• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.722 series
  • 35.139 seizoenen
  • 658.808 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.182 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

En wat dacht je van Koeman, die schaamde zich bijna om Marco te verbeteren toen hij zei dat er geen verdedigende fout werd gemaakt... Zo overduidelijk was het. Dat is toch ongelooflijk?

Eens maar Van Basten heeft geleerd zijn spelers niet meer openlijk af te vallen. Anders krijgt hij achteraf daarvoor weer de volle laag over hem heen. Maar dat doet tegenwoordig helaas elke trainer. Gesprekken met voetballers of trainers over de club waar ze op dat moment bij in dienst zijn, zijn dan ook 9 van de 10 keer zinloos.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Kai schreef:

[

Eens maar Van Basten heeft geleerd zijn spelers niet meer openlijk af te vallen. Anders krijgt hij achteraf daarvoor weer de volle laag over hem heen.

Hoezo? hij hoefde zijn spelers helemaal niet af te vallen.. Dat een Oleguer daar moederziel alleen staat omdat de rest van de verdediging de middellijn over is, tegen nota bene 10 man, is niet zijn fout maar van de tactiek van de trainer.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

En wat dacht je van Koeman, die schaamde zich bijna om Marco te verbeteren toen hij zei dat er geen verdedigende fout werd gemaakt... Zo overduidelijk was het. Dat is toch ongelooflijk?

Koeman moet sowieso zwijgen net zn prutswerk bij PSV en Valencia. Op tv kan je wel interessant doen maar zoveel heeft de man als coach niet laten zien.

Ik vond het ook geen enorme defensieve fout. Gewoon een sublieme bal, goede run en slim schot waarbij Vermeer niet super keepte. Ik vond Marco's redenen voor de verdediging van Oleguer best te begrijpen.

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Vond Van Basten daar wel rationeel/redelijk op antwoorden door te zeggen dat het grootste verdedigende probleem bij Ajax eigenlijk niet bij de verdediging zelf ligt, maar in wat er in aanloop naar een aanval van de tegenstander toe gebeurt. Doordat aanval en middenveld niet goed aansluiten en meeverdedigen, komt de achterste linie vaak in problemen. Zo'n actie van Lens kan gebeuren, Oleguer was gewoon te langzaam, maar vond dat voornamelijk een keepersfout - niet zozeer alleen de reflex zelf, meer het feit dat ie naar voren komt gerend, weer terugloopt en zo niet de juiste positie inneemt (wat hem wel vaker gebeurt).

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Koeman moet sowieso zwijgen net zn prutswerk bij PSV en Valencia. Op tv kan je wel interessant doen maar zoveel heeft de man als coach niet laten zien.

Apart om een coach af te vallen die ajax wél kampioen heeft laten worden.

En ook nog kampioen met psv. Zo slecht is hij niet, als coach.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Hoezo? hij hoefde zijn spelers helemaal niet af te vallen.. Dat een Oleguer daar moederziel alleen staat omdat de rest van de verdediging de middellijn over is, tegen nota bene 10 man, is niet zijn fout maar van de tactiek van de trainer.

Oleguer ging daar samen met Vermeer wel degelijk de fout in, Oleguer stond 5 meter van Lens af lucht te dekken en op het moment dat de lange bal kwam was hij Lens volledig kwijt. Lens zat al in de loopactie toen Oleguer nog moest omdraaien. De rol van Alderweireld heb ik nog niet kunnen zien maar ik neig erna dat die ook verkeerd stond.

Vermeer die op de 11 stond moest eruit ipv terug de goal in. Twee ajacieden gingen in ieder geval de fout in, Vermeer en Oleguer.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Apart om een coach af te vallen die ajax wél kampioen heeft laten worden.

En ook nog kampioen met psv. Zo slecht is hij niet, als coach.

Noemde ik de periode Ajax dan?

