• 15.737 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.843 stemmen

Facebook

zoeken in:

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Om maar even tegenwicht te bieden aan de twitter gekte, nog Facebook liefhebbers aanwezig? Vind het zelf duizend keer fijner en praktischer dan hyves.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Wat is dat dan?

Ik kreeg daarvoor een uitnodiging in mijn hotmail.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

(Internationale) netwerksite, zoiets als Hyves maar dan strakker, minder druk en sneller.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

voeg mij maar toe Zie pm

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13391 stemmen

ben sinds een jaartje of twee daar te vinden. Destijds opgepikt in de US. Wie mij wil toevoegen, ik ben Chris Goos.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ik heb er flink mee ziotten stoeien. Geen idee wat ik allemaal deed, wie ik heb uitgenodigd en waarom mijn foto er de hele middag niet op mocht. Dat lukte uiteindelijk gelukkig wel.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Heb met Facebook beetje hetzelfde als met Twitter; geen van mijn vrienden is er actief dus er is weinig voor me te doen. Op Hyves ben ik dan ook actiever omdat m'n netwerk er groter is.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Facebook is internationaal, Hyves volgens mij niet. Dat is voor mij weer onhandig omdat een aantal vrienden van mij in het buitenland wonen.

Voorts vind ik Facebook een stuk 'cleaner' wat betreft look & feel, maar ongetwijfeld is dit aanpasbaar. Maar goed, het is maar net hoe je er naar kijkt en waar je voorkeur ligt.

Voor 'serieus' netwerken, werk gerelateerd, gebruik ik Linkedin die ook louter hiervoor is gemaakt. Veel klanten zitten erop en het is een zeer handige 'tool' om nieuwe connecties te maken. Daar laat ik dan ook echt alleen mijn werk gerelateerde vrienden en collega's toe. Niet alleen kunnen klanten van mij volgen wat ik zoal uitspook maar kan ik op mijn beurt weer zien met welke projecten zij zich bezighouden.

LinkedIn

'Twitter' is, meer dan 'Facebook en Hyves' met name gemaakt om op regelmatige wijze even snel aan je vrienden/collega's mede te delen wat jij nu allemaal op het moment aan het doen bent... Sommige gebruiken het ook als korte nieuws gerelateerde mededelingen, zo volg ik de Twitter van cinema.nl, korte, maar vaak zeer informatieve en film gerelateerde, berichten waar ik veel aan heb.

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Ik heb ook facebook, ik poker er soms op. Wie heeft er hier allemaal netlog ?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

dragje schreef:

Facebook is internationaal, Hyves volgens mij niet. Dat is voor mij weer onhandig omdat een aantal vrienden van mij in het buitenland wonen.

Klopt, gebruik het voornamelijk om mijn 'internationale' netwerk te onderhouden. Gezien studie (European Studies, hoogste graad van buitenlandse studenten wat er te bedenken is zo rond de 90%) en werk heb ik gewoon een hoop studievrienden en zakenrelaties die ik niet via Hyves kan bereiken. Bovendien vind ik het ook stukken mooier, minder kinderachtig en gebruiksvriendelijker dan Hyves.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

Bovendien vind ik het ook stukken mooier, minder kinderachtig en gebruiksvriendelijker dan Hyves.

Helemaal mee eens.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Facebook is een leuke site om ook met buitenlandse vrienden in contact te blijven. Het spreekt me persoonlijk meer aan dan hyves, alleen heb ik op hyves meer contacten dan op facebook waardoor je toch vaak op de Nederlandse versie terugvalt.

Quentin schreef:

(quote)

Klopt, gebruik het voornamelijk om mijn 'internationale' netwerk te onderhouden. Gezien studie (European Studies, hoogste graad van buitenlandse studenten wat er te bedenken is zo rond de 90%)

Leuk. Ik hoor alleen vaak dat het arsenaal aan buitenlanders in Maastricht op zijn beurt ook voor 90% uit Duitsers bestaat. Of valt dit mee bij jouw studie?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Bij mijn studie valt dat nog mee (45% zoiets), maar bij een studie als International Business zal het wel op 80% liggen.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

(Internationale) netwerksite, zoiets als Hyves maar dan strakker, minder druk en sneller.

Vind het wel irritant dat je steeds een code moet invoeren eer je een bericht verstuurd hebt.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

geen idee waar je het over hebt.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Quentin schreef:

geen idee waar je het over hebt.

Nee? Als ik een bericht plaats bij een vriend, of een vriend uitnodig, moet ik steeds een soort van code overschrijven. Vind dat irritant. Hebben jullie dat niet dan?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

rose schreef:

(quote)
Vind het wel irritant dat je steeds een code moet invoeren eer je een bericht verstuurd hebt.

Ik moet ook om de haverklap opnieuw inloggen. En cookies staan aan.

Vind 't maar niks, dat facebook - tot nu toe.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

rose schreef:

(quote)
Nee? Als ik een bericht plaats bij een vriend, of een vriend uitnodig, moet ik steeds een soort van code overschrijven. Vind dat irritant. Hebben jullie dat niet dan?

Nee, geen last van eerlijk gezegd. Misschien een instelling kwestie? En wat betreft inloggen, dat beeld herken ik ook niet. Als ik www.facebook.com intik kan ik direct mijn pagina inladen.

Allemaal mogelijk, dus dat is voor mij geen geldige reden om facebook af te schrijven.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Met inloggen heb ik ook geen moeite. Vind dat code invoeren gedoe irritant. Vind hyves toch leuker...

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

hyves is niet echt bekend in Vlaanderen. Heb wel eens netlog gehad, maar het publiek daar is wel vrij jong helaas. Dan maar facebook genomen, dat wel leuk eens om er af en toe op te zitten. Veel overzichtelijker, al zal ik denkelijk binnen een tijdje daar evengoed niet meer op zitten als het nieuwe er wat af is.

Wel handig om snel een bericht te sturen naar iemand of op de hoogte te blijven van activiteiten en verjaardagen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Zit ook op Facebook, het is inderdaad ideaal om contact te houden met vrienden in het buitenland. En het is een stuk overzichtelijker dan Hyves, waarvan ik na 5 jaar nog steeds niet helemaal snap hoe het allemaal werkt.

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Ik heb ook hyves maar ik gebruik het nooit, hoe kan je dat verwijderen?

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

Is er eigenlijk een moviemeter-groep op facebook? Op hyves heb ik 'm wel gevonden, maar facebook is redelijk nieuw voor mij.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Heb nooit op hyves gezeten dat echt wel Nederlands is. In België heb je ook nog netlog, maar dat is vooral voor jongeren. Zit zelf wel op facebook, maar heb idd nog niet veel moviemeter gevonden daar.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Begin er een en ik vergezel jullie.

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

lijkt me leuk, maar ik heb net afgelopen weekend het hele facebook-principe ontdekt. geen idee hoe dat werkt dus!

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Quentin schreef:

Begin er een en ik vergezel jullie.

Incompatible Browser | Facebook

Dit is de eerste keer dat ik zoiets maak op Facebook dus iedereen mag meehelpen!

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Joined.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik zit er ook bij! Grappig, in België is bijna iedereen op Facebook, vind het grappig dat het in Nederland dan zo goed als onbekend blijkt te zijn

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Komt omdat Nederland een eigen variant heeft, Hyves. Die is in NL veel populairder.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.