- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
OlafK
-
- 955 berichten
- 1913 stemmen
Dat Ajax&Litmanen1 het niet erg vind als Roda d*gr*d**rt, begrijp ik ergens wel. De Graafschap is dus zijn plaatselijk' trots en Volendam speelt het hele jaar al volgens dezelfde wijze en lijkt daar nu alsnog van te gaan profiteren. Dat Roda dan overblijft, begrijp ik wel..
Maar als objectief voetballiefhebber kan toch NIEMAND ontkennen dat het belachelijk is dat Roda met zijn historie en spelersmateriaal waarschijnlijk gaat degraderen? Sinds de oprichting nooit gedegradeerd, van de afgelopen 35 jaar 30 (!!!) keer in het linkerrijtje geëindigd, jarenlang cupfighter geweest, jarenlang Europees goed gedraaid, jarenlang prima spelers aan grotere clubs afgeleverd.
En ook nu kent Roda een betere selectie dan de nummer 12 tot en met 17! Addo, Kah, Oper, De Jong, Cissé en Bodor zijn A-internationals. Meeuwis is B-international. Janssen, Tyton, Van Tornhout, Sutchuin en Vormer zijn allen voor nationale jeugdteams uitgekomen. Sommigen daarvan komen daar ook nog steeds voor uit...
2008/2009 is een rampjaar
...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Van Gaal en Hiddink zijn buiten categorie en het is niet fair Van Basten daar nu aan te meten. Adriaans is enigzins cult geworden na zijn ontslag bij Ajax. Co Andriaanse maakte ontzettend veel fouten bij Ajax maar door zijn latere successen zijn er nogal wat fabeltjes in de wereld gekomen.
Ibrahimovic was ongelukkig met Adriaanse, Mido stond op linksbuiten en was een drama, Van Halst en Witsche werden weg gebonjourd (later onder Koeman bleken ze wel waardevol) en O'brien werd misbruikt (kwam onder Koeman goed tot zijn recht). Adriaanse wou Pienaar niet bij de selectie, echter onderdruk van Beenhakker moest Pienaar er bij blijven en Pienaar bleek een erg goede speler voor Ajax na het vertrek van Adriaanse. Aankopen als Trabelsi, Maxwell en Zlaten zijn ook niet op het conto van Adriaanse te rekenen want die kwamen anders tot stand.
Wat ook irritant was, is dat Adriaanse constant de Underdog inkroop 'Copenhagen is de favoriet, het Deense voetbal is beter dan het Nederlandse'.
Er was geen ajacied die er een traan om liet toen Co vertrok. Co is niet eerlijk behandelt, maar hij heeft het ook weer niet heel goed bij Ajax gedaan.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Hoezo zouden we uitleg moeten geven over een Adriaanse?
De meeste trainers zouden het beter kunnen dan van Basten,maar het is zeker niet alleen van Basten,het is een soort sfeer en druk in de arena.
Het publiek is gewoon erg matig,de sfeer soms koud,en het verlangen naar succes en resultaat voelbaar.
Ik zat weleens keihard te zingen in de arena,zaten mensen raar achterom te kijken alsof ik in de trein zat en zong,zo raar is het ajax-publiek(zeg niet iedereen),die willen rust als in de bibliotheek.
Heb ik wat van je aan?Dan kijke ze wel weg...
Tja,ajax zit in me hart,en blijf ze steunen,maar de teleurstellingen stapelen zich op,hoewel het erger kan he 010 
OlafK
-
- 955 berichten
- 1913 stemmen
Tja,ajax zit in me hart,en blijf ze steunen,maar de teleurstellingen stapelen zich op,hoewel het erger kan he 010
Maar in Rotterdam vindt je géén kille koude sfeer. Ik blijf het indrukwekkend vinden; de hele atmosfeer rondom de club Feyenoord. Dat is gedurende de jaren, na Roda, stiekem ook wel een tweede liefde geworden..
