- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Eh, wie weet wat zeker?
De enige reden dat de ASO zelf een eigen wielerorganisatie wil beginnen omdat ze de UCI totaal niet zien zitten en alles zelf willen controleren.
Ik kan me niet voorstellen dat ze het zullen accepteren dat ploegen voor beide organisaties uitkomen. Naast de commerciële belangen die daarmee gemoeid zijn, raken ze ook weer een stuk controle kwijt.
Is echt geen optie voor ze.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het gaat erom of Rasmussen al dan niet met bewijs en niet op basis van geruchten uit de tour is gehaald. En ook als dat met bewijs is gebeurd, dan spelen alle genoemde organisaties (behalve De Rooy en rabobank dan) een ontzettend dubieuze rol in de hele diepe crisis waarin het wielrennen zit en waar de zaak Rasmussen een van de vele uitingen is, niet de oorzaak of aanleiding. Er speelt zoveel meer dan wat leugenachtige wielrenners.
Dat is allemaal waar maar verandert niets aan het feit dat het Rasmussen zelf is die meermalen in de fout is gegaan. Ik viel vooral over de opmerking over de Rabo directie die over lijken zou gaan, terwijl die club al jaren op geweldige wijze een ploeg runnen die nu verziekt wordt door een renner die keihard tegen iedereen zit te liegen.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
De enige reden dat de ASO zelf een eigen wielerorganisatie wil beginnen omdat ze de UCI totaal niet zien zitten en alles zelf willen controleren.
Ik kan me niet voorstellen dat ze het zullen accepteren dat ploegen voor beide organisaties uitkomen. Naast de commerciële belangen die daarmee gemoeid zijn, raken ze ook weer een stuk controle kwijt.
Is echt geen optie voor ze.
Wat voor controle verliezen ze precies als die ploegen ook aan UCI-wedstrijden deelnemen? En hoe belemmeren de commerciele belangen de situatie?
Jouw scenario is volgens mij alleen mogelijk als minstens de halve wielerkalender uit de UCI stapt. Misschien gebeurt dat, maar vooralsnog heb ik Prudhomme alleen horen verklaren dat hij de dopingcontroles rechtstreeks door de WADA en de Franse antidopinginstellingen wil laten doen. En impliciet dat hij zijn eigen selectiebeleid zal voeren.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
weet je als rasmussen niet in het geel reed( en ook nog is behield) dan zou die nog steeds mee rijden. iedereen de uci, aso, pro tour ploegen en zelfs rabobank zelf hebben hem onderschat en ook al liegt ie (waar ie waarschuwingen en boetes voor hebt gehad) die man verdiend gewoon de gele trui, hij hebt de tour gemaakt dit jaar punt einde discussie. en de tour is voor dit jaar dood!!!!!!!!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
de tour is voor dit jaar dood!!!!!!!!
Ik heb het hier gisteren nog vermeld; NIET WAAR!!!
Heb je gisteren en eergisteren weer gezien welke pakken volk er langs het parcours stonden? Kijk anders morgen eens in Parijs.
Kijk, men is gebeten door de wielermicrobe of men is het niet. Echte fans van de sport laten die niet opzij liggen.
Zijn er in het Italiaanse en Duitse voetbal minder toeschouwers door de omkoopschandalen enige tijd geleden? Neen, omdat fans fans blijven. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Het is denk ik heel simpel. In Nederland zal de belangstelling nu minder zijn door de zaak Rasmussen in Spanje en Australie daarentegen neemt die toe omdat nu een Spanjaard of australier de tour kan winnen.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het hier gisteren nog vermeld; NIET WAAR!!!
Heb je gisteren en eergisteren weer gezien welke pakken volk er langs het parcours stonden? Kijk anders morgen eens in Parijs.
Kijk, men is gebeten door de wielermicrobe of men is het niet. Echte fans van de sport laten die niet opzij liggen.
Zijn er in het Italiaanse en Duitse voetbal minder toeschouwers door de omkoopschandalen enige tijd geleden? Neen, omdat fans fans blijven. 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Ik begrijp sowieso alle 'ik kijk niet meer'-verhalen die je nu overal hoort niet. Jarenlang lopen we te klagen dat er doping wordt gebruikt in het peloton, nu wordt er eindelijk schoon schip gemaakt en dan stoppen we met kijken? Ik heb nu al zin in de tour van volgend jaar met hopelijk een nog sterkere Thomas Dekker (als nieuwe kopman wellicht?).
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
een nog sterkere Thomas Dekker (als nieuwe kopman wellicht?).
Ja joh, ga die jongen maar meteen verpesten. Dat kan hij uiteraard nog niet aan.
Ga er maar vanuit dat hopen op een dagzege voorlopig het enige is waar de Rabo-ploeg de komende Tour de Frances aan kan denken.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Ik begrijp sowieso alle 'ik kijk niet meer'-verhalen die je nu overal hoort niet. Jarenlang lopen we te klagen dat er doping wordt gebruikt in het peloton, nu wordt er eindelijk schoon schip gemaakt en dan stoppen we met kijken?
