• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.731 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.920 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

zoeken in:

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Baggerman schreef:

Toch nog een Tsjechoslowaakse film in de lijst!

Waarschijnlijk de enige....

Ik had Nemec eigenlijk ook nog wel verwacht, maar misschien komt die idd niet meer.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

John Milton schreef:

Die Carole Lombard staat me daar wel even zeg, in die still van jou. Potdikke.

Prachtige vrouw, schitterende actrice.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Cosoco schreef:

(quote)

Ik had Nemec eigenlijk ook nog wel verwacht, maar misschien komt die idd niet meer.

Kaarsje branden.

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Marketa Lazarova komt ook nog wel mag ik hopen!

Aan mij zal het zeker niet liggen.........

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Aan mij zal het zeker niet liggen.........

Ik heb hem nog steeds niet herzien (ben toen niet naar de bioscoop gegaan omdat ik hem in bezit heb)... Hoop/verwacht nog wel een paar Tsjechoslowaken.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3126 stemmen

Dat Audition dit jaar pas voor het eerst in de lijst staat verbaast me een beetje. Naast Ichi en 13 Assassins toch een van de bekender Miike films.

SimonSav

• 337 berichten
  • 3415 stemmen

Jajaja, Fien Troch! Daar ben ik heel blij mee.

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

joachimt (crew films)

• 3801 berichten
  • 9746 stemmen

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Die kunnen we wel verwachten samen met Marketa Lazarová (1967) en Démanty Noci (1964).

Maak je geen zorgen.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Mooie stijging van Stranger Than Paradise. M'n favoriete Jarmusch na herziening in de bios eerder dit jaar.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13403 stemmen

Ben ik erg benieuwd naar, als recente Jarmusch fan. Ik mag het meeste nog ontdekken.

Was overigens de enige van de afgelopen 15 titels die ik niét gezien heb. Not bad.

ICM

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Gezien: 282/340

Gestemd: 54/340

Tot nu toe een best mooie, gevarieerde lijst moet ik zeggen. Af en toe kom ik wel een drol tegen tijdens het scrollen, maar dat is onvermijdelijk met zoveel ingezonden lijsten. Hard Boiled kwam weer veel te vroeg voorbij natuurlijk. Dat moderne actiefilms als Amazing Spiderman 2 en The Avengers beter scoren is pijnlijk.

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

Gezien: 282/340

Gestemd: 54/340

Hard Boiled kwam weer veel te vroeg voorbij natuurlijk. Dat moderne actiefilms als Amazing Spiderman 2 en The Avengers beter scoren is pijnlijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Continu leuke films van Jarmusch, Hou, Tsai, Tsuka, Ray en zo, maar steeds heb ik er dan nog niet eens op gestemd. Blijkbaar heb ik vaak net die andere erin gezet. Oh ja Bresson hoort daar ook nog bij.

Twee echte draken voorbij zien komen (en zeker nog een in het vooruitzicht). Van de film die ik tot nu niet zag stond net iets meer dan de helft al op de wensenlijst. Behalve The Boat That Rocked er eerlijk gezegd nog niks verder aan toegevoegd.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

1000-700:

Gezien 107/300

Uit mijn lijst 29/300

Eén titel uit mijn top 10 zien langskomen: nr. 899, Un Lac

Die bijna 200 niet geziene films vormen een aardige vijver om tips uit op te vissen, zou je zeggen, maar dat valt mee. Verscheidene films staan al op mijn longlist sinds de vorige top 1000, en ik ben iets minder geneigd dan twee jaar geleden om bij elke Aziatische titel op te veren.

Overigens, als er gekozen moet worden tussen Suna no Onna en Tanin no Kao, dan ga ik nadrukkelijk voor eerstgenoemde.

De ervaring leert trouwens dat hoe hoger we klimmen, hoe meer titels van mijn eigen lijst ik tegen zal komen. Zo obscuur is die lijst niet

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Tussenstandje:

Gezien: 182/340

Uit mijn top 500: 58/340

En dan kom ik nog best veel films tegen die ik tussen 500 en 600 zou hebben gehad en die dus door waan van de dag en piepkleine voorkeuren niet in mijn lijst stonden.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8939 stemmen

WOW, Tokyo Tribe (2014) Die had ik pas gezien toen ik het lijstje al had ingestuurd maar wat een fijne film.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Juist The Green Mile gezien en ik mag hopen dat we die rap voorbij zien komen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Bij voorkeur niet voorbij zien komen. Maar goed. Ik weet dat vele mensen anders over die draak denken dan ik.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ferdydurke schreef:

Eén titel uit mijn top 10 zien langskomen

Druppelen inderdaad steeds meer Top 10, Top 20 noteringen van users binnen. Van mijzelf nog niet, maar ik weet ook zeker dat ze niet alle 10 in de lijst zullen staan.

Pas één nummer 1 gehad geloof ik, denk dat voor sommigen hun nummer 1 (weer) niet in de lijst zal staan. Overkwam de vorige editie volgens mij 3 users.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Mijn nummer 1 is net gepasseerd. Beetje jammer van de daling, maar nog steeds erg blij dat ie erin staat.

Wat betreft het Teshigahara-debat. Allebei fantastische films en (hoog) in mijn lijst, maar ik geef de voorkeur aan Suna no Onna. Qua bronmateriaal geef ik wel de voorkeur aan Tanin no Kao.

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Volgens mij hebben we nu de eerste nr 1 van iemand in deze top 1000. The Warriors van Metalfist.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Tanin no Kao is zo'n titel die ik er ook bij had kunnen zetten.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Polytechnique! Mooi dat ie erin staat. Onbekend pareltje van Villeneuve. Dat dacht ik in ieder geval .

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Film Pegasus schreef:

Volgens mij hebben we nu de eerste nr 1 van iemand in deze top 1000. The Warriors van Metalfist.

wendyvortex's Hud is ook al voorbij gekomen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Je vergeet Hud van wendyvortex

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Klopt. Dan is dit de 2e nr 1.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Ik tel er 3...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Klopt, ze vallen als rijpe appelen ineens

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.