• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.720 series
  • 35.132 seizoenen
  • 658.806 acteurs
  • 200.864 gebruikers
  • 9.504.079 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En wie gaat er dan coach van Ajax worden....? Frank de Boer?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speranza schreef:

Dat heb ik ook al diverse keren geroepen. De Ajax&Litmanen1's en vooral de Kai's van deze wereld denken daar echter om mij volledig onduidelijke redenen geheel anders over.

Nee, ben er nu ook klaar mee. Lekker weg met Marco en zijn maatjes in de staf. Geen lijn, geen visie, geen motivators bij de selectie en ze hebben weinigen beter gemaakt.

Ik heb hem lang verdedigd maar dit kan niet meer.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

En wie gaat er dan coach van Ajax worden....? Frank de Boer?

Je geeft nu onbedoeld een hele goede tip aan jouw aartsrivaal. Frank de Boer heeft een zeer goed zicht op het spelletje.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Real-Barca

Real Madrid - Barcelona | Video | Sport1.nl

Beetje jammer dat er alleen maar doelpunten in zo'n samenvatting zitten, terwijl daar juist niet dat mooie combinatievoetbal aan vooraf ging. Op dat ene stukje na de 2-1 na dan. Daar had ik wel wat meer van willen zien.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Achja, beter dan niks. Real is wel vernederd zeg.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ja, had ook al wat gejoetjoept, maar omdat er zoveel doelpunten zijn is er voor het andere moois gewoonweg geen ruimte, helaas.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoop dat Barcelona met twee voeten op de grond blijft staan. Ze zullen het nog heel moeilijk krijgen tegen Chelsea.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Tja,elke trainer kan meer dan van Basten.

Ik persoonlijk vond ten Cate erg goed,en ajax stond vaak erg tactisch goed opgesteld en erg sterk,maar had niet altijd geluk.

De wedstrijd thuis toen tegen psv ging helemaal gelijk op maar ajax verloor met 2-0.Uit bij sparta 3-0 door rode kaart sneijder,enz enz.

Van Basten is gewoon een slechte coach,op elke positie ben je beter dan sparta,net als die met het nederlands elftal op elke positie beter was dan rusland,maar toch verlies je,omdat de tegenstander tactisch sterker is,goed opgesteld staat,goede instelling heeft,en de zwakheden van de tegenstander kent.

Tja,een andere trainer,ik zie een Jol of van Gaal,of zelfs Adriaanse best graag komen,of Rijkaard?

Ajax heeft dit seizoen weinig wedstrijden erg goed gespeeld,of echt gedomineerd.

Elke club heeft weleens een blamage.

Maar uit tegen volendam verliezen,en goed wegkomen in de competitie, was al genoeg.

Psv uit en heerenveen uit mag je verliezen maar niet op die manier.

Ach ik ga het seizoen niet analyseren,iedereen kan het zien.

Van Basten is een drama,zit geen lijn in het spel,slechte wissels,slecht beleid,vage opstellingen en tactieken,maakt spelers niet beter(eerder slechter,mickey beste voorbeeld) en zegt af en toe rare dingen.

ONTSLAAN!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Kai zal in zijn grenzeloze aanbidding van San Marco wel blijven roepen dat we niet allemaal Johan Derksen moeten napraten.

OlafK

• 955 berichten
  • 1913 stemmen

Godsamme zeg... We hebben het soms over Suárez.. maar de meest irritante, vervelende kutvoetballer aller tijden is toch wel Danko - ik ben een zielig huilerig mietje - Lazovic...

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:
Godsamme zeg... We hebben het soms over Suárez.. maar de meest irritante, vervelende kutvoetballer aller tijden is toch wel Danko - ik ben een zielig huilerig mietje - Lazovic...

Hoezo maak je daar een spoiler van,dat weet iedereen al hoor,want je zegt echt niks nieuws...

@ Speranza,denk dat Kai dan weinig verstand van het spelletje heeft,of alleen de 2 wedstrijden tegen italie en frankrijk gezien heeft...

