- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Filippo Pozzato (2)
Juan Antonio Flecha (1)
Tom Boonen (1)*
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Filippo Pozzato (2)
Juan Antonio Flecha (1)
Tom Boonen (2)*
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
We zien dezelfde favorieten als vorige week. Geen van beiden wist toen te winnen. Zien we in deze koers zonder hellingen Fabian Cancellara met zijn allen over het hoofd?
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Emanuelson heeft inderdaad mindere jaren gehad, maar hij werd ook verkeerd gebruikt en was erg jong, ik vind het niet een excuus om hem daar nu nog op te pakken. Urby is voor mij overigens niet inwisselbaar, maar er gaat wel een probleem ontstaan wanneer iedereen fit is, ik verwacht dan ook dat hij verkocht wordt mits hij niet verlengd. Na komende zomer levert hij niet veel meer op. Urby heeft de flair en dynamiek van een echte ajacied en is één van de weinige spelers die de hele flank kan belopen. Hij is ook beter dan de hier door vele geroemde Daniel Pranjic, om nog maar wat kolen op het vuur te gooien.
Die ophemeling van Emanuelson vind ik nogal overdreven. Volgens mij is het van nature een linksback, maar verdedigend stelt het geen drol voor. Daarom staat ie nu ook op middenveld/aanval. En op dat vlak vind ik 'm absoluut inwisselbaar, hoewel geen onaardige voetballer.
Verder heeft hij wel een erg grote ego. Paar weken terug had ik ergens op voetbalzone gelezen dat hij zich te groot voelt voor Nederland B ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Heb vanavond bezoek dus het zal geen Twente-Roda kijken worden maar wat zou het super zijn als Twente niet zou winnen. Dat zou betekenen dat wij morgen bij winst op Willem II eroverheen gaan. Dat zou enorm veel vertrouwen geven met het oog op PSV-Ajax en Ajax-AZ de komende 2 weken. Twente heeft ook een erg lastige eindspurt met oa Heerenveen uit en Feyenoord uit voordat ze naar Amsterdam komen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Pozzato zou normaal gesproken Parijs Roubaix roch niet met de voorsten mee moeten kunnen. Zou me in ieder geval sterk verbazen. Cancellara kan dat wel maar een groter mysterie dan Spartacus is er op het moment niet. Blijven over Boonen, Flecha, Devolder, Hoste en Hincapie denk ik. Rabobank heeft altijd mijn voorkeur dus Flecha voor mij. Ben trouwens ook erg benieuwd naar Lieuwe Westra. Jonkies doen het vaak goed in de Hel van het Noorden en hij zou dit aan moeten kunnen denk ik.
Filippo Pozzato (2)
Juan Antonio Flecha (2)*
Tom Boonen (2)
Art
-
- 13507 berichten
- 3680 stemmen
Filippo Pozzato (2)
Juan Antonio Flecha (2)
Tom Boonen (2)
Thor Hushovd (1)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Cancellara kan dat wel maar een groter mysterie dan Spartacus is er op het moment niet.
Hij klaagt en zegt dat hij niet in vorm is, maar ik denk dat hij verstoppertje speelt.
Hier zit de winnaar tussen. Ik heb gegokt op Boonen, maar ik denk nu al eerder aan Hoste of Burghardt.
Boonen, Devolder, Pozzato, Sylvain Chavanel, Hoste, Hushovd, Haussler, Quinziato, Flecha, Maaskant, Hincapie, Arvesen, Burghardt, Klier, Guesdon en Cancelara.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Tom Boonen gaat gewoon winnen.
ps. of en andere qs,
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Pozzato zou normaal gesproken Parijs Roubaix noch niet met de voorsten mee moeten kunnen. Zou me in ieder geval sterk verbazen.
Pieter Montana
-
- 6686 berichten
- 2310 stemmen
Jongens, jongens wat een koers! Flecha tegen de grond, Hoste, Vansummeren. 5 minuten later ook Hushovd.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ajax-Willem II is met rust 5-0 haha. Wat een dieptriest Willem II zeg. Ajax speelt fris en combineert lekker. Alle spanning is weg maar dit geeft veel trouwen richting PSV uit.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Blijft toch de klassieker der klassiekers. Fantastische sport, dramatiek, heroiek, alles erop en eraan.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
TOM BOONEN DOET HET WEER 

En dit is de keerzijde van de medaille. 
Motor rijdt in publiek Parijs-Roubaix: tien gewonden.
