• 13.884 nieuwsartikelen
  • 171.811 films
  • 11.444 series
  • 32.486 seizoenen
  • 634.792 acteurs
  • 197.271 gebruikers
  • 9.231.842 stemmen
Avatar
 

Het grote gamestopic

zoeken in:
avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Ik vind het er lekker uitzien en vrij lekker spelen. De AI is echter aan de zwakke kant, en ik hoop nog op wat nieuwe ontbrekende civs (maya, inca, mongolie, babylon, ottomanen, babylon, nederland en korea... ) en opties in nieuwe delen (diplomatie).

_____ (heb dit eens neergezet)

Ik heb ook even een lijst verwacht van wat ik nog verwacht van deze game.

- World Congress / evt. diplomatic victory

- meer diplomatie opties / diplomacy overhaul (bvb. vazzal of sterkere alliantie)

- Economic / trade overhaul

- Religiën, ideologie en espionage zijn ook dingen die wellicht (licht)) herwerkt kunnen.

- Nieuwe colonial mechanics

- Enkele natural wonders zoals bvb. grand canyon, mount fuji en hopelijk krakatau terug (die laatste kan in de volgende dlc zitten)

- Enkele wonders zoals angkor wat, Machu Picchu, kremlin, taj mahal

civs:

zeker nog

Netherlands

Korea

Mongolia

Inca

Maya

Ottomanen

en nog een pak hieronder

Sweden

Austria

Portugal

Khmer

Carthage/Phoenicia

Byzantijnen

Mali

Celts

Hungary

Indonesia

Siam

Babylon

Assyria

Ethiopia

Morocco

Vietnam (Trung zusjes )

Georgie

Canada

Mexico?

Zulu?

een native american civ

Hittites

Bulgarije / Roemenie (Dracula zou echt zot zijn)

een Noord-Italiaanse civ (Florence, Genoa, Venice) of Italie zelf?

Attila de Hun?

leaders:

Rome (Augustus/Julius Caesar ?)

Spain (Isabella)

Egypte (Hatshepsut of Ramesses II)

America (Lincoln of Jefferson, lijkt wel typische firaxis keuze. Ik vond Theodore een goede keuze)

England

Russia (Lenin, Ivan of Catherine, wellicht de laatste)

Germany (Bismarck)

India (Ashoka)

Japan (Meiji?)

China

France (Louis XIV of Jeanne D'Arc)

Arabia?


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

heb ook dit eens neergezet een half jaar geleden. Bepaalde dingen wel bijgeleerd / aangepast in updates.

AI lekker agressief wel, al vind ik het wel een minpunt dat echt letterlijk iedereen heel agressief speelt. Bondgenoten hebben lijkt een moeilijkere klus dan het spel te winnen. Verder vind ik de AI gewoon te zwak (zeker voor een moeilijkheidsgraad dat moeilijker dan normaal moeten zijn), ze maken ook domme keuzes op militair vlak. En ik mis echt wel meer diplomatische opties, je ziet duidelijk dat het nog vanilla build is.

Wat mij ook opvalt is dat de AI straight to the hoofdstad gaat, en de andere steden overslaat, wat hier eigenlijk dom is als bijna iedere stad walls heeft. Ik moet zelfs geen troepen hebben, als je zo 1) ongeorganiseerd aanvalt 2) zo zwakke troepen stuurt en 3) niet door hebt dat jouw verdediging zo zwak is (zelfs met die ability en encampment en het volspammen van catapulten en horsemen. Best schrijnend dat barbaren beter kunnen aanvallen dan civs. Enja vanaf nu plaats ik gewoon een encampment in de hoofdstad na een tijdje.

