menu

Overig / Algemeen / Facebook

zoeken in:
Advies van een kennis als men geen liefhebber van facebook is:

Ik probeer vrienden te maken buiten facebook om maar wel met dezelfde principes.
Daarom wandel ik dagelijks op straat en vertel voorbijgangers wat ik heb gegeten.
Hoe ik me voel, wat ik de afgelopen nacht heb gedaan, wat ik later nog wil doen en met wie.
Doe wat iedereen elke dag doet.
Ik geef ze foto’s van mijn familie, mijn hond en dat ik in de tuin bezig ben.
Ook foto’s van mijn woning en de garage, de auto en vakanties.
Ik luister naar hun verhalen, geef ze complimenten en vertel ze dat ik hen heel aardig vind.
En het werkt net zoals facebook !!

Ik heb al 4 volgers :
2 politieagenten, 1 privé-detective en 1 psychiater

606
Iedereen mag me tovoegen, alsjeblieft is vanwege mijn droom en dat er zoveeeeel mogelijk gedeeld wordt

Martijn Hessels

Voor mij is Facebook eigenlijk een newsreader, een feed met info van alles wat ik interessant vind. Posts van mijn bioscopen, filmsites, musici, wetenschappers, nieuwsbronnen die ik vertrouw, wat humor, en DAARNA mijn familie en vrienden waarbij het volgen vinkje nog niet is weggehaald.

Facebook is kneedbaar. Je kiest zelf wat je deelt, en wat je ziet. 3e babyfoto of tegeltjeswijsheid? vinkje 'volgen' weg. Racistische comment? ontvriend. Teveel voetbal of andere hobby die je niet interesseert? 'verberg' en vervolgens 'alles verbergen'. Ik wil best wat meekrijgen van anderen, maar wederom een foto van de ondergesmeerde jam-mond van de peuter van iemand waar ik 7 jaar geleden mee gewerkt hebt, interesseert mij ook niet. Hup, verbergen of niet langer volgen.

Het kost wel wat aandacht, maar mijn Facebook newsfeed staat zelden iets in dat ik niet wil lezen. Integendeel zelfs. Customized. Ik verkrijg inmiddels veel van mijn info op die manier. Zolang je maar op het bubble-effect past, wat nieuws betreft.

Maar ik vind het wel leuk om MM bekenden op mijn FB te hebben, die ook over film posten. Een aantal heb ik er ook al. Stuur me even een berichtje als we hier een leuke omgang hebben en FB kan daarbij van toegevoegde waarde zijn

moviemeter plaats mijn sterren niet meer op facebook.
Wat kan ik daar aan doen ?

606
Voeg me maar toe he

Martijn Hessels

kappeuter (crew)
Peterjan schreef:
moviemeter plaats mijn sterren niet meer op facebook.
Wat kan ik daar aan doen ?

Die mogelijkheid bestaat helaas niet meer:

Jordy schreef:
Helaas is de mogelijkheid om stemmen automatisch op Facebook en/of Twitter te plaatsen verloren gegaan bij dit onderhoud. Het zou veel werk voor me zijn om dit (opnieuw) te bouwen. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo’n leuke en belangrijke klus. Excuses aan de mensen die hier gebruik van maakten. Je kunt natuurlijk nog wel handmatig even op het betreffende “share” knopje drukken na het plaatsen van een stem.

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Voor mij is fb meiden toevoegen
Maar heb het wel verwijderd. Dus iedereen weer veilig.

Facebook is ook niet meer voor mij als wat het een paar jaar geleden was. Actief gebruiken doe ik ook niet echt meer. Het is nog wel handig voor evenementen aangezien die op Facebook makkelijk te vinden zijn met de bijbehorende informatie. Soms in wat Facebookgroepen rondneuzen kan ook nog wel leuk zijn. Helaas valllen de filmgroepen wel vies tegen, MM blijft daarvoor toch mijn #1 community.

