menu

Film / Toplijsten en favorieten / Toplijst favoriete sitcom

zoeken in:
Vrij onbekend maar toch echt fantastisch is Off Centre. In mijn ogen de beste sitcom. Jammer dat er maar anderhalf seizoen is gemaakt, vanwege tegenvallende kijkcijfers. Volkomen onterecht want het is echt een geweldige show. Neem het eens op de proef zou ik zeggen
Verder vind ik Two Guys A Girl And A Pizza Place (ook bekend als Two Guys and a Girl) een erg leuke sitcom.

Ik ben wel een sitcom fan, maar deze 2 zijn duidelijk mijn favorieten

Laatst zijn er 2 nieuwe Amerikaanse sitcoms gelanceerd: Mad Love en Happy Endings.
Beide naar mijn mening ontzettend grappige sitcoms.

1. Curb Your Enthusiasm (Larry David is te geniaal voor woorden)
2. Seinfeld (zie 1 + George is het beste sitcom-personage ooit)
3. The Office UK (Hilarisch pijnlijk, zeer origineel concept - nu regelmatig gekopieerd)
4. South Park (heerlijk scherpe serie die de hele tijd briljant op het randje van plat en geniale satire balanceert)
5. Peep Show (aanrader voor liefhebbers van The Office UK, zelfde ongemakkelijke Britse humor. Het horen van de gedachtes van de hoofdpersonages is ook een geniale zet)
6. Frasier (heerlijk elitair sfeertje, en doordat de personages allemaal vol liefde zijn opgebouwd is het een van de weinige sitcoms waar de sentimentelere stukken ook goed bij mij aanslaan)
7. Family Guy (niet alle grappen zijn even geslaagd, maar het tempo ligt heerlijk hoog, waardoor je zo weer bij de volgende grap bent beland)
8. Malcolm in the Middle (leuke humor en vooral de ouders zijn altijd erg leuk)
9. The Simpsons (niet 100% mijn ding, maar ze hebben toch wel veel briljante afleveringen en personages verzonnen)
10. It's Always Sunny in Philadelphia (heerlijke verzameling van onsympathieke, immorele personages)

Alan Partridge en Black Books wil ik nog graag aan beginnen!

Ik moet natuurlijk That 70 show ook niet vergeten. Man man man, wat is dat een leuke sitcom.

Een top 10 krijg ik niet voor elkaar, maar een top 5 moet wel lukken.

5. Off Centre (een doodzonde dat deze serie zo snel werd geschrapt: 'Chau rules').
4. Bottom ( geweldige Britse humor, het gaat helemaal nergens over en dat is het mooie).
3. Fawlty Towers (nog zo'n geweldige Britse serie, was een tijd lang het vaste zondagavond ritueel met de familie).
2. Two and a half men (fantastische humor en lekker plat).
1. Married with children (Ed O'Neill en Christina Applegate do I need to say more).

Andere sitcoms die zo nu en dan wel leuk zijn: According to Jim, The Fresh Prince of Bel Air en King of Queens (helaas ligt bij deze sitcoms het sentiment iets te hoog).

Ik moet maar eens mijn lijst aan gaan passen, laatste jaar erg veel nieuwe sitcoms gekeken waar echt hele leuke tussen zaten

Tijd voor een topickick.

Ajax&Litmanen1 schreef:
1. Married with Children
(Al Bundy in the king! De over the top gaande humor en de vele snerende teksten naar dikke vrouwen etc maken hier een classic van!)

2. Seinfeld
(Toen ik de complete serie kocht wist ik niet dat ik hem zo snel ging kijken. Absurde humor om helemaal niks, maar wat is het geniaal!)

3. Friends
(Zeer fijne feel-good serie door de herkenbaarheid in de karakters plus dat ze bijna allemaal erg grappige dingen meemaakten)

4. South Park
(Schijnbaar telt dit ook als sitcom, dus oke. Ik volg dit al ruim 10 jaar en blijf genieten van de bizarre verhalen die als je goed kijkt een afspiegeling zijn op onze maatschappij. Cartman is subliem, Randy March idem)

5. How I met Your Mother
(Barney en verder net als bij Friends een groep vrienden die zo leuk zijn door de herkenbaarheid van zaken. Maar wat is Barney le-gen...wait for it...dary!)

6. Allo Allo
(Prachtige droge humor! Erg grappig dat ze met een thema als de 2e wereldoorlog zo grappig kunnen zijn! Ohh Rene, take me in the kitchen! )

7. Fawlty Towers
(Helaas veel te weinig afleveringen van gemaakt want dit was dankzij John Cleese echt een kunstwerk, zo grappig is het)

8. The Office UK
(Pijnlijk en erg genant om te kijken soms. Maar het zit wel enorm goed in elkaar. David Brent is echt een heel sterk neergezet figuur. Wat een enorm goede rol!)

9. Two and a half men
(Ik heb pas 1,5 seizoen nu gezien (ben ermee bezig) maar ik durf hem al in de toplijst te zetten. Erg geestig! Charlie is geweldig, een beetje een soort Barney uit How i met your mother)

10. Flodder/Fresh Prince of Bell Air (Beide vroeger veel gezien en tegenwoordig zal het een stuk minder zijn, maar vroeger kon ik hier graag naar kijken. Al was dat vervelende moraal vh verhaal op het einde bij Fresh Prince niet leuk).

Verder moet ik King of Queens nog kijken, zodra Two and a half men erop zit.

Nu 3,5 jaar verder maar eens een nieuwe lijst maken, aangezien ik veel nieuwe sitcoms heb gezien.