Wat ik ook belachelijk vind is dat units kunnen embarken op zee. Komaan, wat voor nut heeft de zee dan nog, wat voor nut hebben boten dan nog? Je kan van die oceaan zoiets moois maken, maar het hele nut gaat er van verloren doordat de continenten op die manier zijn gecreerd dat je niet eens ocean tiles nodig hebt om een ander continent te verkennen (of dat de oversteek heel kort is), dan nog eens steeds dat belachelijk ijs aan de noord en zuidpool waardoor een bepaald deel van de oceaan soms niet bevaarbaar is (een magellaanreis is vaak niet mogelijk). Ik vind de continenten mooi gedesigned maar de zeeen en de oceanen ontgoochelen enorm (ook gebrek aan resource/food en het voordeel van fresh water dat je niet hebt aan de zee + harbor district, waardoor steden aan zee vaak even slecht zijn als steden die deels woestijn of tundra zijn.). Dat units kunnen embarken op zee en niet aangevallen kunnen worden door units op land (op boten na, maar die zijn erg zwak) maar wel zelf kunnen aanvallen vind ik belachelijk. Er is geen enkele reden waarom je een boot zou bouwen of zelfs een harbor district. Je kan gewoon beter heel dat aspect negeren. Al moet je wel cartography researchen. Het is echt heel erg, en samen met AI op diplomatisch en militair vlak de grootste werkpunten. Verder heeft de game echt wel meer nodig dat mid- en end-game je blijft boeien. De AI verbeteren is één, diplomatische opties en world congress twee. Ik hoop niet dat ik daar twee jaar op moet wachten. Wat ik zou voorstellen is dat je je unit met een corps of escort service/mechanisme verbindt met een boot, zodat je alvast boten nodig hebt en twee: kleine aanpassingen doorvoeren waardoor tiles aan/op zee meer food hebben en meer resources (veel vaker fish alvast), en vind er wat nieuwe uit zoals zeewier ofzo. En vergeet de housing niet (van 1 naar 2 zou beter zijn, dan heb je nog nadeel op een stad aan rivier, en een rivierstad aan zee vier housing bijvoorbeeld). Verder kan je met boten wel steden aanvallen, maar doordat die steden (en al zeker de hoofdstad niet) ook veel minder vaak daar zijn, heeft dat geen nut.

Ik zie dat in de nieuwe patch productie werd opgeschroefd en science naar beneden werd bijgesteld. Goed, want dat eerste was inderdaad te traag (districten zorgen ervoor dat je minder snel bouwt vergeleken met civ V en door de eureka's gaat science veel sneller, te snel. (ik speel wel nog niet met de winterpatch en/of DLC)

Amenities en Housing bijhouden is niet zo simpel, zeker omdat er mid-game een gebrek aan improvements zijn (10 ofzo is dan de cap, aquaduct dat erg lang in beslag neemt, pakt er twee bij en is een must voor stad zonder fresh water). Wanneer je neigbourhood hebt, gaat dat probleem weg. Het siegen en amenity/housing zijn wat de moeilijkheden van early mid-game. Amenities moet ik bekijken, maar ik probeer het ook te cappen en policies erop aan te passen. Entertainment/Campus en vaak ook Industrial districten zijn een must. Aquaduct en/of Neigbourhood voor goed ontwikkelde steden ook. Commercieel en Culture optioneel, de rest negeer ik (hoewel ik nu één encampment en één aeroport heb). En spaceport heb je nodig voor science victory. En ik heb tot nu toe niet met een faith/religieuze civ gespeeld waar holy site van belang is.

Wat mij ook opvalt dat ik dan wel weer erg goed vind is dat de resources op bepaalde continenten veel meer lijken voor te komen en op andere zeldzamer zijn (ze hebben een voorkeur voor een continent vaak). Bijvoorbeeld, hier is dat silk. Verder zijn ze ook schaars (op dingen zoals steen & wheat, wow.), maar strategische resources zijn erg schaars waardoor je best plekken met iron, horses, coal, of niter settlet, want je mag nog zo een groot rijk hebben (ik heb bijvoorbeeld maar 1 niter resource in die 18 steden). Dat moedigt ook expansie aan. (hoewel ik de nadelen er minder goed van ken/zou de amenities er door aangetast kunnen worden?) De housing cap moedigt ook expansie aan.

Ik hoop ook dat ze nog wat natural wonders / world wonders / leaders en civs toevoegen, want ik vind het nog wat schaars en er ontbreekt veel.


avatar van freek_93

freek_93

  • 667 berichten
  • 1653 stemmen

Dank voor de reactie. Hou ik het toch maar even bij het vijfde deel en wacht ik de DLC wel af. Hopelijk voegen ze nog heel wat toe. Maar als ik dit van jou zo lees is het echt een schande dat ze zulke simpele dingen niet in het basis spel hebben.