MM is zelfs voor mij de leukste community die er is. Op veel andere community's heerst er echt een donkere en zure sfeer. Hier heb ik gewoon nog quasi nooit problemen gehad. De members zijn vriendelijk, respecteren er elkaar. Dat zie je zelden nog ergens tegenwoordig op het internet (zeker in Belgie / Nederland). Op Amerikaanse / Engelse fora heb ik ook minder problemen, al is Reddit dan bijvoorbeeld toch weer iets verzuurder (ook omdat je kan "downvoten") en lopen er veel meer trolls rond, die wel vrij snel tegen een ban aanlopen dan. Maar het hangt af van fora tot fora en van community tot community. En over het algemeen vind ik MM de meest gezellige en mooie plaats van alle fora / community waar ik ooit actief op ben geweest.

En qua films heb ik ook het gevoel dat ik aan MM het meest heb. Ik heb ook het idee dat ik van de andere gebruikers het meest kan opsteken, omdat de smaak van MM vaak wat dichter aanleunt tegen mijn smaak, dan in andere community's het geval is, zeker specifiek op het forum hier van MM wat het op dat vlak ook leuk maakt. Er zijn ook specifiek gebruikers die puur door een hoge rating zelfs onbewust tips kunnen geven, zoals bovenstaande gebruiker of DVD-T, of het geweldige Moviemeter top 1000. Ook icheckmovies heeft op dat vlak leuke lijstjes die het organiseert (maar daar is enkel all-time toplijst, de horror lijst en de 10's lijst (en soms 00' lijst maar die vindt niet elk jaar plaats?) lijstjes die voor mij van toepassing zijn, en ik ga enkel deelnemen aan de 10's dit jaar. Voor de andere heb ik veel te weinig gezien om daaraan mee te doen (hoewel ik natuurlijk meegedaan heb aan Moviemeter top 1000, maar dat is anders omdat ik hier actief lid van ben). ICM heeft wel een soort van elite-community die zich ook in het algemeen meer toelegt op oudere en klassieke films, waar niets mis mee is, maar waar ik simpelweg te weinig over ken.

Facebook is wel iets dat ik regelmatig gebruik, maar dat is om contact te houden met vrienden. Op mijn profiel deel ik eigenlijk vooral politiek getinte berichten (vaak mbt op milieu en klimaatveranderingen en soms ook wat sociale zaken die eens in de spotlights moeten worden gebracht). Heel soms plaats ik iets over films, maar dat is misschien twee keer per maand. Wellicht ga ik nu een bericht plaatsen over de Oscarnominaties. Op het einde van vorig jaar plaatse ik een bericht met naar welke films ik uitkeek, met een afbeelding. Als ik een mooie film gezien heb, zou ik dat ook eens durven plaatsen/aanraden (maar ik pas daar ook mee op dat het ook geen te vreemde film is die ik aanraad, om dat mensen nogal snel vooroordelen kunnen hebben over iets. En als ik een trailer van Like Me plaats, en mensen bekijken dat weet ik niet of ik me daar wel op mijn gemak zou bij voelen. Ik ben verder niet actief op filmgroepen. Ik heb niet het idee dat er geen goede, actieve of grote filmgroep is. Soms vraag ik me af waar de mensen die vroeger actiever waren op fora (bvb. hier en elders) naartoe zijn gegaan, als de groepen op Facebook vaak toch ook niet zo succesvol zijn alsof het lijkt. Ik vind dat ik opvallend weinig berichten op mijn tijdlijn over films krijg, ondanks dat ik dacht dat ik wel degelijk een paar pagina's had geliket omtrent films (bvb. FilmFest Gent of mijn lokale filmhuis), maar ik krijg weinig nieuws omtrent films op mijn tijdlijn. Misschien dat ik tegenwoordig zelfs via VRT NIEUWS nog het meest te horen krijg over film. Ik heb ook bewust weinig vrienden op Facebook, omdat ik op die manier het meeste controle heb en zelf kan bepalen wie wat te zien krijgt. Op die manier kan ik gewoon meer op FB plaatsen.

comely schreef:
Voor mij is fb meiden toevoegen
Maar heb het wel verwijderd. Dus iedereen weer veilig.

