- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Weer een paar nieuwe binnenkomers waaronder een Thriller uit Taiwan, een wazige oude man die door de prairie loopt, een Marine Le Pen parodie, een leipe Zweedse gangster en nog meer komedie van IFFR bekende Scherson. Saampjes vechten zij om een prijs: Genomineerden Big Screen Award 2017 | IFFR.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zijn er echt mensen die warmlopen van woorden als 'boeiend'? Volgens mij nu al voor de derde keer voorbij zien komen. Het zegt wellicht iets over aanstaande editie. In ieder geval wil ik Kirsten Tan's debuut graag zien. Alicia Scherson ga ik geen nieuwe kans meer geven.
Slotfilm is trouwens 20th Century Women van Mike Mills.
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Gisteren een prachtige, zeer goed geacteerde film gezien bij IFFR Preview: Jacky. Let wel: is een praatflim, enig zitvlees vereist. Kreeg als extraatje nog wat info over het programma dat inmiddels naar de drukker is gestuurd om ons filmgekkies op woensdag te plezieren.
Hopelijk komen er "boeiende"
interviews op de eerste donderdagavond en de eerste vrijdagavond
Wat een kornuit van me opmerkte over reclame (evt irt opkomst):
...dat er vrij weinig "ouderwetse" IFFR reclame is in Rotterdam (posters etc.)...
...hoop dat het niet te glad wordt...want dat scheelt vast in de opkomst...al is dat tactisch voor mij een voordeel met het oog op last minute planning...
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Hey heeft iemand zijn tiger pass al binnen? Ik nog niet ieder geval.
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Hey heeft iemand zijn tiger pass al binnen? Ik nog niet ieder geval.
Ik wel al een paar dagen. Komende week was wel beloofd ja (zie onder). Zou zeker ff bellen!
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik wel al een paar dagen. Komende week was wel beloofd ja (zie onder). Zou zeker ff bellen!
Top, wilde hier even checken en dan morgen bellen erover.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Je kunt nog steeds kaarten kopen voor de openingsfilm. Dat vind ik heel opmerkelijk want normaal gesproken is die een maand van te voren al uitverkocht. Ver voordat de titel bekend is.
Starbright Boy en ondergetekende zijn die avond aanwezig. Zijn er gebruikers die zin hebben in een 'meeting'? Van te voren wat eten en naderhand een biertje?
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Dan heb ik zowaar tijd en leuk om ook eens de opening mee te maken dus ik ben van de partij.
Misschien draait er later tijdens het festival -het programma is volgens mij 18 januari bekend- nog wel een film waar veel andere MM gebruikers heen gaan (?)
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Ik sluit misschien wel aan. FF afstemmen met de dame na woensdag/ vk bijlage.
Nog tips/ top 10 lijstjes + motivatie Bélon starbright boy Verhoeven ?
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Aangekochte titels die door het jaar heen te zien zullen zijn in de bioscopen en filmhuizen. Volgens mij zijn het er nog nooit zoveel geweest.
Cinéart:
- Home
- American Honey
- The Handmaiden
- Réparer les Vivants
- Nocturama
- Le Région Salvaje
- Porto
Contact Film:
- The Woman Who Left
- Mimosas
- Caini
- King of the Belgians
- La Mort de Louis XIV
Cinemien:
- Le Ciel Flamand (Lumière)
- After the Storm (Lumière)
- Tramontane
- Sami Blood
- Raw
- Daphne
September Film:
– Sieranevada
– Quality Time
– 20th Century Women
– Night of a Thousand Hours
– Beyond the Mountains and Hills
Paradiso:
– Het Doet zo Zeer
– Double Play
Cherry Pickers:
– Lady Macbeth
Imagine:
– Harmonium
– Noces
– Orpheline
– Paterson
Amstel Film:
– Rester Vertical
The Searchers:
– Personal Shopper
– Jackie
Persicoop Films:
– Ascent
EYE:
– Safari
– Maudite Poutine
MOOV:
– White Sun
– Wolf and Sheep
– Knife in the Clear Water
UPI:
– Loving
Cinema Delicatessen:
– Burma Storybook
– My Father’s Choice ( ? )
Splendid Film:
– Free Fire
– Train to Busan
– Moonlight
– Asura: City of Madness
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Aangekochte titels die door het jaar heen te zien zullen zijn in de bioscopen en filmhuizen. Volgens mij zijn het er nog nooit zoveel geweest.