De nummer 1 keuze is lastig. Ik dacht altijd dat MwC nooit van plek 1 zou gaan, maar ik geef nu toch Seinfeld de voorkeur.

1. Seinfeld
Geniaal in al zijn simpelheid. Personages die niet klef doen, maar enorm egoïstisch zijn. I love it.
2. Married with Children
Alleen al voor eeuwig legendarisch vanwege Al Bundy. Al en dikke vrouwen, Al en Marcy...
3. Modern Family
Enkele jaren terug ontdekte ik MF en ik was meteen verslaafd. Enorm scherp en goed geschreven, vooral de afleveringen waarin de hele family ergens samen is.
4. South Park
Je gaat waarschijnlijk nooit meer een serie tegenkomen die zo goed vreselijk scherp, hard en satirisch is. Cartman draagt de serie, maar ook zonder hem is het geweldig.
5. Friends
De ultieme feel-good serie. Iedereen herkent zich wel in 1 van de 6.
6. The Big Bang Theory
Nerds krijgen eindelijk waardering, op een hele geestige manier. Ze zijn sympathiek doordat ze helemaal wereldvreemd zijn. Latere seizoenen met vrouwen erbij zijn wel wat minder leuk.
7. How I met your mother
Zie Friends, maar dan met iets scherpere humor. De serie heeft (had) een sublieme mix van drama, humor en verhaallijn. Barney Stinson is legen-waitforit-dary. De laatste seizoenen vallen wel steeds meer tegen, het is goed dat er dit jaar een einde aan komt.
8. The Simpsons
Deze hele serie heb ik enkele jaren terug volledig van seizoen 1 tot eind gekeken en dat was een jaar lang een machtige ervaring. De serie kent met de familie Simpsons, Homer voorop, al geweldige personages, maar de vele losse personages uit Springfield zijn vaak minstens zo geniaal. Skinner, Willy, Moe, Flanders, Wiggum...noem ze allemaal maar op.
9. Two and a half men
Ik doel dan wel op de 8 seizoenen met Charlie Sheen. Sheen maakte deze serie, zonder hem kakte de serie vrij aardig in. Ik volg het nog steeds, maar mis de oude seizoenen die heerlijk asociaal, vrouwonvriendelijk en lomp waren.
10. Fawlty Towers
Leve John Cleese! Alleen al de don't mention the war scene is historisch leuk.
11. Arrested Development
Ook al een serie die ik enkele jaren terug ontdekte en waar ik vreselijk om heb gelachen. De idiote en asociale Bluth familie is heerlijk op dreef. Ik heb ook erg genoten van het comeback seizoen vorig jaar. More please!
12. Community
Deze serie ben ik pas vorig jaar gaan kijken, geen spijt van gehad. De serie hint constant naar bekende films, series en andere momenten en is erg scherp en geestig. De cast sluit perfect op elkaar aan. Het 4de seizoen was matig, benieuwd of seizoen 5 revanche neemt. Voorlopig wel.
13. The Office UK
Het blijft voor altijd pijnlijk om David Brent zichzelf voor schut te zien zetten.
14. Allo, Allo
Guut Murning. Flauwe serie, maar tegelijk een enorm grappige serie met grappen over WO II.
15. The Office US
Dit leek me altijd flauw, maar het was leuker dan gedacht, dankzij Steve Carell en een romantisch verhaal tussen Jim en Pam. Na Carell zijn vertrek bleef er van de humor weinig over, maar toch mis ik de serie wel een beetje nu het voorbij is.
16. The King of Queens
Vrij simpele humor, maar het kijkt lekker weg. Doug is tof en Jerry Stiller is net als in Seinfeld lekker lomp bezig.
17. Family Guy
Een serie met veel hit or miss humor. Soms pijnlijk vervelend, maar soms ook erg scherp en hard. Peter Griffin is fantastisch, de absurde humor mag er ook vaak wezen. Wel halen de vele flashbacks me vaak uit het verhaal.
18. The Fresh Prince of Bel-Air
Jeugdsentiment. Misschien ga ik de serie weer eens opnieuw kijken. Will Smith is al op jonge leeftijd erg grappig, maar oa Carton en de butler zijn dit ook. Recent overleed Uncle Phil, ook hem zal ik herinneren als een gouden kerel uit de serie.
19. Flodder
Idem, jeugdsentiment. Lekker lachen om asociale momenten in een luxe wijk. Een prima concept.
20. SamSam
Eigenlijk vreselijk slecht, maar doordat het jeugdsentiment is kan ik er nog wel een beetje van genieten. Tegenwoordig komt het wel eens voorbij op zo'n digitaal kanaal en dan blijf ik toch vaak weer even hangen. Nol Brouwer is tof, de rest van de cast is eigenlijk vrij ongrappig. Vooral Riet vind ik maar storend, al is ze in combinatie met Nol soms wel te pruimen. Deze serie komt erbij omdat ik maar 19 titels had en liever een top 20 compleet wilde maken, haha.

1. Blackadder
2. Fawlty Towers
3. Cheers
4. Yes Minister
5. The Cosby Show
6. Diff'rent Strokes
7. Married with Children
8. Taxi
9. You Rang, M'Lord?
10. Not Goin' Out
11. Only Fools and Horses
12. 'Allo 'Allo
13. Coupling
14. Porridge
15. Bottom

Peep Show, geniaal! Helaas op de Nederlandse TV maar kort uitgezonden, benieuwd of er nog meer seizoenen gaan komen (zitten nu op 8 ). Wel wordt het vanaf seizoen 7 wat minder, maar nog altijd wel leuk

Gast
geplaatst: vandaag om 08:45 uur

geplaatst: vandaag om 08:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.