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Beetje civ V beginnen spelen terug. Ik ben minder vertrouwd met V dan met VI. Ik speel op niveau 4 en het is eigenlijk geen walkover geworden met het Romeinse rijk. Alexander die gewoon de oorlog aan ik verklaarde, was enorm verrast omdat ik geen militaire macht had. Geen enkele civ die het graag heeft dat ik mijn religie verspreid, en zijn plan werkt ook. Hij heeft wat vertraagd, wat geldproblemen veroorzaakt (qua geld is het al de gehele game krap voor mij), en happiness is door al die trade deals nu ook een beetje verkloot. Het zijn de vele colloseums en de zoo die me recht houden. Trade is wel belangrijker in civ V dan in civ VI vind ik, daarmee kan je de economie wel rechttrekken, maar in perioden van oorlog gaat dat uiteraard moeizaam.

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/870744589427163512/6F41CD0617EF9752F79983F8A6C57682D90CE6F8/

Rome dus met China, Amerika, Japan, Griekenland en Engeland op niveau 4. Ik heb wat basic civs gekozen, omdat ik geen zin had in een game met allemaal civs die ik amper ken.

Qua punten sta ik op kop, gevolgd door Amerika, de Grieken en Engeland. Japan en China liggen achterop. Ik weet niet hoe het ervoor staat op andere vlakken. Ik denk dat ik het beter doe op vlak van science tegenover andere civs omdat ze op het world congress allemaal wouden dat de frequentie van great artists, musicians en writers met 30% de hoogte in zouden gaan, en boos werden als de great engineers, great merchants en great scientists met 30% de hoogte ingaan. Engeland bouwt veel wonders, al heb ik er ook veel. Ik heb de meest dominante religie op dit moment, maar eigenlijk hebben ook Engeland, Amerika en de Grieken een religie, en weet ik niet hoe ik die weg krijg.

_________

En bij CIV VI, als je die goede start hebt (wat belangrijk is), dan is zelfs deity te doen, maar je moet wel agressief spelen. Daarom dat civs als Scythia, Macedon en Sumer zo goed zijn, als je weet hoe je er mee moet spelen. Early expansion waarmee je al wat achterstand goed maakt, en daarna moet je de infrastructuur die een andere civ bouwt door tal van voordelen die ze krijgen door moeilijkheidsgraad overnemen en benutten, en zo de achterstand goed maken. En de AI is ontzettend zwak in oorlog voeren op CIV VI, zelfs met 1/2e of 2/3e van je forces kan je een oorlog winnen, en verdedigen is eigenlijk spotgemakkelijk. Je moet enkel een paar archers hebben.


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

freek_93 schreef:

Dank voor de reactie. Hou ik het toch maar even bij het vijfde deel en wacht ik de DLC wel af. Hopelijk voegen ze nog heel wat toe. Maar als ik dit van jou zo lees is het echt een schande dat ze zulke simpele dingen niet in het basis spel hebben.

Eerste uitbreiding zal er volgend jaar wel komen. Ik vermoed dat Nederland (heel misschien enkel Portugal of beiden), Mali, Ottomanen en de Inca's er sowieso gaan bijzitten, al is het bij de Inca's goed mogelijk dat ze nog voor de uitbreiding in een andere DLC komen (en dan zal Spanje een alternatieve leider krijgen, zoals bij Griekenland: Gorgo en Pericles (van de Peloponessische en Delische bond), maar dan hier Isabella I ipv Philip II (Filips II die je nog wel kent van de Nederlandse opstanden in de 16e eeuw, de tachtigjarige oorlog, Isabella II staat dan weer bekend voor het verenigen van de koninkrijken van Castille y Leon en Aragon door een huwelijk met Ferdinand van Aragon, en ook door de queeste van de Nieuwe Wereld.