Het spel was niet om aan te zien toen maar met 2 titels, 1 beker en een kwartfinale CL was hij met de resultaten wel een goede coach. Maar ik zou hem nooit meer terug willen zien. Heeft geteerd op Adriaanse's ploeg en zijn eigen aankopen waren om te huilen (Charisteas, Soetaert, van Damme, Sonck, Mitea, Manucharyan etc).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Er is bijna geen enkele andere sport waarin zo vaak onterecht verloren wordt. Meteen het grote manco en de grote charme van voetbal. In heel veel sporten wint gewoon de beste in het voetbal werkt het niet zo zwart wit.

Jij redeneert wrs vanuit balbezit of kansenverhouding, maar daar draait het voetbal uiteindelijk niet om. Een ploeg die 90% van de tijd de bal heeft, 25 open kansen verprutst en 6 keer de paal raakt verliest volkomen terecht van een ploeg die dat ene lullige countertje al dan niet vakkundig af weet te ronden. Heeft met pech of onrecht wmb niks te maken.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Jij redeneert wrs vanuit balbezit of kansenverhouding, maar daar draait het voetbal uiteindelijk niet om. Een ploeg die 90% van de tijd de bal heeft, 25 open kansen verprutst en 6 keer de paal raakt verliest volkomen terecht van een ploeg die dat ene lullige countertje al dan niet vakkundig af weet te ronden. Heeft met pech of onrecht wmb niks te maken.

Flashback naar Valencia-Ajax! Had 10-0 moeten zijn, werd in de 89e minuut toen zelfs 0-1

Maar ik zou zoiets niet terecht durven te noemen. Dat was gewoon vette pech voor Valencia. Soms zit alles je gewoon tegen.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Ronald Koeman is met PSV trouwens ook gewoon kampioen geworden.

Ben het trouwens eens met otherfool's verhaal over terecht en onterecht.

kappeuter (crew films)

• 74761 berichten
  • 5988 stemmen

kos schreef:

Maar wel erg veel. Je kunt vaak doorgaans een lijstje met de budgetten langs de ranglijst leggen en er zijn er hooguit een paar die van positie verschillen.

Dat is wel zo maar die budgetten zijn het resultaat van beleid en sportief succes.

SC Heerenveen was nog niet zo heel lang geleden een onbeduidende eerste divisieclub met een klein stadion.

Nijmegen telt veel meer inwoners dan Heerenveen en zou een veel groter stadion kunnen hebben.

Mannen als Scheringa en Van der Velde hebben met jarenlang goed en solide beleid hun clubs groter en beter weten te maken.

Dat kan natuurlijk elders ook. Budgetten zijn geen vaststaande gegevens.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Ronald Koeman is met PSV trouwens ook gewoon kampioen geworden.

Ben het trouwens eens met otherfool's verhaal over terecht en onterecht.

En hoe....

Dat was met Hiddinks ploeg. Koemans eigen aankopen waren ook daar erg slecht. De Koevermansen en Kromkampen hebben PSV geholpen naar waat ze nu staan; buiten de top 3.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Dat is wel zo maar die budgetten zijn het resultaat van beleid en sportief succes.

SC Heerenveen was nog niet zo heel lang geleden een onbeduidende eerste divisieclub met een klein stadion.

Nijmegen telt veel meer inwoners dan Heerenveen en zou een veel groter stadion kunnen hebben.

Mannen als Scheringa en Van der Velde hebben met jarenlang goed en solide beleid hun clubs groter en beter weten te maken.

Dat kan natuurlijk elders ook. Budgetten zijn geen vaststaande gegevens.

Tuurlijk niet, dat zeg ik toch ook helemaal niet . Van mij mogen ze zo'n budget hebben hoor.

Het ging er alleen om dat het natuurlijk wel van doorslaggevende betekenis is voor resultaten en uiteindelijke plek op de ranglijst.

Zonder de centjes van arme mensen-aftroggelaar Dirk S. speelde AZ nog gewoon in de eerste divisie. .

Daarna gaat het er natuurlijk wel om hoe slim je met al dat geld om gaat en daar zijn clubs als AZ, Twente en Heerenveen idd sterk in.

Als onze grote vriend in Nijmegen Marcel Boekhoorn niet zo werd tegengezeten door diverse besturen had hij misschien al wel voorzitter geworden en zijn geld en vriendjes er in gestoken, dan zaten we wat betreft budget misschien in 1 klap bij de subtop of er zelfs boven.

