• 15.760 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.213 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.021 gebruikers
  • 9.372.747 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Alsof ze dit gelezen hebben staan beide nu wel ineens op uitverkocht.

Ja zonde. Heb nog 1 kaartje nodig eigenlijk. Vaak komt er nog wel het nodige vrij in de loop van de week, daar hopen we dan maar op...

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Dag 1 voor mij begon met een fraaie vroege Hou Hsiao-Hsien. Zeker niet zijn beste film, maar vooral een ruwere versie van wat het later zou worden. Met veel thema's en stijlmiddelen die zijn handelsmerk zouden worden.

Daarna de Moviemeter-bijeenkomst bij de nieuwe film van Yamashita en die zal ik ook niet licht vergeten. Niet zozeer om de film (het is de vierde die ik van deze regisseur zie en veruit de minste), maar vooral vanwege het randprogramma. Net als in zijn film van vorig jaar speelt ook hier weer een Japanse popster de hoofdrol. En die gaf na afloop een optreden. Hij zit in een soort van Jpop boyband en zong in de film vrolijke, maar wat sullige liedjes. Bij het optreden verwacht je een van de twee, maar hij kende blijkbaar de Top 2000, koos het hoogste nummer dat haalbaar was en zette in Engels met stevig accent Piano Man van Billy Joel in. Apart moment op zijn zachtst gezegd.

Voor iedereen die er was, dit zijn ze: ????? ??? EJ?????? - YouTube

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Qua voorstelling weer onvergetelijk natuurlijk. Billy Joel

Echt goed zingen kon hij trouwens niet, maar het was al bijzonder dat er zelfs meiden vanuit Japan hierheen gereisd waren.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Het begint vast lekker met een mega stroomstoring op Utrecht CS, dus ik stap maar in het autootje nu...

Tot zo allemaal.

Was ik toch een beetje bij jullie. Ik stond op dat moment bij de bushalte centrumzijde mijn werk te bellen dat ik later zou komen door die stroomstoring.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

starbright boy schreef:

Net als in zijn film van vorig jaar speelt ook hier weer een Japanse popster de hoofdrol. En die gaf na afloop een optreden. Hij zit in een soort van Jpop boyband en zong in de film vrolijke, maar wat sullige liedjes. Bij het optreden verwacht je een van de twee, maar hij kende blijkbaar de Top 2000, koos het hoogste nummer dat haalbaar was en zette in Engels met stevig accent Piano Man van Billy Joel in. Apart moment op zijn zachtst gezegd.

Briljant.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1198 stemmen

Qua voorstelling weer onvergetelijk natuurlijk. Billy Joel

Echt goed zingen kon hij trouwens niet, maar het was al bijzonder dat er zelfs meiden vanuit Japan hierheen gereisd waren.

Die gast kon zingen: geen ondersteuning of zangles nodig. Vond t best aardig. Feest (boy-)band, blazers erbij. Wel een beetje populaire sound edoch: mooie verrassing.

Leuke aanpak IFFR!

Film was een hapklaar brokje.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Voor de 'liefhebbers': Shibutani Subaru IFFR 2015 La La La at Rock Bottom With interwiew - YouTube

Mooi zingen is iets anders dan hard zingen natuurlijk.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1198 stemmen

Mug schreef:

Voor de 'liefhebbers': Shibutani Subaru IFFR 2015 La La La at Rock Bottom With interwiew - YouTube

Haha, naja hij doet het leuker dan de gemiddelde boyband met bv. zijn harmonica.

Nog meer voor fans (ziet er anders uit dan in oude Luxor):

klik.

Los daarvan ...de interviewer (naam: Van Houten?)...wat een topper!

Eindelijk geen tenenkrommend interview maar een vertaler en interviewer in één die met flair zijn ding doet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Luk Van Haute

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1198 stemmen

Aha googlen lukte al niet erg goed

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mug schreef:

Vanaf ongeveer 1:53 eventjes de achterkant van Verhoeven en starbright boy, met (uiteraard) de stem van Verhoeven die overstemt

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Na twee dagen beginnen de rode draden en overkoepelende thema's zich te vormen, ik doe een eerste gooi:

"Maskers en moeders", surrealisme en liefde als verzet tegen alle vormen van onderdrukking. De maskers haal ik nog vooral uit de verschillende screenshots voor films die gaan komen, maar toch ook vandaag bij "the inseminator" en twee films waarin clown make-up werd ingezet, dat telt wellicht ook, maar een belangrijke rol voor moederschap zag ik nu toch zeker al in vier films terug. Gezien de thema's die het festival zelf ook benoemd heeft zou je dus kunnen zeggen dat alles goed op zijn plaats lijkt te vallen! Weer heel benieuwd naar morgen...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Vrouwen die iets doen met cola (vandaag 2x)

Vrouwen die hun haar in de brand zetten (vandaag 2x)

In Miike zeker ook een 'masker'

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

McSavah schreef:

Vanaf ongeveer 1:53 eventjes de achterkant van Verhoeven en starbright boy, met (uiteraard) de stem van Verhoeven die overstemt

Ik durfde het fragment niet te kijken, want ik dacht ze meezongen... Maar dat valt mee.

Vandaag eerste film skippen. Geen treinen, want er liggen hier drie vlokken sneeuw in Utrecht.

