• 16.378 nieuwsartikelen
  • 180.136 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.597 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.235 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Probleem van Perez is dat hij na een goede wedstrijd altijd drie slechte wedstrijden speelt.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Rijkaard zat de afgelopen twee jaar nog gewoon bij Barcelona hoor.

ik zeg toch ook was!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zeikt hij dan? Lijken me logische woorden. In principe zijn verdedigers meer nodig dan aanvallend ingestelde spelers bij dit Ajax. Maar Perez was vorig jaar niet super (wel redelijk gezien zijn cijfers), dus ik hoop dat hij zich gaat revancheren. Ik blijf een Perez fan.

Nou vaak zijn bij meneer Perez, deze woorden het begin van een hoop gezeur. Perez was bij ajax alles behalve goed en deed het alleen aardig de mindere clubs. Tegen de topclubs was hij de minste ajacied van het veld en faalde hij hopeloos.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In principe zijn verdedigers meer nodig dan aanvallend ingestelde spelers bij dit Ajax.

Maar naar verdedigers zijn ze ook hard op zoek. Oleguer is bijna aangetrokken. En ze hebben inmiddels ook bij Rob Wielaert aangeklopt.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

"Als je Oleguer op straat ziet, zou je niet zeggen dat hij voetballer is, maar als hij problemen oplost op het veld, blijkt hij een grote voetballer en ben je blij dat hij in jouw team speelt."

Ronaldinho, ex-speler van Barcelona

Schrijver, econoom, nationalist en... voetballer

Bron: De Stem

De 28-jarige verdediger moet drie tot vijf miljoen euro kosten. Behalve voetballer is Oleguer ook schrijver, econoom en Catalaans nationalist.

"Voor een hondendrol heb ik meer respect dan voor Oleguer."

Salvador Ballesta Vialcho, spits uit Spanje.

"Het maakt mij niet uit of Oleguer voorstander is van de Catalaanse onafhankelijkheid, van het falangisme of van het communisme."

Luís Aragones, ex-bondscoach van Spanje

De verdediger die Ajax graag wil inlijven, is overduidelijk niet in één adem te vangen. Al staat wel vast dat Oleguer niet past in het clichébeeld van een voetballer. Niet veel voetballers hebben een studie economie afgerond. En de 28-jarige uit het Catalaanse stadje Sabadell heeft ook een boek op zijn naam staan (Cami d'Itaca, de weg naar Ithaka). Daarin vertelt hij niet alleen het verhaal van het winnen van de Champions League in 2006, maar hij snijdt ook onderwerpen aan als het Catalaanse nationalisme, het antiglobalisme en de genezing van een dierbare vriendin van anorexia.

In het dagelijkse leven heeft Oleguer zich ook uitgesproken over thema's waarvan bijvoorbeeld zijn schoenensponsor Kelme vond dat hij dat beter niet had kunnen doen. Nadat de doorgaans baarddragende verdediger een artikel had gepubliceerd over de veroordeelde ETA-terrorist Iñaki de Juana Chaos, zette het bedrijf een punt achter het sponsorcontract.

Zonder de moordaanslag van de Baskische onafhankelijkheidsstrijder te vergoelijken plaatste Oleguer in het artikel vraagtekens bij het Spaanse juridische systeem dat De Juana Chaos na het uitzitten van zijn eerder vastgestelde straf nog steeds achter de tralies hield. De ETA-aanhanger had volgens justitie via pro-ETA getinte krantenartikelen vanuit de gevangenis voor 'bedreigingen' gezorgd, waarop hij langer in hechtenis werd gehouden. Vervolgens ging de veroordeelde terrorist in hongerstaking, waarbij hij de steun kreeg van Oleguer. "Er kleeft een geur van hypocrisie aan deze zaak", schreef de voetballer over de rechtstaat.

Barcelona-voorzitter Joan LaPorta nam openlijk afstand van het standpunt van Oleguer. En Salvador Ballesta Vialcho zei dus dat 'hij voor een hondendrol meer respect had dan voor Oleguer'.

