- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
In Overigen > Algemeen > Mobiele telefoon:
zo dit had ik dus nooit gedacht. t duurde hartstikke lang voordat ik eindelijk een mobieltje had. (die postbankaktie van twee jaar geleden)k moest er allemaal niets van hebben. en nou merk ik hoe afhankelijk ik er eigenlijk van ben. wat is er nou gebeurd. ga ik vanavond lekker stappen. bleek mijn tasje open te staan. en nou ben ik mijn telefoontje kwijt. en dan.... er staan heel veel nummers in, die ik nergens anders genoteerd heb. het feit dat iemand aan mijn spullen zit. bleh.
enfin, het is geen discussie waard. ik wou gewoon effe klagen. heb verder wel een leuke avond gehad hoor. maar toch gauw een nieuwe kopen... dat dan weer wel. 
narva77 (crew films)
-
- 12722 berichten
- 6540 stemmen
Wat ik nog weet van de Moviemeeting in Oud-Beijerland, is dat Empirekees en ik ongeveer de enige Nederlanders zijn die nooit een mobieltje hebben gehad 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ik heb er trouwens jaren terug 1 keer een gehad maar nooit echt gebruikt. Ik weet niet hoe het met jullie twee zit maar ik heb een hekel aan die dingen 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
die nooit een mobieltje hebben gehad 
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik zeg niet dat jullie dat per se zijn (als je het nut er niet van in ziet, neem je geen mobieltje natuurlijk) maar ik wordt altijd ZOOO moe van die mensen die vol trots vertellen "kijk mij eens stoer zijn, ik heb geen mobieltje, ik doe niet met de massa mee..." 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3278 stemmen
maar ik wordt altijd ZOOO moe van die mensen die vol trots vertellen "kijk mij eens stoer zijn, ik heb geen mobieltje, ik doe niet met de massa mee..." 
Haha, ja dat wordt altijd heel trots verteld, daar heb je gelijk in. Ik heb heel lang geen mobieltje gehad toen al mn vrienden dr wel 1 hadden en ik miste t ook niet. Maar pas als je dr 1 hebt zie je in wat een ontzettend makkelijk ding dat is.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Ik heb er dus ook niet een, niet nodig. Als ik er eentje zou kopen, weet ik wel, dat de lol er toch snel af is. Maar een ding is wel zeker, je bent altijd bereikbaar en je kunt zelf eens iemand bellen in the middle of nowhere.
Maar goed: ik ben niet zo'n 'beller'
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Heb er al jaren één, geniale apparaatjes
. Zou niet zonder kunnen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
ik zeg niet dat jullie dat per se zijn (als je het nut er niet van in ziet, neem je geen mobieltje natuurlijk) maar ik wordt altijd ZOOO moe van die mensen die vol trots vertellen "kijk mij eens stoer zijn, ik heb geen mobieltje, ik doe niet met de massa mee..." 
Ik vind het erger als mensen lopen roepen dat als ze hun mobieltje niet bij hun hebben ze een stuk van hun zelf missen, van die mensen die denken dat ze heel belangrijk zijn (wat ze natuurlijk niet zijn
). Als ik zulke mensen nu hoor moet ik vaak denken aan deze reclame "ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is geel, andere kant van de lijn: hmmm een banaan" erg grappig 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
On a sidenote: niemand heeft mij ooit het voordeel kunnen uitleggen van een vaste lijn ten opzichte van een mobiele aansluiting.
Wat heeft een vaste telefoonlijn voor zin? Hoeveel uur per dag ben je thuis, en hoe veel daar van ben je niet aan het slapen, en hoeveel zin heeft het dus voor iemand om je huis op te bellen terwijl hij jou wil spreken?
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik woon het gros van de tijd nog bij mijn ouders. Die hebben een vaste aansluiting. Aangezien ik nog student ben en echt haast nooit bel, is een mobiele aansluiting voor mij duurder. Die paar keer dat ik bel, kan ik met de vaste aansluiting van mijn ouders doen. Als ik een mobieltje moet kopen ben ik én de kosten van een mobieltje én de kosten van een abonnement of telefoontikken/kaarten (excuse me... weet niet hoe dat exact werkt) kwijt. Voor mij heeft het dus een significant financieel voordeel.
narva77 (crew films)
-
- 12722 berichten
- 6540 stemmen
ik zeg niet dat jullie dat per se zijn (als je het nut er niet van in ziet, neem je geen mobieltje natuurlijk
Ach gut...Ik behoor tot degenen die het nut er niet echt van inzien 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
On a sidenote: niemand heeft mij ooit het voordeel kunnen uitleggen van een vaste lijn ten opzichte van een mobiele aansluiting.
Als je naar je ouderlijk huis belt WEET je waar je vader of moeder staat. Zit in die stoel in die hoek....
Bovendien is het goedkoper en krijg je er geen kanker van.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ach gut...Ik behoor tot degenen die het nut er niet echt van inzien 
Dat is kortzichtig. Stel je komt er onderweg achter dat je ergens te laat komt, je staat in de winkel en je bent je boodschappenlijstje vergeten, etc.
