• 17.862 nieuwsartikelen
  • 183.860 films
  • 12.738 series
  • 35.180 seizoenen
  • 658.689 acteurs
  • 200.914 gebruikers
  • 9.504.996 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)
Hele lange lap tekst

Uiteraard zou v Basten ontslaan het domste zijn wat Ajax kan doen. Ik hoop dat er eindelijk weer eens een coach is die 3, 4 jaar blijft. Koeman was de laatste en dat is alweer jaren terug.

Al dat paniekgewissel met Blind, Ten Cate, Koster en nu Marco werkt niet in Ajax voordeel.

Nu gaat het goed. Marco alleen bij Ajax 1 en Jong Ajax zetten, de externe zaken zijn voor Blind en weer andere zaken voor vd Boog.

Als Marco dat snapt en dat doet hij nu, dan kan ook hij prima werken.

Grappig trouwens dat Beenhakker het gister erg voor v Basten opnam in Studio Voetbal. Vond ik wel mooi.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Volgende week staat Ajax gewoon weer boven Twente.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nu gaat het goed. Marco alleen bij Ajax 1 en Jong Ajax zetten, de externe zaken zijn voor Blind en weer andere zaken voor vd Boog.

Als Marco dat snapt en dat doet hij nu, dan kan ook hij prima werken.

Dat wij het nog ooit eens zijn.

Zoals ik het al aangaf ben ik het op dit punt helemaal eens, Vd Boog heeft nou ook gezegd dat hij naar zo'n constructie toe wil. Vd Boog kan dat er nooit zelf doorheen drukken dus waarschijnlijk heeft Marco iets in deze trant zelf aangegeven. Wat dus zou duiden op een prima zelfreflectie van Van Basten.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Volgende week staat Ajax gewoon weer boven Twente.

Ik support met heel mijn hebben en houwen Feyenoord komend weekend

Schandalig, ik weet het...

PSV-Ajax wordt ook nog wel geinig. Als er 1 seizoen is om een flink PSV te verslaan in 2 duels dan is het dit jaar. Wil niet zeggen dat het lukt, maar toch...

De 1-5 van een paar jaar terug was ook hilarisch.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Dat wij het nog ooit eens zijn.

Zoals ik het al aangaf ben ik het op dit punt helemaal eens, Vd Boog heeft nou ook gezegd dat hij naar zo'n constructie toe wil. Vd Boog kan dat er nooit zelf doorheen drukken dus waarschijnlijk heeft Marco iets in deze trant zelf aangegeven. Wat dus zou duiden op een prima zelfreflectie van Van Basten.

Ik vind Marco momenteel ook een stuk logischer dan een half jaar terug.

Uit verhalen begrijp ik dat de vernieuwde taakverdeling hem goed doet. Alle energie van hem moet naar het elftal. De rest is voor anderen. Tactisch is Marco zo slecht nog niet maar als manager moet hij nog een hoop leren. Ik heb wel vertrouwen erin dat dit goed komt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die afgekeurde goal in de blessuretijd tegen Heracles kostte Ajax onterecht 2 punten. Dat zijn momenteel 2 hele, hele dure. Was een lekker gevoel geweest als je nu 1 punt voor stond en een doelsaldo had dat 10 goals in jouw voordeel is.

Heb je uberhaupt NEC - Twente vorige week gezien?

1. Davids moet eraf gestuurd worden in de 1e helft.

2. Twente had een pingel moeten hebben.

3. Er wordt een Twentse goal onterecht afgekeurd.

Da's duur puntverlies hoor. Elke club heeft zo z'n pech, Ajax echt niet meer dan anderen. Ajax staat gewoon derde omdat het daar hoort te staan, en als ze nog 2e worden dan staan ze daar omdat ze daar horen te staan.

Voetbal is zo simpel, als je het maar niet door een fanbril bekijkt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Met een beetje geluk spelen we tegen een zatte kampioensploeg, dat kan weleens heel belangrijk gaan worden. AZ moet eigenlijk volgende week maar gewoon kampioen worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind AZ niet zo sterk, zou me niet verbazen als ze het kampioenschap nog mislopen. Kleine kans dat wel maar geen garanties nog. Aangezien je Scheringa en Van Gaal al horen blaten alsof ze die schaal al hebben.

Tuurlijk maar Ajax heeft vaak pech gehad op cruciale momenten, wat net een verschil was van één of drie punten.

kos

• 46842 berichten
  • 8968 stemmen

Tuurlijk verspeelt AZ dat nu niet meer. Dat is echt onmogelijk.