Dus helaas geen Growing Up, ik verwacht er bij de tweede film gewoon te zijn.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

WTF!?!?!?! Zelfs mijn stoptrein Bijlmer - Rotterdam die niet over Utrecht gaat rijdt niet

Hesus... Geluk bij een ongeluk dat ik een LimeLight "opvuller" in mijn eerste timeslot heb, maar toch redelijk frustrerend... Het is weer weekend blijkbaar, zijn het geen werkzaamheden, dan is het wel weer te koud voor ze...:)

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

En in Rotterdam ligt bijna niks... Rijdt de Fyra ook niet?

Op deze manier moet een last-minute vroeg ochtendkaartje wel gaan lukken denk ik voor mij.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Vrouwen die iets doen met cola (vandaag 2x)

Vrouwen die hun haar in de brand zetten (vandaag 2x)

In Miike zeker ook een 'masker'

vandaag ook weer 'echte' maskers. Verder valt op:

Onweer (meerdere keren)

Mannen die in zee verdrinken (2x)

Frontaal naakte mannen (3x)

Amnesia (2x)

Rituele slachtingen (meerdere keren)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

slachtingen zijn op een of andere manier altijd wel vaste prik... de confrontatie met iets wat natuurlijk is en toch weer niet (voor de gemiddelde festivalbezoeker) werkt blijkbaar onverminderd transgressief... al was het bij onze laatste film ook wel heel letterlijk een rituele slachting!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Na zestien langspelers het eerste MEESTERWERK te pakken. Daar doe je het allemaal voor.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ja die Rus was leuk

Wij gaan natuurlijk allemaal Calling overslaan Net als dat we vorig jaar Viktoria bijna allemaal misten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Malick schreef:

En een ademwegnemend Weerasethakul-einde.

Ik dacht al, waarom praat-ie ineens over Weerasethakul, maar je vond het er echt op lijken. Vreemd - totaal geen associatie mee. Ik zag er een film voor díe had een Weerasethakul einde

Fikret8

• 6170 berichten
  • 4233 stemmen

Malick schreef:

Na zestien langspelers het eerste MEESTERWERK te pakken. Daar doe je het allemaal voor.

Die ga ik bij deze maandagvroeg misschien proberen mee te pakken.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Ik dacht al, waarom praat-ie ineens over Weerasethakul, maar je vond het er echt op lijken. Vreemd - totaal geen associatie mee. Ik zag er een film voor díe had een Weerasethakul einde

Ga ik dinsdagmiddag zien. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Misschien lees ik er overheen, maar wat Is de titel nou van de film waar jullie het over hebben? Niet weerasethakul dus, maar iets wat erop lijkt?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

John Milton schreef:

Misschien lees ik er overheen, maar wat Is de titel nou van de film waar jullie het over hebben? Niet weerasethakul dus, maar iets wat erop lijkt?

Black Stone (2015) (en daarvoor Jauja (2014)).

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1198 stemmen

Tot op heden weinig toppers gezien.

Turist en El Cinco (lichtvoetig drama) de enige uitschieters tot op heden.

World of Kanako- een spektakel, maar dat was het ook wel weer.

La la la etc.- geinig maar niet meer dan dat.

Eden- soms mooi, vette sound, maar net niet pakkend genoeg.

I swear I'll Leave this Town- mooi begin, vette sound, maar overall te vaag en niet af.

Magical Girl- aardig maar maakt het net niet af.

Facilitair / kaartjes etc.

- irritant: karaoke op achtergrond bij Magical Girl (Jurriaanse zaal)...

- aandachtspuntje: uitprinten niet nodig; voorkom lange rijen: maak mogelijkheden met Iphone bekend.

- respect voor alle vrijwilligers natuurlijk!

Tweemaal in een "bijrol" gezien @IFFR2015

Brady Corbet - IMDb (Eden, Turist)

Fumi Nikaidô - IMDb (La La La at Rock Bottom, The World of Kanako)

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Mr Thee schreef:

Facilitair / kaartjes etc.

Een matig jaar wat dat betreft: zalen gaan te laat open, grote rijen (gisteren tot tweemaal toe toen minuten voor aanvang ergens al 400e in de rij), weinig scanners (gisteren zowaar een keer drie bij een zaal), geen werkende scanners, of zelfs helemaal geen scanners. Al regelmatig tien, een één keer vijftien minuten te laat begonnen.

Ook hier een indruk dat er ergens op is bezuinigd. Maar op vrijwiligers - zeker fijn dat ze er zijn - kun je niet bezuinigen. Ook wel leuk gisteren een vrijwilligster, toen ik mijn scheurkaart kwijt was: "maar we zijn verplicht die van u in te nemen". Tsja, ik kroop dus door het oog van de naald, toen ze me toch liet gaan. Was nota benen bij de beste film tot nu toe, dus die had ik zeker wel willen scheuren, maar zij had dan weer geen reserve...

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Welk Russisch meesterwerk hebben jullie het over?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Angely Revolyutsii (2014)

Maar die bedoelde Verhoeven niet, hij had het over Wolanie (2014)

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1198 stemmen

Eindelijk een film die echt blijft hangen.

Catch me daddy, gitzwart drama/ thriller, echt goed, verstikkend

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.