• 17.872 nieuwsartikelen
  • 183.882 films
  • 12.740 series
  • 35.183 seizoenen
  • 658.704 acteurs
  • 200.916 gebruikers
  • 9.505.378 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hier zie je een prachtige samenvatting.

Kan je ook zien dat Pozzato net achter de vallende renners rijdt. En Boonen rijdt op kop, die had niets in de gaten.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

"Daarna was het man tegen man met Boonen. Ik kreeg het gat niet meer dicht, Boonen was echt wel goed."

Deze uitspraak van Filippo Pozzato haalt mijn hele pleidooi onderuit. Ik leg zijn verdediging neer.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Rond kwart voor, 10 voor elf komt Beenhakker bij Studio Voetbal. Dat is altijd vermakelijke tv met die man.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

De koers zelf heb ik helaas niet gezien maar mooie samenvatting inderdaad. Dat er zoveel gevallen wordt bij mooi weer is wel opmerkelijk. Jammer van Flecha. Verder kan ik speranza toch niet geheel ongelijk geven dat Pozzato wel een beetje pech had daar. Maar verder knap werk van Boonen. Op de goeie posities zitten en niet ten val komen is ook een kwaliteit (trouwens niet hetzelfde als 'geluk moet je afdwingen', want dat is onzin).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Op de goeie posities zitten en niet ten val komen is ook een kwaliteit (trouwens niet hetzelfde als 'geluk moet je afdwingen', want dat is onzin).

Volgens mij bedoelen we wel hetzelfde hoor.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ondanks de domme getuigenis van Filippo Pozzato zelf ga ik nog even door met zeiken. Ik kan het niet laten. Het waren toch zeker wel 7 seconden?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Kijk naar 3:30 - 3:34, Pozzato rijdt gewoon door, het verschil is echt miniem dan. In een later shot bij de NOS zie je dat het niet meer dan 2, 3 seconden is. Hoeveel hij verliest nadat-ie achter de val van Hushovd zit is niet in beeld.

Maar laat ik het zo zeggen; ik heb het gevoel dat als Boonen 7 seconden achter zou liggen hij het wel zou hebben goedgemaakt.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

otherfool schreef:

Volgens mij bedoelen we wel hetzelfde hoor.

Kan zijn, maar zoals jij het zegt klopt het niet en zoals ik het zeg wel.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

In een later shot bij de NOS zie je dat het niet meer dan 2, 3 seconden is. Hoeveel hij verliest nadat-ie achter de val van Hushovd zit is niet in beeld.

Nu komen we ergens. Filippo Pozzato heeft zowel hinder ondervonden van de val van Juan Antonio Flecha als de val van Thor Hushovd. Dat heeft hem zeker 8 seconden acherstand opgeleverd. Van een gelijke één tegen één strijd was toen geen sprake meer. Ik ben er heilig van overtuigd dat Tom Boonen die ook niet op hem had goedgemaakt als het andersom was geweest. Naast de achterstand in seconden levert dit namelijk ook een enorme mentale klap op. Niets menselijks is deze toprenners vreemd, zelfs de bijna heilig verklaarde Tom Boonen niet.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

We zullen het nooit zeker weten speranza...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

gotti schreef:

Fijn voor De Graafschap trouwens dat Volendam verzuimde te winnen van Heerenveen, al dient gezegd te worden dat Volendam het wel verdient had...

Voor De Graafschap is het mischien fijn, niet voor de neutrale voetballiefhebber als ik ben. Volendam voetbalt ongeveer 3 klassen beter als De Graafschap en verdient het niet om te degraderen.

De enige ploeg die in de winterstop dezelfde spelers heeft gehouden en geen extra geld heeft uitgegeven om de selectie te versterken zoals een De Graafschap, Sparta en ADO dat wel hebben gedaan. Dat een ploegje als Volendam dan ook 5 wedstrijden ongeslagen was, is puur de verdienste van een trainer en het beleid van een club die niet in paniek raakt. En dan zie je dat je daardoor al een heel eind kan komen. Echt respect.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik gun het Volendam ook wel, spelen van de degradatiekandidaten nog het meest frisse voetbal. De Graafschap mag van mij direct degraderen en Roda mag ook wel weg.

Volendam gaat het wel redden. Als ze een echte afmaker hadden waren ze allang veilig geweest.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Volgend jaar is VVV Venlo de enige Limburgse club in de eredivisie. Die club heeft helaas hetzelfde syndroom als Volendam. Tenzij de Noord-Limburgse ondernemers eindelijk massaal achter deze club met het sfeerrijkste stadion van Nederland gaan staan. Ze hebben in hun degradatiejaar bewezen het de grote ploegen als Ajax, PSV en Feyenoord in De Koel heel moeilijk te kunnen maken.

kappeuter (crew films)

• 74763 berichten
  • 5989 stemmen

Volendam heeft nog een heel interessant programma:

1 zo 19/4 FC Volendam Sparta Rotterdam

2 za 25/4 Roda JC FC Volendam

3 zo 3/5 FC Volendam FC Groningen

4 zo 10/5 De Graafschap FC Volendam

Maw nog 3 beslissende wedstrijden tegen naaste concurrenten.