OlafK

• 955 berichten
  • 1913 stemmen

Ik zeg inderdaad niets nieuws, maar het werd in de wedstrijd PSV - NEC nog eens bevestigd. De regel is dat er spoilertags geplaatst worden voor 20.00 over zaken uit het afgelopen voetbalweekeinde, dus dan doe ik dat !

stinissen (crew films & series)

• 23951 berichten
  • 77820 stemmen

Fc Twente heeft de verdiende 2de plaats en dat mijn als groot Ajax supporter veel verdriet maar als je met alle respect voor Sparta in 90 min geen enkele kans heb gehad dan verdien je het ook niet.

Ik blijf erbij dat het middenveld zeer zwak is op Assati na dan ( was vandaag ook niet thuis) en de achterhoede is gewoon slecht , Olugar mist persoonlijkheid en snelheid , Wielart voegt al helemaal niets toe en speelt als een krant en probeert dit met drukke gebaren weg te wuiven. Daar zou Toby Alderwereld samen met Vertongen volgend jaar moeten spelen zijn beide groot , sterk en snel.

Vermaelen zou een bruikbare linksback kunnen worden.Op rechts loopt Van der Wiel die ook niets maar dan ook niets toevoegd altijd veel ruimte voor zich en als hij er dan een keer langs komt zet hij nooit gelijk voor en probeert weer te kappen met alweer bal verlies dan liever toch Silva.

De Keeper zou gewoon Stekelenburg moeten zijn Vermeer is een aardige 2de keeper maar mist lengte en uitstraling.

Middenveld zou moeten zijn Assati in het midden links Urby en op rechts een nieuwe aankoop.

Voorhoede op rechts Luis in het midden nieuwe spits en ja op links Mickey.

o ja laat dit dan weken staan en het zou goed moeten komen mits ze dan een strijdbare wedstrijd mentaliteit hebben , precies; over lijken willen gaan en niet als een schaap door Sparta met 4-0 op de klootte krijgen en niet 1 maar dan ook niet 1 kans krijgen.

60% van de selectie kan weg (moet) en geen nieuwe spelers aantrekken of ze moeten beter en gelijk inzetbaar zijn als de eigen jeugd.

eRCee

• 13461 berichten
  • 1985 stemmen

Gaan die vervelende Ajax-supporters nu na elke verliespot de bus aanhouden en door de eigen coach heen lullen? Wat een triest stelletje blijft dat toch.

Wel erg mooi van Twente. Enschede nu de tweede voetbalstad van Nederland, zoals dat dan heet.

Stephan

• 7925 berichten
  • 1396 stemmen

Stephan schreef:

"Mine that Bird..." geweldig

Vooral goed te zien vanaf hier

Paard van net $9000 wint vanaf onmogelijke positie. Ontroerend interview ook.

Nu dat hele voetbal gezever weer even gezakt is , toch mijn posting weer even naar boven werken...

Heb er vandaag weer een aantal keer naar gekeken.

Briljant.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Stinissen,Mickey speelt het hele seizoen bagger,en mag blijven zonder twijfel,maar we moeten een nieuwe spits neerzetten?

Ik vind Cvitanich zeker wel een goede spits,en hij heeft zeker potentie nog beter te worden.

Hij heeft erg weinig gespeeld maar zich zeker wel laten zien,en dat is niet altijd makkelijk als je moet wennen in een team.

Toen ajax 3 weken geleden ofzo met 7-0 won van willem 2,scoorde hij 2 doelpunten.

Op dat moment had die 9 doelpunten gemaakt maar maar 860 minuten gespeeld dit hele seizoen.

Dat is een gemiddelde van 1 doelpunt per 96 minuten en maakt hem de meeste productieve speler van de eredivisie.

El Hamdoui heeft 119 minuten daarvoor nodig en staat op een 2e plek,suarez 122 toen.

Die gozer moet meer vertrouwen krijgen en een goede trainer die weet hoe die spelers moet gebruiken.

Met een ego suarez,en een slechte mickey om je heen heeft die het nog goed gedaan,want veel vertrouwen had die ook niet en een blessure hier en daar.

Mickey moet zeker blijven ook,hoop dat die nog in zijn bloedvorm komt,maar ook Cvitanich mag zeker blijven van mij.