Andere opties zijn Zulu, Ethiopie, Polynesie, Babylon, Korea, Mongoolse rijk. Bij het Mongoolse rijk heeft Scythie die zijn plaats eigenlijk ingenomen. Ik zou ze er graag bij hebben, maar het is nog niet eens een garantie. Het is ook een goede mogelijkheid dat Kublai Khan de leider zal worden ipv Genghis Khan. Ik denk dat er ook wel een goede kans is dat Gran Colombia met Simon Bolivar at some point er bij zal zitten. De Mughals (Mogollenrijk) kunnen er ook wel eens bijzitten, maar die kunnen ook een alternatief worden voor Gandhi, en zijn wellicht ook vrij gelijkaardig met de Mongolen. Een native American civ zal er wellicht ook wel bijzitten. Canada heeft een grote spelersbasis dus ook die verwacht ik er nog in, en een Italiaanse civ / constructie kan je ook nog wel verwachten. Ik denk ook dat Zweden en Oostenrijk-Hongarije / Oostenrijk / Hongarije / Bohemie er nog bij komen, maar nog niet voor direct. En dan heb je nog Kelten, Carthago en Byzantium. Kelten > Carthago > Byzantium zal het volgens mij zijn omdat Ottomanen voorrang krijgen op Byzantium (en door de Romeinen zitten die er al deels in). Carthago is wel een optie. En de Kelten zijn ook een veel gevraagde civ altijd, maar kan ook vreemd in elkaar zitten.

Maarja we zien wel.


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

De reden voor die DLC is dat er al een patroon te vinden was in de DLC, namelijk dat de DLC steeds uit een ander werelddeel kwamen. Zo hadden we

DLC 1 + 2: Viking Scenario, wonders + Polen (Jadwiga), scenario - Europa

DLC 3: Australie (John Curtin) - Oceanie

DLC 4: Macedon en Persia (met Alexander De Grote en Cyrus De Grote) - Zuid-Europa / Azie

DLC 5: Nubie (Amanitore) - Afrika

DLC 6: Khmer (Jayavarman VII) en Indonesie (Gitarja) - Zuidoost-Azie)

Australie en de Viking DLC vond ik echt verschrikkelijk. Australie als civ is de meest verschrikkelijke keuze ever. En de Viking DLC bevat amper content (en heb ik niet eens). Deze DLC's behoren allemaal tot het Digital Deluxe pakket.

En nu bestaat de mogelijkheid er nog in dat (Zuid- en Noord-Amerika) elk nog een DLC krijgen of op zijn minst het Amerikaanse continent. Er zijn al geruchten dat Isabella I al een tijd klaarstaat, en met de Inca's missen we nog een zeer grote civ, dus dat behoort tot de mogelijkheden. En dan is er eventueel nog een mogelijkheid voor een DLC met een Noord-Amerikaanse civ (en dat zou dan ofwel natives zijn zoals Sioux, Apache, Cherokee, Iroqious, ofwel Canada, met als doel zich te focussen op de audience in Canada). Maar ik denk eigenlijk dat het gewoon DLC 7: Isabella II + Inca's zal worden, en dan de uitbreiding die meer diplomatische opties zal toevoegen (world congress + diplomatic victory en wellicht ook economy/exploration/trade beter zal uitwerken, vandaar dat Nederland bijna 95% kans heeft om er bij te zitten, omdat één ze bekend zijn, veelgevraagd zijn en de uitbreiding meer dan waarschijnlijk specifiek de mechanics waar de Nederlanders goed in zijn zou uitwerken), dus eigenlijk zijn ze een no-brainer. Religiën zal het niet worden, want dat hebben ze juist een flinke opkuisbeurt gegeven in de laatste patch van vorige week. En mocht er geen DLC meer verschijnen, heb je daar in Noord- en Zuid-Amerika een zeer grote gat, wat nieuwe mechanics op vlak van economy en exploration insinueert (met dus trade). En ook op naval gebied zal de game nog wel een beurt krijgen. Ik denk ook wel dat we nog een Archipelago map of New World map krijgen (we hebben nu juist een van Zuid-Oost Azie gehad bijvoorbeeld).


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Kan ik nu serieus niet op normal difficulty winnen op civ v. Die Alexander is enorm irritant zeg (al die city-states...). Die verkloot de hele game voor ik, en ik begrijp het nut van een religie op civ v niet. Dat heeft heel mijn diplomatiek naar de zak geholpen. Ook geen enkele UA kunnen gebruiken van Rome... doordat ik geen buren had, en nooit wegen had gemaakt, en Rome is nu niet bepaald de turtle civ.

