• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.957 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.994 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.976 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Afscheid genomen van de mensen en nu ook overleden, alsof het geschreven staat.

R.I.P. another legend!

lang pee

• 3210 berichten
  • 1401 stemmen

Twee van mijn grootste idolen zijn nu overleden, Ozzy Osbourne en Ronnie James Dio. Van het beste dat Heavy Metal te bieden had! Heb hem ontelbare keren life gezien, met zowel Black Sabbath als solo.

Had nooit gedacht dat hij zo oud zou worden, wat een een leven van drank en drugs en nog allerlei uitspattingen heeft die man gehad.

Heeft voor twee geleefd, heeft zijn rust nu verdiend.

Rest in Peace dear Ozzy.....

Ook niet vergeten dat hij iemand was met enorm veel talent, en o.a mee schreef aan het onvergetelijke Paranoid .....

Clarencoo

• 297 berichten
  • 739 stemmen

R.I.P. Ozzy, ouwe rocker, zet de hel maar op stelten.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

RIP George Kooymans !!

Wat een dagen, zeg. Pfff

Clarencoo

• 297 berichten
  • 739 stemmen

R.I.P. Kooyman

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

RIP Terry Bollea aka Hulk Hogan

jippie2010

• 2612 berichten
  • 8082 stemmen

Op vakantie volg ik wat minder goed het nieuws, maar dit is toch wel een vermelding waard, vond het een fijne actrice:

https://nos.nl/artikel/2578645-actrice-ingeborg-elzevier-89-overleden

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Neee! Terence Stamp! Eén van mijn filmhelden!

Fantastisch in films als Superman, Superman 2, The Hit, The Limey en The Collector.

R.I.P. Terence Stamp.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Terence Stamp

"Blue" (1968)

https://imgbb.com/

https://imgbb.com/

https://ibb.co/VpQVgBmN

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Terence Stamp, altijd de moeite waard, regelmatig geweldig zoals in The adventures of Priscilla, queen of the desert.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Die heb ik van de week herkeken met mijn ouders toen ik daar weer eens was. Geweldige film en Stamp speelt een prachtrol. De sequel waar ze mee bezig waren hoeft van mij (nu helemaal) niet meer.

RIP Terence.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

R.i.p. Terence Stamp, held.

Ken helaas (nog) weinig met hem, maar The Limey en The Hit zijn aanraders!

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. Brent Hinds - Mastodon (omgekomen bij een motorongeluk).

Raakt me toch wel. Ik weet nog wel dat ik zoekende was naar nieuwe dingen en bij de Free Record Shop (ja jongens, die winkel ja) lag het album "Mastodon - Leviathan" in een mooie slipcase met uniek artwork (compleet artwork).

Ik was erg getrokken tot dat artwork en een vriend van mijn broer, die ook van deze muziek hield, kende die band en beveelde mij deze plaat aan. Ik gekocht en nietsvermoedend opgezet... een wereld ging voor mij open.

Wat een plaat, wat een muziek, wat een gebeuk en vooral de thematiek! Crack The Skye is nog steeds hun meesterwerk, maar voor mij begon het allemaal bij deze Leviathan.

Nogmaals R.I.P. Brent, ik heb jullie vaak live gezien jaren geleden en de band was onterecht de dupe van slechte soundchecks. Op FortaRock waren jullie mega-zuiver!

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. Jerry Adler

Voor mij vooral bekend als Hesh uit The Sopranos

https://images.nu.nl/m/dpbxka1ato87_wd854/0/38/1024/576/the-sopranos-acteur-jerry-adler-96-overleden.jpg

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Die had ik wel wat extra jaren gegund, na de dwalingen die haar zijn aangedaan. Toch wel een gestolen leven, op zijn minst deels. Dan ook nog eens vrij jong overlijden; allerminst eerlijk.

joolstein

• 10828 berichten
  • 8911 stemmen

Oh ik zag hem nog niet zo lang geleden in Seeds (2024) als geest/verbeelding en eveneens als zijn eigen als de presentator True crime-serie Exhibit A: Secrets of Forensic Science (1997–2001) RIP Graham Greene

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Een acteur die je in veel films tegenkwam, ook westerns. Niet heel oud geworden, wel een mooie carriere.

Deze is ook wel een aanrader. Thunderheart (Film, 1992)

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Die mooie zomer is voorgoed voorbij.

R.I.P. Gerard Cox

stinissen (crew films & series)

• 23436 berichten
  • 76920 stemmen

Mega ster Robert Redford overleden 89 jaar.

Acteur Robert Redford (89), bekend van All the president’s men, overleden

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

Robert Redford overleden.

Mooie leeftijd en toch altijd even schrikken.

R.I.P. Robert Redford

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

RIP. Toch wel een icoon.

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Robert Redford. In de jaren 70 misschien enigszins ondergewaardeerd door de opkomst van Nicholson, Hoffman, Pacino en De Niro, maar achteraf bezien toch wel met een indrukwekkende carrière voor en achter de camera, tot en met het einde.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Voor mij vooral ook de regisseur van het prachtige ordinary people

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Robert Redford heeft twee absolute vijfsterrenfilms bij mij (The Sting en Butch Cassidy and the Sundance Kid), en toch zou ik hem niet meteen opnoemen als ik een lijstje van mijn favoriete acteurs moest maken. Waarom eigenlijk? Misschien omdat het er bij hem allemaal zo vlot en naturel uitzag. En misschien was dat juist zijn kracht: Redford speelde vaak zo moeiteloos charmant, zo vanzelfsprekend geloofwaardig, dat je hem minder snel als een “karakteracteur” onthoudt. Bij iemand als De Niro of Pacino zie je de intensiteit, het zwoegen, enz. Bij Redford leek het alsof hij gewoon kwam binnenwandelen, een cowboyhoed opzette en zó de Sundance Kid werd – maar ondertussen tilde hij de hele film naar een hoger plan. Dat is grote klasse. RIP, en laten we hopen dat hij vanavond samen met Paul Newman een glas heft.

Ondertussen nog eens David Mitchells' ode aan The Sting herhalen.

Organised crime fiction thinks it has the right to tell you something about life and it very rarely has. I blame The Godfather. One good movie about gangsters and suddenly the mafia are in the serious team forever. But The Sting came out the year after The Godfather. Why haven't filmmakers been trying to copy that ever since? Maybe because The Godfather is damn easier to reproduce. If I was a filmmaker watching that I'd be thinking "This is brilliant! Right, let's order us in some guns some suits and some meatballs! I can do one of those!" Whereas if I was watching The Sting I'd be thinking: "This is brilliant! How the hell did they come up with that?! I've got no idea! If I think too much about this, I'll never have the confidence to make another film of my own!".

scorsese

• 13160 berichten
  • 11071 stemmen

Gelukkig nooit gecancelled ondanks zijn indecent proposal

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

R.I.P. Joke Bruijs.

Dat is wel heel snel na Gerard Cox.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.