Je behoort gewoon tot het slag conservatieven die ooit het internet, computers in het algemeen en afstandbedieningen onzin vonden.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Ik ben echt zo'n idioot die in de videotheek naar het thuisfront belt welke we zullen huren en in de supermarkt of we Tagliatelle zullen gaan eten etc. 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Als je naar je ouderlijk huis belt WEET je waar je vader of moeder staat. Zit in die stoel in die hoek....
Dat is inderdaad heel handig om te weten 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja, dus makkelijk te bereiken via de vaste telefoon.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat heeft een vaste telefoonlijn voor zin?
Een argument dat ik geregeld hoor (van vrienden/kennissen die op zich zelf gaan wonen en ondanks hun mobieltje toch een vaste aansluiting nemen) is dat ze het asociaal vinden om mensen die hen willen bereiken met de hoge(re) kosten van het bellen naar een mobieltje op te zadelen. Dan bellen ze maar niet, is dan mijn idee. Maar goed...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
is dat ze het asociaal vinden om mensen die hen willen bereiken met de hoge(re) kosten van het bellen naar een mobieltje op te zadelen. Dan bellen ze maar niet, is dan mijn idee.
Nou nou, ben jij effe aardig voor je medemens 
IamBernie
-
- 672 berichten
- 1641 stemmen
De reden dat ik geen mobiel heb, is omdat ik er niet afhankelijk van wil zijn. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik vraag me eigenlijk af hoe je afhankelijk kan zijn van je mobieltje?
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
Ik vraag me eigenlijk af hoe je afhankelijk kan zijn van je mobieltje?
het is meer dat je er aan gewend raakt. ik zie een groot verschil in hoe ik vroeger af moest spreken en hoe ik dat nu doe. bijv. je bezoekt een festival als metropolis in r'dam. voorheen sprak ik dan met iemand af om 2 uur daar en daar. maar het kon dan best zijn dat ik of hij/zij te laat was, of omdat je een act moet missen omdat je afgesproken hebt. nu is dat anders. meer in de trant van, ik laat het je weten als ik er ben. je stuurt dan een sms'je of zo en schrijft dan waar je bent, zodat de anderen je kunnnen opzoeken. zoiets. het bespaart tijd. en in deze drukke, roerige tijden is dat toch wat we willen... 
of je bent naar een optreden van blof in rotterdam (
) vanwege een opening van een strand aan de maas (!) en je bedenkt dat die of die daar ook kan zijn. nou dan bel je even. nu ik geen mobieltje meer heb, heb ik dus mensen gemist die ik had willen ontmoeten. zo zit het dus een beetje...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Superhandig joh, die dingetjes. Zo kan het voorkomen dat je op een filmfestival afspreekt met ene neo en kappeuter, en de laatste jou dan gaat bellen om te vragen waar je bent terwijl je twee meter verderop staat. Mobieltjes roeleren!
Eigenlijk vind ik dat iedereen een mobiele telefoon moet hebben. Het is zooo irritant om iemand zonder mobiel die je toch regelmatig telefonisch wil spreken te moeten bellen... Krijg je eerst altijd de verkeerde aan de lijn en moet je daarna maar hopen dat diegene thuis is... Pff, irritant hoor
..en maar zeggen dat ze zo'n geval helemaal niet nodig hebben.. heel asociaal ten opzichte van de mensen die hèn willen bereiken 
IamBernie
-
- 672 berichten
- 1641 stemmen
Daar heb je wel gelijk in Goodfella, ik krijg namelijk ook vaak van vrienden te horen dat ik 's een mobiel moet aanschaffen.
Ik heb er alleen nooit de moeite voor genomen, hehe 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ach joh, het haalt heel het avontuur uit je leven op sommige punten. Als je elkaar overal op elk moment weet te vinden en overal een oplossing voor kan bedenken omdat je meteen kan bellen, dat zorgt er echt voor dat je niet meer in veel hilarische situaties kan komen te zitten. Ik herinner me bijvoorbeeld wat torture-nachten die voorkomen hadden kunnen worden als ik een mobiel had, maar wat ben ik toch blij dat ik die nachten gehad heb
.
Het klinkt nu waarschijnlijk als veel gebazel, vandaar dat ik maar ga slapen.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
De reden dat ik er een hekel aan heb is vooral omdat ik onzinnig bellen totaal niet nodig vind en mijn geld wel beter kan besteden. En in de tijd dat ik een mobiel had heb ik zelden gebeld, ik werd eerder vaak over onzinnige dingen gebeld. En dit zeg ik niet omdat ik het stoer vind om geen mobiel te hebben 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Vooral voor studenten is het wel handig een mobiel te hebben. Zeker als je in een huis woont, waar mensen hun deel van de telefoonrekening niet betalen en de vaste lijn voortdurend wordt afgesloten door de KPN. 
Zelf heb ik nu een jaar of 4 een mobiel. Vroeger gebruikte ik hem heel weinig, maar sinds een half jaar heb ik een abonnement en ben ik hem veel meer gaan gebruiken.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 628 stemmen
Nokia
nog een oudere , maar ben van plan binnenkort een Nokia 6230 te gaan kopen.