• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.922 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.924 acteurs
  • 200.323 gebruikers
  • 9.456.833 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Ondanks de schandalen in deze Tour heb ik mij toch nog prima kunnen vermaken met deze Tour. Na de affaire Rasmussen had ik niet echt veel zin meer in de Tour maar door de mentale veerkracht van de Rabo's en een fantastische tijdrit is toch wel een beetje het plezier teruggekomen. Een leuke winnaar van het geel en ook ik laat alvast mijn batterijtje op

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2197 stemmen

Kopen ze in Amsterdam alleen maar afdankertjes en breedteversterkingen?

Ajax legt Jurgen Colin (26) deze week definitief vast. Na een proefperiode van drie weken oordeelde trainer Henk ten Cate positief over het optreden van de verdediger.

Colin kreeg van zijn huidige werkgever Norwich City tot 31 juli de tijd om een andere club te vinden. Hoewel hij een aarzelende start kende bij Ajax en pas gisteren in en tegen Falkirk (2-1) voor het eerst een voldoende haalde, ziet Ten Cate hem als bruikbaar alternatief voor de rechterflank en het centrum. Prettige bijkomstigheid voor de Amsterdammers is dat Colin vrijwel niets kost. Hij zal een contract voor een jaar tekenen, met een optie voor nog eens twee seizoenen.

Zelf was de voormalige speler van PSV uiterst reëel. 'Of de stage gelukt is? Ik ben met name in het begin te zenuwachtig geweest, vroeg me steeds af of ik het wel goed deed. Ik heb ook iets te veel op zeker gespeeld. De trainer wilde dat ik meer initiatief toonde.'

Ten Cate vond Colin de enige speler die tegen de Schotse middenmoter een goede indruk maakte. 'Ik weet dat hij nog beter kan. Maar voor de wedstrijd had ik Jurgen al gezegd dat ik tevreden over hem ben. Misschien dat de spanning daardoor grotendeels wegviel. Hij doet verdedigend geen gekke dingen en dat is wat ik zoek: iemand zonder frivoliteiten.' (foto: Ronny Van der Heijden)

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Deze moet ik wel even delen, Van Persie is weer terug:

http://www.liveleak.com/view?i=233_1185729096

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Wow. Beide verdedigers en Toldo denken: hij is links, hij is links... oeps.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2431 stemmen

pascal83 schreef:

Meesterlijk.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Discovery, het team van Johan Bruyneel en winnaar Contador, verdiende het meest in deze voorbije Ronde:

1.Discovery Channel - 723.240 euro

2.Predictor-Lotto - 235.060

3.CSC - 136.280

4.Euskaltel - 120.840

5.Barloworld - 114.950

7.C.d'Eparg - 85.160

8.T-Mobile - 56.580

9.Lampre - 46.450

10.Fr.d.Jeux - 43.840

11.C.Agric. - 38.360

12.Milram - 37.180

13.G'steiner - 33.980

14.Liquigas - 32.840

15.S.Duval - 28.060

16.Bouygues - 23.260

17.Agritubel - 15.040

18.AG2R - 12.540

Het prijzengeld van Cofidis, Astana en Rabobank werd voorlopig bevroren.

Bron: vrt tt.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

speedy23 schreef:

Discovery, het team van Johan Bruyneel en winnaar Contador, verdiende het meest in deze voorbije Ronde:

3.CSC - 136.280

4.Euskaltel - 120.840

5.Barloworld - 114.950

7.C.d'Eparg - 85.160

8.T-Mobile - 56.580

9.Lampre - 46.450

10.Fr.d.Jeux - 43.840

11.C.Agric. - 38.360

12.Milram - 37.180

13.G'steiner - 33.980

14.Liquigas - 32.840

15.S.Duval - 28.060

16.Bouygues - 23.260

17.Agritubel - 15.040

18.AG2R - 12.540

Wederom één van die belachelijke beslissingen van die !@#$% fransen om het prijzengeld van Rabobank te bevriezen. Net of je daar het wielrennen mee helpt

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

pascal83 schreef:

Is dit nog van een recente wedstrijd, dan is hij het nog niet verleerd na zijn blessure in ieder geval.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ja, afgelopen weekend. Gisteren, dacht ik.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

pascal83 schreef:

Wat een held

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Iban Mayo positief op EPO in Tour.

De 29-jarige Spaanse wielrenner Iban Mayo testte tijdens de afgelopen Tour de France positief op het gebruik van EPO. Dat maakte zijn team Saunier Duval gisterenavond bekend. Het team heeft de renner onmiddellijk geschorst. "We hebben van de UCI het bericht gekregen dat Iban Mayo op 24 juli, tijdens de rustdag in de Tour, positief testte op het gebruik van EPO", meldt Saunier Duval in een officieel communiqué op zijn internetsite. "De renner wordt geschorst en zal ontslagen worden als ook de tegenexpertise positief blijkt."