De moeizame houding van Oleguer ten opzichte van de federale regering in Madrid hebben ook een rol gespeeld bij zijn weigering voor het Spaanse elftal te spelen. Hoewel hij de uitnodiging voor een trainingskamp van bondscoach Aragones in 2006 accepteerde ('het maakt mij niet uit of Oleguer voorstander is van de Catalaanse onafhankelijkheid, van het falangisme of van het communisme', aldus Aragones), heeft Oleguer gezegd dat hij niet voor het Spaanse elftal wil uitkomen.Wel speelt hij graag voor het Catalaanse elftal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooie woorden van Ronaldinho!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Oleguer gaat goed passen bij Ajax aangezien ik een gigantische hekel aan Oleguer heb.

Maar dat buiten beschouwing gelaten is het een zeer degelijke verdediger die all round behoorlijk bovengemiddeld is. Vastberadenheid, kopkracht en zeer goed één op één maar jeeft dan wel af en toe zijn kortsluitingsmomenten.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Oleguer gaat goed passen bij Ajax aangezien ik een gigantische hekel aan Oleguer heb.

Maar dat buiten beschouwing gelaten is het een zeer degelijke verdediger die all round behoorlijk bovengemiddeld is. Vastberadenheid, kopkracht en zeer goed één op één maar jeeft dan wel af en toe zijn kortsluitingsmomenten.

heb je ook meer respect voor een hondenrol?

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Een reactie van jou in dit document is verwijderd door een moderator.

De opgegeven reden:

Er is verder geen toelichting gegeven.

Doe es wat aan die vriendjes van je . , ik word er zo moe van.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik ben al een maand weg na een jaar of 5 bij de Voetbalzone crew beste Kos

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Respekked schreef:

Prachtig hoe hij Jan van Halst even ontmythologiseert!

Haha was erg leuk ja. Vraag me alleen af wat zijn collega Van Halst daar zelf van vindt.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Misschien ook leuk dat men wat sfeerbeelden of filmpjes post van je favoriete club...

Ik zeg maar wat...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Neu...die vind ik op YouTube wel. Dit topic vind ik meer voor dagelijkse sportdiscussie's. Maar uiteraard kan het wel.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Neu...die vind ik op YouTube wel. Dit topic vind ik meer voor dagelijkse sportdiscussie's. Maar uiteraard kan

het wel.

Ok, geen probleem...

Sfeerfilmpje van mijn club effe: http://nl.youtube.com/watch?v=xECpyR-sFcM

(Racing) Genk, place to be...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

heb je ook meer respect voor een hondenrol?

Zo kan je het wel stellen ja. Sluit me volledig aan bij de woorden van Salva.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Sastre.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Geweldig voor de etappe, maar te laat voor de eindwinst. Die hebben ze gister toch laten liggen denk ik.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Ach, dit is ook de eerste keer dat Evans voor zulk heet vuur staat. Die moet dat klusje eerst nog maar eens klaren.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Ik had iets meer vuurwerk verwacht, maar het was overduidelijk dat ze allemaal tegen hun limiet aanzaten. Mooi om te zien hoe Mentsjov nog terug kwam, hopelijk kan hij nog wat laten zien in de tijdrit.

En nu hopen dat Sastre genoeg tijd overhoudt tov aanklamper Evans! Hoewel hij vandaag voor het eerst van z'n carriere kopwerk heeft verricht.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het is toch jammer. CSC steelt de show, in de laatste twee weken van de tour, maar Evans sluipt er (waarschijnlijk) met de overwinning van door. Degelijk en defensief, maar vooral erg saai, Evans is de PSV van de tour.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Hoeveel pakt Evans normaal gesproken op Sastre? De gele trui geeft over het algemeen wel vleugels.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

In de eerste tijdrit was het al 1.22 en die was 29km, tegen straks 53km.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4755 stemmen

Vorig jaar verloor Sastre in de slotrijdrit 2min33 op Evans. Ik vrees er een beetje voor, al hoop ik ook dat de aanvaller wint.

CSC mag dan wel de show stelen, hun tactiek vandaag vond ik toch niet zo sterk...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Finisterra schreef:

CSC mag dan wel de show stelen, hun tactiek vandaag vond ik toch niet zo sterk...

