• 15.776 nieuwsartikelen
  • 178.140 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.190 acteurs
  • 199.040 gebruikers
  • 9.373.561 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Geweldig acteur in Riverdale wat ik nu volg. jeetje na een beroerte overleden. Ook al zo jong! Rust zacht Luke.

Beverly Hills 90210 en Riverdale-acteur Luke Perry (52) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Bandit

• 607 berichten
  • 4021 stemmen

Rip Luke Perry... veel te jong.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Wat stond eerst dan? Koning van de disco?

Rave.... Brrr.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Allebei veel te jong zeg, man

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Goeie westernacteur ook wel, maar vooral jeugdsentiment door BH 90210, veel te jong ook.

R.I.P Luke Perry

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Rave.... Brrr.

Hmm... Dat klopt toch wel?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Eh, nee. Een half album waar wat rave in te herkennen valt, maar dat zijn dan ook niet de nummers die de meeste mensen kennen. Ook niet echt referentiemuziek binnen de rave scene.

Voornamelijk ambassadeurs van de big beat, waarmee wat ruigere clips het gebrek aan ruige klanken in de muziek moesten verbergen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ze, en met name zijn gezicht, hebben wel voor heel veel mensen die deur geopend. Dus wat dat betreft.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Voor welke mensen dan? Nu is rave al een wat vage en brede term, maar denk niet dat er veel rave artiesten groter geworden zijn door The Prodigy. En al helemaal niet door het gezicht van Flint, hoe meer hij in de picture kwam, des te minder had het te maken met rave.

Of je moest met een of andere verwarde Amerikaan praten natuurlijk, maar die zijn doorgaans compleet clueless als het over 90s dance gaat.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

In Memoriam Luke Perry

https://imgbb.com/

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Meer het genre an sich. Ik ken geen raveartiesten, maar zonder The Prodigy had ik de term überhaupt niet gekend.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Tja, als je nu aan The Prodigy denkt wanneer je de term rave hoort vallen dan hebben ze meer kwaad dan goed gedaan, want dat slaat echt nergens op. Of je moest een grote Charly fan zijn.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Onderhond schreef:

Tja, als je nu aan The Prodigy denkt wanneer je de term rave hoort vallen dan hebben ze meer kwaad dan goed gedaan

Tja

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Dit vond ik altijd zo'n fijne.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Hmm... Dat klopt toch wel?

Zeker wel, alleen met rave werden meer de feesten bedoelt, echt een genre is het volgens mij niet, meer een stroming breakbeat artiesten uit de UK begin jaren negentig. In die tijd had je ook rave in Duitsland met o.a Marusha maar dat was weer meer richting eurodance/happy hardcore.

Edit: ah, toch wel een beetje een genre volgens wikipedia, en ja daar hoorde The Prodigy ook bij.

Rave (muziekgenre) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

trebremmit schreef:

(quote)

Zeker wel, alleen met rave werden meer de feesten bedoelt, echt een genre is het volgens mij niet, meer een stroming breakbeat artiesten uit de UK begin jaren negentig. In die tijd had je ook rave in Duitsland met o.a Marusha maar dat was weer meer richting eurodance/happy hardcore.

Dat idee had ik ook, maar ik heb er heel weinig verstand van hoor. Volgens mij werd in die tijd alles wat los en vast zit rave genoemd.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

trebremmit schreef:

Edit: ah, toch wel een beetje een genre volgens wikipedia, en ja daar hoorde The Prodigy ook bij.

Rave (muziekgenre) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Zoals eerder al gezegd ja, hun eerste album bevatte enkele rave nummertjes. Maar zo kan je Moby ook wel tot de king of rave bombarderen.

Daarbij was de scene in de Benelux + Duitsland (beetje raar dat men in het artikel enkel over Duitsland spreekt, al hadden die allicht wel de meest typische rave sound) wel wat groter dan de Britse en heeft die over verloop van tijd wel meer invloed gehad. Alles wat zo'n beetje tussen de eurohouse (het echte commerciële) en de hardcore (het harde) inhing viel op de één of andere manier wel onder rave, met als grootste verschil dat het rechttoe rechtaan gedreun toch veel meer verbonden is met de term rave dan de Britse voorliefde voor de breakbeats.

kos

• 46692 berichten
  • 8850 stemmen

Rave en breakbeats is idd een vreemde associatie die hier in Benelux in ieder geval niet klopt.

Eerder de typische jaren 90 Love Parade achtige house.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Het is ook die variant die de huidige rave revival stuurt. Nogmaals, ik zeg niet dat The Prodigy helemaal niks met rave te maken heeft, maar het beperkt zich tot hun allereerste album en als ambassadeurs van de rave stellen ze echt drie keer niks voor.

Ze werden bij het semi-underground publiek bekend met nummer als No Good (Start the Dance) en bij het grote publiek met Firestarter. Toen lag hun rave-periode al lang en ver achter hen. Het enige wat dan nog rest is een leuk hitje als Outer Space.

En laat het net die eerste plaat zijn waar Flint toch vooral wat ronddanste in strobo/fluo clipjes, hij was toen belange na nog niet het gezicht van The Prodigy.

kos

• 46692 berichten
  • 8850 stemmen

Om heel eerlijk te zijn vond ik juist hem een nogal storende factor.

De singles waarin hij niet meedoet zijn veel lekkerder wat mij betreft. Met hem werd het meteen een soort punk variant met dat geschreeuw. (unpopulair opinion)

Doe mij dan maar Diesel Power (Kool Keith) of Poison (die andere knakker)

Overigens heb ik ze 2 keer live gezien en op het podium is het wel fijn om hem te zien. Dat past dan wel meer.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

R.I.P Ray Slijngaards carrière

Twitter - mobile.twitter.com

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Oww Luke Perry, beroerte gehad.

Rip Keith Flint.

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

Jemig, 20 pas. Dan heb je in principe nog een heel leven voor je...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ontdekker van Steven Spielberg overleden | NOS

NOS schreef:

Oud-filmstudiobaas Sid Sheinberg is op 84-jarige leeftijd overleden in Beverly Hills. Als directeur van Universal gaf hij begin jaren 70 de jonge filmmaker Steven Spielberg zijn eerste kansen in Hollywood.

Sheinberg was onder de indruk van de professionaliteit waarmee Spielberg in 1968 zijn studentenfilm Amblin' had gemaakt. Hij nodigde hem uit in Hollywood en stelde hem de vraag of hij liever zijn studie wilde afmaken of regisseur wilde worden.

Spielberg werd op zijn 21ste de jongste regisseur die ooit bij een grote Hollywoodstudio tekende. De keus was voor hem zo makkelijk, dat hij niet eens zijn kluisje uitruimde op de universiteit.

Onder Sheinberg begon Spielberg met het regisseren van tv-series en -films, zoals een aflevering van Columbo en de thriller Duel.

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2168 stemmen

Lau Schroeter, bekend van de scheldpartijen met zijn vrouw Tiny is op 79-jarige leeftijd overleden. Een enorme cultheld, R.I.P.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/3264417/scheldende-lau-van-tiny-overleden-79-jaar-oud

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

RIP Rosto, Med Hondo, Carolee Schneemann

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

RIP Jan-Michael Vincent

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.