- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Heel lang duren is een raar argument als het ding gewoon oplaadt wanneer hij op je bureau ligt, wanneer je in je wagen zit etc etc ... Als het ding telkens oplaadt wanneer het niet in je broekzat zit dan maakt snelheid niet zoveel uit. Of je moest de hele dag op het veld werken natuurlijk.
Wat boeit fast charge als je batterij zelden onder de 50% zakt?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Omdat die situatie natuurlijk niet altijd geldt. Soms heb ik ook gewoon de stekker eruit van mijn wireless charger stand en heb ik de telefoon er gewoon opstaan. Hoef zo'n ding natuurlijk niet 24/7 aan de lader te hebben. Meestal rond de 20% is het beste voor je telefoon en niet tot de volledige 100% gaan (90% is ongeveer de aan te raden hoeveelheid) is ook een must voor een goede batterij. Met een telefoon continu aan de lader verneuk je die batterij alleen maar. Dus ik heb de helft van de tijd de kabel ook gewoon uit de lader.
Fast wireless chargen is ook niet meer dan normaal laden op de telefoon. En dat is wel een minimale vereiste voor mij. Wat heeft het voor zin om je telefoon op te laden als je je telefoon pakt dat er bv 4% vanaf gaat en maar 1% oplaadt. Dan loopt je telefoon alsnog sneller leeg dan dat ie oplaadt.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
5 Myths About Phone Charging Debunked - lifehack.org
Gewoon op laten liggen, niks mis mee. En zelfs al zou je batterij degraden, aangezien hij bijna continue opgeladen wordt heeft ook dat een veel kleinere impact. Als je smartphone sneller leegloopt dan hij oplaadt is er trouwens echt wel iets mis, misschien eens kijken naar een beter merk dan 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ja, bij jou misschien. Maar ik kom op veel plekken waar ik geen oplaadmogelijkheden heb. Dus dan is het fijn dat je batterij niet verneukt wordt. Ik laat hem ook nooit tot 0% lopen. Meestal als ik thuis kom na een collegedag oid zit ik zo rond de 30-40 procent en dan gaat ie weer een half uur aan de lader en zit ik weer rond de 80.
En met "slechte"/normale laders met weinig output is er gewoon geen beginnen aan als je een 6,2 inch smartphone hebt met een Quad HD+ beeldscherm. Het fijnst is gewoon een telefoon die nergens aan vast zit. Daarom is draadloos laden ook zo fijn. Alleen ik ben wel iemand die vaak zijn telefoon er even afpakt. En met normaal draadloos laden gaat dat echt niet snel. Als ik 5 minuten de telefoon pak, 5 minuten neerleggen, 5 minuten spelen...Dan gaat dat spelen idd harder dan als je een normale draadloze lader hebt. Je hoeft mij niet wijs te maken dat jouw telefoon dan wel sneller oplaadt in deze situatieschets. Ik geloof niet in sprookjes 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Let dan ook een beetje op ... het gaat er nét om dan met Apple's push de kans erg groot is dat wireless charging breder doorbreekt en wireless charging veel universeler wordt. In restaurant, autos, meubilair (Ikea deed ooit al een test), vlieghavens etc etc 
En ik heb nooit problemen met m'n batterij verder, maar ik game dan ook niet op m'n smartphone. Da's iets waar ik mijn neus voor ophaal 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nou ja, die oplaadmogelijkheden zijn er vaak wel. Maar heb zelf niet een behoefte om op vliegvelden en restaurants, hogescholen etc. mijn telefoon op te laden. Dat is het ook een beetje, de batterij is goed genoeg om een dag mee te gaan. Heb er wel eens aan gedacht om zo'n lamp te kopen bij de Ikea. Alleen dan betaal je gelijk 60 euro voor een simpel (lees: lelijk) lampje met een matje erop gemaakt. Ga binnenkort ook weer werken, dan zal ik langer stil zitten op dezelfde plek en zal ik waarschijnlijk meer in een soortgelijke situatie als de jouwe terecht komen. Naar wat ik uit deze verhalen mag opmaken.
