- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Een storm in een glas water. Smeets lost het ook goed op. Zo is het leven inderdaad. De patiënt heeft het overleefd.
Hier nog even op terugkomend, bij de tips (!!!) van uitzendinggemist.nl:
'Hartaanval in Avondetappe'
wie heeft *dat* nu weer bedacht... (overigens al ruim 40.000x aangeklikt)
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2596 stemmen
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Waar is wavanbuuren nou om te zeggen dat Huntelaar niet weg gaat?
Die gaat ook niet weg. Dat heeft hij zelf toegegeven.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3304 stemmen
Hier nog even op terugkomend, bij de tips (!!!) van uitzendinggemist.nl:
'Hartaanval in Avondetappe'
wie heeft *dat* nu weer bedacht... (overigens al ruim 40.000x aangeklikt)
Ik heb gehoord dat het ook helemaal geen hartaanval was maar een epileptische aanval.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb gehoord dat het ook helemaal geen hartaanval was maar een epileptische aanval.
Dat zij Smeets inderdaad een dag later. Alsmede dat hett kwam omdat de beste man zijn medicijnen was vergeten en nu inmiddels weer kerngezond rondhuppelt in Frankrijk.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1387 stemmen
Prudhomme heeft zijn zegje ook weer gedaan over Contador, niet zo positief weer 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Nee en ik heb gehoord dat op de duitse tv gemeld zou zijn dat Theo de Rooy na de tour zijn functie neerlegt en dat de renners van Rabobank toch de premie voor de gele trui zullen krijgen.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Nee en ik heb gehoord dat op de duitse tv gemeld zou zijn dat Theo de Rooy na de tour zijn functie neerlegt
Hij schijnt dat te hebben gezegd tegen Echevarri.
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Nee en ik heb gehoord dat op de duitse tv gemeld zou zijn dat Theo de Rooy na de tour zijn functie neerlegt en dat de renners van Rabobank toch de premie voor de gele trui zullen krijgen.
Dat voelt als een aanwijzing dat de Rooy dan toch bezweken is onder de druk afgelopen woensdag.
Prudhomme heeft zijn zegje ook weer gedaan over Contador, niet zo positief weer 
Prudhomme heeft zich deze tour volkomen ongeschikt als tourdirecteur getoond. En het vervelende is: De UCI lijkt ook compleet failliet. De hele tour en alle affaires (en met name die van Rasmussen) stonden op de achtergrond vooral in het teken van de machtsstrijd tussen de UCI en de ASO. En de dopingcontroles staan ook in een bedenkelijk daglicht als de pers het telkens eerder lijkt te weten dan wie dan ook. Er wordt dus ook nog gelekt bij het leven.
De Protour is vandaag definitief mislukt en uit elkaar geknald. Het lijkt erop dat we straks weleens twee bonden met twee wedstrijdkalenders zouden kunnen hebben. De organisatoren van de grote rondes (en enkele klassiekers) met een aantal van de sterkste ploegen ( voornamelijk in en uit de tradionele wielerlanden) en een UCI kalender met B-wedstrijden en besmette danwel minder grote ploegen (uit en in streken over de hele wereld). Niet bepaald een gezonde situatie. Al was de protour achteraf gezien ook vooral een doodgeboren kindje.
En ik zeg het nog maar eens: dit gaat binnen enkele jaren (maar waarschijnlijk al veel sneller) overslaan op andere sporten.
Ik hoop dat er een aantal hoofdrolspelers van deze tour snel ander werk gaan zoeken. En dan heb ik het niet over renners.
En toch: Er komt nu zoveel los en de crisis is nu zo compleet. het kan maar zo zijn dat dit het achteraf bezien het jaar van de grote ommekeer zal blijken en er wezenlijk iets veranderd. Dat is optimistisch, maar het zou maar zo kunnen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Maar waarom de pakte de Telegraaf dan niet eerder uit met deze onthulling? Frans Schrader, chef van Telesport, zegt het volgende over zijn verslaggever: "Op het moment dat hij dat hoorde was er geen enkele aanleiding om dat te publiceren. Hij had alle reden om dat voor zich te houden. Het speelde geen enkele rol."
