- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Laatste gerucht is dat HTC zijn phone-divisie wil verkopen. Ik dacht zelfs dat Google (of allicht Alphabet?) als koper genoemd was.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ze maken de kleinere Pixel 2 geloof ik wel
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Gaat Google dan echt verder met hardware of net zoals bij Motorola? Overnemen en twee jaar later exclusief een hoop patenten verkopen.
HTC heeft vooral op marketing van Samsung verloren.
Ten tijden van de One X en daarna 8 hadden ze de beste Android toestellen.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Gaat Google dan echt verder met hardware of net zoals bij Motorola? Overnemen en twee jaar later exclusief een hoop patenten verkopen.
Ik kan je verklappen dat ze mij niet in zulke beslissingen betrekken 
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Motorola Moto G 3rd Gen. Prima ding.
JackBlack
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Motorola Moto G 3rd Gen. Prima ding.
Haha eens
hier ook. Al ik wel zit te twijfelen om voor de nieuwe iPhone te gaan.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Mijn Galaxy SIII begint langzaamaan toch echt wel zijn geest te geven (toch een jaar of 5 uiteindelijk met rond gelopen en enkel en alleen maar zijn batterij eens moeten vervangen) en ben op zoek naar een nieuw toestel. Mijn voorkeur ligt momenteel bij de Sony Xperia XZ1 Compact. Android 8.0 Oreo en vooral een erg compact dingetje. Ik blijf zo'n toestel het liefste met één hand controleren en dan vind ik zo'n scherm van bijvoorbeeld de OnePlus 5T toch makkelijk groot worden. Komt dan ook nog eens bij dat ik nagenoeg nooit video's kijk op mijn GSM en eigenlijk alleen mijn internet gebruik voor wat Google Maps en Dropbox.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 berichten
- 3729 stemmen
Ik zie nergens een ?
Het is me wat onduideliijk of je gewoon wat wil vertellen of advies wilt.
Ik loop zelf met een Galaxy S7 rond.
Ben er zeer content mee.
Alleen jammer dat je tegewoordig de accu niet meer zelf op een makkelijke manier kan vervangen op Samsung smart telefoon's
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Hij denkt gewoon hardop. Maar als hij weinig met telefoons doet, ook geen videos kijken, dan is zo'n Sony wel te doen. Persoonlijk vind ik die bezels (randen om de schermen) echt verschrikkelijk. Sony loopt nu al 3 jaar met hetzelfde uiterlijk rond. Het erge is, je hebt bij wijze van een s8 van ongeveer hetzelfde formaat telefoon, maar met een veel groter scherm. Sony vernieuwt niet en dat is de reden dat de mobiele verkoop extreem achterblijft de laatste jaren. Terwijl ze eerst best een toonaangevende factor binnen de mobiele industrie waren. Volgens mij waren zij van de big ones ook de eerste die een waterdichte telefoon hadden, om maar wat te noemen. Ik vind het toch jammer. Ik vraag me af of ze ooit van dit design af zullen stappen. Ze lijken ook weinig moeite te doen om nog iets op de markt te betekenen. Bijvoorbeeld door in Amerika niks met hun nieuwe lijn telefoons te doen en zelfs de vingerafdrukscanner optie daar met vage redenen volledig te blokkeren.
Achteraf gezien vind ik die batterijen verwisselen altijd maar een farce geweest. Ik kreeg met de nieuwe batterijen geen betere levensduur op mijn Note 3. Het lijkt wel alsof de algehele levensduur van die oudere generatie telefoons bij zwaar gebruik (!!) gewoon echt op 2 jaar lag. Een telefoon vol apps, apps en games (die ik niet veel speel) die zwaarder worden terwijl je hardware "verouderd" is. Daar kan een nieuw batterijtje niet tegenop.
Dat gezegd hebbende, hardware van telefoons kan nu wel iets beter mee en is iets beter geschikt voor de langere termijn dan telefoons van 3/4 jaar geleden. Dus dan kan die extra batterij inderdaad geen kwaad. Maar de unibody designs vind je eigenlijk in elke telefoon tegenwoordig. Zelfs LG is overstag gegaan. Dus verwisselbare batterijen zijn nu iets uit het verleden. Uit het plasticen telefoon tijdperk.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Iemand nuttige tips voor een smartphone in de 150-200EUR range voor first-time gebruikers? Grappig genoeg zijn er voldoende reviews en vergelijkartikels voor modellen die 700EUR+ kosten, maar die instapmodellen, da's precies meer het wilde westen ...
