menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
Vorig jaar 1 oktober overleden: Stelvio Cipriani.
Was één van de componisten (naast o.a. Ennio Morricone, Bruno Nicolai en Goblin) die verantwoordelijk waren voor de coole soundtracks in Giallo's en andere Italiaanse genre films.
Opnieuw gebruikt in films als Deathproof, The Man from U.N.C.L.E. en Amer.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=aQAvt94zaNs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=fPhKdr1S7LA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=G86A7FhaO0w

https://www.youtube.com/watch?v=9mMl1xGOIMs

kappeuter (crew)
geplaatst:
Surfrocker Dick Dale, de man van de Pulp Fiction-riff, overleden | NOS

Begin jaren 60 was hij een toonaangevende gitarist in de popmuziek, maar zijn grootste faam had Dick Dale te danken aan de film Pulp Fiction uit 1994. Quentin Tarantino gebruikte de gitaarriff uit Dale's nummer Misirlou uit 1962 als introductie van de film.
Dick Dale overleed gisteravond op 81-jarige leeftijd, bevestigde zijn vaste bassist Sam Bolle. Dale was de artiestennaam van Richard Anthony Monsour. Zijn vader was Libanees, zijn moeder Pools. Dick zou uitgroeien tot King of the Surf Guitar.

https://www.youtube.com/watch?v=1hLIXrlpRe8

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
Een grootheid voor alle horrorliefhebbers is heengegaan: Special Effects Legend John Carl Buechler Passes Away at 66 - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

RIP John Carl Buechler.

geplaatst:
R.I.P. Dick Dale

geplaatst:
Misschien is dit niet de plek ervoor, maar toch

Utrecht

geplaatst:
RIP legende John Carl Buechler. Één van mijn favoriete special effects artists die zelfs in de meest crappy low-budget features (die het stiekem eigenlijk niet verdienen) er het maximale uit wist te halen.

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
jeroentjuhhhhh schreef:
RIP legende John Carl Buechler. Één van mijn favoriete special effects artists die zelfs in de meest crappy low-budget features (die het stiekem eigenlijk niet verdienen) er het maximale uit wist te halen.

En hij was de man die zorgde dat Kane Hodder - één van de meest geliefde Jason- vertolkers - de rol van Jason Voorhees kreeg. Zijn Friday the 13th 7 is misschien niet het beste deel uit de serie, maar Jason heeft er nog nooit zo cool uitgezien als in die film.

geplaatst:
En de volgende Larry Cohen.... Fantastische regisseur.

geplaatst:
R.I.P. Larry Cohen, onder andere vanwege zijn regie van It's alive en zijn scripts van Best seller, Cellular en Phone booth. Leuke filmmaker.

geplaatst:
Met Larry Cohen was het in ieder geval nooit saai. Afgelopen oktober zag ik zowel Maniac Cop (script) en Q (script en regie). Allebei zeer vermakelijke films.

geplaatst:
Rip larry. Loved his Stuff!

geplaatst:
Scott Walker (76) R.I.P.

geplaatst:
In Memoriam Scott Walker

geplaatst:
RIP Larry Cohen

Chainsaw (moderator)
geplaatst:
De man die zo bad ass was dat hij - terwijl hij door zombies uit elkaar werd gerukt - riep "Choke on 'em" is niet meer. Hij stal de show in Day of the Dead. RIP Joe Pilato!

[R.I.P.] 'Day of the Dead' Scene-Stealer Joseph Pilato Has Died at 70 - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

https://i.pinimg.com/originals/4e/e6/78/4ee678960581e12a8f6693d95f01ae61.jpg

geplaatst:
Er staan 20 film-gerelateerde vermeldingen betreffende Scott Walker op IMDb.
Alleen zijn bijdrage aan de muziek van de Bond film "Die Another Day" zie ik er niet bij staan.

Scott Walker - IMDb

starbright boy (moderator)
geplaatst:
Agnès Varda is overleden.

Doet me eraan denken dat dat grotendeels een blinde vlek voor me is. Moet ik hoognodig meer van zien.

geplaatst:
RIP Agnès Varda

geplaatst:
RIP Agnès Varda

kappeuter (crew)
geplaatst:
starbright boy schreef:
Doet me eraan denken dat dat grotendeels een blinde vlek voor me is. Moet ik hoognodig meer van zien.

Momenteel staan er 2 korte films op MUBI:

Agnès Varda – MUBI

geplaatst:
Gisteren en eerdere deze week nog even bij stil gestaan, ook omdat er nu op MUBI een klein overzicht van haar werk te zien is - en ik nog twee court-métrages heb meegepikt.

Zag toch bijna al haar lange werk. Zit verschrikkelijk veel moois tussen, zowel bij de fictie (Le Bonheur voorop, maar Documenteur en Sans Toi Ni Loi zijn ook prachtig) als bij de non-fictie. In die laatste categorie gaat er voor mij niets boven Les Glaneurs et la Glaneuse. Daar moest ik gisteren nog aan denken toen ik naar de 'buitenbeentjes' keek in De Keuringsdienst van Waarde Die docu had ik - net als veel docu's - altijd beetje links laten liggen vanwege een onterechte vrees voor makkelijke 'ouderen-behaag-cinéma'. Het kijken van die docu was voor mij eerlijk gezegd zelfs het startpunt voor een enorm inhaalslag aan documentaires kijken die tot op de dag van vandaag voortduurt (momenteel in mijn Frederick Wiseman-fase, een beetje dus dankzij Agnès).

Dank Agnès voor zoveel moois en doe de groetjes aan jouw Jacquot!

geplaatst:
Al geruime tijd haar Plages d'Agnes liggen maar nog steeds niet aan toegekomen. Misschien binnenkort toch maar eens werk van gaan maken, van de films van haar man ben ik alvast fan

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=ps2KO3pmgb0

"I live in cinema. I feel I've lived here forever" - Agnès Varda, whose memory will live on forever.

geplaatst:
Varda. Daar gaat een levende legende.

R.I.P. Tania Mallet.

Alleen is het Honor Blackman die op de foto staat als Pussy Galore. Tania Mallet speelde Tilly Masterson in Goldfinger.

Seymour Cassel (84) overleden

Bekend van o.a. John Cassavetes en Wes Anderson films.

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/190409140504-seymour-cassel-exlarge-169.jpg
Bron

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.