Josean Fernandez Matxin, teammanager van Saunier Duval, heeft het over een "onaangename verrassing" en dat de ploeg graag wil aantonen dat Mayo clean is. "Op geen enkel moment was Mayo verdacht voor ons", aldus Fernandez Matxin. "Mayo doorstond alle controles van de UCI en alle interne controles zonder het minste probleem. Dit is slecht nieuws." In 2003 finishte Mayo nog als zesde in de Tour. Een jaar later won hij de Dauphiné Libéré. Mayo, die dit seizoen bij Saunier Duval kwam via Euskatel Euskadi, eindigde dit jaar op de zestiende plaats in de Tour

Na de Alpen stond hij zelfs nog op de derde plaats in het klassement. In de achtste etappe behaalde Mayo een knappe tweede plek achter Michael Rasmussen die later door de Rabobank uit 's werelds grootste wielerronde werd gehaald. Mayo won eerder dit jaar een rit in de Giro en testte toen ook al positief. Op testosteron, maar volgens de UCI had de Spanjaard toen geen dopingregels overtreden. Een extra onderzoek van het staal van Iban Mayo had uitgewezen dat de Spanjaard "zich niet bediend had van synthetische testosteron". Mayo had een abnormaal hoge testosteronwaarde laten optekenen, zo was uitgelekt in de pers.

Dat "extra onderzoek" bleek niet meteen via een lab te zijn gebeurd: de Spanjaard bleek bij de UCI immers over een dossier te beschikken waarin staat dat hij van nature abnormale testosteronwaarden heeft. De UCI haalde toen fors uit naar de pers, die de "niet-negatieve" dopingtest voortijdig in de openbaarheid had gegooid. Testosteron wordt door renners gebruikt om het effect van groeihormonen aan te zwengelen.

Maar in de Tour werd hij wel degelijk betrapt op het gebruik van erythropoëtine of epo, een middel dat zorgt voor extra rode bloedcellen in het lichaam. Hoe meer rode bloedcellen, hoe meer zuurstof ze via het bloed naar de spieren kunnen voeren en hoe sterker het uithoudingsvermogen van een renner als Mayo wordt. (belga/hln.be)

(afbeelding)

Mayo testte de voorbije Giro ook positief op testosteron maar werd vrijgesproken omdat hij van nature veel testosteron heeft.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4563 stemmen

speedy23 schreef:

3.CSC - 136.280

4.Euskaltel - 120.840

5.Barloworld - 114.950

7.C.d'Eparg - 85.160

8.T-Mobile - 56.580

9.Lampre - 46.450

10.Fr.d.Jeux - 43.840

11.C.Agric. - 38.360

12.Milram - 37.180

13.G'steiner - 33.980

14.Liquigas - 32.840

15.S.Duval - 28.060

16.Bouygues - 23.260

17.Agritubel - 15.040

18.AG2R - 12.540

ik mis Quickstep in deze lijst?

in de tussentijdse lijstjes stonden zij altijd op één met vier ritzeges en groene trui voor Boonen!

Don Gertus

• 1543 berichten
  • 0 stemmen

Die staan zesde met een bedrag tussen de €85.160,00 en €114.950,00.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Martin Van K schreef:

[Ik mis Quickstep in deze lijst?

in de tussentijdse lijstjes stonden zij altijd op één met vier ritzeges en groene trui voor Boonen!

Eventje opgezocht. Sorry.

6. Quick.Step (Bel) 101.920

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Speciaal voor Spartaan

"Huntelaar twijfelde maar blijft nog een jaar"

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=95307/sc=f93742

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

En Colin is definitef vastgelegd voor 1 seizoen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2197 stemmen

En daar moet je trots op zijn...

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

nee, niet echt. Suarez gaat alsnog voor een arbitragezaak

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Rabobank betaalt Rasmussen niet uit

Woensdag 01 Augustus om 12:42 | Gepost door Emiel Goudzwaard

Michael Rasmussen zal niet uitbetaald worden door zijn ploeg Rabobank. Dat meldt Jacob Bergsma, ploegwoordvoerder van Rabobank, tegenover de Deense krant B.T.

Het betreft de Deen zijn loon van de maand juli en ook het bij elkaar gefietste geld in de Ronde van Frankrijk. De Deen schat de gemiste Tourzege op 1,3 miljoen euro.

"ALS MEN ONTSLAGEN WORDT, DAN WORDT MEN OOK NIET UITBETAALD. DAT IS NOGAL LOGISCH. Het kan best zijn dat er nog een discussie volgt tussen advocaten, maar we houden er geen rekening mee dat we een vergoeding moeten betalen voor zijn ontslag. Rasmussen heeft verschillende regels overtreden en dat betekent contractbreuk van zijn zijde," aldus Bergsma.

