- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Ajax&Filmfreak
-
- 3360 berichten
- 3729 stemmen
Amerikaanse actrice Diane Keaton (79) overleden - https://nos.nl/l/2586128
R.I.P. Diane Keaton 

John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
R.I.P Diane Keaton. Altijd een sympathieke vrouw gevonden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Een duidelijk teken weer dat de new hollywood generatie acteurs nu aan de beurt is. Voor mij vooral een seventies-icoon. Was daarna minder ambitieus en dat snap ik ook best wel.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2285 stemmen
Claudia Cardinale, Diane Keaton, David Lynch, Robert Redford, Gene Hackman, ... Best wel treurige tijden.
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8185 stemmen
Diane Keaton speelde de vrouw van Michael Corleone, maar het bekendst werd ze als tegenspeelster van Woody Allen. Als Annie Hall doorbrak ze het traditionele vrouwenbeeld door zich jongensachtig te kleden en recht voor de raap te zijn. Later dook ze ook nog op in diverse komedies. Ze is net geen 80 geworden. We zijn stilaan afscheid aan het nemen van een genratie die nog vers in het geheugen zit.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Claudia Cardinale, Diane Keaton, David Lynch, Robert Redford, Gene Hackman, ... Best wel treurige tijden.
Nou. Michael Madsen, Graham Greene, Val Kilmer... het jaar mag zich nu wel weer even rustig houden.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
In Memoriam Drew Struzan ((1947-2025) poster artiest
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Nou. Michael Madsen, Graham Greene, Val Kilmer... het jaar mag zich nu wel weer even rustig houden.
Er zit overigens een morbide voordeel aan: zo worden er wel weer wat oude films vertoont in de filmhuizen. Naar aanleiding van het overlijden van Robert Redford heb ik afgelopen weekend The Old Man and the Gun op het grote doek kunnen zien, en nu Claudia Cardinale overleden is heb ik afgelopen maandag Otto e Mezzo gezien en komt binnenkort (maandag 27 oktober) Once Upon a Time in the West weer op het grote scherm. Eerder dit jaar nog Blue Velvet gezien die vertoond werd na het overlijden van David Lynch.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ace Frehley, Kiss’ gitarist (74) overleden
https://imagez.tmz.com/image/33/4by3/2025/10/16/338f6e653ac248388e34ccb8f43eb3ea_md.jpg
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Volgens mij was Kiss tegelijkertijd de meest overgewaardeerde en de meest ondergewaardeerde band. Zelf heb ik nooit een live-show gezien, maar dat voel ik toch wel een beetje als een gemis, want die moeten geweldig geweest zijn. Muzikaal gezien degelijk, meer niet.
Ace Frehley schijnt overleden te zijn als gevolg van een noodlottige val, las ik. Zonde natuurlijk. Hij had best nog een paar jaar muziek kunnen maken, zo oud was hij niet (74 jaar).
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
June Lockheart, vooral bekend uit de series Lassie en Lost in Space is overleden. Ze speelde ook een serie bijrollen in de hoogtijdagen van Hollywood (o.a. Meet Me in St Louis en T-men), Ze schakelde al erg vroeg over op TV (rond 1950 al). Ze was 100, onderstaande quote doet me vermoeden dat het wel een leuk mens moet zijn geweest.
Hele artikel: June Lockhart - Wikipedia - en.wikipedia.org
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Bobbejaantje
-
- 2260 berichten
- 2062 stemmen
Björn Andrésen en Visconti ten tijde van Death in Venice op het Cannes Film Festival in 1971.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
"Basil!"
R.I.P. Prunella Scales.
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Net zoals vele mensen ken ik Prunella Scales maar van een rol, maar wat was ze perfect in Fawlty Towers,
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Tchécky Karyo is op 72 jarige leeftijd overleden afgelopen vrijdag 31 oktober in Bretagne, Frankrijk.
Ken hem voornamelijk van "La Femme Nikita" en de Bondfilm "GoldenEye".
Verder was hij ook schurk in "Bad Boys" en hij zit ook nog als vrij jonge gast en als kennis van Belmondo in "Le Marginal".
R.I.P. Tchécky Karyo
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
R.I.P. Joost Prinsen. De laatste van de Stratemakeropzeeshow is er ook niet meer.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Diane Ladd (89) overleden
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Dick Cheney (84) overleden
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Britse actrice Pauline Collins (85) overleden
"Shirley Valentine" was een erg leuke rol van haar.
Ajax&Filmfreak
-
- 3360 berichten
- 3729 stemmen
Ik vind het wat ongepast om hier ook oorlogsmisdadigers te gaan eren.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
hij komt wel voor in diverse docs, maar een traan laten voor hem: no way.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ik vind het wat ongepast om hier ook oorlogsmisdadigers te gaan eren.
Ach ja... Het is een kennisgeving. Geen verering.
Het International Criminal Court (ICC) of een ander internationaal straftribunaal heeft hem nooit aangeklaagd overigens maar dat terzijde.
Maar ik laat er ook geen traan om hoor.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
hij komt wel voor in diverse docs, maar een traan laten voor hem: no way.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Lee Tamahori, de Nieuw Zeelandse regisseur, is 75 jaar geworden.
Hij is o.a. bekend van Once We were Warriors en de James Bond film Die Another Day.
R.I.P. Tamahori.