• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.131 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.166 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

De gebruikelijke dopingvarianten hebben niet zo heel veel te maken met sprinten. Gaat niet echt om explosiviteit maar om herstelpreparaten. Meer iets voor klimmers en mensen die zich een hele etappe naar de klote rijden.

Die coke van Boonen heeft ook weinig met doping te maken eigenlijk.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Het onderwerp was wielrennen, dus...

Dat is toch wat ik zeg speedy?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

"Kaka voor recordbedrag van 100 miljoen naar Chelsea".

Chelsea heeft met AC Milan zo goed als een akkoord over de transfer van Ricardo Kaka. Dat weet The Guardian. De Engelsen zouden voor de Braziliaanse voetbalster het recordbedrag van 100 miljoen euro betalen, 25 miljoen euro meer dan wat Real Madrid in 2001 aan Juventus overmaakte voor Zinédine Zidane.

Volgens de Britse krant zijn de onderhandelingen in een "ver gevorderd stadium". The Guardian citeert de zaakwaarnemer van Kaka, Diogo Kotscho, die de situatie 'verschillend' noemt van die van vorig jaar toen Milan een bod van 90 miljoen euro van Real Madrid weigerde.

"Het is de eerste keer dat we echt een akkoord hebben kunnen sluiten", zegt de spelersmakelaar. "Door de situatie waarin Milan zich momenteel bevindt (de club speelt dit seizoen geen Champions League, red.), is dit een win-win operatie voor iedereen. Chelsea is voor Kaka op dit moment de meest geschikte club. Ze stellen een elftal samen dat alles kan winnen."

Kaka speelt sinds 2003 voor AC Milan en ligt er nog tot 2011 onder contract. De Wereldvoetballer van 2007 heeft altijd gezegd dat hij zijn carrière wil volmaken bij Milan, maar volgens insiders zou de 26-jarige international erg kwaad zijn op de clubleiding nadat die besliste om hem niet naar de Olympische Spelen te laten afreizen terwijl bijvoorbeeld nieuwe aanwinst Ronaldinho wel naar Peking mag.

Bovendien zou ook meespelen dat Chelsea vanaf dit seizoen wordt getraind door een landgenoot van Kaka, de Braziliaan Luiz Felipe Scolari, die na het EK opstapte als coach van Portugal. (belga/jhln.be)

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

lol

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ieder weldenkend mens ziet trainen onder Scolari toch niet als een positief punt? Verder geloof ik nooit dat Kaka zelf naar Chelsea wil, dat is niets voor hem. Hij hecht zich aan andere waarden als geld, bij AC is het veel te goed tussen al die braziliaanse jongens. Maar goed Milan wordt op dit moment transfer technisch toch al flink verneukt dus dit kan er ook wel bij.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ergens gelezen dat Kaká bij Milan wil blijven voor de rest van z'n carrierë, om vervolgens terug te keren naar Brazilië als priester ofzow lol.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Toch, als het om geld gaat... Wie veel centen heeft, wil er altijd maar meer.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Kai schreef:

Ieder weldenkend mens ziet trainen onder Scolari toch niet als een positief punt?

Want?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ontzettend irritante man, in al zijn gebaartjes en manieren, het schreeuwen en de onrust die hij altijd met zich meebrengt. Verder is hij geen toptrainer, toch heeft hij gepresteerd na behoren maar dat was mij met die selecties ook nog wel gelukt. En het voetbal is vaak ook niet om aan te zien waardoor Scolari vooral leunt op de individuele klasse van zijn spelers i.p.v. een tactische ingreep of een vaardigheid om spelers beter te maken. Ik geeft toe, Portugal speelde de eerste 2 wedstrijden goed voetbal maar daarna zakte het als een kaartenhuis in elkaar.

De wereldtitel in 2002 was een goed resultaat, maar het voetbal van Brazilië was teleurstellend. Die titel is vooral te danken aan de spelers waarover hij mocht beschikken.

Maar veel spelers lopen met hem weg, maar ik begrijp vaak niet waarom. Zal wel iets te maken hebben met de vrijheid die hij zijn spelers gunt.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Klinkt allemaal een beetje als giswerk van iemand die geen flauw idee heeft hoe de man werkt. De enigen die kunnen beoordelen of hij het kan zijn de spelers lijkt me.

