menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #3

zoeken in:
Spanje is de laatste 45 jaar alleen op het vorige toernooi zo ver gekomen. Dat kan Oranje nu ook gebeuren.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Turijn schijnt een hele saaie, duffe plek te zijn.
Na de OS in Turijn is datzelfde Turijn behoorlijk opgeknapt. Turijn staat nog steeds op mijn lijstje om een keer naartoe te gaan. Niet in de minste plaats omdat Juventus mijn favoriete buitenlandse voetbalclub is.

UEFA is trouwens weer kansloos triest bezig, Ajaxlife(supp. vereniging) maakt altijd vanaf de perstribune filmpjes van de Tifo, puur voor de supporters.
De UEFA verbiedt dit dus vanwege commerciële redenen, het moet niet gekker worden. Eerst moest de reservebank van Ajax al eruit voor de EL duels, nu dit weer. Corrupt, commercieel en anti-voetbal zooitje daar bij de oude lullen van de UEFA!

Verder is het wel leuk om te lezen hoe ze in Turijn/Italië over de wedstrijd denken. Ze voorspellen een overwinning voor Ajax..
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax | Nieuws, Video's, Fotoverslagen, Columns, Community - In de wandelgangen bij Juventus - ajaxlife.nl

Over Turijn zelf, we hebben het er al eerder over gehad. Denk inderdaad dat de OS de stad wel een boost hebben gegeven. Alleen denk alsnog dat het voor veel (jongere) voetbalsupporters niet zoveel aan is in zo'n stad. Het moet ook leuk zijn(shoppen, cafeetjs, kroegjes), weet niet hoe het met het entertainment is gesteld in Turijn. Ken wel mensen die 5 dagen heen gaan volgende week. Denk niet dat die zin hebben om 5 dagen lang naar architectuur te lopen turen (wie wel eigenlijk?) Zal het wel van hun horen over twee weekjes.

kos
Als je in Nrd-Italie nog niet kan shoppen, kroegen heb je echt een probleem.

Ich bin Derrick
"Ajax staat derde in de Nederlandse competitie. In het kort, het is een middelmatig team met één monster (red. Suarez). Als we hem kunnen stoppen winnen we de wedstrijd gemakkelijk," aldus Juventus-fan Maurinho.

Dat ik dat nou weer net moet lezen.

kos
Die jongens hebben er idd verstand van blijkbaar.

Tsja, we moeten wel realistisch blijven he Ze hebben wel hun research gedaan i.i.g.
Al lopen er wel een paar bovengemiddelde spelers rond.

Je merkt overigens wel het verschil in niveau als je Milan-Man U kijkt.
Al die in/uitdraaiende corners en vrije ballen van beckham en consorten werden zo hard voor de goal gelegd. Iets wat je niet gewend bent als je wekelijks bij Ajax op de tribune staat

Bottleneck schreef:
(quote)

Dat achterhaalde uitgangspunt is een van de redenen waarom 'we' nooit echt ver komen op grote toernooien..

Nee hoor dat aanvallende heeft ons juist ver gebracht als we beter geweest waren in pingels had Nederland de laatste 25 jaar tenminste 3 EK's en een WK gewonnen.

Welk WK dan? 98?

Spetie schreef:
Nee hoor dat aanvallende heeft ons juist ver gebracht

..om vervolgens te sneuvelen tegen tegenstanders die het spelletje doorhebben.

Spetie schreef:
als we beter geweest waren in pingels had Nederland de laatste 25 jaar tenminste 3 EK's en een WK gewonnen.

Ja tuurlijk. Als als.

EK88 is ook gewonnen.

Verder EK92, WK98 en EK2000. Zelfs 96 vlogen we eruit door penalties, al speelde Nederland toen niet zo goed als 2 en 4 jaar later.

Had het Oranje van '98 niet zo snel zien winnen van Frankrijk. Euro 2000 idem dito.

Bottleneck schreef:
(quote)

..om vervolgens te sneuvelen tegen tegenstanders die het spelletje doorhebben.

Die beter penalty's inschieten ja. Als je Italië helemaal zoekspeelt en je mist in reguliere speeltijd 2 Penalties en tig kansen en in de penaltyreeks er ook nog eens 3 houdt het op ja. Zover was je met een verdigend ingesteld team niet eens gekomen.

