- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Heb je Ajax tegen Fiorentina toen ook afgezet dan?
Ik was niet bepaald trots op die manier van voetbal, maar Ajax had daar tenminste nog een paar keer gecounterd. Chelsea counterde niet eens volle bak. Ajax speelde niet met 11 man achter de bal om zich tot 40 meter te laten terugzakken. Maar spectaculair was het ook niet bepaald.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nadat ik dacht vorig jaar het dieptepunt van het betonvoetbal had gezien (Fiorentina - Glasgow Rangers) deed handbalploeg Chelsea er gisteren avond nog een schepje bovenop. Effectief is het misschien wel, maar een topclub als Chelsea die met zo weinig intentie het veld op komt is toch wel ronduit beschamend.
Barca gaat echter in London gewoon winnen. Leuk dat Chelsea dit nu volhield maar dat doelpunt valt toch wel en terecht! Je mag best verdedigend voetballen maar doe het dan wel met verdedigend kracht voetbal zoals bijvoorbeeld Liverpool, druk zetten en de tegenstander fouten laten maken in de opbouw. Chelsea durfde niet eens voluit te counteren. Van een ploeg als Chelsea mag ik meer verwachten dan dat ze gisteren lieten zien.
Ik kijk Champions League om vermaakt te worden, om goed voetbal te zien. Niet om een elftal met elf man achter de bal, alles naar voor te zien hijsen.
En jij gelooft dat Chelsea net zo gaat spelen op Stamford Bridge
Behoorlijk naïef dan! Die Engelse ploegen zijn zo goed als onverslaanbaar op eigen grond, dus dat wordt een eenvoudige en zakelijke overwinning hoor.
Chelsea heeft precies gedaan wat ManU vorig jaar ook deed met Barca, dat gekeutel en gedribbel neutraliseren, dan is Barca nergens meer. Wilskracht of fysieke overmacht hebben die Spaanse ploegen namelijk nooit, dus die geven het na x aantal gemiste kansen gewoon op. Daarin schuilt nu juist de kracht van het Engelse clubvoetbal momenteel, geven nooit op en zijn op fysieke confrontaties onverslaanbaar en sneller. Wees dan ook niet verrast als Chelsea thuis na 30 minuten gewoon op 2-0 staat en het dan eenvoudig uittikt door de machteloze en verbleekte voorhoede van Barca met één hand op afstand te houden.. 
Jammer, maar een beetje voetbalkenner heeft dit patroon inmiddels toch wel door na een paar jaar CL kijken?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En jij gelooft dat Chelsea net zo gaat spelen op Stamford Bridge
Behoorlijk naïef dan! Die Engelse ploegen zijn zo goed als onverslaanbaar op eigen grond, dus dat wordt een eenvoudige en zakelijke overwinning hoor.
Chelsea heeft nog niet laten zien dat ze het anders kunnen tegen Barcelona. Dus ik heb geen rede omdat te denken, Chelsea gaat waarschijnlijk wachten op die ene kans.
Barca geeft niks op, gisteren hebben ze ook goed het koppie erbij gehouden. Dat spaanse ploegen na een paar gemiste kansen opgeven is nergens op gebasseerd.
Op dit niveau kun je altijd winnen en verliezen maar normaal gesproken gaat Barca verder in London.
Flauwe en denigerende opmerking.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Orbit kan anders best gelijk hebben. Chelsea in eigen huis is een stuk aanvallender en pittiger dan Chelsea uit.
Wie herinnert nog Chelsea-Barca van een paar jaar terug wat 4-2 werd. Na 1-1 in Spanje stond het snel 3-0, toen 3-2 en nadat Barca de kansen op 3-3 en dus kwalificatie miste maakte ik meen Terry 4-2. Dat was wel erg mooi.
Maar iedereen hoopt toch wel voor het voetbal dat Barca doorgaat? Met alle respect voor Guus, maar ik moet dat anti voetbal echt niet beloond zien worden, al was het wel logisch gister.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Ik vond het niet zozeer anti-voetbal. Vond Barca eerder volledig machteloos. Op die kans van Eto'o ergens in de 60e minuut en twee kansen in de laatste minuten heeft Barcelona niks gecreëerd. Dan heb je aan je uitmuntende veldspel ook niet zoveel. Chelsea was de eerste helft zelfs het gevaarlijkst. En we weten allemaal dat Guus een ongelooflijk sterk tactisch brein heeft en steeds de kracht van zijn ploeg weet te benutten.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Orbit heeft zeker gelijk, ik denk dat Chelsea thuis inderdaad zeer fel gaat beginnen en de eerste helft al op een mooi voorsprongetje staat.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Het CONI, het Italiaans Olympisch Comité, heeft bevestigd dat Davide Rebellin positief testte op cera tijdens de Olympische Spelen in Peking. De Italiaan, die er niets van begrijpt, vroeg al een tegenexpertise.
