- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben er nog steeds helemaal beduusd van. Met 2 penalty's, 3x de paal/lat/kruising en legio open kansen speel je slechts 1-1 terwijl je een half uur een man meer hebt. Bizar. Ik voel me gewoon miserabel nu. Zon goede mogelijkheid om 2e te worden en Ajax laat hem weer liggen. Schandelijk. Suarez mag zich ook schamen, op zon manier ram je de penalty er keihard in ipv stupide te stiften. En daarna nog het drama met Didulica...waarna er nog een zinderend half uur kwam waarbij mn hart echt uit mijn keel bijna knalde van de spanning. Enig pluspunt is dat we het nog wel in eigen hand hebben. Winst bij Sparta moet mogelijk kunnen zijn en daarna de kraker der krakers. Maar wat een schijtmiddag. Vink is echt de grootste kutscheids van NL. Wat hij de 2e helft deed aan beide kanten leek niet eens op scheidsrechteren.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1468 stemmen
Het was inderdaad enorm spannend dat laatste half uur. Ik ben er nog steeds niet overheen dat Cvitanich en Suarez die kansen hebben gemist, dat kan gewoon niet op dit niveau. En als je onder deze omstandighede, met zulke grote belangen, een penalty zo nonchalant neemt is helemaal belachelijk. Enorm zonde dat ze dit hebben weggegeven, al was het natuurlijk wel pure pech dat al die ballen op de paal gingen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Eerste uur: dramatisch Ajax. Na de rode kaart van Schaars: Ontketend Ajax dat gewoon 5x had moeten scoren. Suarez kon vrij intikken, 2 kopballen op de paal, Aissati op de lat en dan vergeet ik alle niet niet momenten waarbij ballen voor het intikken op inschieten waren. Dit voelt echt zo verschrikkelijk slecht als je Ajax supporter bent. En AZ schiet in het einde bijna zelfs nog 1-2 erin. Moet je nagaan. Achterin is Ajax dramatisch. Met 4 man tegen 1 AZ spits op het einde en hem dan nog vrij voor Vermeer krijgen. Vermeer die bij de 0-1 overigens slecht keepte. Ik blijf het zeggen, dikke fout Stekelenburg te wisselen voor hem.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Vermeer die bij de 0-1 overigens slecht keepte. Ik blijf het zeggen, dikke fout Stekelenburg te wisselen voor hem.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Eerste helft was Ajax niet zo slecht, de vonken sprongen er niet vanaf, maar het was redelijk. Het nadeel is dat de verdediging zo godsgruwelijk slecht is, alleen Van der Wiel is echt ajaxpotentieel. Door die slechte verdediging kon AZ goed counteren, maar AZ was over het algemeen gewoon erg mat en verdedigde laks uit. Vandaar dat ik in de rust ook al zei dat hier genoeg mogelijkheden voor Ajax lagen. Na Didulica was AZ lam geslagen, aan de ene kant goed dat Ajax niet won, dat was erg sneu geweest voor Twente. Ajax had geen tegenstander in de tweede helft, het lot uitgezonderd.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik reken Marco dit seizoen ook het nodige aan hoor.
Verkoop Perez
Omgang met de keepers
Dubieuze opstellingen
Aparte wissel
Bepaalde spelers krijgen 100 kansen en bepaalde spelers na 1x niks niks meer.
Maar dit kutseizoen ligt niet aan Marco. De spelersgroep heeft na de winter echt gigantisch gefaald terwijl er potentieel zat is.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Toch eventjes in het algemeen; ik vind een bal op de paal is in het voetbal geen 'pech' of 'het lot' maar onvermogen.
