- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
Echt wel erg was toch een icoon.
Actrice Joke Bruijs (73) overleden, drie dagen na ex-man Gerard Cox - https://nos.nl/l/2582773
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
Het overlijden van Robert Redford heb ik nu pas meegekregen. Hij had iets van de romantische held, maar zijn rollen hadden vaak ook een politieke lading, en hij had een bepaalde nonchalance en humor. In komische series van de jaren '70 werden grapjes gemaakt over Robert Redford als de ideale minnaar, maar tegelijk bracht hij ook een zekere ernst naar Hollywood. Later deed hij ook veel als regisseur en als organisator van het Sundance-festival.
Favoriete rollen: All the President's Men, The Way We Were, Barefoot in the Park.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Overigens zag ik niet lang geleden een van Robert Redfords allereerste rollen. In een aflevering van the twilight zone uit 1962. Hij heeft daar al echt een enorme uitstraling.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
Claudia Cardinale overleden. Was een mooie vrouw.
Italiaanse filmactrice Claudia Cardinale (87) overleden
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Jemig!
Nog gezien bij de vertoning van Il Gattopardo in The Eye Filmmuseum. Toffe vrouw en inderdaad beeldschoon. Die ogen in OUATITW!
R.I.P. Claudia Cardinale
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Zonder meer een van de meest icionsche Europese actrices ooit. Zat in een hele rij fantastische films die mede door haar zo goed zijn.
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
R.I.P. Claudia Cardinale, de mooiste vrouw ooit op het witte doek verschenen. Gelukkig lieten diverse regisseurs zich daardoor niet verleiden om haar talent te miskennen. Ze speelde net zo makkelijk naast Burt Lancaster als tegenover Marcello Mastroianni, maar voor mij zal ze toch altijd Once upon a time in the West blijven, een film die volgens mij bij mijn hele generatie op het netvlies gebrand staat.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Rust in vrede Claudia Cardinale. Icoon.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Een schoonheid inderdaad.
OUATITW heb ik door het uitkomen op 4k dit jaar al iets te vaak bekeken (3 of 4 keer), ik zet vanmiddag The Professionals op, echt zin in en een perfecte film voor in mijn vakantie.
R.I.P. Claudia xxx
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Oh nee!
Een van mijn allergrootste zucht vrouwen ooit. What a woman.
R.i.p.

Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
In Memoriam Claudia Cardinale 
Rick18
-
- 232 berichten
- 5294 stemmen
Het is toch wel treurig gesteld met deze site dat er na ruim 24 uur nog niet een berichtje op de voorpagina is verschenenen over haar overlijden 
R.I.P. Moviemeter
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het is toch wel treurig gesteld met deze site dat er na ruim 24 uur nog niet een berichtje op de voorpagina is verschenenen over haar overlijden 
R.I.P. Moviemeter
Maak je geen zorgen. Morgen staat er wel iets over de *iconische* filmster. Of over de *legendarische* actrice.
Ze moeten hier altijd eerst even bijkomen van de schrik.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
De kop "Deze actrice doet het internet nu ontploffen" zou ook passen.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5294 stemmen
Maak je geen zorgen. Morgen staat er wel iets over de *iconische* filmster. Of over de *legendarische* actrice.
Ze moeten hier altijd eerst even bijkomen van de schrik.
Ik hoop het maar, het is inmiddels al 2,5 dag later. Ik denk dat ze zich doodgeschrokken zijn en dat het er niet meer van komt. Triest.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
RIP Robert Redford
RIP Claudia Cardinale (CC)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik hoop het maar, het is inmiddels al 2,5 dag later. Ik denk dat ze zich doodgeschrokken zijn en dat het er niet meer van komt. Triest.
Ik denk dat ik weer eens naief ben geweest.
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
RIP Claudia Cardinale. Legendarsche rol in C'era una volta Il West. Beste vrouwelijke rol in een western ooit!
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
De mooiste vrouwelijke hoofdrol ooit. Gek genoeg kon ik er vandaag pas achter dat ze is overleden.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/01/1277305/1024x576a.jpg
Jane Goodall (91), de bekendste chimpansee-onderzoeker ter wereld, overleden
De Britse antropologe Jane Goodall is op 91-jarige leeftijfd overleden. Dat is bekendgemaakt door de stichting die haar naam draagt. Goodall werd vooral bekend door haar studie naar het leven van chimpansees in een park in Tanzania.
Ik moet Jane (2017) nog zien. In het Museon-Omniversum schittert ze momenteel nog met Jane Goodall: Reasons for Hope
Mooi mens wat ik weet. En een mooie leeftijd, gelukkig.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ik heb vorig jaar nog een film van Frans Plooij gemonteerd die met haar bij de groep apen is geweest. Wereldnieuws dat ook Chimps oorlog voeren en euforie kennen bij het doden van leden van de andere stam. Baanbrekend werk.
R.I.P. Jane Goodall
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
R.I.P. Jane Goodall. Baanbrekend werk verricht.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
brajoapau (moderator series)
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ach jee, Hyacinth Bucket is ons ontvallen. Volgens mij bijna de laatste die er nog was van de kern van de cast. Geweldige invulling van die rol in een tijdloze komedie.
edit: Even getest: Richard, Elizabeth, Onslow en beide acttrices die Rose hebben gespeeld zijn ook overleden Emmett en Daisy leven nog.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Vaak gezien bij mijn grootmoeder
Geweldige reeks, met een onvergetelijke rol van Routledge. RIP
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Ach jee, Hyacinth Bucket is ons ontvallen.
Dit zal ze vanaf haar wolk in het hiernamaals niet leuk vinden. Het is wél de bedoeling dat je haar "Bouquet" noemt! 
R.I.P. Patricia Routledge.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
RIP Patricia Routledge. Ik had altijd zo’n medelijden met Richard. En met haar buurman. En met de dominee. Eigenlijk met iedereen die in haar buurt kwam. 
Geweldige rol van haar dus!