En ook toen de hele geruchtenmolen rond Rasmussen op gang schoot, zweeg de Telegraaf. "We hadden geen hard bewijs", aldus Schrader. "Als je het publiceert en het is onjuist heb je een leger advocaten op je dak. Het harde bewijs dat hij in Italië was kwam van de Italiaanse verslaggever voor de Deense televisie. Toen hebben we ook gezegd: nu gooien we het er ook uit."
Maar DÉ grote vraag is natuurlijk waarom de Telegraaf dit enorme nieuws dan nog tot vandaag heeft gerekt. Het journaille in Nederland begint steeds minder nieuwsgierig te worden lijkt het wel.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
De Protour is vandaag definitief mislukt en uit elkaar geknald. Het lijkt erop dat we straks weleens twee bonden met twee wedstrijdkalenders zouden kunnen hebben.
Lijkt het NRC steeds meer gelijk te krijgen met hun stelling dat de sponsor deelname van de Rabobank-ploeg aan de Tour de France in de toekomst belangrijker vond dan nu de Tour de France winnen. En daar bereid was voor over lijken te gaan en zelfs Michael Boogerd daarvoor te schofferen.
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Lijkt het NRC steeds meer gelijk te krijgen met hun stelling dat de sponsor deelname van de Rabobank-ploeg aan de Tour de France in de toekomst belangrijker vond dan nu de Tour de France winnen.
Dat dat een heel belangrijke rol heeft gespeeld leek me van het begin af aan duidelijk.
Die conclusie trekken het NRC en ik (nog) niet. Afwachten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Er wordt hier en elders volop gewezen naar dubieuze rollen van achtereenvolgens de UCI, de Tour, de ASO, l'Equipe, De Rooy, nu weer de Rabo-directie die over lijken zou gaan... Ene M. Rasmussen liegt herhaaldelijk tegen zijn eigen baas, zijn eigen collega's en het wielerpubliek over zijn verblijfplaats vlak voor de tour. Of geloven we nu echt dat hij bij z'n schoonmoeder aan de fajita's zat?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Dat voelt als een aanwijzing dat de Rooy dan toch bezweken is onder de druk afgelopen woensdag.
Je doelt op de 'tete-a-tete' waarin hij Rasmussen confronteerde met de verklaring van Cassani? Zou kunnen, maar ook als hij dat wel correct heeft afgehandeld was het wel duidelijk dat het voor De Rooy allemaal wat te zwaar was.
Past voor mij nog steeds ook in het scenario zoals Rabobank dat tot nu toe naar buiten heeft gebracht.
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Je doelt op de 'tete-a-tete' waarin hij Rasmussen confronteerde met de verklaring van Cassani? Zou kunnen, maar ook als hij dat wel correct heeft afgehandeld was het wel duidelijk dat het voor De Rooy allemaal wat te zwaar was.
Daar heb je gelijk in.
Ik weet het niet. Ik denk dat Rabobank de Rooy dan zou smeken om langer te blijven. Misschien doen ze dat ook wel. Dus ook hier geldt eigenlijk afwachten.
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Er wordt hier en elders volop gewezen naar dubieuze rollen van achtereenvolgens de UCI, de Tour, de ASO, l'Equipe, De Rooy, nu weer de Rabo-directie die over lijken zou gaan... Ene M. Rasmussen liegt herhaaldelijk tegen zijn eigen baas, zijn eigen collega's en het wielerpubliek over zijn verblijfplaats vlak voor de tour. Of geloven we nu echt dat hij bij z'n schoonmoeder aan de fajita's zat?