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Dit jaar was het in de ArenA anders toch vaak erg luidruchtig (lees: enthousiast publiek).
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb liever rustig publiek dan van die schreeuwlillekerds eigenlijk...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
We hebben het over trainers die het beter zouden doen dan Van Basten, ik leg uit waarom ik vind dat Adriaanse wat overschat wordt met betrekking tot zijn Ajax periode. Ik zou het leuk vinden als mensen die het daarmee oneens zijn het hier zouden vertellen. Nee ik verplicht niets, ik wil gewoon graag de discussie aangaan. Speranza wijst die discussie af omdat ik niet vind dat Adriaanse beter is, dat vind ik erg vreemd aangezien ik slechts mijn mening geef die ik absoluut niet als waarheid verkondig en die je ook niet per se serieus hoeft te nemen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
En daar staan we dan, met wederom een volstrekt mislukt jaar.. Twente gefeliciteerd, verdient tweede! Daarnaast scheelt het de nodige blamage tijdens de CL kwalificatiewedstrijden die ongetwijfeld nog had gevolgd 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Maar in Rotterdam vindt je géén kille koude sfeer. Ik blijf het indrukwekkend vinden; de hele atmosfeer rondom de club Feyenoord. Dat is gedurende de jaren, na Roda, stiekem ook wel een tweede liefde geworden..

Feyenoord heeft in de Kuip vele punten gepakt door het Legioen dit seizoen. Tegen Twente werd Feyenoord weggetikt in de 1e helft, maar door het Legioen pakte Feyenoord de 3 punten. Voor de wedstrijd kreeg Gerard Meijer - een verzorger nota bene - een daverend applaus en werd het "You Never Walk Alone" gezongen. Oké, hij werkt 50 jaar bij Feyenoord, maar zoiets voor een verzorger. Kippenvel.
Ik hoor van ajacieden niet anders dat de sfeer in de arena - op een aantal vakken na - dramatisch is.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Co Adriaanse heeft in zijn periode bij AZ laten zien jonge spelers te laten groeien en ze als team te laten spelen. Hij is met AZ doorgedrongen tot de halve finale van de Uefacup. Dat heeft San Marco bij lange na niet gehaald. Hij is in staat zijn spelers te motiveren. San Marco maakt zijn spelers alleen maar onzeker en wisselt om zeer duistere redenen van doelman. Iedereen in Alkmaar is het er over eens dat Co Adriaanse de bakermat heeft gelegd voor het huidige succes bij AZ. Het huidige Ajax met overwegend jonge spelers is vergelijkbaar met het AZ onder zijn leiding. Hij kan Ajax aanzienlijk verder brengen. Doorgaan met San Marco is een doodlopende weg. Bijna alle andere Ajacieden op deze site zijn inmiddels ook tot deze conclusie gekomen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Dan blijf je lekker thuis zitten voor de televisie. Want in stadions hoort geschreeuwd, gevloekt en gezongen te worden. Vloeken met mate dan hé...
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Quido,zijn genoeg momenten geweest van stilte hoor,en het is niet zo dat ze TEGEN ajax beginnen maar echt die volle ondersteuning bij een gelijkstand of achterstand ontbreekt,dat een tegenstanders schijt dus ook.
Af en toe wel hoor,maar vaak is toch(maybe onbewust of onbedoeld) erg stil in de arena in bepaalde vakken vooral als er een achterstand op het scorenbord staat.
OlafK,tja als ajacied mot ik toch toegeven dat het publiek van 010 zeker erg trouw,loyaal en ondersteunend is,maar zitten ook erg veel rotte en domme appels in.
Bijvoorbeeld toen ze met kanker begonnen te schelden dit seizoen tegen die scheids toen die een rode kaart gaf aan een speler,achteraf zagen ze op tv dat het terecht was en boden ze excuses aan,maakt niet uit,zelfs als wat het onterecht,fouten hoeven je niet af te straffen door met duizenden over kanker in z'n kop ofzo te gaan zingen...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Adriaanse speelde met zowel Willem II als AZ ver boven de mogelijkheden; zowel qua resultaat als qua spel. Naar buiten toe heeft-ie flair, naar binnen toe is het een schoolmeester die met name jonge talenten beter zal maken. Z'n autoritaire trekjes moet je dan maar voor lief nemen.