Er mag dan wel doping gebruikt zijn, maar ik kijk nog steeds met weemoed terug naar de tijden van Pantani, Ullrich, Armstrong, Riis, Virenque en noem maar op, ondanks dat meerdere van die namen ook niet clean waren. Dat de dopingverhalen de overhand hebben over het wielrennen, dat zorgt ervoor dat het niet leuk meer is en daarom kijk ik ook niet meer.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ik begrijp sowieso alle 'ik kijk niet meer'-verhalen die je nu overal hoort niet. Jarenlang lopen we te klagen dat er doping wordt gebruikt in het peloton, nu wordt er eindelijk schoon schip gemaakt en dan stoppen we met kijken?
Ik kijk deze tour niet meer. Tweeenhalve week mooi wielrennen, heroische strijd, man tegen man duels en dan wordt de beste renner in koers ineens weggestuurd. Wat kan mij het dan schelen of Contador dan wel Evans gaat winnen? Helemaal niks.
Volgend jaar ben ik er weer bij. De tour is niet kapot te krijgen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik las dit bericht en ben nu toch wel benieuwd. Soler wordt verdacht maar hij hoefde dus geen plasje af te leveren
Is overigens die persconferentie van Prudhomme al geweest? 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
ik kijk nog steeds met weemoed terug naar de tijden van Pantani, Ullrich, Armstrong, Riis, Virenque en noem maar op.
Ik ga nog wat meer terug, naar eind '60 begin '70, met: Eddy Merckx, Lucien Van Impe, Felice Gimondi, José-Manuel Fuente, Luis Ocanã, Joaquim Agostinho, Bernard Thevenet, Raymond Poulidor, Gösta Pettersson, Marino Basso, Andres Gandarias, Rini Wagtmans, Cyrille Guimard, Vicente Lopez-Carril, Lucien Aimar, Gerben Karstens, Joop Zoetemelk, enz....
Dat waren pas tijden... Alle dagen feest. Zucht...
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Daar kan ik me dus kwaad om maken! De huidige situatie van het wielrennen wordt voor een groot deel veroorzaakt door de media. Er wordt gewoon een sfeer gecreeerd waarin iedereen die goed rijdt verdacht is en dat ook zo in de krant staat. Kansloos, ik begon al te twijfelen aan die jongen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Gelukkig!
En ben het overigens volledig met eRCee eens!
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Heb net de diverse columns van Bram Tankink gelezen en ben nu fan van hem zoals Ducrot dat altijd zegt! Wat een geweldig leuke kerel is die Tankink! 
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Heerlijke tijdrit vandaag!
Petje af voor Leipheimer, hij kan wel degelijk knokken. Mijn respect is groot voor Contador, toch nog een mooie en terechte winnaar van de Tour!
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Txurruka is de meest strijdlustigste renner van deze ronde. Toch wel een beetje verrassend vond ik. En ik vergeet Neerlands trots nog. Wat heeft Boogerd geweldig gereden en een mooie twaalfde plaats tot gevolg. Michael bedankt voor je mooie prestaties en beulswerk in de afgelopen twaalf Tourjaren 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Wat jammer dat er bij tijdritten geen bonificaties op de streep liggen dan was het nog echt spannend geworden.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4767 stemmen
Heerlijke thriller die tijdrit. Met sowieso al een mooie strijd Contador-Evans, maar ook nog eens een Leipheimer die bijna voor dé grote verrassing ging zorgen. Even dacht ik dat hij de Tour nog zou winnen. Contador is een mooie winnaar, leuke attractieve klimmer die ook nog eens een aardig stukje tegen de klok kan rijden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Damn ik baal toch wel dat er niet nog 15 seconden minder af is gereden wat een dag had je morgen dan nog gehad.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Voer voor complottheorieen: Heeft het op 13 en 14 juni '07 wel geregend in de Dolomieten?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
LOL
Die van Fokke en Sukke met de Tom Tom is ook erg leuk.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Voer voor complottheorieen: Heeft het op 13 en 14 juni '07 wel geregend in de Dolomieten?
Als je hier de desbetreffende datum invoert zie je dat het wel degelijk in Noord-Italië geregend heeft. Geen van beide bronnen zijn erg betrouwbaar ben ik bang.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Tour voorbij. Nu een maand de batterijen opladen en dan de Vuelta.
Heerlijk.... 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Tussendoor nog eerst een keer san sebastiaan. Ik kom deze periode wel door. Al vind ik trouwens de Vuelta wel verreweg de minste van de grote rondes. Het duel Kaschechkin Menchov belooft in ieder geval nog wel wat. Weet eigenlijk niet wie van de bekendere klassementsrenners er nog meer meedoen
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik weet dat Boonen ook naar de Vuelta gaat, maar net als in 2005 als voorbereiding op het WK. Ik hoop dat hij zich toch laat verleiden tot het een of ander, want de vorige keer hebben we hem in drie weken helemaal niet gezien. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.