En ik zal wel weer onterecht als anti-Ajax worden betiteld, maar ik vind dat Twente het sowieso al meer verdient om CL te spelen met een budget wat een half keer zo groot is als dat van Ajax. 1 puntje verschil, zal wel. Maar het is van hen wel 10 keer knapper om tweede te worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zeker, bovendien had Ajax kampioen MOETEN worden. Ik vind Twente er ook meer recht op hebben maar ik verwacht dan dat ze de voorronde moeten gaan spelen zonder Arnautovic en Elia. Het zal volgend jaar niet zo veel meer zijn dat Twente.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

En ik zal wel weer onterecht als anti-Ajax worden betiteld, maar ik vind dat Twente het sowieso al meer verdient om CL te spelen met een budget wat een half keer zo groot is als dat van Ajax. 1 puntje verschil, zal wel. Maar het is van hen wel 10 keer knapper om tweede te worden.

Knapper is het zeker, maar als fan kan ik daar niks mee natuurlijk.

Voetbal is nou eenmaal niet eerlijk, Ajax heeft ook een kleinere begroting dan Marseillle en Porto verdiend het nu dan ook om de Champions League te winnen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind AZ niet zo sterk, zou me niet verbazen als ze het kampioenschap nog mislopen. Kleine kans dat wel maar geen garanties nog. Aangezien je Scheringa en Van Gaal al horen blaten alsof ze die schaal al hebben.

Tuurlijk maar Ajax heeft vaak pech gehad op cruciale momenten, wat net een verschil was van één of drie punten.

AZ verspeelt het niet meer. Laat ze aub dit weekend kampioen worden. Zijn we van al dat gezeik af en wie weet spelen ze dan de week erna met wat minder inzet in Amsterdam.

Ik volg andere clubs net wat minder dan Ajax maar we hebben inderdaad wel vaak gezeik gehad weer met arbitrale dwalingen. Jammer. En uiteindelijk heeft elke ploeg dat wel, maar het steekt wel. Die onterechte penalty die Feyenoord de 2-2 tegen Ajax opleverde, een stapel bizarre rode kaarten (Sno, Vertonghen, Cvitanich sloegen nergens op) en meer ellende.

Maar goed, 1 punt met nog 4 duels is te doen. Ben blij dat Aissati er is, met hem spelen we echt een pak beter. Eindelijk een diepgaande middenvelder.

Feyenoord mist ook zon jongen nu de Guzman heel het seizoen afwezig is. Dat zorgt voor een slechte middenveld verdeling.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Tuurlijk verspeelt AZ dat nu niet meer. Dat is echt onmogelijk.

Gezien het budget verdient Twente het meer ja. Maar goed, daar maal ik niet om. Je kan schijnbaar niet altijd succes kopen.

Ik vind Twente een leuke club en leuke ploeg maar ze mogen wat mij betreft de komende 4 duels verliezen. Ik ben overigens allang blij dat PSV eens een keer de titel en ook de CL misloopt.

kos

• 46842 berichten
  • 8968 stemmen

Kai schreef:

Knapper is het zeker, maar als fan kan ik daar niks mee natuurlijk.

Voetbal is nou eenmaal niet eerlijk, Ajax heeft ook een kleinere begroting dan Marseillle en Porto verdiend het nu dan ook om de Champions League te winnen.

Maar het kan ook betekenen dat ze een gebrek aan budget beter kunnen compenseren. En in een toernooi als de Champions League is dat voor een Nederlandse ploeg essentieel.

Dus om er zomaar vanuit te gaan dat 'het beter voor het Nederlandse voetbal is' als Ajax 2de wordt lijkt me wat voorbarig.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Dus om er zomaar vanuit te gaan dat 'het beter voor het Nederlandse voetbal is' als Ajax 2de wordt lijkt me wat voorbarig.

Dat wil ik dan ook niet stellen, voor mij als supporter is het beter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feyenoord mist ook zon jongen nu de Guzman heel het seizoen afwezig is. Dat zorgt voor een slechte middenveld verdeling.

Dat zeker maar die leegte weet Gini (Wijnaldum) prima op te vullen dit seizoen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Maar het kan ook betekenen dat ze een gebrek aan budget beter kunnen compenseren. En in een toernooi als de Champions League is dat voor een Nederlandse ploeg essentieel.