Ik begrijp ook niet waarom iemand heeft tegen me gezegd dat civ v veel makkerlijker is dan civ vi. Zwaar niet, lol!




avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/872998007406813111/11AB4C80DDD3B2EC28B9AEFBFCD0068798D48460/

Nieuwe game met civ vi met Indonesie. Momenteel sta ik tweede op Immortal difficulty (niveau 7 (vd ). En de game is opnieuw gereduceerd tot een Azteken tegen ik-gevecht, hoewel ik nu nog tactisch een bondgenoot blijf. Azteken zijn all-round erg goed bezig (gelukkig all-round). Trajan van het Romeinse Rijk heb ik al een steekje gegeven in een blitzoorlog (Azteken en ik tegen de Romeinen), om op die manier zowel de Azteken als de Romeinen te verzwakken + heb een stad gevraagd in een peace deal. De Australiers heb ik ook al quasi uitgeschakeld (hun infrastructuur gebruikt om mijn civilization mee te ontwikkelen). Met de Khmer heb ik ook al twee oorlogen tegen Noorwegen (de Vikingen) gevoerd, en alle twee gewonnen. Nu heb ik een derde oorlog met Noorwegen (maar nu ik enkel alleen) omdat ik een oorlog moest verklaren met iemand met een cb als opdracht moest doen, en Noorwegen had een groot maar technologisch relatief achtergebleven leger.

Qua tech heb ik nu de grootste output, gevolgd door Alexander De Grote die momenteel de beste technologie heeft van alle civilizations. Op dit moment heb ik enkel Polen en Noorwegen achter mij op vlak van technologie, en op gelijke hoogte met de Khmer. Australie heeft met voorsprong de meeste technologieën ontdekt weliswaar. De Polen, de Khmer en de Azteken zijn op dit moment mijn vriendjes

Nog geen idee wat ik nu moet doen. Ik kan nu mijn navy upgraden tot vloten, dus dan ben ik al tot meer in staat, en moet ik kijken wat ik kan doen.

https://www.mupload.nl/img/smfxswuhmzwkd.png

Volgende game ga ik Deity eens proberen met Alexander De Grote (naar het schijnt de meest overpowerde dude van de game, dus om de moeilijkste moeilijkheidsgraad te spelen, zal ik het met hem moeten doen, en dan zeer agro gaan ).


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Civilization VI | News | ANNOUNCING CIVILIZATION VI: RISE AND FALL

Nieuwe uitbreiding aangekondigd voor 8 februari... Veel vroeger dan verwacht. In de uitbreiding zit een:

- nieuw gouverneurssysteem

- een meer dynamisch systeem (met loyalty) waar steden in handen van de vijand kunnen vallen door rebellie of waar je steden vredevol kunt annexeren (city-states of onafhankelijke steden).

- een systeem van gouden, dark en heroische tijdperken

- Een soort van coallitiesysteem wanneer een rijk te dreigend worden

- Betere en meer specifiekere allianties

- Twee nieuwe districten, vier nieuwe units (vooral support units zoals de drone, spec ops en een nieuwe unit tussen pikeman en anti-tank. Verder nog 14 nieuwe gebouwen, 3 nieuwe resources en 2 nieuwe improvements

- 8 nieuwe wonders en 7 nieuwe world wonders. Bij de natuurwonders zitten Mount Roraima en Delicate Arch, alsook wellicht een national park uit Yukon. Bij de wonders zitten het Vrijheidsbeeld, het Kremlin, General Archive of the Indies, Le Chateau Frontenac, Amundsen-Scott Zuidpoolstation en Kotuko-In bij.

- 8 nieuwe civs en 1 nieuwe leider (dus 9 nieuwe speelbare leiders).

Bij de nieuwe civs zitten meer dan waarschijnlijk Nederland, Korea en het Mongoolse rijk, dus zo goed als zeker zal ik dus eens met de noorderburen kunnen spelen. Ook opties die vrij een grote kans op slagen hebben (door hints) zijn de Inca's, Canada en de Ottomanen. Isabella als nieuwe Spaanse leidster wordt ook vaak genomen. En dan schieten er nog twee over. Eén ervan zal goed als zeker naar een beschaving in Afrika gaan. De andere mogelijk een Noord-Amerikaanse native stam, Babylon, Italie of Carthago.