Verder kan Maffe Marco er niks aan doen dat het een coach van niks is, de onverlaten die hem na 4 jaar Oranje afbraakvoetbal hebben aangesteld, die zijn eerst verantwoordelijk.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2577 stemmen
Toch eventjes in het algemeen; ik vind een bal op de paal is in het voetbal geen 'pech' of 'het lot' maar onvermogen.
soms is het toch echt wel pech vind ik 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Een bal op de paal is niet anders dan een schot naast of een schot te dicht op de keeper; blijkbaar niet goed ingeschoten. Pech in het voetbal bestaat niet, buiten externe factoren als foutieve scheidsrechterlijke beslissingen of een blessuregolf.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Flauwekul. Niet 1 speler kan een bal op de centimeter plaatsen. Soms gebeurd het wel, maar dat is geluk. De 2 ballen op de paal en het schot op de kruising waren enorme pech.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2577 stemmen
stel: een speler ziet de keeper uit zijn goal staan en schiet van 50 meter naar doel, en blijkt dat de bal binnenkant paal raakt...dan vind ik het eerder pech dan onkunde
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als je het letterlijk neemt is het onkunde inderdaad. Maar een Aissatti die van 25 meter op de lat schiet, is net niet goed geschoten inderdaad. Toch heeft het wel degelijk een beetje met geluk/pech te maken, die bal kan ook net 2cm naar links zweven (zuchtje wind) en dan zit 'ie wel.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En ik hoopte nou al een hele tijd dat Aissati eens een topwedstrijd ging beslissen. Scheelde een paar centimeter. Zonde.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Onkunde heeft misschien een wat negatieve connotatie, ik bedoel niet dat het een 'fout' van de aanvaller is. Punt is meer dat pech en geluk in het spel voor mij niet bestaan. Als een ploeg 10 uitgespeelde kansen krijgt maar niet scoort is dat een soort van onvermogen. Net zoals een gemiste pingel dat is.
Je zou nl met hetzelfde gemak kunnen stellen dat bij een schot van 25 meter dat op de lat komt de schutter uberhaupt van geluk mag spreken dat de bal niet meters over gaat. Zou ook flauw zijn. Luckies bestaan niet. Vlak voor tijd scoren is een kwaliteit. Op de juiste plek staan is een kwaliteit.
Als Schleck vanmiddag in de laatste kilometer lek rijdt is het pech, maar als-ie een bocht net 5 centimeter fout neemt en in de hekken ligt is het zijn eigen onkunde.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Je zou nl met hetzelfde gemak kunnen stellen dat bij een schot van 25 meter dat op de lat komt de schutter uberhaupt van geluk mag spreken dat de bal niet meters over gaat. Zou ook flauw zijn.
Dat is op zich ook onkunde. Het wordt geprobeerd maar de kans dat hij de lat raakt is minimaal en dus erg lucky. De kansen vanmiddag waren geen onkunde, gewoon pech. Beter dan dat kon je ze op zich niet koppen of schieten. Behalve dan doeltreffend 
Vanavond Marco bij Studio Voetbal, voor wie interesse heeft.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik snap niks van je verhaal
Maar scoren is onderdeel van het spel, voor 'de bal richting het doel brengen' krijg je geen punten. Een bepaalde uitslag is per definitie nooit onterecht (buiten een incidentele scheidsrechterlijke dwaling).
Doet me denken aan Groningen - PSV 2 seizoenen terug. Groningen creëert veel meer, krijgt een dozijn kansen maar Gomes ramt alles eruit; PSV wint met 0-1. 'PSV heeft geluk gehad en komt goed weg' zei men. Fout. Een keeper is een belangrijk onderdeel van je team, en Groningen had blijkbaar niet het vermogen hem te verslaan.
Lens wist vanmiddag misschien wel dat-ie niet op het hardst of scherpst hoefde in te schieten, omdat hij bepaald geen topkeeper tegenover zich had. Is allemaal van invloed.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Als Schleck vanmiddag in de laatste kilometer lek rijdt is het pech, maar als-ie een bocht net 5 centimeter fout neemt en in de hekken ligt is het zijn eigen onkunde.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Jij bent het als wielrenliefhebber daarom ongetwijfeld met me eens dat zelfs het lek rijden uit onkunde kan voortkomen.
Absoluut
Het bekendste NL lekrijmoment aller tijden (Kuiper) is daar zelfs een klassiek voorbeeld van.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Zoals de commentator terecht opmerkte: ''Zonder die rode kaart en al die penalties hadden ze nooit van hun leven gewonnen van AZ.''
En Suarez moet minstens een bossie bloemen sturen naar Joey, wat een ettertje is het toch!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een panenka bij een 0-1 achterstand
.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Zoals de commentator terecht opmerkte: ''Zonder die rode kaart en al die penalties hadden ze nooit van hun leven gewonnen van AZ.''