In die wedstrijden zal blijken of Volendam het kan waarmaken.

Als ze zo spelen als de afgelopen weken moeten ze rechtstreekse degradatie kunnen ontlopen.

Programma De Graafschap:

1 za 18/4 De Graafschap FC Groningen

2 vr 24/4 Sparta Rotterdam De Graafschap

3 zo 3/5 NAC Breda De Graafschap

4 zo 10/5 De Graafschap FC Volendam

Programma Roda JC

1 za 18/4 NEC Roda JC

2 za 25/4 Roda JC FC Volendam

3 zo 3/5 Roda JC Willem II

4 zo 10/5 Feyenoord Roda JC

Ik denk dat Roda JC of De Graafschap rechtstreeks zal degraderen, maar het wordt nog erg spannend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heel boeiend programma inderdaad en misschien één van de weinige keren dat ik intens de battles van de onderste regionen in de gaten gaan houden. Ook voor de playoffs is het nog erg boeiend, en ook bovenin de top 4 battle tussen heerenveen en PSV en de tweede plaats battle tussen Ajax en Twente is er een om i nde gaten te houden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het is voor het Nederlandse voetbal te hopen dat Ajax tweede wordt en eindelijk de voorronde van de Champions League overleeft. Als dit niet lukt moet Marco van Basten daar zijn consequenties uit trekken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wordt sowieso erg lastig aangezien je nu geen clubjes meer treft als Dinamo of Kopenhagen. Volgens mij loot je nu sowieso een CL qualifyer uit één van de toplanden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dan wordt het inderdaad heel erg moeilijk voor Ajax. Voor FC Twente zal het bij voorbaat een mission impossible zijn, omdat ze hun beste spelers ook aan het eind van dit seizoen zullen kwijtraken.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Elke Nederlandse club in de CL is een mission impossible. Twente is voorlopig beter dan Ajax dus het zou beter zijn als die eerste de voorronde mag spelen. Maar volgens mij komt er een leuke finale op de slotdag...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nooit gedacht dat ik dit ooit ga zeggen maar ik hoop zelfs dat die gladde palingen van Groningen gaan winnen.

Over Groningen gesproken, stelletje slomerikken dat ze zijn, die Granqvist dacht volgens mij dat ie tegen veteranen voetbalde ofzo gister. Ron Jans wil er meer voetbal in brengen...pff...man, verloochen je eigen niet, we zijn slechts een stelletje boeren die het van strijd, passie en teamwork moeten hebben. Voor driehoekjes en weetikwat kijk ik wel naar Barca.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ajax heeft aanzienlijk meer kapitaal dan FC Twente en is hierdoor in staat een kwalitatievere selectie aan de hele moeilijke klus in de voorronde van de Champions League te laten beginnen. Ik zeg dit echt in het belang van het Nederlandse voetbal. Al moet ik toegeven dat Ajax in Nederland na VVV Venlo mijn tweede club is. Internationaal ben ik dus voor Ajax tenzij ze tegen Inter moeten spelen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Tja speranza dat werd vorig jaar ook gezegd en voorlopig staat Twente na 30 wedstrijden weer 'gewoon' boven Ajax.

Het is wel zo dat Ajax misschien een makkelijker loting zal krijgen vanwege de UEFA ranglijst, maar op voetbaltechnisch gebied maakt het denk ik niet uit wie die voorronde gaat spelen.

Hoe dan ook; ze hebben beide niks te zoeken in de CL.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Geen enkele Nederlandse club heeft op dit moment wat te zoeken in de CL. Het enige waar we de aankomende jaren op kunnen hopen is de sterke groei van Twente, AZ, Heerenveen en Groningen in mindere mate. Ik verwacht nou niet bepaald dat Ajax, Feyenoord en PSV in korte tijd hersteld zijn en weer een 'topclub' kunnen worden. Maar goed, you never know....

Trouwens de aankomende weken een bloedje spannend programma. Elke wedstrijd wordt een finale, hoewel ik denk dat de top 4 nagenoeg is vastgesteld.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Elke Nederlandse club in de CL is een mission impossible. Twente is voorlopig beter dan Ajax dus het zou beter zijn als die eerste de voorronde mag spelen. Maar volgens mij komt er een leuke finale op de slotdag...

