menu

Film / Toplijsten en favorieten / Toplijst favoriete sitcom

zoeken in:
kos
Ik ben helemaal I'm Alan Partridge vergeten! Die moet natuurlijk sowiso in mn top 10.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lecytazY6n4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

AHWA
AHWA schreef:
Oeh, zie veel overeenkomsten in mijn lijstje, Naomi. Even snel een top 10-tje gemaakt.

1. The Big Bang Theory
2. Scrubs
3. How I Met Your Mother
4. Arrested Development
5. 30 Rock
6. Family Guy
7. Community
8. The Simpsons
9. Frasier
10. Cheers

30 Rock staat te hoog.

1. The Big Bang Theory
2. Scrubs
3. How I Met Your Mother
4. Arrested Development
5. Community
6. Family Guy
7. The Simpsons
8. Frasier
9 Cheers
10. 30 Rock

kos schreef:
Ik ben helemaal I'm Alan Partridge vergeten! Die moet natuurlijk sowiso in mn top 10.

(embed)

Je YT stukje is niet erg grappig. Wat is dat voor een serie dan?

kos
Een geniale serie die vooral erg apart is.

Maar er is weinig meer love or hate dan Alan Partridge vrees ik.

kos
Hmm.. op imdb is het blijkbaar meer 'love'

"I'm Alan Partridge" (1997) - imdb.com

Heb ook The Big Bang Theory nu klaarliggen om te kijken.

Mm...wat een keuze zeg.

Met Two and a half man zit ik in seizoen 4 en dan ligt er ook nog de gehele serie van The King of Queens klaar. En dus ook TBBT.

Welke van die laatste 2 is leuker om mee te starten na TaahM?

King of Queens! Nouja, TBBT ken ik niet. Ik ben gewoon KoQ-fan.

The Big Bang Theory is inderdaad veel leuker dan ik verwacht had. Ik vind het een geweldige serie!

Ik kijk momenteel enkel The Big Bang Theory en die steekt toch ver boven alle andere sitcoms uit die ik al gezien heb.

1. Big Bang Theory
2. My Wife and Kids
3. Friends

Verder ben ik zo geen fan van sitcoms.

01. The Office (US)
02. Scrubs
03. Big Bang Theory
04. Two and a half man
05. Frasier

Nr1 staat ver bovenaan, de rest kan evengoed anders staan.

Je zou eens The Office UK moeten proberen Jeroen....dan zie je pas echt kwaliteit.

Misschien een keer een aflevering proberen, maar kan me moeilijk voorstellen dat ik die echt beter kan vinden. Vooral aangezien ik al sinds het begin deze personages en acteurs gewend ben en m'n favo komedie acteur z'n beste rol speelt, Carell .

Lost

Ik denk niet dat er series zijn waar ik verder dan 2 afleveringen geraakte.

Lost een sitcom? .

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Naomi Watts schreef:
Lost een sitcom? .

Ik kijk geen TV (enkel journaal, docu's en films) Wist niet eens wat een sitcom was.

Dan laten we deze gewoon gaan, speciaal voor jou maken we een uitzondering. We pakken het eiland als terugkerende locatie en we pakken de humor van Hurley. Zo hebben we een sitcom .

Ben al een tijdje bezig met het kijken van alle seizoenen van Two and a half men, deze sitcom vind ik het beste.

1Married with Children
2The Office (UK)
3Scrubs
4King of Queens
5Everybody loves Raymond
6Frasier
7Coupling
8Seinfeld
9The Office(US)
10Happy Days

Ajax&Litmanen1 schreef:
1. Married with Children
(Al Bundy in the king! De over the top gaande humor en de vele snerende teksten naar dikke vrouwen etc maken hier een classic van!)

2. Seinfeld
(Toen ik de complete serie kocht wist ik niet dat ik hem zo snel ging kijken. Absurde humor om helemaal niks, maar wat is het geniaal!)

3. Friends
(Zeer fijne feel-good serie door de herkenbaarheid in de karakters plus dat ze bijna allemaal erg grappige dingen meemaakten)

4. South Park
(Schijnbaar telt dit ook als sitcom, dus oke. Ik volg dit al ruim 10 jaar en blijf genieten van de bizarre verhalen die als je goed kijkt een afspiegeling zijn op onze maatschappij. Cartman is subliem, Randy March idem)

5. How I met Your Mother
(Barney en verder net als bij Friends een groep vrienden die zo leuk zijn door de herkenbaarheid van zaken. Maar wat is Barney le-gen...wait for it...dary!)

6. Allo Allo
(Prachtige droge humor! Erg grappig dat ze met een thema als de 2e wereldoorlog zo grappig kunnen zijn! Ohh Rene, take me in the kitchen! )

7. Fawlty Towers
(Helaas veel te weinig afleveringen van gemaakt want dit was dankzij John Cleese echt een kunstwerk, zo grappig is het)

8. The Office UK
(Pijnlijk en erg genant om te kijken soms. Maar het zit wel enorm goed in elkaar. David Brent is echt een heel sterk neergezet figuur. Wat een enorm goede rol!)