Wie weet gebeurt dat nog eens binnenkort. .

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Noemde ik de periode Ajax dan?

Het spel was niet om aan te zien toen maar met 2 titels, 1 beker en een kwartfinale CL was hij met de resultaten wel een goede coach. Maar ik zou hem nooit meer terug willen zien. Heeft geteerd op Adriaanse's ploeg en zijn eigen aankopen waren om te huilen (Charisteas, Soetaert, van Damme, Sonck, Mitea, Manucharyan etc).

Had ik het over zijn periode bij ajax dan?

kappeuter (crew films)

• 74761 berichten
  • 5988 stemmen

@kos

Hoe groter de (sub)top hoe leuker!

Ik vind het alleen maar leuk dat de 'provincie' clubs het zo goed doen en de traditionele top 3 het moeilijk krijgt.

AZ was idd. nergens geweest zonder het geld van Scheringa.

En waar had PSV gestaan als het grote geldschieter Philips niet had gehad.

Meest schrijnende voorbeeld is wellicht ADO Den Haag. Dat zo'n grote stad zo'n kwakkelend clubje heeft. Hoewel ze natuurlijk wel een nieuw stadion hebben en ze er wellicht sportief nog bovenop komen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Had ik het over zijn periode bij ajax dan?

Jij begint over ''apart om de man die Ajax wel kampioen maakte af te vallen''. Dan ga ik daar ook op in.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kappeuter schreef:

En waar had PSV gestaan als het grote geldschieter Philips niet had gehad.

Het schijnt dat Philips en PSV steeds meer uit elkaar groeien. Philips betaald sowieso niet al te heftig meer en lijkt de voetbaltak PSV steeds meer te negeren. Ik voorspel dat PSV binnen 5 jaar een nieuwe hoofdsponsor heeft.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Ik vind het toch wel makkelijk om twee kampioenschappen van Koeman af te schuiven op aankopen van anderen. Je moet ze immers nog wel aan het spelen krijgen. Zo klinkt het een beetje alsof elke halfbakken trainer dat was gelukt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Ik vind het toch wel makkelijk om twee kampioenschappen van Koeman af te schuiven op aankopen van anderen. Je moet ze immers nog wel aan het spelen krijgen. Zo klinkt het een beetje alsof elke halfbakken trainer dat was gelukt.

Ik zeg niet alle 2. De 1e wel. Toen kwam hij ook halverwege het seizoen Adriaanse opvolgen. Het jaar erop dat prachtige CL jaar, maar wel met de jongens van Co. Tactisch was RK alleen sterk. 2004 was nog met de titel maar het ging niet al te mooi en zijn aankopen voegden weinig toe. Maar met een briljante Sneijder en Zlatan kom je wel een heel eind.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Het is wel iets te makkelijk om zo te redeneren natuurlijk. Dan is Guardiola ook niks bijzonders met dit materiaal.

Koeman vond ik sowieso niet echt een slechte trainer, en best een sympathieke vent, maar wel iemand die zich net als Marco en bvb Rijkaard duidelijk wat te groot vindt voor de Nederlandse competitie, en dat is soms wel jammer, al hebben ze waarschijnlijk wel gelijk.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Guardiola krijgt de ploeg die onder Rijkaard vastliep weer aan de praat. Ik vind zijn prestatie knap, maar niet wereldschokkend ofzo. Met die selectie kunnen veel trainers wel mooi spelen.

En wat is dat voor onzin over van Basten? Die tekent een contact voor 4 jaar Ajax dus die zal zich echt niet te groot vinden voor Nederland. En Rijkaard heeft gewoon de keus uit Europese topclubs. Dan zou ik ook niet in NL werken nee.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Kai schreef:

Oleguer ging daar samen met Vermeer wel degelijk de fout in, Oleguer stond 5 meter van Lens af lucht te dekken en op het moment dat de lange bal kwam was hij Lens volledig kwijt. Lens zat al in de loopactie toen Oleguer nog moest omdraaien. De rol van Alderweireld heb ik nog niet kunnen zien maar ik neig erna dat die ook verkeerd stond.