Zie je liever een Makaay?haha

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

stinissen schreef:

Fc Twente heeft de verdiende 2de plaats en dat mijn als groot Ajax supporter veel verdriet maar als je met alle respect voor Sparta in 90 min geen enkele kans heb gehad dan verdien je het ook niet.

Ik blijf erbij dat het middenveld zeer zwak is op Assati na dan ( was vandaag ook niet thuis) en de achterhoede is gewoon slecht , Olugar mist persoonlijkheid en snelheid , Wielart voegt al helemaal niets toe en speelt als een krant en probeert dit met drukke gebaren weg te wuiven. Daar zou Toby Alderwereld samen met Vertongen volgend jaar moeten spelen zijn beide groot , sterk en snel.

Vermaelen zou een bruikbare linksback kunnen worden.Op rechts loopt Van der Wiel die ook niets maar dan ook niets toevoegd altijd veel ruimte voor zich en als hij er dan een keer langs komt zet hij nooit gelijk voor en probeert weer te kappen met alweer bal verlies dan liever toch Silva.

De Keeper zou gewoon Stekelenburg moeten zijn Vermeer is een aardige 2de keeper maar mist lengte en uitstraling.

Middenveld zou moeten zijn Assati in het midden links Urby en op rechts een nieuwe aankoop.

Voorhoede op rechts Luis in het midden nieuwe spits en ja op links Mickey.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

Toen ajax 3 weken geleden ofzo met 7-0 won van willem 2,scoorde hij 2 doelpunten.

Op dat moment had die 9 doelpunten gemaakt maar maar 860 minuten gespeeld dit hele seizoen.

Dat is een gemiddelde van 1 doelpunt per 96 minuten en maakt hem de meeste productieve speler van de eredivisie.

Maar als je dan gaat bekijken tegen welke tegenstanders hij zijn goals heeft gemaakt weet je al genoeg. Leuke afmaker tegen de kleintjes maar tegen fatsoenlijke tegenstanders komt hij tot nu toe steeds tekort.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Maar als je dan gaat bekijken tegen welke tegenstanders hij zijn goals heeft gemaakt weet je al genoeg. Leuke afmaker tegen de kleintjes maar tegen fatsoenlijke tegenstanders komt hij tot nu toe steeds tekort.

Dat is waar,maar tegen veel fatsoenlijke tegenstanders heeft die niet gespeeld,of iedereen liet het afweten.

Ik zeg zeker niet dat die zich bewezen heeft,maar om hem nu al gelijk aan de kant te zetten gaat zeker te ver,hij heeft genoeg potentie.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

speranza schreef:

Kai zal in zijn grenzeloze aanbidding van San Marco wel blijven roepen dat we niet allemaal Johan Derksen moeten napraten.

Johan Derksen hoofdredacteur van één van de meest vunzigste blaadjes van Nederland moet je ook absoluut niet serieus nemen, Derksen waait met elke wind mee. De man heeft verder ook weinig zinnigs te vertellen (maar dat is erg persoonlijk). Dat broddelwerkje dat laatst over Ajax in de VI stond, was ook weer je om je te bescheuren. Maar goed Johan wil Marco's hoofd, verder doet de man overigens helemaal niet ter zaken. Hij meende vorig jaar ook dat Van Gaal AZ niet meer aan het voetballen kreeg, de waan van de dag beheerst het voetbal.

Marco van Basten is de eerste coach sinds Louis van Gaal waarmee ik me kan identificeren. Van Basten legt de lat hoog en onder Van Basten wordt de middelmaat verwijderd, Collin, Delorge, Kennedy, Leo etc. Van Basten kiest voor de jeugd en terecht want daar ligt de basis van Ajax. Van Basten eist perfectie en dezelfde inzet van zijn spelers als toen hij zelf nog furore maakte op de velden. Wie niet bij kan houden valt af, dat is wat Ajax sterker gaat maken. Van Basten is bezig met een proces, waarbij de selectie naar een dusdanig niveau getild gaat worden dat we weer kampioen worden.