Laten we wel zijn: de enige reden dat Van Basten op dit moment hoofdcoach van Ajax is, is dat hij 21 jaar terug een balletje er vanuit een onmogelijke hoek inschoot...
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik ben misschien één van de weinigen die het jammer vind dat Roda degradeert (dat lijkt er in ieder geval sterk op). Clubs als Volendam en de Graafschap hebben weinig te zoeken in de Eredivisie, ook al vind ik het leuk en knap dat zulke clubs overleven. Roda heeft een rijke historie en was altijd een subtopper.
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Jij bent precies het soort volk waar ik op spuug als ik de trap afloop na een verloren wedstrijd.
Blijf lekker achter je teletekst zitten als je niet komt om aan te moedigen,want mensen zoals jij komen om te kijken,niet om aan te moedigen,en alleen kijken kun je ook voor de tv.
Mensen zoals jij zorgen voor die koude sfeer...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Dan blijf je lekker thuis zitten voor de televisie. Want in stadions hoort geschreeuwd, gevloekt en gezongen te worden. Vloeken met mate dan hé...
Doe ik ook. Wel jammer want in het stadion heb je beter overzicht. Maar om daarvoor nou tussen die aso's te gaan zitten...
LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Doe ik ook. Wel jammer want in het stadion heb je beter overzicht. Maar om daarvoor nou tussen die aso's te gaan zitten...
Een club aanmoedigen is aso,dan mot je wel een hekel hebben aan het legioen he?
Pffff wat een achterlijke opmerking,met koninginnendag zat je zeker ook binnen de hele dag.Al die pratende en feestende mensen,die ook weleens schreeuwen,vreselijk...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Jij bent precies het soort volk waar ik op spuug als ik de trap afloop na een verloren wedstrijd.
Tut tut. 't Is maar een spelletje.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ligt er net aan waar je zit. Uiteraard heb je overal wel aso's, maar om die te vermijden, kun je ook niet meer naar de kroeg, supermarkt of concert gaan. Natuurlijk komen er in stadions bepaalde emoties naar voren en dat gecombineerd met een - voor sommigen - laag IQ. Dat gaat nog weleens mis.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ligt er net aan waar je zit. Uiteraard heb je overal wel aso's, maar om die te vermijden, kun je ook niet meer naar de kroeg, supermarkt of concert gaan. Natuurlijk komen er in stadions bepaalde emoties naar voren en dat gecombineerd met een - voor sommigen - laag IQ. Dat gaat nog weleens mis.
Ik ben eigenlijk ook geen fan, meer voetballiefhebber. Kom alleen nog wel eens bij Groningen maar ik heb liever dat ze 4-3 verliezen met een prachtige pot dan dat ze 1-0 winnen. Ik zit dan wel tussen de oude mannetjes, die zijn dan nog wel grappig. Maar als ik in andere vakken soms kijk...
Dat maak ik bij concerten nooit mee (en ja ik ga veel).
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik ben eigenlijk ook geen fan, meer voetballiefhebber. Kom alleen nog wel eens bij Groningen maar ik heb liever dat ze 4-3 verliezen met een prachtige pot dan dat ze 1-0 winnen. Ik zit dan wel tussen de oude mannetjes, die zijn dan nog wel grappig. Maar als ik in andere vakken soms kijk...
Dat maak ik bij concerten nooit mee (en ja ik ga veel).
Ach, ik zie overal wel mensen die zich minder goed gedragen dan de norm. In de Kuip heb je ook vakken met oude mannetjes. Die heb je overal. Op voetbal komen nou eenmaal mensen af uit alle rangen en standen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
met koninginnendag zat je zeker ook binnen de hele dag.Al die pratende en feestende mensen,die ook weleens schreeuwen,vreselijk...