Mijn batterij is trouwens wel subliem (s8+). Standaard zit ik wel rond de 6 uur Screen on Time die ik haal. Als ik een dag nutteloos thuis zit en de hele tijd met mn telefoon speel haal ik wel 7,5/8 uur screen on time. Nu ik dit zo zeg besef ik dat mijn leven erg kansloos is 
SouthParkFan
-
- 218 berichten
- 1384 stemmen
Het wordt pas helemaal geweldig als ze powerbanks introduceren waarmee je je telefoon draadloos kan opladen. Wanneer er straks helemaal geen ports meer op een smartphone zitten, zullen de powerbanks anders ook wel gaan verdwijnen toch?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Ze kunnen die chargers gewoon inbouwen ... het idee is niet dat je op restaurant je smartphone ergens op een apart tafeltje legt, wel dat je je smartphone gewoon op tafel legt en hij oplaadt. Opladen wordt geen actieve actie meer, maar een passieve.
En aangezien dat momenteel vooral niche is zie je inderdaad alleen maar implementaties zoals lelijke Ikea lampjes, maar als Apple zich achter zo'n technologie schaart is de kans groot dat er veel meer mee zal gebeuren, ook binnen randindustrieën. Je kan dat kortzichtig vinden (vind ik ook), maar da's wel de realiteit 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Zo zou het ook minder erg zijn. Dat je een Big Tasty menu van de Mac eet en vervolgens je telefoon naast je legt dat ie oplaadt. Deze implementatie zou bijvoorbeeld wel goed van pas komen. Alle handelingen die je tegenwoordig moet doen zijn idd nog niet heel aantrekkelijk.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Het wordt pas helemaal geweldig als ze powerbanks introduceren waarmee je je telefoon draadloos kan opladen. Wanneer er straks helemaal geen ports meer op een smartphone zitten, zullen de powerbanks anders ook wel gaan verdwijnen toch?
Heb er één voor mijn vorige telefoon. De Samsung Galaxy S6 Edge Plus (2015). Vind het erg jammer dat ik er niets meer aan heb, want het is een hoesje die draadloos oplaadt zonder kabeltjes e.d.. Maar zou mijn huidige telefoon er wel op kunnen leggen, dan laadt ie ook gewoon op.
De s7 serie had hem ook. De s8 serie helaas niet meer.
Samsung Backpack Battery Case Black Galaxy S7 - Accessoiredetails - Belsimpel.nl
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Sinds drie weken is de Nokia 222 mijn mobiel. Lekker simpel. Ben er erg blij mee.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Wat zit er op de voorkant van dat ding?
edit: ik heb het even uitgezocht. Het schijnen "knoppen" of "toetsen" te zijn. Weer wat geleerd 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik vind het echt oprecht mooi om te lezen wat de modernste smartphones allemaal kunnen. Heb genoten van voorgaande berichten.
Zelf heb ik ook enige tijd een smartphone met internetabonnement gehad. Maar ik merkte dat het me gewoon niets of in elk geval niet genoeg bracht. Nu betaal ik 6 euro in de maand aan telefoonkosten (wat eigenlijk nog te veel is), en heb gewoon een simpel ding dat bij mij past. Bellen, sms-en, en, vooral, muziek luisteren.
Maar de berichten hier blijf ik met plezier lezen, ik wil wel graag op de hoogte gehouden worden van de nieuwste snufjes.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik hoor je ook allemaal dingen zeggen zoals bellen en sms-en. You are speaking language I don't understand haha.
Maar alle gekheid op een stokkie. Soms zou ik ook graag willen dat ik niet zo ontzettend van gadgets en dergelijke hield. 6 euro per maand...dat is gewoon episch weinig.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ach, ik kom nog uit de tijd dat ik regelmatig een telefooncel moest opzoeken om contact met pa en/of ma te krijgen. Dan moest je wel genoeg kwartjes bij je hebben, anders was het gesprek zo afgelopen.