Over twee jaar komt er weer een goede lichting jeugd spelers, de jeugd brengt Ajax naar een hogerplan, niet de aangekochte middelmaat. Bij Ajax is geen plaats voor spelers als Wielaert, Lindenbergh, Kennedy, Oleguer en Delorge. Het is ook geen toeval dat juist spelers die wel over de goede basiskwaliteiten beschikken slagen bij Ajax. Hierbij kun je denken aan Van der Wiel, Urby, Vertonghen, Aisatti en bijvoorbeeld Suarez deze spelers zijn wel beter geworden onder Van Basten. Men overschat het niveau van de Ajax selectie, tuurlijk beschikken we over één van de beste selecties van de eredivisie. Maar met een verdediging bestaand uit Oleguer - Wielaert wordt je per definitie nooit geen kampioen.

De opstelling is duidelijke een 4-3-3 met de punt naar achter, het echte Ajaxsysteem dus, het is ontzettend moeilijk te leren wanneer je niet uit de jeugdopleiding komt. Dus het aantrekken van spelers van buitenaf is moeilijk en zullen dan ook grondig gescout moeten worden. Van Basten maakte beginnersfouten toen Wielaert en Oleguer werden aangetrokken. De 4-3-3 valt alleen te spelen wanneer je een inschuivende verdediger hebt en de opbouw centraal achterin begint. Oleguer en Wielaert beschikken beide niet over deze kwaliteiten. Daar gaat het dan al meteen mis, vandaag ook weer, bij balbezit hoort Ajax naar voren te voetballen. Echter kan ajax centraal achterin geen enkele inspeelpass geven (nee ook Wielaert niet). Tegenstanders laten zich met 11 man terugzakken en het gevolg is dat het centrum duo de bal achterin gaat rondspelen totdat de back (Van der Wiel) een actie maakt óf een middenvelder (Aisatti) de bal komt halen. Op dat moment klopt de totale bezetting al niet meer en kan de tegenstander makkelijk gecoördineerd druk zetten.

Een voorbeeld daarvan vandaag om het te illustreren: Wielaert passt op Vermaelen, Vermaelen terug op Wielaert, Wielaert op Oleguer en Oleguer op Van der Wiel vervolgens wordt Van der Wiel gedwongen de bal op de terugzakkende Anita te passen, wat leidt tot balverlies voor Ajax. Het verleggen van het spel bij Ajax gaat zo ongelofelijk traag. Dit komt omdat Oleguer en Wielaert de basiskwaliteiten missen en geen schijf kunnen overslaan in de opbouw (Barcelona trapt de bal in 1x van de rechts- naar de linksback). Van Gaal roemde in DWDD laatst een goal van zijn AZ dat van achteruit bij de keeper begon en eindigde in een doelpunt. Van Gaal had gelijk toen hij erop attendeerde dat veel ploegen dit niet konden, Ajax kan dat dus ook niet. Wat ik Van Basten hierin kwalijk neem is dat hij nooit deze spelers had mogen halen.

Ajax speelt geen voetbal als een elftal omdat het allemaal nog net een beetje te fragiel is en de verdediging te zwak (zowel verdedigend als opbouwend). Er mankeert nog wel het één en ander aan bijvoorbeeld Vurnon Anita maar Anita heeft tenminste wel het lef een station over te slaan. Ik vind het middenveld op dit moment dan ook kwalitatief goed genoeg. De aanval daarintegen is nog niet optimaal, Suarez is een fenomeen, Cvitanich een nuttige speler en Sulejmani een groot talent, maar alles wat daarachter komt is niet goed genoeg. Aanvallers met duidelijke kwaliteiten zijn dan ook erg welkom, hierbij kun je denken aan een klassieke buitenspeler (geen Elia dus!) en een degelijke tweede spits (geen pinchhitter!).

De toekomst van Ajax ziet er best goed uit, komende zomer moeten er weer een ladingspelers afgeserveerd worden om de doorselectie op gang te houden, gelukkig gaat Marco dit doen. De selectie moet sowieso ver ingekrimpt worden tot een mannetje of 23. Gegadigde die weg zijn/mogen zijn 2 keepers, Ogararu, Oleguer, Schilder, Gabri, Kennedy, Rommendahl, Leo, Luque, Martina etc. Daarnaast mogen Donald en Van der Heijden verhuurd worden. 2010 wordt het jaar van Jeffrey Sarpong die zich zal ontpoppen. Verder is het ook tijd om Van Rhijn aan het eerste te laten ruiken, die beschikt wel over de juiste verdedigende kwaliteiten.