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Als ik binnen dat budget moest kiezen zou de moto e4 een goede optie zijn en daarnaast Nokia 5 en zo'n redmi van Xiaomi.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Xiaomi valt sowieso af, want het moet in een brick&mortar gekocht worden. Die Moto 4 krijgt wel goeie kritieken zo te zien, ziet er wel interessant uit. Verder ook de P9 Lite gevonden, die lijkt ook wel goed in de markt te liggen.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 berichten
- 3729 stemmen
Als ik een losse budget telefoon zou overwegen zou ik zeker de telefoon in deze review overwegen...
eppo349
-
- 874 berichten
- 4062 stemmen
heb al een paar jaar een LG G4. Draait als een tierelier op android 6. Nooit vastlopers en maakt goede foto's. En niet geheel onbelangrijk het toestel is erg stevig, wordt stevig gebruikt zonder dat het kapot gaat. Kon ik van mijn Samsung s4 niet zeggen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Eigenlijk wat voorbarig aangezien ik hem morgen pas krijg, maar de knoop is doorgehakt:
Na tien jaar iOS en mijn huidige telefoon (iPhone 6) langer te hebben gebruikt dan welk toestel ooit tevoren, stap ik morgen over.
Oneplus 6 aka My First Android 
Fillumon
-
- 2240 berichten
- 0 stemmen
Een Samsung, maar vraag me niet welk type 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik ben net overgestapt van mijn Huawei naar de Samsung Galaxy S8+. Prima telefoon.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Geen gekke keus, die is uiterst betaalbaar nu voor wat je krijgt, waaronder een prachtig scherm en (een van) de beste camera's. De S9 is zelfs ook al paar honderd gedaald in die paar maanden, maar ik wilde een zo kaal mogelijke Android; dan vallen die merken allebei af 
Ik had vanwege het update beleid het liefst een telefoon van het Android One programma gehad, zoals de Nokia 7 plus , maar daar zat uiteindelijk geen toestel bij dat aan mijn eisen voldeed op het vlak van SoC, beeldscherm en camera. De Pixel 2 XL van Google zelf viel tegen en is duur, en dat laatste verwacht ik ook van de Pixel 3 als die uitkomt. De OP 6 was een mooie compromis tussen al mijn eisen, en nog relatief betaalbaar ook, voor wat je krijgt.
Ben benieuw hoe Android me gaat bevallen. Hopelijk gaat het niet teveel jeuken als na de zomer de nieuwe iPhones worden gepresenteerd. Wie weet, misschien wel TOTAAL niet. Dat zou wat wezen...
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2363 stemmen
Met een kapotte. Zojuist laten vallen. 
david bohm
-
- 3074 berichten
- 3439 stemmen
Nokia 7 Plus androidone
Heb nu alle besturingssystemen gehad, Apple, Windows, android.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Sinds afgelopen januari een BlackBerry KeyOne Black Edition. Mijn vorige toestel was een BlackBerry Classic waarmee ik drie jaar heb gedaan. Ondertussen ben ik al acht jaar aanhanger van dit merk en zou niet anders willen.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Ook een Oneplus 6 gekocht, nadat mijn Oneplus 1 in het water was gevallen. Nog altijd het best qua prijs/kwaliteit.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Sinds afgelopen januari een BlackBerry KeyOne Black Edition. Mijn vorige toestel was een BlackBerry Classic waarmee ik drie jaar heb gedaan. Ondertussen ben ik al acht jaar aanhanger van dit merk en zou niet anders willen.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Sinds een tijd al een Huawei Y7. Mijn Sony Xperia van 5-6 jaar oud had het begeven en ben nu dus voor een degelijke en relatief goedkope mobiel gegaan.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Ik loop ook al 4 jaar met een Sony Xperia Z2. Functioneert nog altijd meer dan prima. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Mijn overstap naar Android na tien jaar iOS is verbazingwekkend soepel gegaan. Kan de OnePlus 6 ook erg aanraden als alternatief voor de vlaggenschepen van Samsung, voor wie een schonere en blijvend snelle Android ervaring wil.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Mijn overstap naar Android na tien jaar iOS is verbazingwekkend soepel gegaan. Kan de OnePlus 6 ook erg aanraden als alternatief voor de vlaggenschepen van Samsung, voor wie een schonere en blijvend snelle Android ervaring wil.
Android vind ik persoonlijk een makkelijkere systeem. Succes en veel plezier met je OnePlus 6, hoor ik goeie dingen over.
Ik zelf wou weer eens wat nieuws en iets wat ik niet snel zou doen. Ben dus maar naar de Samsung Galaxy S8+ Edge nog wattes gegaan. Eenmalig, hierna zoek ik gewoon weer een goedkopere uit, zat zelf ook te denken aan de OnePlus.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Iemand een idee?
Een vriendin (die niet echt technisch is op dit gebied) zou willen overschakelen van haar Nokia flipphone naar een smartphone. Ik heb zelf een Sony Xperia XZ1 Compact en ze wilt in die grootte van device blijven omdat ze die nog met 1 hand kan besturen. Degene die ik heb vind ze echter te duur qua prijs dus iemand een goed voorstel? Liefst Android trouwens