Wat dat betreft ben ik al een heel stuk moderner geworden.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Ik hoor je ook allemaal dingen zeggen zoals bellen en sms-en. You are speaking language I don't understand haha.
Maar alle gekheid op een stokkie. Soms zou ik ook graag willen dat ik niet zo ontzettend van gadgets en dergelijke hield. 6 euro per maand...dat is gewoon episch weinig.
Bij simpel:
250 minuten bellen
Onbeperkt sms'en
250mb internet op 4G
Voor € 2,50.
Eerste drie maanden 1 euro.
Met alle wifi dekking erg goed abonnement.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Mooie deal. Ik denk alleen al niet meer in MB's. Ik heb vorige maand al 18 GB verbruikt. Zit ook 3/4 dagen per week meer dan 100 km in de trein en daarbij nog 10km bus door de stad heen. Wifi in het OV is nogal om te janken, dus daar zuip ik veel GB's op mijn smartphone. Heb zelf een 25 GB bundel haha. 100x zoveel als jij dus.
Om een idee te geven hoeveel mb's bepaalde apps verbruiken als je het een uur lang gebruikt:
Spotify: rond de 109 mb (gelukkig wel veel offline afspeellijsten)
Videoland: 1818 mb per uur
Storytel: 145 mb per uur
YouTube: 816 mb per uur
NPO app: 948 mb per uur
Zag dit op een ad op Androidworld.nl
Apps als FB en Instagram zijn ook megaslurpers. Betekent dit ook dat jullie MovieMeter nog ouderwets veel via de laptop of pc bezoeken? 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Bij simpel:
250 minuten bellen
Onbeperkt sms'en
250mb internet op 4G
Voor € 2,50.
Eerste drie maanden 1 euro.
Thanks man, ik ga overstappen. Ik bel misschien 50 minuten per maand, en sms uitermate beperkt.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
@r_r, Ik zit niet in ov dus dat scheelt. En dat abonnement is van mijn kinderen, zelf heb ik 1GB maar die krijg ik niet op. Zelfs niet in Zweden met navigatie.
Mm via Chromebook als ik meer dan drie regels wil tikken.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Voor navigatie heb je niet eens een connectie nodig. Althans, ik neem aan dat je maps kan downloaden 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Ik loop al zo'n 4-5 jaar rond met mijn Sony Xperia. Ik ben er nog steeds blij mee en het kan nog jaren mee, hoop ik. Helaas merk ik wel dat sommige applicaties niet meer gedownload kunnen worden, omdat mijn telefoon té oud is. Ook wanneer de applicatie niet zo technisch lijkt te zijn...
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb een 50 GB bundel (na verdubbeling KPN compleet). KPN sim only premium, Inc spotify. In de nieuwe propositie zit dat abonnement niet meer, dus ik houd dat zolang het kan. Kost me maar 13,75 p/maand ook als alle kortingen ervan af zijn. Eigenlijk gekkigheid.
En nee, dat krijg ik inderdaad niet op, maar downgraden zou me niets opleveren, dan raak ik spotify kwijt. Ik betaal eigenlijk 3,75 voor die 50gb en onbeperkt bellen, als je het zo bekijkt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Heb het ook nog gelukkig. Wel jammer dat Spotify niet meer onbeperkt streamen is.
Ik zit betreft providers in zo'n beetje de kutst mogelijke combinatie voor compleet kortingen.
KPN mobiel en Ziggo voor tv.
Ik zou dan eerder naar Vodafone mobiel oid overstappen dan dat ik van Ziggo naar KPN tv ga, wat echt om te janken is. Heb ook bij KPN gewerkt (en ga er mss weer werken), maar dat tv gedoe met die Experiaboxen brand ik mn vingers niet aan. Zit alleen al 11 jaar tevreden bij Hi en nu KPN mobiel. Tis even niet anders.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik kijk geen tv, dat scheelt. 
Overigens hoort dat gewoon uitstekend te werken. Zag net het artikel weer langskomen toevallig waar ik aan refereerde: BlackBerry: Priv krijgt geen update naar Android Nougat. Oei.