Juist niet. Een NL ploeg kan alleen met visie en geld een eind komen in de CL. Daarnaast is Ajax beschermd bij de loting. Twente zal weer een Milan of Arsenal loten. Dan is het al over. En niet zo flauw doen over Slavia en Kopenhagen; Ajax is ook regelmatig de voorrondes wel doorgekomen.

Ik vind dat je met een Suarez (die blijft echt nog wel een jaar), Aissati, Gabri, Enoh, Vertonghen, Oleguer en Vermaelen etc echt wel wat in de CL hebt te zoeken. Moet uiteraard de loting wel een beetje meezitten. Plek 2 en anders maar 3 moet haalbaar kunnen zijn bij een beetje normale loting.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat zeker maar die leegte weet Gini (Wijnaldum) prima op te vullen dit seizoen.

Heerlijk spelertje inderdaad. Maar ook nog wel erg jong en ook nog vaak wisselvallig. Dat kan je hem niet verwijten maar het is wel een constatering. De Guzman is net wat verder. In potentie vind ik De Guzman een geweldige speler.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zeker, maar aan de andere kant zijn de personele problemen wel weer een positief iets geweest voor de ontwikkeling van wat jonge spelers. Van leerdam die zich goed staande houdt, Fer die niet meer uit de basis is weg te denken als fysieksterke verdedigende kracht op het middenveld en Wijnaldum is ook heel sterk geworden. Zonder die blessures hadden ze zich veel minder kunnen ontwikkelen.

Geldt bij Ajax ook trouwens. Vooral Anita vindt ik een zeer sterke ontwikkeling doormaken. Maar Enoh houdt zich ook goed staande in zijn eerste seizoen en de keren dat ik Alderweireld zag vond ik hem zeer solide..

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Klopt. Uit nood zie je altijd leuke andere spelers doorbreken. Enoh, Anita en Alderweireld vind ik bijzonder leuke spelers. Zeker die 1e vind ik nu echt super. Toch blijft Gabri mijn favorietje. Ik hoop dat hij er volgend jaar nog is en dat Marco hem niet wegsaneert. De man is een held.

Feyenoord heeft een prima jeugdlichting. Als ik de club was zou ik wat oudjes proberen te verkopen. De jeugd is je toekomst. Liever Fer dan Landzaat. Liever Leerdam dan Hofland en liever een jong talent dan de uitgebluste Makaay (oke, die was gister voor het eerst in maanden weer oke).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Maar hoe je het ook bekijkt, ajax heeft het dit jaar weer voornamelijk te danken aan zichzelf dat ze voor de 5x op rij niet eindigen bovenaan. In 1 maand het kampioenschap weer verknald,net zoals in het vorige seizoen.

Toch heb ik vertrouwen erin dat ze het volgend jaar eindelijk weer gaan doen. Twente zal vast leeg gekocht worden, en ik zie Psv echt nog niet volgend jaar weer in vorm raken '' zwakke selectie '' Feyenoord zie ik onder 1 jaar Been nog echt niet weer terug keren aan de top, dus het zal vast tussen Ajax en Az gaan.

Ben wel bang dat we het wel zonder Suarez moeten gaan doen.Topclubs liggen niet te slapen zoals we in december weer hebben gemerkt,die jongen is er klaar voor.Voordeel is wel dat we weer 30 a 40mil op de rekening erbij hebben,waarmee hopelijk eens verstandig mee omgegaan zal worden.

Duik oost Europa in,kom terug met wat jong talent en gebruik de rest voor de lange termijn. De selectie die Ajax nu heeft hoeft kom je ver genoeg mee,dure aankopen zijn overbodig.

Deze selectie heeft potentie genoeg, al zit er nog wat waardeloos spul tussen

- Kennedy, Sno ( Strik erom, verkopen )

- V.d Heijden, Sarpong, Martina, Donald,Vd Heijden ( Verhuren n jaartje doet wonderen )

Probeer dan gewoon de rest bijeen te houden.Een nieuwe trainer om het jaar brengt geen titels nee, maar aan het begin van het seizoen weer met 4 nieuwe gezichten in de basis te beginnen heeft het zelfde effect.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zie Suarez probleemloos blijven. Hij geeft zelf meermaals aan nog niet uitgeleerd te zijn bij Ajax en dat hij trots is hier te spelen, omdat je dat niet zomaar bereikt.