En een Van Gaal is 100 keer zo irritant en die doet het toch ook vrij aardig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naar Red bull geweest. Flinke afknapper. Traject is minder spectaculair dat 2 jaar terug. OOk de betaalde plekken zijn slecht. Zicht op zuid is geen mooi plaatje (Havens ipv stad) en er staan niet eens tribunes! Dus vanaf rij 3 zie je niets meer... gelukkig was het zo rustig dat je op rij 2 kon staan, maar dat zal morgen wellicht anders zijn. Verdere ergenis betalen met muntjes die je niet achteraf kan inwisselen en het werd na een heat afgelast. Nee op deze manier mogen ze wegblijven met hun airrace...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Goodfella_90 schreef:

De twee snelste sprinters van het peloton (Boonen en Petacchi) zijn geschorst. Cavendish volgt vanzelf nog wel, is het niet epo dan wel andere rommel. Alsof er tegenwoordig nog meerdere etappezeges worden behaald zonder doping.

Cocaine en Salbutomol ofzoiets. Kun je gewoon uitzoeken dat je daar niet harder van gaat fietsen. Zeker in de kleine hoeveelheden die bij Petacchi werden gevonden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

Cocaine en Salbutomol ofzoiets. Kun je gewoon uitzoeken dat je daar niet harder van gaat fietsen. Zeker in de kleine hoeveelheden die bij Petacchi werden gevonden.

Bij Boonen waren er sporen van cocaïne in zijn urine. Het was niet eens na of tijdens een wedstrijd. Nu blijkt dat men hem op geen enkele manier een sportieve sanctie kan opleggen. Cocaïne is namelijk (nog) niet verboden buiten competitie.

Hij werd geweigerd in de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Frankrijk, maar volgens enkele steengoeie advocaten heeft hij zelfs veel kans om een proces te winnen tegen de organisatoren van de Ronde van Zwitserland omdat het op dat ogenblik nog altijd om een ProRour-koers ging met startrecht en startplicht.

Maar ik denk niet dat Quick Step slapende honden gaat wakker maken.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

De twee snelste sprinters van het peloton (Boonen en Petacchi) zijn geschorst. Cavendish volgt vanzelf nog wel, is het niet epo dan wel andere rommel. Alsof er tegenwoordig nog meerdere etappezeges worden behaald zonder doping.

Dus iedereen die meer dan één rit wint in de tour neemt doping? Dat is niet alleen erg kort door de bocht maar tevens ook grote onzin. Vooral dan nog in het geval van Cavendish. Hij is gewoon een geschoold pistier en hij heeft een veel hogere beensnelheid dan al de andere sprinters. Op een vlakke aankomst is hij gewoon veel explosiever. Explosiviteit is iets dat je niet kunt verbeteren met doping te nemen. Cavendish werd vandaag op dat colletje gewoon los uit de wielen gereden, zegt wel genoeg.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

je gaat er ook niet harder van fietsen, er bestaan namelijk geen wonder midddels want dan zouden wij zich nu ook tot ons nemen, je herstelt sneller ervan, niks meer of minder. mijn bewoording, betuttelend ook al krijg ik nu meerdere mensen op me dak door deze uitspraak.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

tja , cavendish, ik heb in ieder geval nog niet eerder van hem gehoort, aan de andere kant ik heb totaal geen favo in de tour( ja ricco maar goed), dan maar freire.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

combi schreef:

betuttelend

Dit is zeker je lievelingswoord?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

combi schreef:

e gaat er ook niet harder van fietsen, er bestaan namelijk geen wonder midddels want dan zouden wij zich nu ook tot ons nemen, je herstelt sneller ervan, niks meer of minder. mijn bewoording, betuttelend ook al krijg ik nu meerdere mensen op me dak door deze uitspraak.

Doordat je er sneller van herstelt kun je grotere en meer hoeveelheden trainen en kun je langdurige inspanningen langer volhouden waardoor je effectief harder fietst. Dus van EPO en dergelijke ga je wel degelijk uiteindelijk harder fietsen.

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

13:16 20 Juli 2008

Cavendish niet meer van start

Mark Cavendish houdt het voor gezien. De Engelse sprinter voelt er met vier etappezeges op zak niet meer voor om de Alpen te beklimmen en gaat in de 15de rit niet meer van start.

