- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
We hebben Bu San van Koenr ook al gehad.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Geen enkele andere lijst in de hele wereld die Honey PuPu bevat gok ik zo. Tokyo.sora is er nog zo eentje die nog wel zal passeren.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
107/300 gezien
27/300 uit mijn lijstje (Boven verwachting)
BBarbie
-
- 12893 berichten
- 7675 stemmen
Pas één nummer 1 gehad geloof ik, denk dat voor sommigen hun nummer 1 (weer) niet in de lijst zal staan. Overkwam de vorige editie volgens mij 3 users.
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
Geen enkele andere lijst in de hele wereld die Honey PuPu bevat gok ik zo. Tokyo.sora is er nog zo eentje die nog wel zal passeren.
Ik wilde zeggen: 'en dat terwijl ze nog wel zo verrot lastig te vinden zijn', maar ik zie nu dat ze gewoon verkrijgbaar zijn via yesasia resp. amazon...
Brave-Neo
-
- 607 berichten
- 1827 stemmen
Nu op 65/300 gezien en 26/300 in mijn lijst. In 2015 was dat 25/300 in mijn lijst maar toen had ik een lijst van 350 films.
Tot nu toe dus tevreden met deze score en vooral ook erg blij dat Ang-ma-reul Bo-at-da (2010) er nu weer in staat.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Ik wilde zeggen: 'en dat terwijl ze nog wel zo verrot lastig te vinden zijn', maar ik zie nu dat ze gewoon verkrijgbaar zijn via yesasia resp. amazon...
Taiwanese films zijn redelijk vlot verkrijgbaar, het enige probleem is dat ze redelijk snel OOP gaan en eens weg zie je ze nooit meer. Heb zo een paar oudere films gemist, een fout die ik tegenwoordig niet meer maak 
Zowel van de 2013 als de 2015 versie 751 films gezien trouwens.
Momenteel zit ik in deze lijst aan een percentage van 63. Gezien de hoger geplaatste films meestal wat bekender werk is moet het wel goedkomen denk ik.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Vervelend ook vooral omdat eBay nauwelijks Taiwanese en geen Japanse sellers heeft. Dus je bent voor Aziatische releases via dat kanaal afhankelijk van Hong Kong, Korea en Maleisië.
Dus YesAsia en CDJapan zijn je enige bronnen zo'n beetje.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
En Amazon, maar die zijn nogal wisselvallig.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Op basis van I Check Movies: 84 op 330 gezien.
Op basis van zoeken in de browser: 37 op 350 uit mijn lijst
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik had Nemec eigenlijk ook nog wel verwacht, maar misschien komt die idd niet meer.
Demanty Noci komt nog denk ik. Ik had hem heel hoog staan (na aanvankelijke kritiekpuntjes, maar die heb ik snel losgelaten). Beavis en hopelijk een aantal anderen hebben hem ook in hun lijst .
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Inmiddels 45 van de 350 , valt mee met die "Querelle-achtige vormen" 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Zolang wij meer dan 20+ overeenkomsten hebben (25 tel ik er nu), denk ik dat het mee valt voor je deze editie.
Die nieuwe nummer 1 van je - dat is een ander verhaal
Je kunt altijd McSavah de schuld geven 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Hopelijk komt er een Ruiz in de lijst, maar mijn twee favorieten, waaronder een nr.1 notering zullen daar niet bij zijn helaas.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Nog een laatste blokje voor ik een zomerbar ga opzoeken. 
Het viel me op dat Jean de Florette en Manon des Sources dicht bij elkaar hangen. Evenveel lijstjes, maar niet altijd zelfde gebruikers hier. En ieder heeft duidelijk zijn voorkeur voor één van de twee.
Beiden aanraders uiteraard!
