
3. Escape From Alcatraz
4. American History X
5. The Hurricane
Pipoo!
-
- 446 berichten
- 2635 stemmen
1. Shawshank Redemption
2. Escape From Alcatraz
3. The Escapist
4. The Rock
5. American History X
frekio
-
- 18 berichten
- 27 stemmen
Lock up met Sylvester Stallone,
is na de shawshank redemption de mooiste gevangenis film ooit.
Dat vind ik.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1719 stemmen
01. Le Trou
02. A Man Escaped
03. Escape from Alcatraz
Heerlijk genre, vooral de pure gevangenisfilms doen het bij mij goed.
sabsabsab
-
- 647 berichten
- 52 stemmen
The green mile
One flew over the cuckoo's nest
The Shawshank Redemption
Escape from alcatraz
En voor de lol Stir crazy
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Gevangenisfilms waar ik wel van genoten heb.
Celda 211
Shawshank Redemption
American History X
Green Mile
Felon
In Hell
Tango & Cash
Seizoen 1 en 3 van Prison Break wil ik toch nog even noemen.
Virix
-
- 100 berichten
- 187 stemmen
Ik ben een enorme fan van Blood in Blood out! Ik ben wel in voor wat gang strijd. De sfeer die deze film mij geeft is gewoon super, vaak zin ook om te herzien!
Daarnaast vind ik The Shawshank Redemption ook erg goed evenals The Green Mile. Zijn inmiddels wel klassiekers met beiden een prachtig verhaal!
Ook ik wil Prison Break even noemen, ik ben net begonnen aan seizoen 2! Wat een gave serie.
Escaper
-
- 8 berichten
- 7 stemmen
Stalag 17
Shawshank Redemption
The Green Mile
Celda 211
Zijn toch wel echt de boeiende gevangenisfilms.
Jaii Jordan
-
- 51 berichten
- 325 stemmen
The Green Mile
The Shawshank Redemption
Lock Up
The Rock
Assault On Precint 13
Half Past Dead 1-2
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2195 stemmen
Geen idee of hij hier al genoemd is, maar Dog Pound is een sterke en rauwe gevangenisfilm.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
De beste voor mij : 5*
Midnight Express
Escape from Alcatraz
Papillon
De Hel van Tanger
The Green Mile
Birdman of Alcatraz
Cool Hand Luke
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Er is een aardige lijstje hier, maar Papillon, Midnight Express en Cool Hand Luke blijven de beste drie films in of over een gevangenis.