Cavendish richt zijn vizier vanaf nu op de Olympische Spelen in Peking, waar hij uitkomt op de baan."Ik ben toch wel een beetje moe nu. Ik heb de Giro gereden, hard door de Pyreneeën gefietst en ook nog wat resultaten neergezet. Het is goed zo", aldus de Engelsman. (bron:nos.nl)

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Uitermate verdacht

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Wat een lamme zakken zijn dat ook die sprinters. Komt er een bergje aan, zijn ze meteen naar huis .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Quido schreef:

Uitermate verdacht

Rijdt al een heel seizoen in de top. Moet ook nog naar de OS. Hijzelf wou verder tot Parijs, maar zijn de grote baas van Colombia/High Road, Stapleton, heeft hem uit de wedstrijd gehouden. Kwestie van de pas 23-jarige een beetje tegen zichzelf te beschermen. Heeft een goed punt vind in.

Slechter nieuws nu:

Oscar Pereiro (Caisse d'Epargne) moest opgeven. De Spaanse gewezen Tourwinnaar ging zwaar onderuit in de natte en aartsgevaarlijke afdaling van de Agnel. Pereiro werd met een schouder- en dijbeenbreuk afgevoerd naar het ziekenhuis.

Kan het einde van zijn carrière betekenen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4755 stemmen

Om even terug te komen op doping en sprinters. Dan ben ik het toch wel volledig eens met Mat_. Je haalt er als sprinter gewoon veel minder voordeel dan een klassementsrijder/klimmer. De kans dat een Cavendish zou betrapt worden, lijkt me dan ook zeer klein. Boonen's escapades hebben ook weinig te maken met doping en Petacchi had gewoon wat teveel aan z'n astma-puffer gezeten... Niet iets wat echt prestatiebevorderend is dus.

Owja, bijzonder jammer voor Pereiro trouwens... Komt er al bij al nog goed vanaf blijkbaar, het zou 'énkel' gaan om een schouderbreuk. Als je bedenkt dat 'ie over een vangrail een vijftal meter naar beneden is gevallen, had het heel wat erger kunnen zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Sowieso een theorie van niets want afstappen zou je doen omdat je bang bent betrapt te worden. Aangezien Cavendish al vier etappes heeft gewonnen en dus al minimaal vier keer gecontroleerd is zou die wat aan de late kant zijn met afstappen.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Valt ie een keer aan, gaat ie meteen op z'n bek. .

Toch een leuke etappe uiteindelijk.

Die Schlecks zijn toch wel sterk en mensen als Kohl en Kreuziger erg verrassend. Vooral die laatste kan wel een leuke renner worden.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Leuke etappe inderdaad, al ben ik bang dat er net te weinig bergen zijn om Evans op voldoende tijd te zetten. CSC zit wel in een luxe positie nu; kunnen lekker met Sastre de aanval in.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En wie had er het meest gebruikt vandaag?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Valt ie een keer aan, gaat ie meteen op z'n bek.

Ik spuugde van schrik een volle mond wijn richting beeldscherm...

Schitterende slotklim, ga ik toch nog fan van die slappe Rus worden.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

speedy23 schreef:

Hij werd geweigerd in de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Frankrijk, maar volgens enkele steengoeie advocaten heeft hij zelfs veel kans om een proces te winnen tegen de organisatoren van de Ronde van Zwitserland omdat het op dat ogenblik nog altijd om een ProRour-koers ging met startrecht en startplicht.

Volledig kansloos uiteraard. In de reglementen staat gewoon dat koersen renners en ploegen mogen weigeren als deze schade kunnen toebrengen aan het imago van de koers.

Uiteraard geeft iemand die een verboden stof, want dat is cocaïne gewoon, gebruikt, een niet al te best imago aan je wielerkoers.

Oerdomme advocaten dus.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Echt jammer dat Menchov viel, kost toch veel energie om terug te rijden en dan weer aan te vallen. Ik denk dat hij daardoor uiteindelijk nog die 20 seconden verliest de laatste kilometer.

Nu 6 man binnen een minuut en dat na twee weken, het blijft lekker spannend. Van mij mogen ze allemaal winnen behalve Evans.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.