Hoe hadden ze het dan moeten doen?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik heb even snel uitgerekend dat Sastre in de laatste 3 lange tijdritten in de Tour (2x 2007, 1x 2008) gemiddeld 2,8 seconden per kilometer verliest op Evans. Dat mag 1,8 zijn komende zaterdag. Hij zal dus per kilometer een seconde sneller moeten rijden dan hij normaal doet. Alleen vorig jaar in de Vuelta was het verschil in de tijdritten kleiner, maar Evans was toen ook minder goed dan nu.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Knisper schreef:

De gele trui geeft over het algemeen wel vleugels.

Laten we hier dan maar even van uit gaan!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Hoe hadden ze het dan moeten doen?

CSC kon niet beter. Sastre en F.Schleck kunnen niet tijdrijden. Ze weten nu al dat er maar juist een podiumplaats inzit. Sastre gelooft ook niet in tourwinst want hij liet zich uitbollen vöör de meet. De eerste plaats nà de tijdrit is voor Evans, gevolgd door Menchov. Hopend op volgend jaar met Contador want die blijft voor mij de beste. Evans zal een flauwe tourwinnaar worden zonder glans.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4755 stemmen

Ze waren wat teveel bezig met te wedden op 3 paarden. Als je écht een gooi naar de eindzege wilde doen, moet je er natuurlijk al aan beginnen op die voorlaatste klim. Nu rijden ze die met een redelijk strak tempo op met Cancellara op kop en als ze één keer hun pelotonnetje echt aan hun uitdunnen zijn (op de steilere stroken) hielt het op. Arvesen kwam op kop en die rijdt natuurlijk niet echt een hoog tempo. Dan kan je ervoor kiezen wat ze nu deden: gewoon zo blijven verder rijden en heel wat mensen laten terugkomen. (met hoeveel waren ze aan de voet van de Alp, 35-40 man? Dat is natuurlijk veel te veel). Hun bedoeling was er een slijtageslag van te maken en Evans te isoleren. Wel dat is niet gelukt. Op de beginkilometers van de slotklim zat bv. een Aerts nog op kop te trekken om Sastre in het vizier te houden. En dat lukte eerst nog aardig ook.

Hadden ze nu op die laatste steile kilometers van die voorlaatste klim A. Schleck laten trekken, waren ze nog niet met 10 man over. En dan kwamen er ook niet zoveel terug in de afdaling. In het tussenstuk die A. Schleck de kop laten nemen en dan aanvallen op Alpe d'Huez. Gevolg was waarschijnlijk geweest dat A. Schleck op was en tijd verloor.

Ze hadden ook kunnen opteren om (als Evans geïsoleerd zat) te een Sastre laten te demarreren en dan zeggen: los nu maar op Evans... Als 'ie ze terugbrengt is Sastre weg, maar zit F Schleck in een zetel.

Nu deden ze eigenlijk toch helemaal niets? Een wandeltempo op de Galibier en een iets strakker tempo op de Croix de Fer. Gevolg: te weinig tijd gepakt op Evans.

Ik weet wel, van achter de TV klinkt het allemaal makkelijk...

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Evans heeft hem echt nog niet hoor.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4755 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

CSC kon niet beter. Sastre en F.Schleck kunnen niet tijdrijden. Ze weten nu al dat er maar juist een podiumplaats inzit. Sastre gelooft ook niet in tourwinst want hij liet zich uitbollen vöör de meet. De eerste plaats nà de tijdrit is voor Evans, gevolgd door Menchov. Hopend op volgend jaar met Contador want die blijft voor mij de beste. Evans zal een flauwe tourwinnaar worden zonder glans.

Ik zie Menchov geen 2 en halve minuut dichtrijden op een hypergemotiveerde Sastre eigenlijk...

En volgend jaar een mooie strijd tussen Contador en A. Schleck, denk ik. Hoe ontzettend sterk komt die jongere broer voor de dag in de Alpen. Zonder zijn ontzettend slechte dag op weg naar Hautacam won hij nu al de Tour...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.