• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.949 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.951 acteurs
  • 200.327 gebruikers
  • 9.457.067 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Sja, met overmacht (en 30 hechtingen) de tijdrit winnen. Dan 30 minuten verliezen in de Pyreneeën, en vervolgens in een nog zwaardere etappe als eerste bovenkomen.

En ook het meteen opstappen van Astana wijst er op dat ze geen vertrouwen meer hebben in hun kopman (of in de wielersport).

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Gisteren noemde ik Vinokourov nog een renner met de allures van een 'flandrien', vandaag noem ik hem, net als maxcomthrilla, een hypocriete klootzak. Nog nooit zo ontgoocheld geweest in een renner...

Vinokourov, beste jongen, waarom, in hemelsnaam...

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Moet wel zeggen dat ik hem altijd wat zelfvoldaan over vondt komen. In interviews (wat overigens ook aan de ondertiteling kan liggen) en tijdens etappes (omgang met cameraploegen enzo).

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

Dit haalt tenminste wel de druk van de ketel bij Rasmussen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een sufferd.....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Wat een klootzak

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3719 stemmen

Zonde was net zo leuk...nou ja nu maar hopen dat Rasmussen en Contador er morgen iets leuks van maken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Triest, zeer triest... Ik kijk nog wel uit naar morgen, maar dit is toch een domper.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Ik heb ook erg veel zin in morgen. De Astana's zal ik ook absoluut niet missen maar het is gewoon slecht voor de sport.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Ik ga Klöden als persoonlijke favoriet toch enigszins missen. Niet dat hij nog in aanmerking kwam voor een Tourzege, maar een mooie podiumplaats behoorde zeker nog tot de mogelijkheden...

Miss_Kriss

• 91 berichten
  • 282 stemmen

Vino, wat een druif...

En m'n poul ook lekker verkloot met 3 Astana's

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Wat een idioot inderdaad. Waar het mooie wielrennen de doping weer naar de achtergrond bleek te brengen, heeft het nu toch zijn schaduw over de Tour geworpen. Ik zie het somber in voor de wielersport.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Vind het eigenlijk altijd vreemd dat ze voor de camera's dan nog altijd echt blij kunnen zijn en zich niet schamen voor alle loftuigingen van de pers en het publiek. Als het zo is ...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

En ook nog andermans bloed bij jezelf inspuiten. Dat is geen epo meer dat is een stap verder en een hele grote ook. Levensgevaarlijk en dat voor je werk.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

kos schreef:

Ik snap echt niet hoe dit kan? je weet toch dat je enorm gecontroleerd wordt? vooral als je etappes wint?

Volgens mij is er iets grondig mis met die controles.

Of het is heel dom, of het is totale wanhoop, of je kan de controles normaal gesproken op een of andere manier ontduiken.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Treurig, treurig, treurig. Wat een idioot.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ongelefelijk wat een klootzak.

Ik deel in deze de reactie van Millar, koffers pakken en naar huis iedereen...

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Of het is heel dom, of het is totale wanhoop, of je kan de controles normaal gesproken op een of andere manier ontduiken.

Inderdaad, dat laatste kan net zo goed mogelijk zijn. Ongelooflijk dat vino dit heeft gedaan, al trok ik voor mijzelf al een voorzichtige conclusie na die tijdrit en gisteren. Leek wel heel erg veel op vorig jaar met Landis...

Hopen dat het gezeik rond rasmussen nu wat minder wordt, tenzij ze met bewijzen komen is het enkel mentaal kapotmakerij maar dat kan een renner ook breken.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zoals ik al zei ..

Het hele wielrennen is verpest.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Inderdaad, en ik vermoed dat laatste.

Ik zie het somber in voor de wielersport. Het grote probleem is dat de prestaties blijkbaar zo sterk worden bevorderd door verboden middelen dat de verleiding veel te groot is. En dat de controles altijd achter de feiten aan lopen. Dat, in combinatie met het idee dat 'de ander' ook gebruikt, maakt het volgens mij onmogelijk om de sport schoon te krijgen.

De verleiding zal altijd blijven bestaan. Voor de oplossing zie ik geen andere middelen dan regelgeving (versoepelen?), controles (kan dat ooit sluitend?) en straffen (nog zwaarder? - maar ondergeschikt aan de controles). En dat krijg je nooit en te nimmer sluitend, vrees ik.

Pieter Montana

• 6681 berichten
  • 2297 stemmen

Verdorie, je zit dan 2 weken voor hem te supporteren. Hij verbaast je keer op keer door aan te vallen en zelfs 2 etappes te winnen, ondanks dat letsel aan de knie. Al die tijd dan denk je dat hij één of andere heroïsche figuur is, en dan krijg je dit nieuws. Die man heeft voor mij afgedaan...

Is er al nieuws of televisiestations hun uitzendingen beëindigen?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

En ook nog andermans bloed bij jezelf inspuiten. Dat is geen epo meer dat is een stap verder en een hele grote ook. Levensgevaarlijk en dat voor je werk.

Niet echt gevaarlijk hoor. Het is gewoon een bloedtransfusie met 'behandeld' bloed.