Het gaat erom of Rasmussen al dan niet met bewijs en niet op basis van geruchten uit de tour is gehaald. En ook als dat met bewijs is gebeurd, dan spelen alle genoemde organisaties (behalve De Rooy en rabobank dan) een ontzettend dubieuze rol in de hele diepe crisis waarin het wielrennen zit en waar de zaak Rasmussen een van de vele uitingen is, niet de oorzaak of aanleiding. Er speelt zoveel meer dan wat leugenachtige wielrenners.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ik weet het niet. Ik denk dat Rabobank de Rooy dan zou smeken om langer te blijven. Misschien doen ze dat ook wel. Dus ook hier geldt eigenlijk afwachten.
Misschien, maar voorzover mij bekend is het enkel op basis van iets dat De Rooy zich in alle vermoeidheid heeft laten ontvallen tegenover een collega-ploegleider.
Dat zeker, het is allemaal maar speculatie.
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Even een mooie opmerking: Ik had al veel respect voor Boogerd, maar dat is deze tour nog veel meer gegroeid. Mede door zijn uitspraken van gisteren (die uit zijn hart kwamen) en zijn rit van vandaag. Ik zal 'm echt serieus missen als hij straks gestopt is.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ik ook, omdat hij zo goed is, maar ook omdat hij zo open is inderdaad.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tour-directie moet naar huis
Wat ik al eerder schreef, Jeroen, het dreigt een enorm smerige zaak te worden.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Het lijkt erop dat we straks weleens twee bonden met twee wedstrijdkalenders zouden kunnen hebben. De organisatoren van de grote rondes (en enkele klassiekers) met een aantal van de sterkste ploegen ( voornamelijk in en uit de tradionele wielerlanden) en een UCI kalender met B-wedstrijden en besmette danwel minder grote ploegen (uit en in streken over de hele wereld).
Zou kunnen, maar ik hoop toch dat als het tot 2 circuits komt, ze op z'n minst beide hun eigen ploegen selecteren en die niet dwingen om alleen aan hun eigen circuit mee te doen.
-
- 22598 berichten
- 5246 stemmen
Op grond waarvan ? Ik ga nooit meer wielrennen kijken.
Omdat er in heel veel sporten minstens evenveel mis is, maar er veel minder open wordt uitgevochten. Als je het wielerdopingnieuws volgt krijg je op zijn minst de indruk dat er in heel veel andere sporten heel wat onder de tafel wordt geveegd. Ik heb het bange vermoeden dat de crisis in het wielrennen een voorbode is van een algemene sportcrisis (in ieder geval in duur- en krachtsporten, maar misschien gaat het nog wel verder dan dat). Ik heb het een paar dagen geleden nog veel uitgebreider gepost.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
ja klopt, maar dit is wel heel ERG.
En let wel, ik probeer er luchtig over te doen

Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Die conclusie trekken het NRC en ik (nog) niet. Afwachten.
Ja klopt, daar had nog het woordje 'lijkt' tussen moeten staan, sorry.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
maar ik hoop toch dat als het tot 2 circuits komt, ze op z'n minst beide hun eigen ploegen selecteren en die niet dwingen om alleen aan hun eigen circuit mee te doen.
Dat weet je wel zeker dat dat gaat gebeuren.
narva77 (crew films)
-
- 12772 berichten
- 6564 stemmen
Zou kunnen, maar ik hoop toch dat als het tot 2 circuits komt, ze op z'n minst beide hun eigen ploegen selecteren en die niet dwingen om alleen aan hun eigen circuit mee te doen.
narva77 (crew films)
-
- 12772 berichten
- 6564 stemmen
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Dat is het (doem-)scenario dat starbright boy schetst inderdaad. Ik hoop dus dat het zo ver niet zal komen.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Je begrijpt dat de ploeg de premie zou gaan uitkeren? Niet de Tour. De ploeg kan natuurlijk uitkeren wat ze wil. Zou erg chic zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.