In La Gazzetta dello Sport ontkent de vrouw van Rebellin alle beschuldigingen. "Davide deed niets verkeerds", klinkt het. Rebellin is volgens zijn vrouw Selina ook helemaal van de kaart door het nieuws.
Wat een prutser die Rebellin
.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zou niet weten waarom Chelsea thuis ineens wel gaat aanvallen, waarom dan ook niet in Barcelona? En als dit geen anti-voetbal was, wanneer spreek je dan over anti-voetbal?
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ook Olympisch kampioen op 1500 meter positief
MANAMA - De olympisch kampioen op de 1500 meter, Rashid Ramzi uit Bahrein, is tijdens de Spelen van Peking positief bevonden op het gebruik van CERA, de opvolger van epo.
Dat heeft het nationaal olympisch comité van Bahrein woensdag bekendgemaakt.
Het IOC had dinsdag naar buiten gebracht dat zes sporters alsnog waren betrapt op het gebruik van verboden middelen, nadat enkele honderden stalen opnieuw waren gecontroleerd op sporen van - vooral - CERA.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Barca geeft niks op, gisteren hebben ze ook goed het koppie erbij gehouden. Dat spaanse ploegen na een paar gemiste kansen opgeven is nergens op gebasseerd.
Ik heb anders al meerdere keren gekeken naar machteloze ploegen alà Madrid, Villareal of Barcelona die na zelfs een 1-0 achterstand de veerkracht niet konden tonen nog iets terug te doen tegen een Engelse ploeg. Misschien heb jij andere voorbeelden?
Op dit niveau kun je altijd winnen en verliezen maar normaal gesproken gaat Barca verder in London.
Normaal gesproken wint Chelsea gewoon thuis 
Flauwe en denigerende opmerking.
Misschien moet je toch eens wat beter kijken naar die wedstrijden de laatste jaren en je niet laten verblinden door de schoonheid van Messi en anderen.. hoe lelijk het ook is, maar die Engelse clubs spelen gewoon het effectiefst, zakelijkst en hebben de langste adem als het op knokken aankomt. Realiteit, geen wens van mij verder hoor.. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Juist de duels tussen Engelse teams waren de laatste jaren werkelijk genieten. Oa:
Liverpool-Arsenal 4-2
Man Utd-Chelsea 1-1 (finale)
Liverpool-Chelsea 1-3
Chelsea-Liverpool 4-4
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb anders al meerdere keren gekeken naar machteloze ploegen alà Madrid, Villareal of Barcelona die na zelfs een 1-0 achterstand de veerkracht niet konden tonen nog iets terug te doen tegen een Engelse ploeg. Misschien heb jij andere voorbeelden?
Champions League 2006 in Londen... Chelsea komt 1-0 voor en Barcelona wint met 2-1. Om maar vlug een voorbeeld te noemen.
Normaal gesproken wint Chelsea gewoon thuis
Barcelona speelt beter voetbal, tuurlijk kan Chelsea winnen. Maar ik acht de kans dat Barca wint veel groter.
Misschien moet je toch eens wat beter kijken naar die wedstrijden de laatste jaren en je niet laten verblinden door de schoonheid van Messi en anderen..
Ik kijk meer dan genoeg voetbal van jeugdvoetbal tot Champions League voetbal en van Braziliaans- tot Balkanvoetbal om te weten waarover ik spreek. Dat zinnetje ook weer; "misschien moet je toch eens wat beter kijken naar de wedstrijden van de laatste jaren"
Ik genoot gisteren overigens vooral van Yaya Toure, de beste man op het veld, niet van Messi.
Effectief is het zeker, zakelijk ook en bij vlage ook nog best goed (Arsenal / Manchester vorig jaar). Maar dat betwijfel ik dan ook nergens.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Die noemden ze ook wel Arsenal in 2006...
Rode kaart Lehmann, nog best bekend.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Idd, Barca kwam op Stamford Bridge met 0-1 voor.
Edit: toch niet. Motta eigen doelpunt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Champions League 2006 in Londen... Chelsea komt 1-0 voor en Barcelona wint met 2-1. Om maar vlug een voorbeeld te noemen.
Toen hadden ze iemand die ook vanuit het niets een doelpunt kon maken (ene Ronaldinho, waar is die nu?) uit dode spelmomenten. Die zie ik er nu niet bij.
Barca heeft ruimte nodig te kunnen scoren, die krijgen ze simpelweg niet van ploegen als manU of Chelsea.
Ik kijk meer dan genoeg voetbal van jeugdvoetbal tot Champions League voetbal en van Braziliaans- tot Balkanvoetbal om te weten waarover ik spreek. Dat zinnetje ook weer; "misschien moet je toch eens wat beter kijken naar de wedstrijden van de laatste jaren"
Ik genoot gisteren overigens vooral van Yaya Toure, de beste man op het veld, niet van Messi.
Ik bedoel het niet zo denigrerend als jij het nu opvat. Ik vraag me eigenlijk af waarom je denkt dat de ploeg die aantrekkelijker speelt het dus ook wel wint. Heeft het NL elftal niet al vaak genoeg bewezen dat dat geen voetbalwet is?
