- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Hmm, fed-ex was gewoon goed alleen Nadal beter, zat er al een tijdje aan te komen, alleen het verschil met Fed-ex en alle andere is, dat wil je van Fed-ex winnen moet je gewoon in supervorm zijn en Fed-ex kan als ie minder is nog steeds van iedereen winnen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ja ik snap die puntentelling niet helemaal. Op de ranglijst van dit jaar staat Nadal bovenaan, zover ben ik, maar de algemene ranking staat Federer toch nog wel ver bovenaan mag ik aannemen? Die haalt elk jaar meer finales en halve finales dan Nadal volgens mij.
Net als Federer dit jaar weer op hard coart gaat winnen en Nadal waarschijnlijk niet.
De echte ranglijst is de 'algemene ranking' die wordt gebasseerd op basis van je prestaties van dit jaar ten opzichte van vorig jaar. Als je bijvoorbeeld zoals Michaele Kraijcek vorig jaar de halve finale op Wimbledon haalt en daarvoor ik noem maar iets 800 punten krijgt en dit jaar in de eerste ronde eruit vliegt en dus 100 punten verdient gaan er op de algemene ranking 700 punten vanaf. Omdat Nadal vorig jaar geen geweldig hard court seizoen had (Maar 300 punten) kan hij als hij zo blijft spelen makkelijk een punt of 500-1000 winst maken ten opzichte van vorig jaar. Federer daarentegen won vorig jaar bijna alles en kan daarom eigenlijk bijna alleen maar dalen. Of hij moet toernooien spelen die hij vorig jaar niet speelde in weken dat hij vorig jaar niet speelde. Die punten krijg je er namelijk eigenlijk gewoon bij. Helaas geldt datzelfde voor Nadal.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Nadal heeft Stuttgart, waar hij vorig jaar won, afgezegd om rust te houden.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De echte ranglijst is de 'algemene ranking' die wordt gebasseerd op basis van je prestaties van dit jaar ten opzichte van vorig jaar. Als je bijvoorbeeld zoals Michaele Kraijcek vorig jaar de halve finale op Wimbledon haalt en daarvoor ik noem maar iets 800 punten krijgt en dit jaar in de eerste ronde eruit vliegt en dus 100 punten verdient gaan er op de algemene ranking 700 punten vanaf. Omdat Nadal vorig jaar geen geweldig hard court seizoen had (Maar 300 punten) kan hij als hij zo blijft spelen makkelijk een punt of 500-1000 winst maken ten opzichte van vorig jaar. Federer daarentegen won vorig jaar bijna alles en kan daarom eigenlijk bijna alleen maar dalen. Of hij moet toernooien spelen die hij vorig jaar niet speelde in weken dat hij vorig jaar niet speelde. Die punten krijg je er namelijk eigenlijk gewoon bij. Helaas geldt datzelfde voor Nadal.
Ach so. Dus hoe beter je speelt hoe sneller je er volgend seizoen uit kan worden geknikkerd. Beetje merkwaardig, maar ergens ook wel logisch aangezien een dip dan ook terug is te zien op de ranglijst (maar aan de andere kant, daar is de jaarlijkse lijst eigenlijk voor).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vind het ook altijd een beetje oneerlijk systeem want Federer kon jarenlang nergens punten winnen, alleen maar verliezen. Komend jaar heeft die wel weer mogelijkheden. Wat de champions race betreft (Jaarlijkse ranglijst) Die is er pas sinds een paar jaar. Volgens mij wordt op basis daarvan bepaald wie er mee mag doen aan de Masters maar dat weer ik niet zeker.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nadal heeft Stuttgart, waar hij vorig jaar won, afgezegd om rust te houden.
Dat is alvast een goed begin 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Vind het ook altijd een beetje oneerlijk systeem want Federer kon jarenlang nergens punten winnen
Wat is daar oneerlijk aan? Om nummer 1 te blijven moet je toch gewoon blijven presteren?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Vind het ook altijd een beetje oneerlijk systeem want Federer kon jarenlang nergens punten winnen, alleen maar verliezen. Komend jaar heeft die wel weer mogelijkheden.
dat lijkt allemaal maar zo, is ook 1 van de redenen dat ze die andere punten deling gecreeerd hebben, zodat men weet hoe de aktuele stand van zaken is, alleen over een heel jaar is fed-ex nog steeds de betere.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De Champions Race is wel de lijst die wordt gebruikt om de acht tennissers te bepalen die meedoen aan de Masters, toch?
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Vind het ook altijd een beetje oneerlijk systeem want Federer kon jarenlang nergens punten winnen, alleen maar verliezen. Komend jaar heeft die wel weer mogelijkheden.
De Champions Race is wel de lijst die wordt gebruikt om de acht tennissers te bepalen die meedoen aan de Masters, toch?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Tja, het is maar net hoe je daar tegenaan kijkt. Ik denk niet dat Federer blij is dat hij punten kan winnen.
