• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.479 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Timberwolves strikken Nederlander bij NBA-draft

Uitgegeven: 26 juni 2009 12:39

Laatst gewijzigd: 26 juni 2009 12:39

AMSTERDAM - Minnesota Timberwolves heeft bij de NBA-draft gekozen voor Henk Norel. De 21-jarige Nederlandse basketbalinternational was de zesde 'pick' van Minnesota en de 47ste in totaal.

De powerforward speelde afgelopen seizoen voor het Spaanse Joventut Badalona. Waarschijnlijk laten de Timberwolves hem nog een paar jaar rijpen in Spanje.

Met Francisco Elson en Dan Gadzuric spelen er nu twee Nederlanders in de NBA, bij Milwaukee Bucks.

Negende Nederlander ooit

Norel kan de negende Nederlander ooit worden in de Noord-Amerikaanse basketbalcompetitie.

Ook Hank Beenders, Swen Nater, Ron van der Schaaf, Rik Smits, Geert Hammink en Serge Zwikker maakten ooit hun opwachting.

Zijn huidige Spaanse ploeggenoot Ricky Rubio gaat eveneens naar de Timberwolves.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

En Shaq is naar Cleveland.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Werd Donk niet ooit betempeld als de toekomstige centrale verdediger van het Nederlands elftal?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jep. Maar dat was snel voorbij nadat ie in een oefenduel tegen Italie helemaal gek gespeeld werd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat was Vlaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Owja...

Nou, dan was Donk nog minder. Die heeft dan nooit in Oranje gespeeld toch?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kan best nog goed komen met zo'n speler als Donk hoor. Talent heeft hij wel, alleen mentaal niet zo sterk denk ik. Als hij volwassen wordt kan het nog wel wat worden. Verdedigers zijn sowieso vaak pas op latere leeftijd op hun best.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

kos schreef:

En ook zo'n Zubeldia is niet echt een knecht.

Kloden, Leipheimer en Zubeldia rijden echt zonder problemen voor Contador en Armstrong.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

leipheimer niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Armstrong heeft dit jaar nog iedere wedstrijd in dienst gereden van "zijn vriend" Leipheimer. Leipheimer kan bovendien niet vaak genoeg zeggen hoe dankbaar hij Lance daarvoor wel niet is en dat hij hem in Juli zal terugbetalen. Leipheimer is kortom maar met een doel in de Tour en dat is Lance helpen. Desnoods ten koste van Contador.

En op dat vlak is Leipheimer trouwens niet de enige. Het hele team bestaat zo ongeveer uit Armstrong maatjes. Terwijl Contador's boezemvriend en kamergenoot Novel buiten de selectie is gehouden. Nee als het aan de ploeggenoten ligt weet ik zeker dat iedereen in dienst zal rijden van Armstrong. Bij Contador kon dat nog wel eens tegenvallen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik denk ook dat Armstrong de echte kopman is. Ik hoop trouwens dat die ploeg volledig faalt of dat ze allemaal gepakt worden, want ik vertrouw die ploeg echt voor geen meter. Jammer, dat Contador daar rijdt eigenlijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord heeft nu toch zijn verdediger: Ignjatovic 21 jaar, huur met optie tot koop. Slimme constructie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Speelde met fc Borat nog tegen ons aller Ajax

1-4 en 2-0 als ik het me goed herinner. Die 2e wedstrijd heb ik zelf in Amsterdam nog gezien maar ik vond niet 1 speler uit die ploeg opvallen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hebben jullie die gewonnen?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jup. Wij winnen nog wel eens Europese potjes. Alleen echt goede clubs als Ajax, Twente en NEC doen dat

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoef je zeker niet te vertellen welke Nederlandse club als laatste een Europacup heeft gewonnen.

't is maar goed dat jullie dit jaar geen voorronde CL hoeven te spelen...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De Champions League bedoel? De andere Europese cups tellen niet zo voor echte topclubs

Ben wel benieuwd of wij ook nog eens wat versterking gaan presenteren. Namen genoeg, maar handtekeningen niks nog. Maar ik heb vertrouwen in Jol.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Lol. Ik hoop voor Feyenoord dat het was is. Feyenoord hoort gewoon mee te doen voor de titel, alleen horen ze aan het eind onder Twente te blijven Maar ik denk dat iedere Ajax fan Feyenoord ook weer terug wil zien in de top. Die rivaliteit hebben ze toch nodig. Wij als Twente zijn daar nog lang niet, maar voorlopig willen we er nog wel even tussen en overheenkruipen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De Champions League bedoel? De andere Europese cups tellen niet zo voor echte topclubs

Ik beleef ook altijd erg veel plezier aan Ajax in de (voorronde) CL de laatste jaren.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik beleef ook altijd erg veel plezier aan Ajax in de (voorronde) CL de laatste jaren.