Twee soorten bloedtransfusie mogelijk

De bloedtransfusie, waarop de Kazach Alexandre Vinokourov positief werd bevonden tijdens de Tour de France, is een methode die op de lijst van verboden substanties en methodes staat van het Wereld-Antidopingagentschap (WADA). De methode heeft als doel de zuurstofcirculatie in het bloed te verhogen door het volume aan rode bloedlichaampjes te verhogen. Er zijn twee soorten bloedtransfusies: homologe (met het bloed van een compatibele donor met dezelfde bloedgroep en rhesusfactor) en autologe (met eigen bloed). De heterologe transfusies (met bloed van een universele donor) worden niet gebruikt voor dopingdoeleinden.

Het doperen op zich gebeurt als volgt. Eerst wordt er bloed afgenomen. Doordat het organisme daardoor met een tekort zit aan rode bloedlichaampjes, gaat het die aanmaken om dat tekort te compenseren. Enkele dagen later, als het volume rode bloedlichaampjes weer hersteld is, injecteert men dezelfde hoeveelheid bloed als aanvankelijk werd afgenomen (homologe) ofwel hetzelfde afgenomen bloed, dat ondertussen werd koel gehouden of werd ingevroren.

De homologe transfusies zijn opspoorbaar sinds 2004 via een test die op punt werd gezet door het laboratorium van Lausanne, en die de twee verschillende populaties rode bloedlichaampjes duidelijk identificeert. Er bestaat nog geen test om autologe transfusies op te sporen. (belga/hln)

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

die vino had zeker de hele vakantie geluierd, vandaar die doping

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

speedy23 schreef:

Twee soorten bloedtransfusie mogelijk

Het blijft speculeren natuurlijk, maar maakt dat verhaal een vrij impulsieve daad aannemelijk? Anders had hij toch tevoren eigen bloed kunnen aftappen en later toedienen? Dan was hij niet achteraf betrapt... Of is daarvoor na Fuentes niet zomaar een arts meer voorhanden?

Of wellicht zijn de controles niet altijd zo grondig als tijdens de Tour...

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Vinokourov wat een prachtrenner.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Het zat er natuurlijk wel aan te komen, al had ik het nu nét niet van Vino verwacht. Levenslang schorsen die man. Ik begrijp niet wat hem bezield heeft, dit soort transfusie is erg makkelijk op te sporen (zoals hierboven staat aangegeven).

Doping zal wel nooit verdwijnen, maar toch kan het teruggedrongen worden. Daar ben ik van overtuigd als wielerliefhebber. En ik die dacht dat het nu al bezig was. De renners die de eerste week vaak zeer traag reden, rekening houdend met wat nog moest komen. Dat was andere jaren wel anders. Ik geloof erin, al klinkt dat waarschijnlijk enorm naïf, dat de jongere generatie ook een dopingvrije sport wil. Anders kunnen we net zo goed stoppen met kijken naar een sport van valsspelers.

Wat moet er gebeuren? De straffen nog zwaarder maken? Denk niet dat dat echt een groot effect zou hebben. Al zou een levenslange schorsing bij positieve controle wel nog meer ontradend werken. Nu krijgen ze een tweetal jaar, en indien ze nog jong genoeg zijn, beginnen ze erna gewoon opnieuw.

Misschien is het wel niet mogelijk om zonder doping een drietal weken blijvend te presteren? Moeten ze bv. de Tour wat minder zwaar maken? Ik weet het niet.

Wielrennen blijft voor mij misschien wel dé mooiste sport, maar op deze manier wordt ze natuurlijk volledig kapot gemaakt...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

speedy23 schreef:

[i]Twee soorten bloedtransfusie mogelijk

De bloedtransfusie, waarop de Kazach Alexandre Vinokourov positief werd bevonden tijdens de Tour de France, is een methode die op de lijst van verboden substanties en methodes staat van het Wereld-Antidopingagentschap (WADA). De methode heeft als doel de zuurstofcirculatie in het bloed te verhogen door het volume aan rode bloedlichaampjes te verhogen. Er zijn twee soorten bloedtransfusies: homologe (met het bloed van een compatibele donor met dezelfde bloedgroep en rhesusfactor) en autologe (met eigen bloed).

Met andermans bloed gaan kloten op een kamertje zonder de goede medische begeleiding vind ik erg gevaarlijk. Of diende Astana arts het zelf toe??

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Koekebakker schreef:

De verleiding zal altijd blijven bestaan. Voor de oplossing zie ik geen andere middelen dan regelgeving (versoepelen?)

Alstjeblieft niet. Dan is de wielersport pas echt ten dode opgeschreven. Dan worden de mensen die clean willen rijden bijna gedwongen te gaan gebruiken. Verder wel eens die lijst met verboden middelen gaan doornemen en nu eens goed onderzoeken wat nu wel echt prestatiebevorderend is en wat niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Finisterra schreef:

Wielrennen blijft voor mij misschien wel dé mooiste sport

Voor mij heel zeker. Ik zal er morgen geen seconde minder door genieten. Morgen evengoed weer heroische duels, evengoed de strijd om het geel en evengoed kent de tour morgen weer winnaars en verliezers. En dat bovendien met 1 valsspeler minder.

Vive Le Tour

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Verder wel eens die lijst met verboden middelen gaan doornemen en nu eens goed onderzoeken wat nu wel echt prestatiebevorderend is en wat niet.

Inderdaad. Petacchi is vandaag ook vrij gesproken. Waarvan die beschuldigd werd was echt lachwekkend...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.