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Van de onderste 330 films heb ik er 117 gezien en heb ik er 33 opgenomen in mijn eigen lijst. Ik loop dus 1 op 10 op dit moment, wat betekent dat 20% van mijn ingezonden films de eindlijst gaat halen als deze trend zich doorzet.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4264 stemmen
Ook deze Imamura is slachtoffer van mijn 'beperkte' toplijst. Ik zal mij wreken de volgende editie. Zeer hoogstaand filmpje, al ben ik er niet zo over uit of dit zijn beste is. The Eel en Dr Akagi vind ik ook wel erg goed. Zijn vroegere films zijn mij nog niet heel bekend. Ook blij met Ciro, die wel in mijn lijstje terug te vinden is.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
The Warriors
Blijft toch mijn all-time favoriet en hoewel hij niet hoog genoeg kan staan, ben ik allang blij dat hij erin zit.
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
de botervlieg, hobbit en speeltuigverhaal 3
Er zijn grenzen...
Topfilms: Tony Takitani, The Trail, Delicatessen, Vengeance is mine en Embrace of the serpent.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Het Dak van de Walvis heb ik inderdaad niet gezien helaas. Heb één eerdere VHS-kopie van een Ruiz gezien, maar dan zit je eigenlijk toch naar iets heel anders te kijken. Mij de schuld geven is natuurlijk wel altijd een goed idee. 
Vrees overigens voor een Ruizloze lijst, zou niet weten welke de cut gemaakt zou kunnen hebben?
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
speeltuigverhaal 3
Ach, daar ben jij nog een beetje te jong voor joh 
HoneyPuPu maar even besteld, vanwege de 'wees er snel bij'-opmerking van Onderhond.
Tokyo.sora is me toch iets te gortig qua prijs.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Tokyo.sora is me toch iets te gortig qua prijs.
Japanse prijzen ... maar ik mag verder niet klagen, want een zeldzaamheid dat een Japanse DVD met EN subs komt. 
Tony Takitani trouwens niet meer in mijn lijst. Ik sta er zelf een beetje versteld van.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Speeltuigverhaal 3. Dat is meesterlijk. 
Maar inderdaad nog te jong voor die film. Lollz
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Het Dak van de Walvis heb ik inderdaad niet gezien helaas. Heb één eerdere VHS-kopie van een Ruiz gezien, maar dan zit je eigenlijk toch naar iets heel anders te kijken. Mij de schuld geven is natuurlijk wel altijd een goed idee. 
Vrees overigens voor een Ruizloze lijst, zou niet weten welke de cut gemaakt zou kunnen hebben?
Ik heb driekwart van zijn langspeelfilms die ik gezien heb in mijn lijst opgenomen.
Note to self: Geef de beste man wat prioriteit op de kijklijst.
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Mijn reactie als er weer een nieuwe lading binnenkomt:
http://memecrunch.com/meme/BINYP/ik-vind-helemaal-mooi/image.jpg
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8285 stemmen
Ik ook natuurlijk.
Toch nog iets Chinees dat niet voorgekauwd is 
Demanty Noci komt nog denk ik. Ik had hem heel hoog staan (na aanvankelijke kritiekpuntjes, maar die heb ik snel losgelaten). Beavis en hopelijk een aantal anderen hebben hem ook in hun lijst .
Die heeft het bij mij niet gehaald. Stiekem hoop ik nog op een Kachyna (Kocár do Vídne of Ucho?)
SimonSav
-
- 337 berichten
- 3415 stemmen
Benieuwd hoeveel noteringen Weerasethakul binnen haalt. Ik wil zijn films altijd wel goed vinden maar blijf toch steevast op max 3* hangen telkens.
Verder. Polytechnique (2009) nieuw binnen. Yi Sa Bui Lai (2006) gestegen. Yeopgijeogin Geunyeo (2001) gestegen. I like.
Ook tof om weer Ocean's Eleven (2001) van de partij te zien. Heb die altijd behoorlijk hoog staan en dan krijg ik soms de vraag "Waarom? Das toch maar een doorsnee filmpje?" Nee joh, weet je wel hoe goed die film geregisseerd is? Plus, hou enorm van de stijl van Soderbergh.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Die heeft het bij mij niet gehaald. Stiekem hoop ik nog op een Kachyna (Kocár do Vídne of Ucho?)
Ucho heb ik in mijn lijst. Als Rokuro hem ook in zijn lijst heeft, is er een kleine kans.