En daarbij ligt ie tot 2012 vast en zullen weinig clubs gigantisch veel geld over hebben voor een eredivisie speler in deze kredietcrisis tijd. Ik weet zeker dat Ajax voor minder dan 25 miljoen niet eens zal praten. En ja, soms mag je niet meer weigeren. 35 en hoger moet je altijd doen maar ik ga er vanuit dat hij blijft. Moet je wel de CL voorronde halen, want ik denk dat Suarez daar naar snakt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Martina en Donald zou ik beide verkopen overigens. Die hebben waarschijnlijk beide niet het niveau. Verder ben ik geen groot fan van verhuren, omdat de begeleiding daar minder is dan bij ajax.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij geeft zelf meermaals aan nog niet uitgeleerd te zijn bij Ajax en dat hij trots is hier te spelen, omdat je dat niet zomaar bereikt.

Dat zegt bijna iedere voetballer dan vlak voor hij vertrekt.

En wat kreditcrisis betreft, als clubs als Real en Manchester City al het dubbele bieden voor voetballers als Kaká en Ronaldo dan zullen die 30 a 40 voor Luis Suarez ook geen probleem mogen heten.

Geloof best dat hij het naar z'n zin heeft,maar hij heeft ook al meerdere keren aangegeven dat het z'n droom is om bij een topclub in Spanje te spelen. En dat Barcelona Suarez al geruime tijd op de voet volgt is geen geheim meer.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nee hoor. Ik heb de laatste jaren veel spelers bij Ajax gezien die constant spraken over het buitenland. Dan weet je het wel.

Suarez zie ik zeker nog 1 jaar blijven. Ik denk ook niet dat Ajax mee zal werken zijn beste speler te verkopen na dat ze dit met Huntelaar al deden.

OlafK

• 955 berichten
  • 1915 stemmen

Achja en als Ajax CL misloopt, winnen ze de Uefa Cup volgend jaar toch gewoon !?

Ik zou het wel leuk vinden; weer eens een Nederlandse club die wat wint in Europa. Wanneer Ajax de selectie intact kan houden, zullen ze volgend jaar alleen maar beter (kunnen) zijn dat dit jaar en ook dit jaar waren er in Amsterdam, zij het met wat geluk tegen Fiorentina, mogelijkheden op méér geweest. Volgend jaar hebben de spelers meer ervaring, maakt Van Basten minder fouten, is het team beter ingespeeld..

Laat Twente maar lekker proberen de CL-groepsronde te bereiken, AZ dodelijk counteren en daardoor Europees overwinteren en Ajax met verve de Uefa Cup winnen. Jawel, ik zie komend seizoen helemaal zitten als voetballiefhebber !

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wielerliefhebbers niet vergeten.

Woensdag op één vanaf 15u15:

Rechtstreeks verslag van de Scheldeprijs Vlaanderen.

Commentaar: Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke

Site 95ste Scheldeprijs Vlaanderen..

Met deelname van volgende 22 ploegen:

ProTour

•Quick Step

•Silence - Lotto

•Team Saxo Bank

•Team Milram

•Rabobank

•Team Katusha

•Team Columbia - High Road

Pro Continental

•Elk Haus

•Landbouwkrediet - Colnago

•Topsport Vlaanderen - Mercator

•PSK Whirlpool - Author

•Andalucia - Cajasur

•Ceramiche Flaminia - Bossini Docce

•LPR Brakes - Farnese Vini

•ISD Cyclingteam

•Skil - Shimano

•Vacansoleil Pro Cycling Team

•Amica Chips - Knauf

•Cervélo Test Team

•BMC Racing Team

Continental

•Jong Vlaanderen - Bauknecht jvb

•Palmans - Cras

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ja hallo dan is Volendam beter dan Utrecht en Groningen.

Er telt maar 1 ding en dat is de ranglijst.

Voor het woord "momenteel" hoef je toch niet gestudeerd te hebben of wel?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Zoek jij het woord 'voorlopig' nou maar op dan zijn we een stuk verder.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee hoor. Ik heb de laatste jaren veel spelers bij Ajax gezien die constant spraken over het buitenland. Dan weet je het wel.

Suarez zie ik zeker nog 1 jaar blijven. Ik denk ook niet dat Ajax mee zal werken zijn beste speler te verkopen na dat ze dit met Huntelaar al deden.

Als de zak met geld zwaar genoeg is werken ze altijd mee.Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden helaas.En joh,als Barcelona komt voor Suarez dan is hij weg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.