Gematigd enthousiast. Zitten goede aspecten bij, zitten dingen waar ik minder tevreden ben of ontgoocheld over ben, maar we zien wel. Tegenwoordig is er niet echt veel meer om over tevreden in de gamewereld, want respect voor de klant kennen ze hier absoluut niet meer. Kijk maar naar de recente Star Wars hetze, of het veel minder belichte maar even erge FUT uit FIFA, en de nieuwe agressieve DLC/uitbreidingen/micromanagement tactieken die allemaal veel te duur zijn. Ik heb al bij veel games afgehaakt om die redenen. De playstation vliegt hier bijna nooit nog aan... , en dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken. En misschien moet ik hen dankbaar zijn, want zonder hen zou ik me nooit op films toegelegd hebben (al is het toegegeven ook niet veel beter wanneer je voor mainstream films kiest). Nog een geluk dat ik zo kritisch ben (of juist niet?). Hoe dan ook, als je ziet wat EA nu doet, dat is alle schaamte voorbij. Dat is een bedrijf waar ik nooit nog een spel van koop, puur enkel en alleen vanaf het punt EA ergens bij een project betrokken is, haak ik af. Star Wars: Battlefront, FIFA, SimCity, The Sims. Alles hebben ze letterlijk naar de kloten geholpen (behalve dan misschien BF1, maar dat is toch meer in handen van Dice, so who cares). EA is een bedrijf dat vanaf wanneer het goud aanraakt, de macht heeft om het in oud ijzer te doen veranderen zoals in die films met Nicolas Cage... Of doel ik nu op Aladdin?


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Nederland, Mongolen en Korea ondertussen al bevestigd. Hier boven het filmpje met Nederland. Ottomanen lijken me ook heel waarschijnlijk nu. Isabella I blijf ik ook van overtuigd. Mali maakt ook wel een goede kans. En dan wellicht nog de Inca's, een noord-Amerikaanse natieve stam (Iroquois) en last but not least wellicht Georgie, Italie, heel misschien Portugal maar ik denk het niet of Canada. Die laatste mogelijk/wellicht DLC.


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

GTA VI verschijnt volgens gerucht in 2022 en speelt zich af in Vice City/

Ziet er leuk uit. Al heb ik een idee dat Latijns-Amerika hier Cuba zal zijn. Heel dichtbij. Hopelijk ook speelbaar maar daar vrees ik voor. Zuid-Florida zal wel leuk zijn. Een GTA uit de gehele V.S. welke ook soms weerklinkt zal niet werken. Dat is op zich wel leuk, maar dan ga je de details niet hebben die GTA zo goed maakt. En bij GTA heb je toch echt die details nodig. Als de map dezelfde grootte zal hebben als GTA V ben ik al tevreden. Maar dan wel graag met een stad aan de andere kant van de map (maar dan klein).

Ik vraag me al af wat ze met GTA 7 zullen doen. Maarja tegen dan is het al 2030 En dan zou het al meer dan twintig jaar geleden zijn dat ze nog eens naar New York zijn gegaan. Ik zou graag ook nog een GTA zien die San Fierro of Las Venturas nog eens bezoekt.

Lol, ik heb nu eigenlijk zin om op het gemak nog eens San Andreas te spelen Ik heb me een jaar geleden wel geamuseerd met GTA Online en daarvoor ook met GTA III (dat ik voor het eerst speelde), dus eigenlijk moet ik enkel nog Vice CIty eens doen, maar dat zal ik wel eens doen


avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

  • 5580 berichten
  • 1571 stemmen

Nog eens begonnen met GTA: San Andreas nadat Stellaris een tijdje "in" was hier. Las Venturas ondertussen juist vrijgespeeld. Lekker. Ik probeer de platinum trofee te behalen. En als ik dan zin heb doe ik de III nog eens opnieuw en doe ik Vice City ook. De IV wil ik trouwens ook graag nog eens opnieuw doen, heeft een goed verhaal, en mis die sfeer ook. En aan Red Dead Redemption moet ik ook nog maar eens beginnen voor het vervolg uitkomt. En Watch Dogs herspelen en Watch Dogs 2 ook eens spelen moet ik ook nog doen in datzelfde genre. En Sleeping Dogs ook.

Verder moet ik ook maar eens de nieuwe Uncharted spelen (zijn er al twee), de nieuwe Assassin's Creed en Syndicate. The Last of Us, de nieuwe Tomb Raider, Beyond: Two Souls en misschien ook eens Horizon: Zero Dawn. Nog genoeg te doen!

