• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.420 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.127 gebruikers
  • 9.378.981 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

We hebben Bu San van Koenr ook al gehad.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Geen enkele andere lijst in de hele wereld die Honey PuPu bevat gok ik zo. Tokyo.sora is er nog zo eentje die nog wel zal passeren.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

107/300 gezien

27/300 uit mijn lijstje (Boven verwachting)

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Pas één nummer 1 gehad geloof ik, denk dat voor sommigen hun nummer 1 (weer) niet in de lijst zal staan. Overkwam de vorige editie volgens mij 3 users.

Ik weet er alles van

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

142/340 gezien

42%

15 in de lijst.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Onderhond schreef:

Geen enkele andere lijst in de hele wereld die Honey PuPu bevat gok ik zo. Tokyo.sora is er nog zo eentje die nog wel zal passeren.

Ik wilde zeggen: 'en dat terwijl ze nog wel zo verrot lastig te vinden zijn', maar ik zie nu dat ze gewoon verkrijgbaar zijn via yesasia resp. amazon...

Brave-Neo

• 607 berichten
  • 1827 stemmen

Nu op 65/300 gezien en 26/300 in mijn lijst. In 2015 was dat 25/300 in mijn lijst maar toen had ik een lijst van 350 films.

Tot nu toe dus tevreden met deze score en vooral ook erg blij dat Ang-ma-reul Bo-at-da (2010) er nu weer in staat.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Ferdydurke schreef:

Ik wilde zeggen: 'en dat terwijl ze nog wel zo verrot lastig te vinden zijn', maar ik zie nu dat ze gewoon verkrijgbaar zijn via yesasia resp. amazon...

Taiwanese films zijn redelijk vlot verkrijgbaar, het enige probleem is dat ze redelijk snel OOP gaan en eens weg zie je ze nooit meer. Heb zo een paar oudere films gemist, een fout die ik tegenwoordig niet meer maak

Zowel van de 2013 als de 2015 versie 751 films gezien trouwens.

Momenteel zit ik in deze lijst aan een percentage van 63. Gezien de hoger geplaatste films meestal wat bekender werk is moet het wel goedkomen denk ik.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Vervelend ook vooral omdat eBay nauwelijks Taiwanese en geen Japanse sellers heeft. Dus je bent voor Aziatische releases via dat kanaal afhankelijk van Hong Kong, Korea en Maleisië.

Dus YesAsia en CDJapan zijn je enige bronnen zo'n beetje.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

En Amazon, maar die zijn nogal wisselvallig.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Op basis van I Check Movies: 84 op 330 gezien.

Op basis van zoeken in de browser: 37 op 350 uit mijn lijst

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Baggerman schreef:

Toch nog een Tsjechoslowaakse film in de lijst!

Waarschijnlijk de enige....

Cosoco schreef:

Ik had Nemec eigenlijk ook nog wel verwacht, maar misschien komt die idd niet meer.

Demanty Noci komt nog denk ik. Ik had hem heel hoog staan (na aanvankelijke kritiekpuntjes, maar die heb ik snel losgelaten). Beavis en hopelijk een aantal anderen hebben hem ook in hun lijst .

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Inmiddels 45 van de 350 , valt mee met die "Querelle-achtige vormen"

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Zolang wij meer dan 20+ overeenkomsten hebben (25 tel ik er nu), denk ik dat het mee valt voor je deze editie.

Die nieuwe nummer 1 van je - dat is een ander verhaal Je kunt altijd McSavah de schuld geven

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Hopelijk komt er een Ruiz in de lijst, maar mijn twee favorieten, waaronder een nr.1 notering zullen daar niet bij zijn helaas.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Nog een laatste blokje voor ik een zomerbar ga opzoeken.

Het viel me op dat Jean de Florette en Manon des Sources dicht bij elkaar hangen. Evenveel lijstjes, maar niet altijd zelfde gebruikers hier. En ieder heeft duidelijk zijn voorkeur voor één van de twee.

Beiden aanraders uiteraard!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Imamura!

Abrazo!

