menu

Overig / Algemeen / Met welke mobiel loop jij op zak?

zoeken in:
Niet veel met dat formaat, Metalfist.

Als ik op Tweakers zoek op toestellen met Android 8 onder de 400, met een schermdiagonaal van maximaal 5 inch dan komen alleen de experia's naar boven (en de gigaset GS180 zonder bewezen track record).

Als 5.2 inch schermgrootte ook een optie is, dan komen er een paar aardige basistoestellen van Nokia bij, maar het leukere (en vaak nog betaalbare ook) spul begint helaas echt bij 5,5 inch.

De Nokia 6.1 aka Nokia 6 (2018) bijvoorbeeld, die is 1 cm breder en 2 cm langer dan de experia (valt dat wellicht nog te bedienen?), maar zit wel in het Android One programma met gegarandeerde updates voor de komende jaren en stock android, dus geen fratsen of vertragende schil. Nog behoorlijk nieuw, en hij is niet al te duur met 234 euro. toch 100 euro goedkoper dan de jouwe. En voor een niet techneut misschien wel de ideale starterphone, aangezien er niet gelijk 100 apps op staan.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Khy7EuUbZug

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=tUI5Dr8AOvY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Er zijn een paar 5.2 en een enkele 5.3 inch toestellen die evt in aanmerking komen, maar tenzij ze genoegen neemt met een ouder toestel (ik raad dat af met oog op updates en veiligheid) zie ik geen opties met haar beoogde budget voor dat (steeds minder vaak voorkomende) kleine formaat telefoon.

Samsung A5 of Motorola X4 is misschien ook een optie, maar dan zou ik toch echt liever de Nokia hebben. Nu HMD Global onder die naam toestellen maakt, doen ze het echt goed. Voor eigen vriendin ook een Nokia 7 plus gekocht. Die was haar destijds bewust gekozen eerste kleine smartphone (iPhone SE) helemaal zat.

huiswerk:
- 7 beste Android-smartphones tot 300 euro (05/2018) - droidapp.nl
- Vijf toestellen onder de 300 euro die het waard zijn om te kopen - androidworld.nl

Zoals je ziet zijn dat ook geen minifoontjes. Wordt nog lastig

Laat je even weten wat het geworden is?

Klinkt goed John Milton! Ik ga het dit weekend eens bekijken en zien of ik er verder mee weg geraak. Bedankt voor de moeite in ieder geval

Bélon
@ Metalfist Samsung Galaxy A3 (2017) misschien?

Tweakers

Heb zelf de voorloper, het 2016 model en dat was een van de kleinste Android telefoons -4.7"- die ik kon vinden (van een fatsoenlijk merk). Werkt op zich nog goed na 2 jaar. Of als het nog goedkoper -maar groter- moet dan het J3 model.

De nieuwe Nokia 5.1 is ook uit inmiddels, maar ook 5,5 inch:
Nokia 5.1 nu verkrijgbaar in Nederland: details en prijzen - droidapp.nl

Geen slechte deal voor 199 euro

Confusie
Die ene met de rinkeldinges.

Wat je PM betreft, ik werk niet bij Nokia, Confusie. Zoals je hierboven kunt zien heb ik zelf een Oneplus 6. Maar in het 200-300 segment zijn die Nokia's de telefoons die ik op dit moment zelf zou kopen. Best bang for your buck, dat is alles. De criteria voor die keuze staan ook gewoon genoemd.

Net zoals ik nu een LG Oled aan zou raden boven andere merken, terwijl het 6 jaar terug een Samsung plasma zou zijn geweest. Er wordt om beargumenteerd advies gevraagd, meer niet. Waar ik werk staat daar volkomen los van.

Confusie
Ik ging er heus ook niet klakkeloos vanuit dat iemand die bij Nokia werkt zelf ook per definitie een Nokia heeft.

Koop in ieder geval nooit een GM6 (en waarschijnlijk om het even welke telefoon dan ook van General Mobile). Die van mij heeft het nu in een jaar tijd al voor de 2e keer begeven.

Confusie
Zelf minder goede ervaringen met LG mobiel, op zich een fijn toestel waar ik aanvankelijk erg tevreden over was maar een heel jaar zonder gebreken mocht het niet worden.

Met daarnaast een batterij die vanaf de eerste dag al om te huilen was.