Ich bin Derrick
Het WK 1998 moesten we écht winnen, daar ben ik het mee eens. Prima voetbal, een topselectie (zowel voor- als achterin) en een goede coach.

En we hadden natuurlijk echt een penalty moeten hebben tegen Brazilie in de halve finale, ik baal dr nu nog van. Saudi-Arabische scheids ofzo geloof ik toch?

Naomi Watts schreef:
Had het Oranje van '98 niet zo snel zien winnen van Frankrijk. Euro 2000 idem dito.

hhm 98 was misschien wel lastig geworden ja.

In 2000 wonnen ze trouwens van Frankrijk

Spetie schreef:
Die beter penalty's inschieten ja. Als je Italië helemaal zoekspeelt en je mist in reguliere speeltijd 2 Penalties en tig kansen en in de penaltyreeks er ook nog eens 3 houdt het op ja. Zover was je met een verdigend ingesteld team niet eens gekomen.

Dan moet je vervolgens nog een finale winnen. Alsof oranje door alleen penalties te missen allerlei titels heeft misgelopen, wel de kans erop maa4r dat is nog een tweede.
Voor een verdedigend ingesteld team pleit ik overigens niet, wel voor een team dat niet denkt dat de aanval gelijk ook de beste verdediging is.

Spetie schreef:

In 2000 wonnen ze trouwens van Frankrijk

Waren ze toen beiden al niet door? AL ben ik het met je eens, in 2000 was het wel do-able geweest . Maar pingels zijn wel de nekslag vaak voor Nederland, of van der Sar moet eens leren penalties te pakken .

Bottleneck schreef:
(quote)

Dan moet je vervolgens nog een finale winnen. Alsof oranje door alleen penalties te missen allerlei titels heeft misgelopen, wel de kans erop maa4r dat is nog een tweede.
Voor een verdedigend ingesteld team pleit ik overigens niet, wel voor een team dat niet denkt dat de aanval gelijk ook de beste verdediging is.

Mee eens. Wat ik alleen maar bedoel is dat dat aanvallende voetbal ons niet zoveel slechts gebracht heeft. In deze tijd lijkt het mij ook beter om meer de balans in een elftal te zoeken en misschien een Robben of een van Persie de vrijheid te geven, die een bijvoorbeeld Portugal aan Ronaldo geeft.

Naomi Watts schreef:
(quote)

Waren ze toen beiden al niet door? AL ben ik het met je eens, in 2000 was het wel do-able geweest . Maar pingels zijn wel de nekslag vaak voor Nederland, of van der Sar moet eens leren penalties te pakken .

Ja klopt, ze waren beiden al door toen. Vd Sar heeft bijgeleerd, later op het EK 2004 tegen Zweden toen we eindelijk van het syndroom verlost werden

Spetie schreef:
Mee eens. Wat ik alleen maar bedoel is dat dat aanvallende voetbal ons niet zoveel slechts gebracht heeft. In deze tijd lijkt het mij ook beter om meer de balans in een elftal te zoeken

Jep, en aanvallend voetbal is ook mooi

Spetie schreef:
Ja klopt, ze waren beiden al door toen. Vd Sar heeft bijgeleerd, later op het EK 2004 tegen Zweden toen we eindelijk van het syndroom verlost werden

Zlatan was het toch die miste? Erg leuk

Bottleneck schreef:
Zlatan was het toch die miste? Erg leuk

Dat weet ik niet meer. Ik weet alleen nog dat Robben de beslissende goal maakte.

Was Larsson .

Ich bin Derrick
Mellberg niet?

Larsson schoot toch raak?.. meen me te herinneren dat ik bij Zlatan dubbel gejuicht heb

Ja Henke schoot raak, was idd Mellberg .

Sulejmani in de basis, hopelijk durft ie er vol voor te gaan.

Waar is Ajax-Juve te zien eigenlijk?

Quido schreef:
Sulejmani in de basis, hopelijk durft ie er vol voor te gaan.
Het wordt er steeds makkelijker op voor La Vecchia Signora

Sulejmani!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.