Momenteel is Twente echt niet beter dan Ajax

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

1. AZ

2. FC Twente

3. Ajax

Hoe moeilijk kan het zijn?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Tja speranza dat werd vorig jaar ook gezegd en voorlopig staat Twente na 30 wedstrijden weer 'gewoon' boven Ajax.

Het is wel zo dat Ajax misschien een makkelijker loting zal krijgen vanwege de UEFA ranglijst, maar op voetbaltechnisch gebied maakt het denk ik niet uit wie die voorronde gaat spelen.

Hoe dan ook; ze hebben beide niks te zoeken in de CL.

Jeetje, 1 puntje maar liefst. Doelsaldo is +10 voor Ajax vergeleken met hun. Daarbij stond Ajax tot februari gewoon nipt onder AZ en ruim boven de rest.

En daarbij vergeet je dat Ajax bijna het hele seizoen continue langdurig geblesseerde spelers had (Sulejmani, Aissati, Vertonghen, Enoh, Gabri, Cvitanich om er eens een paar te noemen) terwijl Twente relatief bijna het hele seizoen een fitte ploeg had.

Niet omdat ik Ajacied ben maar ik denk dat Ajax meer kans van succes in de CL heeft dan Twente. Twente mist ervaring en ik denk dat Ajax individueel meer betere spelers heeft.

Maar....als Twente plek 2 behoudt waren ze gewoon beter dan Ajax. Dan ben ik er eerlijk in.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan me voorstellen dat orbit doelt op het feit dat Ajax uit de laatste wedstrijden meer punten heeft gehaald dan FC Twente.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ja hallo dan is Volendam beter dan Utrecht en Groningen.

Er telt maar 1 ding en dat is de ranglijst.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

speranza schreef:

Als dit niet lukt moet Marco van Basten daar zijn consequenties uit trekken.

Welnee, Van Basten is nu net bezig om het op de rails te krijgen. De doorselectie loopt op volle gang, het elftal wordt met de week beter en er breken steeds meer eigen jongens door. Van Basten zit er voor de lange termijn(!), als we elke keer een coach moeten ontslaan als we geen Champions League halen dan blijven we bezig en komen we nooit ergens. Ik weet dat er hier veel mm'ers geen fan van MvB zijn, maar hem nu aan het begin van volgend seizoen (of eerder) de deur uit doen zou totaal onverdiend zijn. Sowieso moet ajax de derde ronde van de CL kwalificatie waarschijnlijk tegen de nummer 3 of 4 van een topland, dan is er een hele reële kans dat je naar huis gestuurd wordt. Dat is ontzettend jammer maar het is onnodig om daarvoor Van Basten de laan uit te sturen. Van Basten doet op dit moment precies wat we van hem verwachtte toen hij aangesteld werd. 1 De club herinrichten, 2 doorselecteren, 3 de jeugd laten doorstromen.

Waarbij ik vind dat aan puntje 1 nog veel veranderd moet worden, zo zou ik de verantwoordelijkheden van Van Basten laten afnemen op het gebied van transfers en de jeugdopleiding. Over puntje 2 en 3 ben ik zeer tevreden. Ik zie op dit moment dan ook echt geen rede voor Van Basten om zijn consequenties te trekken. In +/- 10 jaar tijd is de club steeds verder afgebrokkeld, dan kun je niet in één jaar verlangen dat de boel meteen weer op de rails staat. Zeker nu het lekker gaat moet je Van Basten de kans geven het af maken. Ook al ben je geen fan van hem, die kans verdiend hij.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Ja hallo dan is Volendam beter dan Utrecht en Groningen.

Er telt maar 1 ding en dat is de ranglijst.

Je bent erg kortzichtig als je alleen de ranglijst bekijkt bij een verschil van liefst 1 puntje.

Als je nu AZ met Ajax vergelijkt geef ik je gelijk met 12 punt achter ofzo. Maar Twente?

De randzaken die ik noem zijn gewoon feiten en hebben zeker invloed gehad. Ajax draait nationaal op de maand januari na een best redelijk seizoen. Alleen, als je 4x op rij niet wint...

Die afgekeurde goal in de blessuretijd tegen Heracles kostte Ajax onterecht 2 punten. Dat zijn momenteel 2 hele, hele dure. Was een lekker gevoel geweest als je nu 1 punt voor stond en een doelsaldo had dat 10 goals in jouw voordeel is.

Maar goed....

Nog 4 duels om het uit te maken.

Ajax naar PSV, thuis AZ, uit Sparta en thuis Twente.

Twente uit Feyenoord, uit Heerenveen, thuis AZ en uit Ajax.

Programma spreekt gelukkig ietsjes meer in ons voordeel. Zeker ook omdat Ajax de laatste weken op dreef is en Twente stroever speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.