HLN update Op een goede zestig kilometer van de streep is een motor tijdens Parijs-Roubaix in het publiek gereden. Op het ogenblik dat Tom Boonen begon door te trekken, raakte de motor verschillende toeschouwers. Daarbij raakten tien mensen gewond. Drie zijn er erg aan toe.
De motard verloor de controle over zijn moter in het kielzog van de kopgroep. Verscheidene mensen werden zwaar geraakt en op de beelden zag het er meteen ernstig uit. Twee reddingshelikopters, medische ploegen en twaalf voertuigen van de brandweer kwamen ter plaatse. (HLN.BE)
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1468 stemmen
Wat was dit? Het is lang geleden dat ik zulk triest voetbal heb gezien van een club, Willem II was echt waardeloos, ze voetbalden echt alsof het ze helemaal niks kon schelen. Ajax speelde gretig en dat is tot uiting gekomen in de score. Ik wil trouwens Martha nomineren voor de domste speler ooit. Je staat met 6-0 achter en dan maak je zo'n domme overtreding waardoor je geschorst wordt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Juan Antonio Flecha vliegt als een kip zonder kop door de bocht, valt en neemt daarin vier renners waaronder Filippo Pozzato mee. Het is grote onzin om vervolgens te zeggen dat Tom Boonen genoemde Italiaanse renner in een één tegen één gevecht verslaat. De ene heeft gewoon geluk en de andere pech. Het scheelt een slok op een borrel of je vervolgens als in een roes kunt rijden of achter de feiten aan moet rijden. De twintig seconden achterstand die Filippo Pozzato door het domme rijden van Juan Antonio Flecha op Tom Boonen had kon hij onmogelijk nog goed maken. Dat was andersom ook niet gebeurd. Desondanks moet ik toegeven dat Tom Boonen voortreffelijk heeft gekoerst en de renner is geweest die de kopgroep van zes renners heeft laten ontstaan. Het sportieve tikje dat Filippo Pozzato hem na de finisch gaf was heel mooi om te zien.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik vraag me wel af of je als Van Summeren zijnde op 15 km van de streep vol in de remmen moet gaan om Hoste eventueel terug te kunnen brengen. Door dat geintje waren ze allebei kansloos.
Natuurlijk heeft Boonen geluk gehad (hij mist Flecha's wiel op 3 millimeter) maar een goed spreekwoord stelt dat je geluk af kan dwingen. Ik vond hem toch al de beste in koers, samen met Haussler maar die had opeens de slag gemist.
Trouwens, als de eerste groep het bos inrijdt, ik vind het altijd weer het mooiste wielermoment van het jaar. Volgens mij doet Mart Smeets speciaal daarvoor bij deze koers nog altijd het verslag.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Juan Antonio Flecha vliegt als een kip zonder kop door de bocht, valt en neemt daarin vier renners waaronder Filippo Pozzato mee. Het is grote onzin om vervolgens te zeggen dat Tom Boonen genoemde Italiaanse renner in een één tegen één gevecht verslaat. .
Welke koers heb jij gezien? Ik heb net naar mijn opnames gekeken en Flecha is gevallen en Hoste is er pal over gegaan. Vansummeren die er net voor reed en wou ziek wat er met zijn kopman gebeurde, heeft zijn remmen zo hard dicht geknepen dat hij direct gedraaid stond. Pozzato is daar helemaal niet ten val gekomen.
Boonen en Hausler waren nadien samen op kop en toe knalde Haussler is al zijn overmoed pal in een dranghekken en zo is Boonen alleen gekomen.
Pozzato heeft eerst een poosje tuusen de acht en de tien seconden gehangen en dan lang op zestien seconden. Die twintig seconden werden maar gehaald n de laatste kilometers.
Straks ga je nog vertellen dat hij die overwinning gestolen heeft. Pozzato is de enige die NIET in de aanval gegaan is, maar net zoals vorige week geprofiteerd heeft van het werk van anderen.
Voor Pozzato geldt maar één ding: als hij het risico niet wil lopen om de koers te verliezen, dan kan hij ze nooit winnen.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Natuurlijk heeft Boonen geluk gehad (hij mist Flecha's wiel op 3 millimeter) maar een goed spreekwoord stelt dat je geluk af kan dwingen. Ik vond hem toch al de beste in koers, samen met Haussler maar die had opeens de slag gemist.
Geluk dwing je af..ik blijf het een onbegrijpelijk spreekwoord vinden. Daarbij vond ik Boonen zeker niet de sterkste in koers, hij was sterk, maar Hushovd en Pozzato waren minstens zo sterk..