Effectief is het zeker, zakelijk ook en bij vlage ook nog best goed (Arsenal / Manchester vorig jaar). Maar dat betwijfel ik dan ook nergens.
Tegen elkaar spelen die Engelse clubs wel mooi en aantrekkelijk ja, maar dan heb je ook twee fysieke knokkers en doorzetters met bovendien ook technisch vernuft, laten we dat niet vergeten. Die spelers heeft de Premier League natuurlijk ook.
Tegen elkaar zullen ze beiden tot aan het gaatje gaan. Dat soort verbetenheid mis ik bij de Spaanse clubs, of ze kunnen het conditioneel simpelweg niet opbrengen.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
ik zei toch al dat Guus Barca perfect zou weten te neutraliseren.
.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Toen hadden ze iemand die ook vanuit het niets een doelpunt kon maken (ene Ronaldinho, waar is die nu?) uit dode spelmomenten. Die zie ik er nu niet bij.
Tegen Arsenal en Chelsea werd er ook niet uit dode spelsituaties gescoord. Overigens kunnen Xavi en Alves ook prima een vrije trap nemen. Individuele klasse die een wedstrijd kan beslissen heeft Barcelona nu ook genoeg Messi, Eto'o, Henry, Bojan etc.
Barcelona scoort makkelijker in de kleine ruimte dan welk ander team dan ook. Dit komt door het geweldige inzicht, passing en aanamen. Die laatste bal valt in Londen wel een keer wel precies goed en dan hangt 'ie in de netten.
Barcelona speelt niet alleen aantrekkelijker maar ook beter. Snellere circulatie, betere aannamen, overbodige schijven overslaan, 1x raken en een betere techniek.
Tegen elkaar zullen ze beiden tot aan het gaatje gaan. Dat soort verbetenheid mis ik bij de Spaanse clubs, of ze kunnen het conditioneel simpelweg niet opbrengen.
Chelsea kan zeker winnen tegen Barcelona, met name door hun fysieke kracht. Wanneer Drogba het op z'n heupen heeft kan hij er zomaar 3 inschieten, dat is allemaal waar. Maar ik geloof niet in het verhaaltje dat spelers uit de Premier League met meer inzet op het veld staan.
ghostman
-
- 5749 berichten
- 5 stemmen
Natuurlijk gaat "The Blues" volgende week in Londen winnen. Als het uiteindelijk komt op techniek, fysieke kracht en mentaliteit is Chelsea veel beter dan Barcelona.
Chelsea is mijn favoriete club en ben nooit echt liefhebber geweest van Barcelona of het Spaanse voetbal in het algemeen...
Messi is geen Batistuta, laat staan Maradona, en is zwaar overschat. Eto'o is geen Drogba. Spelers van Barcelona zijn net mietjes. Alleen Alves vind ik echt goed.
ghostman
-
- 5749 berichten
- 5 stemmen
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Messi is al behoorlijk wat wedstrijden dominant geweest en heeft Barca veel punten bezorgd.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Tja..ik ben schijnbaar niet de enige die zich daaraan irriteert.
Ik ben vooral benieuwd of onze notoire relschopper nog steeds vind dat Ajax zoveel beter is dan Twente...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ach, onze notoire relschopper laat zich niet verleiden tot uitspraken waardoor hij geband wordt.. verder vind ik Twente nog steeds niet veel soeps momenteel nee, maar Ajax is inderdaad ook ingeklapt.
Als dat zo doorgaat wordt het de lamme tegen de blinde op de laatste speeldag v/d competitie 
Goodfella_90
-
- 10409 berichten
- 2639 stemmen
Nog even het kampioensfeest van AZ bezocht (als Groninger
), dat was toch wel erg gezellig..
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3729 stemmen
Wat saai weer. Tweede wedstrijd is meestal leuker gelukkig.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Pff wat een treurigheid, zo overklast worden door ManU. Behalve een beetje leuk pielen op het middenveld kwam er werkelijk niks uit. Pluim voor Almunia die echt een paar wereldreddingen had en ook voor die jonge Kieran Gibbs die op voortreffelijke wijze Ronaldo uit de wedstrijd speelde (op die geweldige uithaal op de lat na dan).
Hopelijk is van Persie dinsdag weer van de partij, want met 1 spits spelen dat kan tegen Middlesbrough maar niet tegen Vidic en Ferdinand..
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
Jij snapt niks van Arsenal. Beste clup van we de wereld klaar.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Ik weet niet hoe je mijn post kan linken aan 'niks snappen van Arsenal'.
Leland Palmer
-
- 23806 berichten
- 4962 stemmen
Arsenal. Beste clup van we de wereld klaar.
Echt niet. Die Gunners kunnen lang niet aan Manchester United tippen. Wat mij betreft is ManU makkelijk de sterkste ploeg in Europa.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.