Bron

Ha ha ha, ik lach me hier rot. Ik weet niet wat voor juridische adviseurs Rabobank heeft rondlopen, maar ik vermoed dat ze net een weekje rechten hebben gestudeerd en toen een bindend afwijzend studieadvies hebben gehad wegens een te laag iq.

Het sterkt me ook in mijn mening dat Rasmussens Toureinde en ontslag geen enkele juridische basis heeft en dat de ene nog enigszins slimme jurist toen maar heeft geadviseerd om De Rooij niet op de persconferentie te laten opdagen en daarna NOOIT uit te wijden over op welke grond De Rooij zijn besluit nu heeft genomen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Ik heb er verder geen verstand van maar waarom zou Rabo Rasmussen moeten betalen? Voor de periode dat hij gefietst heeft lijkt me wel maar voor een tourzege die niet eens is behaald lijkt het me erg sterk.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

timbo_ schreef:

Ik heb er verder geen verstand van maar waarom zou Rabo Rasmussen moeten betalen? Voor de periode dat hij gefietst heeft lijkt me wel maar voor een tourzege die niet eens is behaald lijkt het me erg sterk.

Nee, niet de tourzege, maar als Rabobank de tourinkomsten krijgt van de ASO, dan zou Rasmussen volgens meneer Bergsma geen recht hebben op de ritgelden voor zijn etappeoverwinningen en de bonussen voor het dragen van de gele trui. Die vervallen volgens hem volkomen logisch aan de Rabobank.

Daarnaast heeft Rasmussen volgens meneer Bergsma ook geen recht op zijn salaris van de maand juli, terwijl hij pas eind juli ontslagen is.

Kan aan mij liggen, maar als jij gisteren aan het einde van je werkdag ontslagen zou zijn, zou je ook het niet accepteren als je voor de voorgaande 31 dagen niets betaalt krijgt. En dat hoef je ook niet te accepteren, want daar is de wet uiteraard heel duidelijk over. Gewerkt hebben, is betaald krijgen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Misser Seedorf brengt PSV naar finale

PSV is vrijdagmiddag in Moskou doorgedrongen tot de finale van de Railways Cup. De ploeg van Ronald Koeman en AC Milan kwamen in de reguliere speeltijd niet tot scoren, waarnaa een strafschoppenreeks uiteindelijk de doorslag gaf: 4-3.

Het venijn in de eerste helft zat voornamelijk in de laatste minuten. Zo zag Andrea Pirlo zijn inzet op de paal belanden en werd een doelpunt van Danko Lazovic wegens buitenspel afgekeurd. In de tweede helft wisten beide ploegen geen echte kansen meer te creëren.

Namens PSV miste Timmy Simons de eerste strafschop, maar bij de Italianen zag Yoann Gourcuff zijn inzet gekeerd worden door Gomes en schoot Clarence Seedorf zijn strafschop op de lat.

De Eindhovenaren spelen in de finale tegen de winnaar van het duel tussen gastheer Lokomotiv Moskou en Real Madrid. Dat duel is momenteel gaande.

** Seedorf je bent geweldig maar neem aub nu is geen strafschoppen!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

De Rooy stapt op.

Dubieus moment. Snap er niet veel van, de situatie rond Rasmussen is nog veel te onduidelijk om nu weg te gaan. Op z'n minst wordt de suggestie gewekt dat hij hiermee toegeeft de verkeerde beslissing te hebben genomen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Dubieus niet, dit zat er aan te komen. Er moet vooral schoon schip gemaakt worden in de management van de wielerteams. Zijn beslissing leek wel dictatoriaal.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Theo de Rooij

kappeuter (crew films)

• 74733 berichten
  • 5988 stemmen

Mug schreef:

Zijn beslissing leek wel dictatoriaal.

Dictatoriaal?

Als directeur was hij toch eindverantwoordelijk? Er is zelfs overleg geweest met de Rabobank directie.

Wat is er dictatoriaal aan en in hoeverre kan jij dat beoordelen?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Pakken het geschiedenisboekje er weer even bij. Rasmussen werd ontslagen nadat hij tegen De Rooij had gezegd (blijkbaar, zonder getuigen, etc.) dat hij niet in Mexico maar Italie was. De Rooij trok z'n conclusies en lichtte niemand direct in (zelfs Erik Dekker en Breukink wisten er niks van), maar nam al meteen een besluit. Rasmussen begrijpt er niks van, en zegt zelfs dat hij dit niet gezegd heeft tegen De Rooij. Iedere n00b moet dan wel bedenken dat zowel Rasmussen als De Rooij er een potje van hebben gemaakt. Nu is er een extern onderzoek, en De Rooij neemt niet voor niets ontslag (naar mijn mening al te laat).

kappeuter (crew films)

• 74733 berichten
  • 5988 stemmen

Grotendeels speculatie dus.

Je kunt hooguit spreken over naar wie je sympathie uitgaat. Bij jou blijkbaar meer naar Rasmussen dan naar De Rooij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.