Mijn eerste smartfoon was overigens een Nokia toen nog in hun samenwerkingsverband met Microsoft en hoewel het wat karigjes was als instaptoestel en Windows Phone ook lang niet de mogelijkheden kon bieden als de concurrent ben ik wel altijd erg te spreken geweest over de mijne en heeft ie me in twee jaar tijd nooit in de kou gezet.

Sowieso altijd wel goeie ervaringen gehad met Nokia teruggaand met name natuurlijk naar de legendarische 3310.

Deze nieuwe exemplaren welke de naam mogen dragen ben ik op zich ook wel benieuwd naar en zal ik in een bepaalde vervolgsituatie wellicht zelfs eventueel overwegen.

Ondanks dat ook ik overigens bepaald niet werkzaam ben voor hen.

Confusie schreef:

Deze nieuwe exemplaren welke de naam mogen dragen ben ik op zich ook wel benieuwd naar en zal ik in een bepaalde vervolgsituatie wellicht zelfs eventueel overwegen.
.

Vanwege reparatie van Nexus 5x was noodtoestel nodig en is Nokia 3 geworden. Ja, het is een budgettoestel en nee je merkt het niet. Fijn toestel. Degelijk gebouw. Vloeiende besturing en begin van elke maand security update.

Als ik ooit afstand neem van m'n Moto X 2014 dan staat Nokia hoog op het lijstje.

John Milton schreef:
Laat je even weten wat het geworden is?
De kogel is door de kerk! Het is de Nokia 3.1 geworden. Qua prijs lag het in het budget (150 euro) en qua hoogte is het misschien net iets te hoog maar de breedte zorgt ervoor dat ze het toch in haar hand kan houden en dat was het belangrijkst. Uitvoerig getest in de toonzaal van Fnac dus het zou normaal gezien wel goed moeten zijn.

Bedankt voor het meedenken allemaal, heb er veel aan gehad!

Zou voor dat geld ook mijn keuze geweest zijn, Android One is echt wel fijn, juist in het instapbudget!

voor de geïnteresseerden:

https://www.youtube.com/watch?v=Tlm6S2qIsD4

Ik loop sinds een paar maanden met een rode Oneplus6. Erg tevreden over!

eppo349 schreef:
Ik loop sinds een paar maanden met een rode Oneplus6. Erg tevreden over!
ik ook met mijn zwarte nog steeds. Geniet ervan, nog een maandje en we hebben 'het oude model'.

OnePlus 6T

Ik heb sinds gisteren de iPhone X.

iPhone 7, al bijna 2 jaar. Als het abbonement voorbij is houd ik hem nog wel een half jaartje of een jaartje. Volgens mij gaat ie dan nog wel prima effetjes mee. Helemaal aangezien ik een tijdje terug nog de accu heb laten vervangen.

Ja hoor Warp, dat moet lukken. Ik had ook tot vorig jaar mijn iPhone 6 en die is is precies 2 jaar ouder.

Sinds een maand of 2 heb ik de Xiaomi Mi Mix S2.

Beetje verplicht, want mijn Lumia 950XL had het echt wel begeven. De overschakeling naar Android is eerder treurig en heeft weinig meerwaarde (integendeel zou ik zeggen), anderzijds is het hardwarematig wel een stevige upgrade. Redelijk geweldig wat Xiaomi voor een 380-400EUR op de markt kan brengen. Premium specs, strakke afwerking en geen notch. De keuze was dan ook snel gemaakt.

geplaatst:
Grote ontwikkelingen met mogelijk grote consequenties

Huawei blokkade door Amerika

geplaatst:
John Milton schreef:
Grote ontwikkelingen met mogelijk grote consequenties

Huawei blokkade door Amerika

Las het gisteren ook al … er wordt verdacht weinig aandacht aan besteed, terwijl het inderdaad gigantische gevolgen kan hebben. Als ze het écht doorvoeren natuurlijk.

geplaatst:
Ik ook, maar dit was het eerste wat meer beschouwende artikel vond ik. Ja enorme gevolgen, de implicaties ervan zijn niet direct te overzien of te voorspellen. Bij ZTE duurde het drie maanden, maar als dit langer duurt dan dat... Verregaande consequenties niet alleen voor Huawei, maar de gehele markt...

geplaatst:
Het valt te bekijken hoe sterk Huawei is … maar een derde mobile OS zou welgekomen zijn. Android en iOS zijn beiden nogal blergh en vooral stagnerend.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:40 uur

geplaatst: vandaag om 16:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.