Ik haal het nooit om die in een jaar te zien dus ga er zeker enkelen zien tijdens IFFR. Afhankelijk van agenda maar mijn voorlopige wishlist is: 1.Home- drama , 2. The Handmaiden- drama/ mysterie 3. Personal Shopper en 4. Sameblod- debuut/ drama/ racisme in scandinavie, staan wel op prio 1. Moonlight ga ik hopelijk zien omdat dat een film is die mijn ma vast ook mooi vindt.
Van het voor het grote publiek onbekende werk denk ik aan in ieder geval (eigenlijk veel meer maar laat ik het vooralsnog beperken tot deze):
5 The Mole Song- komedie/ actie (is een must na deel 1, ideale film voor de pils/ film/ vrienden combi)
6 Los Decentes- drama/ komedie/ absurd/ hoop op verrassing
7 Dawson Dity Frozen Time- docu, hopelijk verrassend
8 <één of meer horrorfilms, laat ik van agenda en fitheid afhangen>
9 Big Big World- Coming of age, de "Verhoeventip van dit jaar"
10 Super Dark Times- debuutfilm/donkere kant van de 90ies/ hopelijk verrassend
11 Park- coming of age
(ge-edit na enkele nuttige tips van Verhoeven)
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
[...]
Altijd handig zo'n overzichtje.
Merendeel zal ik enkel op 't festival meepakken als het toevallig zo uitkomt. Maar ik neem aan dat de kans op een reguliere of landelijke release voor sommige van deze titels vrij klein is? The Woman Who Left, of Knife in the Clear Water?
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Die twee gaan er sowiezo komen. Zijn namelijk van betrouwbare distributeurs. Als je iets wilt opvullen zou ik me concentreren op de onderste drie van Cinéart en de onderste twee van September Film. En wellicht die twee genrefilms uit Azië van Splendid Film. Hoewel ik die ook verwacht op Imagine.
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Oké, bedankt.
Die Cinéart titels lijken me daarvan de interessantste.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik heb even de selectie doorgenomen en kom zover bij deze zeker uit:
Drifting Towards the Crescent(Experimentele docu die de rivier Missipi als lijddraad pakt en over de steden en inwoners eromheen gaat)
Katie Says Goodbye(Oliva Cooke(o.a Me and Earl and the Dying Girl) geleid coming of age verhaal over prostutie. Weinig bekend over ziet er boeiend uit)
The Levelling Hope(donker veelbelovend drama mystery werk uit England.)
Dawson City: Frozen Time(tijds document over de jaren 10-20 van een gold rush stad door opnames uit die tijd)
Mansfield 66/67(Van het team dat het uitstekende Hit So Hard maakte, surralitsche halve musical/docu over de laatse jaren van Janye Mansfield. Met Ann Magnusonals Jayne, wereld premiere ook)
Jan zonder vrees(Behoorlijke gedateerde Belgische animatie klassieker met deze keer de geweldige score die de film heeft live gespeeld door Alain Pierre. Unieke vertoning. In de worm, +-10 minuten lopen vanuit de pathe)
Martyrs of Love(een van de wienige Némec die ik nog niet heb gezien, mogelijk kijk ik er nog meer even kijken met schema)
Scumbag(Lo-fi donkere komedie met een hoop experimenteel film volk(Nick Zedd), party monster sterren(Michael Alig) en hardcore-punk mensen(Black flag's/cicle jerks's Keith Morris)
Rest even opvullen na het kijken op welke dagen ze draaien.
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Drifting Towards the Crescent (goed dat je die noemt D-ark!) en The Levelling hebben ook mijn aandacht. Over Katie Says Goodbye (2016) vooral veel slechts gelezen (zie comment bij de film), ookal bevallen de films van Campos en Durkin me wel en is de voorlopige imdb score bv helemaal niet slecht...