Als er deze zomer gerichte aankopen worden gedaan, van spelers die het hele scoutingsproces zijn doorlopen dan heb ik alle vertrouwen in komend seizoen.

Van Basten eist perfectie en durft de lat (te?) hoog te leggen. Van Basten is een trainer die niet bang is tegen de stroom in te gaan, een coach die niet nationaal de underdog gaat uithangen (Adriaanse). Van Basten heeft de bravoure en de rechte rug om van Ajax weer een topclub te maken.

*Provoceren Aan* Marco van Basten *Provoceren uit*

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Wat is die Van Veldhoven trouwens een sukkeltje. Hele jaar zeiken op de arbitrage (al dan niet terecht), en nu degraderen ze door een buitenspeldoelpunt en dan durft hij niets te zeggen omdat Vink er vlakbij staat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

stinissen schreef:

Op rechts loopt Van der Wiel die ook niets maar dan ook niets toevoegd altijd veel ruimte voor zich en als hij er dan een keer langs komt zet hij nooit gelijk voor en probeert weer te kappen met alweer bal verlies dan liever toch Silva.

Meen je dit echt? Ik vind Van der Wiel op alle, alle fronten beter dan Silva. Van der Wiel is verdedigend beter, heeft een betere trap en een betere techniek. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je een speler als Silva beter vind dan Van der Wiel. Maar ik respecteer je mening, Johan Derksen vond hem overigens ook "de beste rechtsback van de eredivisie" ik vind hem niet eens ajaxwaardig voor de basis, hooguit als reserve maar daar is hij te duur voor.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Van Basten legt de lat hoog en onder Van Basten wordt de middelmaat verwijderd, Collin, Delorge, Kennedy, Leo etc. Van Basten kiest voor de jeugd en terecht want daar ligt de basis van Ajax.

Over twee jaar komt er weer een goede lichting jeugd spelers, de jeugd brengt Ajax naar een hogerplan, niet de aangekochte middelmaat.

Bij Ajax is geen plaats voor spelers als Wielaert, Lindenbergh, Kennedy, Oleguer en Delorge. Het is ook geen toeval dat juist spelers die wel over de goede basiskwaliteiten beschikken slagen bij Ajax.

Je spreekt jezelf aardig tegen.

Bij van Basten word de middelmaat verwijderd.

Dan zeg je dat er geen plaats is voor spelers als Wielaert @ Oleguer,spelers die toch echt basis staan,en door meneer van Basten zijn gehaald...

En Kennedy heeft veel te veel mogen spelen onder Van Basten...

Criticism

• 3011 berichten
  • 1468 stemmen

Ik skip Studio Voetbal vandaag maar eens een keer, Afellay.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Criticism schreef:

Ik skip Studio Voetbal vandaag maar eens een keer, Afellay.

Zit dat walgelijke ventje er?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik heb hier (vooraf) dan ook al 100x vermeld dat Van Basten die spelers nooit had mogen halen en dat Van Basten niet alleen beslissend zou moeten zijn op het gebied van aankopen. De aankopen noem ik dan ook het zwakste punt van Van Basten.

Kennedy heeft door alleen door blessures en bij gebrek aan beter gevoetbald, Kennedy sneuvelt onder Van Basten.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Ja maar je zegt dat van Basten de lat hoog legt en de middelmaat verwijderd word,terwijl die ze er ook bij haalt volgens jou,wat wil je nou?

Zoals ik al zei,je spreekt jezelf tegen...

Ajax&Filmfreak

• 3412 berichten
  • 3800 stemmen

ziek ben ik er van.

Heb ook geen vertrouwen voor de volgende jaren, we zijn gewoon ziek, al jaren kan er geen trainer slagen. Dit heeft echt niet altijd aan de trainers gelegen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Kennedy is niet goed genoeg, dat ziet iedereen, lijkt me. Een prima voetballer die goed draait bij een elftal dat goed draait (Twente). Bij ajax lopen alleen individualisten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.