Ik verwacht dat Federer als hij dit jaar toch als nummer 1 afsluit het komende jaar met een iets rustiger gevoel in zal gaan.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Jammer dat je geen punten krijgt voor je kluns. Mentsjov was gisteren weer lekker bezig :S
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Haha maar die gaat zijn punten nog wel pakken denk ik. Verwacht hem eigenlijk toch wel top vijf in Parijs.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jammer dat je geen punten krijgt voor je kluns. Mentsjov was gisteren weer lekker bezig :S
Als je 'kluns' punten scoort worden die afgetrokken. De bedoeling is dat je kluns geen punten neemt én niet opgeeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Gisteren trouwens een veelzeggend moment voor onze vrienden van de NOS. Bij het Belgische tourjournaal spraken ze met Lars Boom die in de Rabobank bus de wedstrijd aan het volgen was. Ze keken daar echter niet naar de NOS maar na Sporza. Toen de betreffende journalist hem hiernaar vroeg kreeg hij mij toch een blik vol ongeloof van Boom alsof deze wou zeggen dat het toch volkomen logisch was dat je Sporza boven de NOS verkiest.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Omdat de presentatie en de wielerkennis bij Sporza beter is dan die bij de NOS. Zeker weten. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik heb het ook gezien, ik hoop dat Dijkstra dit ook te horen krijgt. Sporza is inderdaad veel beter wat wielrennen betreft, Ook hun avondprogramma is veel actueler met interviews met renners uit de tour tussendoor in plaats van alleen maar dat gezever van Mart Smeets, die 10 keer roept hoe onbekend die Feillu wel niet is. Nou ik kende 'm toch echt hoor. Wie een beetje de uitslagen volgt kent zo'n naam.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik heb het ook gezien, ik hoop dat Dijkstra dit ook te horen krijgt. Sporza is inderdaad veel beter wat wielrennen betreft, Ook hun avondprogramma is veel actueler met interviews met renners uit de tour tussendoor in plaats van alleen maar dat gezever van Mart Smeets, die 10 keer roept hoe onbekend die Feillu wel niet is. Nou ik kende 'm toch echt hoor. Wie een beetje de uitslagen volgt kent zo'n naam.
60 keer per minuut nieuwe wielrennen en linkeballen roepen. Rampzalig is het weer ja. Zeker nu Boonen niet meedoet is Sporza een verademing. En inderdaad de avondetappe is gewoon een one man show en heeft niets met de tour van die dag te maken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Even tegenwicht; Ducrot is een zeldzaam talent en Mart een fenomeen. Dijkstra blijft niet mijn favoriet en 's avonds mis ik node Au Tour Du Jean, maar ik heb eigenlijk nog niet naar Sporza gezapt...
Dat van Feillu was wel een beetje suf inderdaad, want die kende ik als parttime volger ook nog wel.
leidsehoodie
-
- 506 berichten
- 412 stemmen
Even over voetbal:
In de 2e ronde van de KNVB-beker spelen Ajax - Utrecht en misschien nog wel opmerkelijker: Jong PSV - PSV....
Wat is dat dan? Beetje raar dat zoiets mag. PSV is dus gewoon gratis een ronde verder, want de jonkies laten de oudjes gewoon winnen. Tenzij PSV besluit één of andere niet-gerechtigde speler op te stellen uiteraard 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
. PSV is dus gewoon gratis een ronde verder, want de jonkies laten de oudjes gewoon winnen. 
Onzin
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Natuurlijk is het geen onzin. Jong PSV zal nooit van PSV gaan winnen, zou sportief heel slecht zijn voor de club, maar waarschijnlijk zal het nooit zo ver komen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Natuurlijk is het geen onzin. Jong PSV zal nooit van PSV gaan winnen, zou sportief heel slecht zijn voor de club, .
Denk je echt dat er in de kleedkamer voor de wedstrijd door de trainer wordt gezegd tegen die broekies : Ok jongens, laat ze maar winnen en pak ze niet te hard aan.
Bullshit met een hoofdletter b
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind dit juist goed, zijn we sowieso al van 1 PSV af. Ergenisje minder 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nu ja, ik verwacht geen vliegende tackles op de dure benen. Leuk potje ook voor de bezoekers, PSV aanmoedigen of toch maar PSV aanmoedigen...
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Denk je echt dat er in de kleedkamer voor de wedstrijd door de trainer wordt gezegd tegen die broekies : Ok jongens, laat ze maar winnen en pak ze niet te hard aan.
Bullshit met een hoofdletter b
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Waarom niet?
Omdat ze moegestreden zijn, inzien dat zij eigenlijk toch moeten verliezen voor het bestwil van de club ?. Ze Psv niet willen vernederen door van ze te winnen ?
Nee, mijn beste Knisper.
In de 80e minuut gaan ze er nog dubbel zo hard tegenaan, ga daar maar van uit.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ga toch weg. Wat een geromantiseerd beeld heb jij van profvoetbal.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het ook maar raar. Volgens mij is het zo dat als een b-team promoveert naar de competitie waar het 1e in speelt, het b-team helemaal niet mag promoveren. Ik denk trouwens ook dat jong-PSV niet mag winnen van PSV, zou heel slecht zijn voor de club.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.