Wellicht dat ik mijn iPhone zes nog maar een jaartje probeer te strekken. Anders zou ik de LGV30 misschien wel interessant vinden. Of Pixel 2 en heel misschien S8.
Maar ik vrees dat ik en Android geen vrienden meer kunnen worden. Jammer dat je niet even simpel een maandje een high end toestel uit kunt proberen...
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Voor navigatie heb je niet eens een connectie nodig. Althans, ik neem aan dat je maps kan downloaden
Dat kan, alleen online kreeg ik nog actuele verkeers informatie. In omgeving Hamburg ontzettend handig met al die weg werkzaamheden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik kijk geen tv, dat scheelt. 
Overigens hoort dat gewoon uitstekend te werken. Zag net het artikel weer langskomen toevallig waar ik aan refereerde: BlackBerry: Priv krijgt geen update naar Android Nougat. Oei.
Wellicht dat ik mijn iPhone zes nog maar een jaartje probeer te strekken. Anders zou ik de LGV30 misschien wel interessant vinden. Of Pixel 2 en heel misschien S8.
Maar ik vrees dat ik en Android geen vrienden meer kunnen worden. Jammer dat je niet even simpel een maandje een high end toestel uit kunt proberen...
Maar ben ook geen fan van de kanalenverdeling, HD zenders pas vanaf kanaal 700. NPO1 HD moet gewoon op 1 zitten, om maar wat te noemen. Of dat moet inmiddels beter zijn. Maar ook het internet is wat achterhaald en Glasvezel is weer overpriced.
Dat is trouwens wel de vorige Blackberry met het uitschuifbare toetsenbordje. Die is "al" wel anderhalf jaar oud ongeveer haha. Blackberry heeft een paar maanden geleden ook een andere uitgebracht met een vast toetsenbord eronder en daardoor ook een kleiner scherm. Denk dat de Priv überhaupt te traag is voor een nieuwe Androidversie.
En Android.. Als je maar weet wat je neemt. LG is weer op de goede weg en de V30 is een fraai nieuw toestel. Alleen oogt de Android laag wel heel gedateerd, de instellingenmenu's en icoontjes zien eruit als Android Lollipop, behoorlijk gedateerd.
Maar wat is dan precies je probleem van Android, buiten het Update gedoe(wat bij een groot merk geen probleem moet zijn)? Als ik jou zo hoor (betreft updates) zou de Pixel 2 of de One Plus 5 ideaal zijn.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Dat kan, alleen online kreeg ik nog actuele verkeers informatie. In omgeving Hamburg ontzettend handig met al die weg werkzaamheden.
Ah ... als je daar je GB mee wil doorjassen dan moeten er nogal wat ongelukken gebeuren vrees ik 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Maar ben ook geen fan van de kanalenverdeling, HD zenders pas vanaf kanaal 700. NPO1 HD moet gewoon op 1 zitten, om maar wat te noemen. Of dat moet inmiddels beter zijn. Maar ook het internet is wat achterhaald en Glasvezel is weer overpriced.
HD staat inmiddels op 1 en glas kost hetzelfde als koper, overigens haal ik met BVVDSL 220 attainable over het koperlijntje, gecapped op 100 door het abonnement.
Dat is trouwens wel de vorige Blackberry met het uitschuifbare toetsenbordje. Die is "al" wel anderhalf jaar oud ongeveer haha.
En Android.. Als je maar weet wat je neemt. LG is weer op de goede weg en de V30 is een fraai nieuw toestel. Alleen oogt de Android laag wel heel gedateerd, de instellingenmenu's en icoontjes zien eruit als Android Lollipop, behoorlijk gedateerd.
Maar wat is dan precies je probleem van Android, buiten het Update gedoe(wat bij een groot merk geen probleem moet zijn)? Als ik jou zo hoor (betreft updates) zou de Pixel 2 of de One Plus 5 ideaal zijn.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
HTC is ook erg mooi. Maak me alleen zorgen om hun positie op de markt. Dat gaat al jaren niet goed.