• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.938 gebruikers
  • 9.369.466 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

Ajax&Filmfreak

• 3360 berichten
  • 3729 stemmen

Amerikaanse actrice Diane Keaton (79) overleden - https://nos.nl/l/2586128

R.I.P. Diane Keaton

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

R.I.P Diane Keaton. Altijd een sympathieke vrouw gevonden.

narva77 (crew films)

• 12722 berichten
  • 6540 stemmen

RIP Diane Keaton

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Een duidelijk teken weer dat de new hollywood generatie acteurs nu aan de beurt is. Voor mij vooral een seventies-icoon. Was daarna minder ambitieus en dat snap ik ook best wel.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Claudia Cardinale, Diane Keaton, David Lynch, Robert Redford, Gene Hackman, ... Best wel treurige tijden.

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8185 stemmen

Diane Keaton speelde de vrouw van Michael Corleone, maar het bekendst werd ze als tegenspeelster van Woody Allen. Als Annie Hall doorbrak ze het traditionele vrouwenbeeld door zich jongensachtig te kleden en recht voor de raap te zijn. Later dook ze ook nog op in diverse komedies. Ze is net geen 80 geworden. We zijn stilaan afscheid aan het nemen van een genratie die nog vers in het geheugen zit.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Pieter Montana schreef:

Claudia Cardinale, Diane Keaton, David Lynch, Robert Redford, Gene Hackman, ... Best wel treurige tijden.

Nou. Michael Madsen, Graham Greene, Val Kilmer... het jaar mag zich nu wel weer even rustig houden.

Brix

• 19675 berichten
  • 5112 stemmen

In Memoriam Drew Struzan ((1947-2025) poster artiest

Drew Struzan - IMDb

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Nou. Michael Madsen, Graham Greene, Val Kilmer... het jaar mag zich nu wel weer even rustig houden.

Er zit overigens een morbide voordeel aan: zo worden er wel weer wat oude films vertoont in de filmhuizen. Naar aanleiding van het overlijden van Robert Redford heb ik afgelopen weekend The Old Man and the Gun op het grote doek kunnen zien, en nu Claudia Cardinale overleden is heb ik afgelopen maandag Otto e Mezzo gezien en komt binnenkort (maandag 27 oktober) Once Upon a Time in the West weer op het grote scherm. Eerder dit jaar nog Blue Velvet gezien die vertoond werd na het overlijden van David Lynch.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Volgens mij was Kiss tegelijkertijd de meest overgewaardeerde en de meest ondergewaardeerde band. Zelf heb ik nooit een live-show gezien, maar dat voel ik toch wel een beetje als een gemis, want die moeten geweldig geweest zijn. Muzikaal gezien degelijk, meer niet.

Ace Frehley schijnt overleden te zijn als gevolg van een noodlottige val, las ik. Zonde natuurlijk. Hij had best nog een paar jaar muziek kunnen maken, zo oud was hij niet (74 jaar).

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

June Lockheart, vooral bekend uit de series Lassie en Lost in Space is overleden. Ze speelde ook een serie bijrollen in de hoogtijdagen van Hollywood (o.a. Meet Me in St Louis en T-men), Ze schakelde al erg vroeg over op TV (rond 1950 al). Ze was 100, onderstaande quote doet me vermoeden dat het wel een leuk mens moet zijn geweest.

In Lassie en Lost in Space speelde Lockhart een rustig en zorgzaam type. Zelf hield ze naar eigen zeggen van rockconcerten en zweefvliegen. Ook ging Lockhart er prat op dat ze ooit een tank had bestuurd.

Hele artikel: June Lockhart - Wikipedia - en.wikipedia.org

Bobbejaantje

• 2260 berichten
  • 2062 stemmen

RIP Björn Andrésen

Bobbejaantje

• 2260 berichten
  • 2062 stemmen

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

"Basil!"

R.I.P. Prunella Scales.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Net zoals vele mensen ken ik Prunella Scales maar van een rol, maar wat was ze perfect in Fawlty Towers,

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Tchécky Karyo is op 72 jarige leeftijd overleden afgelopen vrijdag 31 oktober in Bretagne, Frankrijk.

Ken hem voornamelijk van "La Femme Nikita" en de Bondfilm "GoldenEye".

Verder was hij ook schurk in "Bad Boys" en hij zit ook nog als vrij jonge gast en als kennis van Belmondo in "Le Marginal".

R.I.P. Tchécky Karyo

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

R.I.P. Joost Prinsen. De laatste van de Stratemakeropzeeshow is er ook niet meer.

Ajax&Filmfreak

• 3360 berichten
  • 3729 stemmen

Stephan schreef:

Dick Cheney (84) overleden

(afbeelding)

Ik vind het wat ongepast om hier ook oorlogsmisdadigers te gaan eren.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

hij komt wel voor in diverse docs, maar een traan laten voor hem: no way.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

(quote)

Ik vind het wat ongepast om hier ook oorlogsmisdadigers te gaan eren.

Ach ja... Het is een kennisgeving. Geen verering.

Het International Criminal Court (ICC) of een ander internationaal straftribunaal heeft hem nooit aangeklaagd overigens maar dat terzijde.

Maar ik laat er ook geen traan om hoor.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

mikey schreef:

hij komt wel voor in diverse docs, maar een traan laten voor hem: no way.

En niet alleen dat

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

En de volgende (voormalige) BN-er is heengegaan.

Viola Holt

R.I.P.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Richting de eeuwige chemtrails. rip.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Lee Tamahori, de Nieuw Zeelandse regisseur, is 75 jaar geworden.

Hij is o.a. bekend van Once We were Warriors en de James Bond film Die Another Day.

R.I.P. Tamahori.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.