Lol, dat deed ik ook vroeger, maar uiteindelijk stuur je daar dan toch nooit een bericht naar. Of krijg je een droog hey, cv, wdj gesprek, en valt het nadien dood. Vroeger deed ik dat dus, nu niet meer (zou ze zelfs weigeren mochten ze zelf een aanvraag sturen, ook als ik ze "vaag" ken), tenzij voor één of andere reden ik er toch een goed gevoel bij heb. Zo heb ik recent iemand toegevoegd omdat ze vegetarisch was en veel foto's over Afrika online plaatste, en ik daarbij een beter gevoel bij had. Ik had ze allang niet meer gezien (hadden samen op de lagere school in dezelfde klas gezeten). Nu zou ik daar denk ik een pak beter mee overeenkomen dan ik toen gedaan had, maar soit. Ik heb bij haar het gevoel dat het voor mij het perfecte meisje / vrouw zou zijn op basis van haar interesses en de indrukken die ik via Facebook heb, dus daar heb ik wel een uitzondering gemaakt. Niet dat ik daar dan mee chat maar anyway.

En als er zijn die mij op facebook willen hebben, stuur me maar een berichtje, en ik voeg je wel toe. Zoals ik zeg, het kan geen kwaad van wat meer berichten over film in mijn nieuwsfeed te krijgen, dus op dat vlak ben je sowieso al een aanwinst.

TornadoEF5 schreef:
MM is zelfs voor mij de leukste community die er is. Op veel andere community's heerst er echt een donkere en zure sfeer. Hier heb ik gewoon nog quasi nooit problemen gehad. De members zijn vriendelijk, respecteren er elkaar. Dat zie je zelden nog ergens tegenwoordig op het internet (zeker in Belgie / Nederland). Op Amerikaanse / Engelse fora heb ik ook minder problemen, al is Reddit dan bijvoorbeeld toch weer iets verzuurder (ook omdat je kan "downvoten") en lopen er veel meer trolls rond, die wel vrij snel tegen een ban aanlopen dan. Maar het hangt af van fora tot fora en van community tot community. En over het algemeen vind ik MM de meest gezellige en mooie plaats van alle fora / community waar ik ooit actief op ben geweest.

Helemaal mee eens. Ik heb jaren op veel verschillende Nederlandse forums gezeten en altijd heel erg actief geweest (ik had een internet leven) en ik was altijd een van de bekendste en ben met alle forums gestopt behalve deze. Maar ik post niet veel. MM heeft inderdaad een goede en relaxte sfeer. Bij de andere forums is dat niet het geval en bans worden helaas niet snel uitgedeeld. Alleen als je het extreem maakt... als men al wat langer op het forum rondloopt en hier en daar toch wat inbrengt. De andere forums zijn ook niet serieus te noemen en daardoor ook niet echt nuttig wat logisch is want trollen worden veelal toch toegestaan mits niet te vaak en extreem. De eigenaar van het forum vind het belangrijk dat het forum actief blijft en daardoor krijg je veel rotte appels, mensen die nauwelijks tot niks bijdragen maar wel veel posten - voor de fun en/of aandacht. MM is wat dat betreft strenger en daardoor is het forum ook minder actief.

ByeByeFacebook => Hyves 2.0: https://www.tijdvoorhyves.nl/

Mescaline (moderator)
Dat is ook niet echt van de grond gekomen heb ik het idee, jammer!

Ooit weleens Facebook aangemaakt, sindsdien enorm weinig mee gedaan. Ik klik er weleens op om eventjes de nieuwe Sneak Peak van Pathe te raden. Voor de rest klik ik het weleens aan als ik ergens in getagd ben. Eigenlijk vind ik er niks aan.

geplaatst:
Hallo, mag ik hier een vraagje stellen?

Ik beheer een facebookpagina met zo'n 2600 volgers en ik moet de naam van de pagina wijzigen.
Ik heb een aanvraag ingediend bij facebook maar die werd na 30 seconden afgewezen met een automatisch bericht. Als ik de paginanaam nu wil bewerken krijg ik de melding dat er onlangs een verzoek is ingediend en er op dit moment geen aanvullende verzoeken kunnen worden ingediend.

Iemand een idee wat ik kan doen? Het is erg belangrijk voor me, want ik mag de pagina niet verder beheren onder dezelfde naam omdat de 'uitgever' veranderd is.

Groeten!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.