En Minecraft zal ik bij de nieuwe update ook eens uithalen, en samenspelen met Amerikanen die ik ken.


avatar van horizons

horizons

  • 5678 berichten
  • 2379 stemmen

In afgelopen maanden niet veel gespeeld. Begin van het jaar Tomb Raider (2013) uitgespeeld. Leuk spel.

Daarnaast wat potjes Fortnite maar daar ben ik duidelijk geen held in.

En omdat Star Wars Battlefront 2 in de aanbieding was die ook aangeschaft. Campaigns zijn goed maar niet heel lang. En daarnaast eigenlijk alleen star assault online aan het spelen. Doet wel verlangen naar een echt spel zoals er ooit X-Wing en Tie Fighter waren.



avatar van Warp

Warp

  • 953 berichten
  • 2838 stemmen

Gamen doe ik met de jaren steeds minder eigenlijk. Laatste game die ik een beetje gespeeld hebt was Battlefield 1. Gisteren wel Red Dead Redemption 2 opgepikt, mede door de hype. Ben benieuwd, heb er vrij weinig beelden nog van gezien.


avatar van Malick

Malick

  • 9080 berichten
  • 375 stemmen




Door een speling van het lot heb ik het spel de eerste keer niet helemaal kunnen uitspelen - meen dat ik ergens op 92% ben blijven steken. Had wat issues met het 'opslaan' van het spel. Daardoor mocht ik van ongeveer 60% alles opnieuw doen maar nu met de kennis hoe alles zou verlopen. Had stiekem gehoopt dat ik de dood kon ontlopen, door bijvoorbeeld alle zijmissies te doen, maar helaas werd ik vandaag alweer de bergen in gejaagd. Het moet zo zijn ...

Een existentiële game die je o.a. laat nadenken over het bestaan van de indianen.


avatar van centurion81

centurion81

  • 2060 berichten
  • 1921 stemmen

Voor wie nog niet lid is, kom eens gezellig buurten op Gamesmeter!


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74651 berichten
  • 5943 stemmen

Zien we ooit nog een écht goede videogamefilm? | Column | Gamer.nl

Halverwege het afgelopen decennium keek je misschien wel uit naar blockbusters als Assassin’s Creed of Warcraft, om vervolgens teleurgesteld de bioscoop uit te lopen. Door de jaren heen zijn behoorlijk wat videogames vertaald naar het witte doek, maar helaas zijn verreweg de meeste er niet in geslaagd de essentie van het bronmateriaal over te brengen. Hoe komt dit? Met films als Uncharted, Mortal Kombat en Tomb Raider 2 in het verschiet is dit een goed moment voor een kleine reflectie.


avatar van John Milton

John Milton

  • 23279 berichten
  • 12841 stemmen

Indiestudio presenteert adventuregame Alfred Hitchcock - Vertigo

Pendulo Studios werkt aan een game die is geïnspireerd op de film Vertigo van regisseur Alfred Hitchcock uit 1958. De gelijknamige game is volgens de makers een psychologische triller waarin diverse elementen en thema's uit de film terugkeren.


avatar van John Milton

John Milton

  • 23279 berichten
  • 12841 stemmen

FYI: JM heeft de grote sprong gewaagd, en zowaar nu ook een account op GamesMeter.

Iedereen is welkom, en ik werd hartelijk ontvangen


avatar van AntonV

AntonV

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Ziet er goed uit, doet me denken aan Age of Empire. Ik ben weer begonnen RuneScape te spelen, het is een klassieker maar het brengt goede herinneringen terug.


I would like to share this with anyone who would be interested in knowing the causes behind a Game Crash.



avatar van IH88

IH88

  • 9457 berichten
  • 3159 stemmen

John Milton schreef:

FYI: JM heeft de grote sprong gewaagd, en zowaar nu ook een account op GamesMeter.

Iedereen is welkom, en ik werd hartelijk ontvangen

Ik heb de sprong ook maar eens gewaagd. IH88_Trinity - GamesMeter.nl



avatar van IH88

IH88

  • 9457 berichten
  • 3159 stemmen

Ook hier maar even plaatsen


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11298 berichten
  • 2758 stemmen

Hyped!


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.