Mja gaat nergens over wat je zegt. Juist Feyenoord supporters moeten blij zijn als Ajax of een ander team verder komt aangezien jullie dan meer kans hebben om volgend jaar uberhaupt nog voor Europees voetbal te spelen. Anders gaat die ticket voor plaats 6-9 waar jullie de laatste jaren voor spelen straks ook nog verloren.

stinissen (crew films & series)

• 23503 berichten
  • 77023 stemmen

Feyenoord heeft komend seizoen de beschikking over Aleksandar Ignjatovic. De 21-jarige Serviër wordt door de Rotterdamse club voor een jaar gehuurd van Borac Cacak. Feyenoord bedong daarnaast een optie tot koop.

'Wij zijn bijzonder blij dat wij deze jonge, talentvolle verdediger voor deze cruciale positie hebben kunnen vastleggen', zegt Mario Been op de website van zijn club. De trainer had donderdag al zijn verwachting uitgesproken nog voor het weekeinde een rechtsbenige centrale verdediger te kunnen verwelkomen.

Dat is dus Ignjatovic geworden. De jonge Serviër is 1.92 meter lang en begon zijn loopbaan bij Radnicki Nis. Vorige zomer maakte hij de overstap naar Borac Feyenoord heeft komend seizoen de beschikking over Aleksandar Ignjatovic. De 21-jarige Serviër wordt door de Rotterdamse club voor een jaar gehuurd van Borac Cacak. Feyenoord bedong daarnaast een optie tot koop.

'Wij zijn bijzonder blij dat wij deze jonge, talentvolle verdediger voor deze cruciale positie hebben kunnen vastleggen', zegt Mario Been op de website van zijn club. De trainer had donderdag al zijn verwachting uitgesproken nog voor het weekeinde een rechtsbenige centrale verdediger te kunnen verwelkomen.

Dat is dus Ignjatovic geworden. De jonge Serviër is 1.92 meter lang en begon zijn loopbaan bij Radnicki Nis. Vorige zomer maakte hij de overstap naar Borac Cacak. Met die club speelde hij afgelopen seizoen in het UEFA Cup-toernooi twee keer tegen Ajax. De Amsterdammers wonnen in Servië met 4-1 en waren in de Arena met 2-0 te sterk.

'Met Borac heb ik helaas verloren van Ajax', aldus Ignjatovic. 'Revanche moet ik nu dan maar nemen in het shirt van Feyenoord. De club heeft me een heel jaar gevolgd en enkele weken geleden werd de interesse kenbaar gemaakt aan mijn zaakwaarnemer. Vanaf dat moment kon ik alleen maar hopen dat het rond zou komen.'

'Dit is een grote stap voor mij', vervolgt de verdediger. 'Ik heb altijd gehoopt om door te kunnen groeien naar een grote club als Feyenoord, maar in Servië weet je nooit wanneer je die stap ook daadwerkelijk kunt maken. Ik ben zeer gelukkig dat ik nu voor Feyenoord mag gaan spelen.'

Bron VI

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Voorlaatste alinea. Zeer interessant

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Ik denk ook dat Armstrong de echte kopman is. Ik hoop trouwens dat die ploeg volledig faalt of dat ze allemaal gepakt worden, want ik vertrouw die ploeg echt voor geen meter. Jammer, dat Contador daar rijdt eigenlijk.

Steek jij je hand voor Alberto Contador in het vuur? Ik doe dat liever niet.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Steek jij je hand voor Alberto Contador in het vuur? Ik doe dat liever niet.

Zeg ik dat?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Je geeft aan het jammer te vinden dat Alberto Contador voor een ploeg rijdt waarvan je hoopt dat ze allemaal gepakt worden.

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Even een verschilletje aangeven in hoe er in verschillende sporten met dopinggebruik wordt omgegaan. Een Nederlandse honkballer die in de Amerikaanse major league speelt is positief bevonden. Gevoplg: hij mag voorlopig niet uitkomen voor het Nederlands team, maar krijgt van de Amerikaanse bond een boete en een verplicht medisch onderzoek en mag gewoon blijven spelen. Alsof er niets veranderd is....

Verder is het paard(!) van Isabell Werth (de grote concurrente van Anky Van Grunsven) ook positief getest. Benieuwd wat daar de gevolgen van zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Mja gaat nergens over wat je zegt. Juist Feyenoord supporters moeten blij zijn als Ajax of een ander team verder komt aangezien jullie dan meer kans hebben om volgend jaar uberhaupt nog voor Europees voetbal te spelen. Anders gaat die ticket voor plaats 6-9 waar jullie de laatste jaren voor spelen straks ook nog verloren.

Ander team wel, Ajax niet.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Contador is dit jaar te pakken. je zag al in de dauphine dat hij niet goed genoeg was.

Ik denk dat het dit jaar gaat tussen Menchov en Armstrong.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

Maar ik denk dat iedere Ajax fan Feyenoord ook weer terug wil zien in de top. Die rivaliteit hebben ze toch nodig.

geld iig. voor mij. fuck die lampenkappen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

13woutie13 schreef:

Contador is dit jaar te pakken. je zag al in de dauphine dat hij niet goed genoeg was.

Ik denk dat het dit jaar gaat tussen Menchov en Armstrong.

andy schleck gaat de tour winnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.