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Van de onderste 330 films heb ik er 117 gezien en heb ik er 33 opgenomen in mijn eigen lijst. Ik loop dus 1 op 10 op dit moment, wat betekent dat 20% van mijn ingezonden films de eindlijst gaat halen als deze trend zich doorzet.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4264 stemmen

Ook deze Imamura is slachtoffer van mijn 'beperkte' toplijst. Ik zal mij wreken de volgende editie. Zeer hoogstaand filmpje, al ben ik er niet zo over uit of dit zijn beste is. The Eel en Dr Akagi vind ik ook wel erg goed. Zijn vroegere films zijn mij nog niet heel bekend. Ook blij met Ciro, die wel in mijn lijstje terug te vinden is.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

The Warriors Blijft toch mijn all-time favoriet en hoewel hij niet hoog genoeg kan staan, ben ik allang blij dat hij erin zit.

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

de botervlieg, hobbit en speeltuigverhaal 3

Er zijn grenzen...

Topfilms: Tony Takitani, The Trail, Delicatessen, Vengeance is mine en Embrace of the serpent.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het Dak van de Walvis heb ik inderdaad niet gezien helaas. Heb één eerdere VHS-kopie van een Ruiz gezien, maar dan zit je eigenlijk toch naar iets heel anders te kijken. Mij de schuld geven is natuurlijk wel altijd een goed idee.

Vrees overigens voor een Ruizloze lijst, zou niet weten welke de cut gemaakt zou kunnen hebben?

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

kevin_vp schreef:

speeltuigverhaal 3

Ach, daar ben jij nog een beetje te jong voor joh

HoneyPuPu maar even besteld, vanwege de 'wees er snel bij'-opmerking van Onderhond.

Tokyo.sora is me toch iets te gortig qua prijs.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Ferdydurke schreef:

Tokyo.sora is me toch iets te gortig qua prijs.

Japanse prijzen ... maar ik mag verder niet klagen, want een zeldzaamheid dat een Japanse DVD met EN subs komt.

Tony Takitani trouwens niet meer in mijn lijst. Ik sta er zelf een beetje versteld van.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Speeltuigverhaal 3. Dat is meesterlijk.

Maar inderdaad nog te jong voor die film. Lollz

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

McSavah schreef:

Het Dak van de Walvis heb ik inderdaad niet gezien helaas. Heb één eerdere VHS-kopie van een Ruiz gezien, maar dan zit je eigenlijk toch naar iets heel anders te kijken. Mij de schuld geven is natuurlijk wel altijd een goed idee.

Vrees overigens voor een Ruizloze lijst, zou niet weten welke de cut gemaakt zou kunnen hebben?

Ik heb driekwart van zijn langspeelfilms die ik gezien heb in mijn lijst opgenomen.

Note to self: Geef de beste man wat prioriteit op de kijklijst.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Mijn reactie als er weer een nieuwe lading binnenkomt:

http://memecrunch.com/meme/BINYP/ik-vind-helemaal-mooi/image.jpg

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

Ik ook natuurlijk.

Onderhond schreef:

Toch nog iets Chinees dat niet voorgekauwd is

Querelle schreef:

Demanty Noci komt nog denk ik. Ik had hem heel hoog staan (na aanvankelijke kritiekpuntjes, maar die heb ik snel losgelaten). Beavis en hopelijk een aantal anderen hebben hem ook in hun lijst .

Die heeft het bij mij niet gehaald. Stiekem hoop ik nog op een Kachyna (Kocár do Vídne of Ucho?)

SimonSav

• 337 berichten
  • 3415 stemmen

Benieuwd hoeveel noteringen Weerasethakul binnen haalt. Ik wil zijn films altijd wel goed vinden maar blijf toch steevast op max 3* hangen telkens.

Verder. Polytechnique (2009) nieuw binnen. Yi Sa Bui Lai (2006) gestegen. Yeopgijeogin Geunyeo (2001) gestegen. I like.

Ook tof om weer Ocean's Eleven (2001) van de partij te zien. Heb die altijd behoorlijk hoog staan en dan krijg ik soms de vraag "Waarom? Das toch maar een doorsnee filmpje?" Nee joh, weet je wel hoe goed die film geregisseerd is? Plus, hou enorm van de stijl van Soderbergh.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Baggerman schreef:

Die heeft het bij mij niet gehaald. Stiekem hoop ik nog op een Kachyna (Kocár do Vídne of Ucho?)

Ucho heb ik in mijn lijst. Als Rokuro hem ook in zijn lijst heeft, is er een kleine kans.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.