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Drifting Towards the Crescent (goed dat je die noemt D-ark!) en The Levelling hebben ook mijn aandacht. Over Katie Says Goodbye (2016) vooral veel slechts gelezen (zie comment bij de film), ookal bevallen de films van Campos en Durkin me wel en is de voorlopge imdb score bv helemaal niet slecht...
Zelfde hier en IFFR is ook om gokken te wagen gewoon, door het gokken heb ik vorig jaar meer dan 2 uur uitstekend geinformeerd en vermaakt door een docu essay over een film van 24 minuten Notfilm. Ik zit vaker in zalen met 15-20 mensen dan in de volle zalen en dat maakt IFFR zo leuk voor mij, de uitdagende en originele zij programma naast het druk bezochte hoofd programma. Ik heb vorig jaar daarom heel veel van het PERE PORTABELLA & LA ESCUELA DE BARCELONA deep focus programma gekeken.
Ik skip daarom ook bijna altijd alle films waarvan ik zeker weet dat ze een arthouse release of fatsoenlijke rappe bluray release krijgen met uitzondering van Évolution vorig jaar omdat het perfect in mijn schema paste. En geen dank, het ziet er bijzonder integrerend uit.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor die lijst met aangekochte titels Verhoeven: nu ik een Cineville pas heb kan ik een aantal van deze doorschuiven tot na het festival en een wat relaxter schema aanhouden met wat meer focus op wat "obscuurdere" films.
Morgen maar eens het programma gaan uitpluizen, tot nu toe op het eerste gezicht films van deze twee regisseurs waarvan ik eerder goed werk heb gezien:
- Un rêve solaire, Patrick Bokanowski, France
- Safari, Ulrich Seidl, Austria
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Jan zonder vrees(Behoorlijke gedateerde Belgische animatie klassieker met deze keer de geweldige score die de film heeft live gespeeld door Alain Pierre. Unieke vertoning. In de worm, +-10 minuten lopen vanuit de pathe)
.
Jammer genoeg geen live soundtrack zoals eerst aangekondigd.
There will be a special live concert by composer Alain Pierre! This is NOT to be missed!
Stroom.tv villain McBain will provide the dystopian synth music before and after the show. www.mixcloud.com/Mc_Bain
The film will be introduced by all-round eclectic Niek Hilkmann, who decided to challenge the scepticism surrounding the relative merits of Dutch film by means of a programme called ‘De Grote Hoop’. Rather than champion the success stories, ‘De Grote Hoop’ concentrates on the little-known byways of Dutch cinema history, looking for rough diamonds in the genre. Together with Filmhaus WORM, ‘De Grote Hoop’ screens a Dutch rarity on analogue film, every few weeks, introduced by informed and involved speakers. All this to educate and entertain!
This event is in coproduction with the IFFR. Please note that you will need to buy a separate ticket for the film and the performance. Individual (and combi) ticket prices follow shortly.
TIMESCHEDULE
Jan Zonder Vrees (35 mm) 16:30 – 18:00
(Break 18:00 – 20:00)
Alain Pierre LIVE 20:30 – 21:30
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Ben benieuwd naar het tijdsschema. Ben afhankelijk van ene weekend R'dam en andere weekend hier in Grunn. Wordt puzzelen vanaf donderdag! Dank alvast voor die bios-lijst, Verhoeven!
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
De Mid-Lenght films zijn ook gratis te zien met Cineville:
niethie
-
- 7319 berichten
- 7239 stemmen
En zoals gewoonlijk moeten alle eikels met een Tiger Pas het er natuurlijk weer even inwrijven dat ze al een programma hebben. 
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
En zoals gewoonlijk moeten alle eikels met een Tiger Pas het er natuurlijk weer even inwrijven dat ze al een programma hebben.