Vermeer die op de 11 stond moest eruit ipv terug de goal in. Twee ajacieden gingen in ieder geval de fout in, Vermeer en Oleguer.

Je moet zelf toch wel nooit op serieus niveau hebben gevoetbald wil je Oleguer echt de schuld geven van een dergelijk doelpunt. Of om het beter te illustreren. Toen Van Basten aan Borst vroeg wat Oleguer dan fout deed kwam hij niet verder dan eenschaamtevol en lullig hij moet daar korter zitten. (Wat overigens ook nog gigantische bullshit is) Volgens mij begreep hij daarna ook wel dat hij zich niet teveel mee moest laten slepen want daarna was die zowaar enkele minuten wat rustiger en heeft die zich de rest van uitzending niet meer over voetbaltechnische zaken gesproken. (Vermeer zag er daar trouwens inderdaad wel slecht uit)

Helaas ging hij toen weer de psycholoog uithangen met zijn koelkast gemompel en de eeuwige Hiddink en Beenhakker vergelijking. Overigens vraag ik me nog steeds oprecht af waarom die laatste zo vaak wordt genoemd daar. Zou wat mij betreft in ieder geval niet in het rijtje van 10 beste Nederlandse trainers ooit thuishoren.

Tot slot dan nog die budget opmerking. Dat was verder helemaal niet bedoeld volgens mij om zich in te graven maar enkel om aan te geven dat tussen lyrische mediareacties en overwegend negatieve soms maar één enkel puntje zit. Vond dat wel een scherpe vaststelling. Daarbij zegt een begroting mijn inziens ook lang niet alles aangezien bijvoorbeeld een Feyenoord de derde begroting van Nederland heeft maar geen cent te makken.

Zo tot zover mijn Van Basten pleidooi. Ik zou zeggen lijst hem in of doe er wat mee want vaak zal het vermoedelijk niet meer voorkomen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het schijnt dat Philips en PSV steeds meer uit elkaar groeien. Philips betaald sowieso niet al te heftig meer en lijkt de voetbaltak PSV steeds meer te negeren. Ik voorspel dat PSV binnen 5 jaar een nieuwe hoofdsponsor heeft.

Ik denk dat dat vooral moeilijk ligt omdat Philips niet alleen hoofdsponsor maar ook naamgever is.

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

otherfool schreef:

Vind dit nogal kortzichtig geklets. Natuurlijk is de einduitslag doorslaggevend, maar als een ploeg van de mat wordt getikt, bijv. een handvol uitgespeelde kansen krijgt, enkele malen paal of lat treft, niet scoort en uiteindelijk bij één van de twee counters tegen een tegentreffer aanloopt, wil dat niet zeggen dat de winnende ploeg de beste is of terecht wint. Enkel in effectiviteit was men die dag dan beter. Belangrijke factor, zeker, maar zo kun je alles wat krom is recht lullen.

OlafK

• 955 berichten
  • 1913 stemmen

Ik heb net ook even Studio Voetbal gekeken via uitzendinggemist.

Ik moet zeggen dat ik Van Basten nog nooit zo goed in de media heb gezien. Hij liet zich niet provoceren door Borst (geweldige vent overigens), durfde ook kritisch naar zichzelf en zijn ploeg te kijken en bracht ook echt iets extra's met zich mee in de uitzending. Ik vond hem erg overtuigend. Chapeau!

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Zo denk ik er ook over Olaf.

aire.

• 376 berichten
  • 111 stemmen

Dat heb ik juist normaal gesproken wel zo, maar Marco viel me wat tegen. Ik had meer verwacht.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jij begint over ''apart om de man die Ajax wel kampioen maakte af te vallen''. Dan ga ik daar ook op in.

Dan moet je er wel goed op in gaan.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2281 stemmen

Juist op de dag dat Barcelona tegen Chelsea speelt, is er een tv storing waar ik woon..

Dus is er misschien ook een manier om via internet deze wedstrijd live te kijken?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

klik

Ik raad je overigens die Veetle bron aan. Veetle is wel het fijnste programma, weinig tot geen lag. Aan de andere kant heb je ook een sport 1 kanaal, mocht je nederlands commentaar een must vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.