9. Two and a half men
(Ik heb pas 1,5 seizoen nu gezien (ben ermee bezig) maar ik durf hem al in de toplijst te zetten. Erg geestig! Charlie is geweldig, een beetje een soort Barney uit How i met your mother)

10. Flodder/Fresh Prince of Bell Air (Beide vroeger veel gezien en tegenwoordig zal het een stuk minder zijn, maar vroeger kon ik hier graag naar kijken. Al was dat vervelende moraal vh verhaal op het einde bij Fresh Prince niet leuk).

Verder moet ik King of Queens nog kijken, zodra Two and a half men erop zit.

Nu ik Two and a half men heb afgekeken wil ik hem zeker laten stijgen op mijn lijst. Plek 3 of 4 zou heel verdiend zijn. Geweldig

Tegenwoordig kijk ik niks nieuws meer, maar jeugd/studentsentiment:

1. BlackAdder
2. Seinfeld
3. Only Fools and Horses
4. Office UK
5. Fawlty Towers
6. Scrubs
7. Frasier
8. All in the Family
9. Dad's Army
10. Coupling

Eervolle vermelding voor The Simpsons, wat ik geen sitcom vind. Van die leuke oubolligheid als Men Behaving Badly of The Piglet Files had ik er ook nog wel in willen zetten.

starbright boy (moderator)
Ik ben meer iemand die al zappend soms bij komische series (ik trek het breder dan sitcoms, anders kom ik niet tot 10) uitkomt dan een trouw volger of koper van seizoenen. Er is veel dat ik niet leuk vind (Friends, That 70's Show en Full House bijvoorbeeld) of waarvan alleen de eerste seizoenen echt leuk van waren (Married With Children en Roseanne bijvoorbeeld) of bij herhalingen door de mand vallend jeugdsentiment (Who's The Boss bijvoorbeeld). maar dit zijn er 10 waar ik al zappend graag bij blijf hangen:

1. Fawlty Towers (beter is er niet en dat komt door maar 12 afleveringen, maar wel 12 waar meer goede ideeën in zitten dan in 300 afleveringen van sommige andere series)
2. Monty Python's Flying Circus (onverslijtbaar)
3. Little Britain (heel erg mijn humor, zal lang niet iedereen leuk vinden denk ik)
4. South Park (omdat ze niemand sparen)
5. Absolutely Fabulous (Ook zo'n serie waarvan ik een aflevering nog leuk vind als ik 'm voor de derde keer zie)
6. Malcolm In The Middle (de meest vindingrijke en grappigste releatief recente Amerikaanse comedy die ik ken en precies op tijd gestopt, wat heel knap is)
7. All In The Family (vaak geimiteerd, maar vooral de heel oude afleveringen zijn ontzettend goed)
8. Frasier (goed gemaakte serie, heeft iets erg onweerstaanbaars, toffe karakters)
9. The Young Ones (Omdat het zo heerlijk geschift is (en goede muziek trouwens)
10. The Simpsons (hoewel ik de serie veel wisselvalliger vind dan vele anderen lijken te vinden, maar er zit af en toe een echt briljante aflevering tussen)

En dan is er nog veel dat ik te slecht ken om echt te oordelen (The Office bijvoorbeeld)

speranza
1. The Royle Family
2. Bottom

als Beavis&Butthead een sitcom is dan, uiteraard!

Ben ook een groot fan van UK comedy. Men Behaving Badly was vaak een soort live-action Beavis&Butthead en zeker geweldig. Vanavond is er weer een aflevering van Reggie Perrin, van de makers van, heb daar pas één aflevering van gezien maar vond het gelijk wel weer erg goed!

Ik kijk zowiezo veel te weinig series de laatste jaren. Battlestar Galactica is denk ik de enige die ik uitgekeken heb... en Rome. Beiden brilliant maar geen sitcom

Enkele favorieten dan:

We zIjn Weer Thuis (ge-ni-aal)
Frasier (terecht al veel genoemd)
Seinfeld (toch ook een mijlpaal, Curb wil ik nog steeds gaan kijken)
Roseanne (was toen ik klein was meer een Cosby Show fan, maar deze vind ik nu nog steeds ERG goed. John Goodman is een van de beste acteurs ter wereld. punt.)
Blackadder
Coupling
Married with Children

en dan nog een buitenbeentje, maar méér dan de moeite waard:
Nathan Barley

speranza
Blackadder is ook geweldig inderdaad.

Fawlty Towers
Het Eiland
Het Peulengaleis

Omdat ze nog niet zijn genoemd: Black Books (!) en The IT Crowd. Echt twee van de meest geweldige sitcoms ooit.

dominion
The IT Crowd is zeker geweldig .

Ga dan ook Black Books kijken, het eerste seizoen is door dezelfde schrijver/regisseur gedaan :

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lDTkId4Xxzo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Eigenlijk is er maar één sitcom die ik van voor naar achter, en terug heb bekeken: Frasier.

Ooit enkele afleveringen op televisie gezien (maakten niet veel indruk), maar een paar jaar geleden besloten alle seizoenen in een maandje of twee te kijken. Heer-lijk!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.