En Suarez moet minstens een bossie bloemen sturen naar Joey, wat een ettertje is het toch!
Suarez heeft Didulica al gesmst om te informeren hoe het ging. Of durf je serieus te beweren dat Suarez expres iemand de ziekenauto in wil schoppen? Pfff.
En dat rood was wel cruciaal ja. Daarna kwam Ajax goed in de wedstrijd. Neemt niet weg dat Vink 2 AZ spelers met geel ook hun 2e geel had moeten geven (Pocognoli en ik meen Moisander) en dat Ajax vlak voor rust een zuivere penalty werd onthouden.
En die Panenka. Ik werd echt gek bij de misser. Dat doe je inderdaad niet nee. Andere kant, Suarez is een kunstenaar, die vond dat wel nodig. Gaat ie erin, dan juichen we allemaal als een gek om zijn klasse. Helaas.
Scheelt dat we met winst op Sparta en Twente alsnog 2e zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Suarez heeft Didulica al gesmst om te informeren hoe het ging. Of durf je serieus te beweren dat Suarez expres iemand de ziekenauto in wil schoppen? Pfff.
Met zo'n misser wil je natuurlijk alles in het werk stellen om je blunder ongedaan te maken. Ik vind het ook wat overtrokken, komt ook een beetje omdat het Suarez is, beetje de pispaal i nde eredivisie.
Pocognoli zeker ja.
Maar kregen er ook zeker 1 cadeau.
En die Panenka. Ik werd echt gek bij de misser. Dat doe je inderdaad niet nee. Andere kant, Suarez is een kunstenaar, die vond dat wel nodig. Gaat ie erin, dan juichen we allemaal als een gek om zijn klasse. Helaas. [/quote]
Tuurlijk maar je momenten moet je gaan kiezen wanneer je het mooi wil gaan doen. Dat doet Suarez niet en dat heeft jullie ook wel wat kostbare punten gekost dit seizoen.
Ajax wordt gewoon tweede.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Je hebt groot gelijk. Dat gezeik omdat het Suarez weer is. Iedereen zou achter de penalty aanrennen als de keeper hem los zou laten. Iedereen die gister live keek zag een flink aangeslagen Suarez.
En Suarez heeft ons punten gekost, klopt. Maar hij heeft er ook veel extra gepakt en daarbij is hij de enige Ajacied die altijd 100% geeft, altijd dreigt en bijna elk duel beslissend is.
Zondag wordt cruciaal. Ik zie Ajax sneller winnen van Twente en verliezen bij Sparta dan andersom. Spangen uit wordt een hele zware. Ajax is altijd triestig bezig tegen rechterrijtje ploegen. Maar goed, ik hoop dat ze beseffen dat het 5 voor 12 is en dat je in 2 duels nog je seizoen waardig kan afsluiten. En niet al te memorabel seizoen op de Europacup na....
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Was trouwens ook stoer dat ie de 2e penalty gewoon nam.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En subliem raak schoot. Niet te pakken.
Dat ze daarna in een half uur onderhand 5 100% kansen missen en 3x de goal raken is dan wel weer bizar in de factor 100.
Ik zag het Arsenal ook al eens doen. Ik meen vorig jaar of dit jaar in de groepsfase CL tegen Porto met onderhand 20 missers en een 0-0 uitslag.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Was trouwens ook stoer dat ie de 2e penalty gewoon nam.
Didulica had hem gestopt.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
JA en die keeper van Volendam had hem klemvast gehad...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Didulica had hem gestopt.
Ik heb er bij Didulica altijd een hard hoofd in 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone.nl - Voetbalnieuws / Bayern wijst Klinsmann de deur
Klinsmann ist raus.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Valt wel mee, AZ speelde steeds meer reactie voetbal en wandelde met de bal de verdediging uit, als je dat te lang doet kan de knop niet meer om. Ajax kon steeds meer drukken ook voor de rode kaart, het probleem blijft echter de omschakeling, Lens was hinkelend nog sneller dan Oleguer en Alderweireld.
Verder zoals Litmanen al zei had Pocognoli al eerder rood moeten hebben. Vink was gewoon slecht niet partijdig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.