Haha geen programma zonder boekje/schema
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
ZIEN:
– Before the Rooster Sings (Ari Maniel Cruz)
– By the Time It Gets Dark (Anocha Suwichakornpong)
– The Summer Is Gone (Zhang Dalei)
– Happy Times Will Come Soon (Alessandro Comodin)
– Der Traumhafte Weg (Angela Schanelec)
– The Giant (Johannes Nyholm)
– All the Cities of the North (Dane Komljen)
– La Idea de un Lago (Milagros Mumenthaler)
– X500 (Juan Andrés Arango Garcia)
– Park (Sofia Exarchou)
– The Road to Mandalay (Midi Z)
– Three (Johnnie To)
– Un Rêve Solaire (Patrick Bokanowski)
– Rey (Niles Atalla)
– Light Thereafter (Konstantin Bojanov)
– Arábia (Affonso Uchoa en João Dumans)
– Columbus (kogonada)
– Rat Film (Theo Anthony)
– Mes nuits Feront écho (Sophie Goyette)
– Out There (Ito Takehiro)
– Pop Aye (Kirsten Tan)
INTERESSANT:
– Burning Birds (Sanjeewa Pushpakumara)
– El Futuro Perfecto (Nele Wohlatz)
– La Guerra dei Cafoni (Davide Barletti en Lorenzo Conte)
– Extraño pero Verdadero (Michel Lipkes)
– Sweat Rain (Hakim Belabbes)
– The Girl with All the Gifts (Colm McCarthy)
– Compte Tes Blessures (Morgan Simon)
– Amijima (Jorge Suárez-Quiñones Rivas)
– David Lynch: the Art of Life (Jon Nguyen)
– The Silent Eye (Amiel Courtin-Wilson)
– Ember (Zeki Demirkubuz)
– I Am Truly a Drop of Sun on Earth (Elene Naveriani)
– Suffering of Ninko (Niwatsukino Norihiro)
– The Wedding Ring (Rahmatou Keïta)
– The Last Painting (Chen Hung-i)
GEZIEN:
- Die Einsiedler (★★★★¼)
- Kékszakállú (★★½)
- The Last of Us (★★★¾)
- Prevenge (★★★)
- Hermia & Helena (★★★¾)
- Harmonium (★★)
- Paterson (★★★)
- Personal Shopper (★★★★)
- Raw (½)
- Réparer les Vivants (★★★¾)
- Sieranevada (★★★½)
- White Sun (★★¾)
- Home (★★★★½)
- The Woman Who Left (½)
- Maudite Poutine (★★★★¾)
- Loving (★★★★¼)
- 36 Quai des Orfèvres (½)
- Dawson City: Frozen Time (★★★★★)
- Big Big World (★★★★¼)
- The Party and the Guests (★★★)
- Diamonds of the Night (★★★★¼)
- Caini (★★★½)
- King of the Belgians (★★★½)
- La Mort de Louis XIV (★★★★)
- Le Ciel Flamand (★★½)
Richardus
-
- 2128 berichten
- 1196 stemmen
Damnit, heb alleen de avonden van vrijdag, maandag en dinsdag om te puzzelen en trailers te kijken
Die lijstjes zijn daarom heel behulpzaam, dank!
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Zo... een -papieren- Volkskrant gescoord voor de bijlage en die maar even oldskool van A tot Z doornemen. Op de IFFR site kan ik jammer genoeg niet meer op werelddeel selecteren dat was wel handig vroeger.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Hoe ziet het IFFR-programma eruit als je al naar Venetië en Gent bent geweest? 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Lijkt me heerlijk, zo 'weinig' aanbod. Kan je eindelijk eens bijna alles zien wat je wil zien.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik ben aan het puzzelen en heb nu al hoofdpijn. Zeker als ik dagen waar ik niet kan of half kan met werk moet ontwijken.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik heb het vooral elkaar gekregen om alles wat ik echt wil zien in 2 dagen te krijgen, wat idioot is. Ik had op 4 gerekened. Even zien hoe ik die andere 2 dagen ga invullen maar hier zijn mijn progammas
Zaterdag 28 janurai
9.30-10.58: Katie Says Goodbye Pathe 4
12.00-13.25: Drifting towards the Cresecent Lanatarenvenster 2
13.20-15.41: HamsterS Lantarenvenster 4
19.15-20.51: Mansfield 66/67Cinerama 6
21.30-22.53: The Levelling pathe 6
Vrijdag 3 Feburari
9.30-10.56: Lady Macbeth Doelen
12.30-14.07: Antes que cante el gallo Cinerama 6
14.15-16.15: Dawson city: Frozen time CInerama 5
19.00-20.54: Scumbug Pathé 4
21.00-22.27: Lemon Kino 1