Ook jammer dat Maaskant op het slechts mogelijke moment pech had.. (volgens mij zo een beetje zelfde plaats als Flecha vorig jaar)
Ik houd een naar smaakje over aan deze editie...en als je het iemand al niet gunt..
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb het ook nog even terug gekeken; Hushovd demareert, Boonen ligt dan tweede en het is Pozzato die nog net kan ontwijken. Vreemd dat die dan niet aan weet te sluiten bij de eerste 2. Hij zat in ieder geval niet achter de valpartij, laat staat dat-ie erbij lag.
In het volgende beeld ligt Pozzato nog geen 3 seconden achter...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hehe 7-0. Willem II was echt betaald voetbal onwaardig maar Ajax was wel lekker scherp en fris.
Mooie winst zonder enige problemen richting PSV-Ajax.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Speedy23 gaat in zijn reactie op mij volledig voorbij aan het feit dat Filippo Pozzato in tegenstelling tot Tom Boonen de domme pech heeft gehad te zijn gehinderd door het roekeloze koersen van Juan Antonio Flecha. De achterstand was aanvankelijk inderdaad 10 seconden. Het is bijzonder moeilijk om een door roekeloos rijden van een ander opgelopen achterstand van 10 seconden goed te maken. Ik ga overigens niet beweren dat Tom Boonen de overwinning gestolen heeft. Als je het slot van mijn vorige bericht goed leest kun je me dat verwijt ook niet maken.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Inderdaad, ajax was heerlijk om te zien 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het ook nog even terug gekeken; Hushovd demareert, Boonen ligt dan tweede en het is Pozzato die nog net kan ontwijken. Vreemd dat die dan niet aan weet te sluiten bij de eerste 2. Hij zat in ieder geval niet achter de valpartij, laat staat dat-ie erbij lag.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het feit dat Filippo Pozzato alles in het werk moet stellen om de door Juan Antonio Flecha veroorzaakte val te ontwijken levert hem toch een aanzienlijk nadeel op ten opzichte van Tom Boonen? Van een gelijke strijd is dan toch geen sprake meer?
Dat sowieso niet. Ik stelde eerder ook al dat Boonen natuurlijk geluk heeft gehad vandaag. Maar het verschil tussen Boonen en Pozzato was na Flecha's val miniem, en zeker geen 10 seconden.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Wat een ongelooflijk slecht Willem II vanmiddag. Ze hebben aan Ajax te danken dat het 'slechts' 7-0 bleef. Ajax speelde behoorlijk goed. Alleen Verthongen was wat minder. Goed voor het vertrouwen voor de komende wedstrijden, maar ja dit Willem II is geen PSV, AZ of Twente.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het was een heerlijke middag in de kuip, al liet het spel vooral te wensen over.
Mooi weer, een heerlijke opwarmer van Nederland's beste artiest; Rachel Kramer
en een geweldige Gini. Het begin was wel sterk, kom je snel voor op 2-0 en dan komt uit het niets toch nog die aansluitingstreffer, dan komt zo'n doemscenario weer lekker om de hoek kijken. Tweede helft was niet geweldig, weinig idee zat er achter de Rotterdamse aanvallen en dan valle ner opeens weer twee treffers, dan ka ner wel een slotje op. Jammer dat er dan niet helemaal doorgedrukt wordt om echt een monsterscore neer te zetten. Al met al wel weer een geslaagd middagje.
gotti
-
- 14094 berichten
- 5968 stemmen
Ajax was leuk inderdaad, maar Willem II was ook wel bar en bar slecht. Ajax had eigenlijk met dubbele cijfers moeten winnen en liet het vooral in de tweede helft erg liggen.
Fijn voor De Graafschap trouwens dat Volendam verzuimde te winnen van Heerenveen, al dient gezegd te worden dat Volendam het wel verdient had...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Speedy23 gaat in zijn reactie op mij volledig voorbij aan het feit dat Filippo Pozzato in tegenstelling tot Tom Boonen de domme pech heeft gehad te zijn gehinderd door het roekeloze koersen van Juan Antonio Flecha. De achterstand was aanvankelijk inderdaad 10 seconden.
IHij zat in ieder geval niet achter de valpartij, laat staat dat-ie erbij lag.
I rest my case... 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Pozzato bevestigt een beetje mijn vermoeden dat hij ook nog last had van die val van Hushovd in dat nauwe bochtje:
"Ik verloor enkele meters door die val van Flecha en daarna ook nog eens door die val van Hushovd."
"Daarna was het man tegen man met Boonen. Ik kreeg het gat niet meer dicht, Boonen was echt wel goed."
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.