Dat vind ik idd vre-se-lijk. Ik vind koninginnedag eigenlijk de meest trieste dag van het jaar. (Zeker als republikein, maar dit terzijde)
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Co Adriaanse heeft in zijn periode bij AZ laten zien jonge spelers te laten groeien en ze als team te laten spelen.
Zeker weten, als Co de grote baas is dan is hij op z'n best. Hij haalt vaak het maximale uit de ploeg. Echter bij Ajax heb je spelers die niet blindelings naar de trainer luisteren. En ook binnen de club mag Adriaanse niet alleen het technische beleid bepalen, iets dat hij bij AZ wel min of meer mocht.
Marco is nog maar net bezig en heeft aansprekende resultaten met Oranje gehaald.
Grote spelers zaten niet lekker in hun vel bij Co. Diego is weggestuurd bij Porto, Zlatan was niet blij met Adriaanse en Witsche en Adriaanse gunde mekaar het licht in de ogen niet.
Dat heeft Co ook gehad maar dan komen we weer bij hetzelfde rijtje, Van Halst kun je hier ook nog aan toevoegen. Wat een jaar later toch een sterkhouder werd.
Mido speelde ook constant op de verkeerde positie net als O'brien, Pienaar mocht niet eens meedoen.
Ben ik het ook mee eens, al heeft Scheringa ook goed werk geleverd daar, Van Hanegem zelfs ook.
Absoluut niet mee eens daarom denk ik ook dat Adriaanse het weer niet zou waar maken. Bij Ajax spelen andere machten mee zoals achterban, ego's, bravoure en druk om te presteren.
Alle Ajax supporters wilden Co ook weghebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je Adriaanse binnenhaalt weet je ook dat je veel hommeles binnenhaalt. Niet echt wat Ajax nodig heeft. Laat Marco maar lekker daar blijven, die bouwt wel wat moois op daar. Helaas.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kai schreef
Absoluut niet mee eens daarom denk ik ook dat Adriaanse het weer niet zou waar maken. Bij Ajax spelen andere machten mee zoals achterban, ego's, bravoure en druk om te presteren.
Ajax is doodziek. Het aanstellen van een nieuwe coach is dan ook slechts één van de noodzakelijke medicijnen.
De hele structuur rondom de club moet worden aangepakt. Dat kan alleen door het binnenhalen van het clubicoon. Ik heb het uiteraard over Johan Cruijff. Dit is wel een extra reden om San Marco de laan uit te sturen. El Salvador zit niet te wachten op een leerling die hem irritant voor de voeten loopt. Ik wil de vergelijking trekken met het Bayern München (dit rampseizoen voor het gemak even buiten beschouwing latend). Kaiser Franz is als clubicoon zeer bepalend geweest voor het binnenhalen van de Champions League in 2001 en de vele kampioenschappen in de Bundesliga. Bovendien heeft Johan Cruijff ook als coach al veel meer laten zien dan San Marco, zoals zijn Europcap 1 overwinning met Barcelona in 1992. Hij kan de coach ondersteunen in het omgaan met vedetten waarmee Johan Cruijff destijds bij Barcelona te maken had, zoals Stoitsjkov.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als je Adriaanse binnenhaalt weet je ook dat je veel hommeles binnenhaalt. Niet echt wat Ajax nodig heeft. Laat Marco maar lekker daar blijven, die bouwt wel wat moois op daar. Helaas.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Speranza ik ben nu slapen, ik kom er morgen nog op terug. Met cruijff hebben we tenminste een gezamelijke held. Het is een begin.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met het winnen van twee etappes in de Ronde van Romandië maakt Oscar Freire het voorseizoen van Rabobank een klein beetje goed.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Zeker weten, als Co de grote baas is dan is hij op z'n best. Hij haalt vaak het maximale uit de ploeg. Echter bij Ajax heb je spelers die niet blindelings naar de trainer luisteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.