• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.556 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Ik ben minstens zo'n grote fan van Litmanen en Ajax als jij (serieus), dus waarom niet.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik bots al jaren met mister blonde op deze site, maar ga liever een avond met hem de kroeg in dan met jou. Mijn hemel, wat zit je overal te stemming te verzuren.

Ik heb geen last van verzuring hoor. Sterker nog, ik heb met een glimlach de nieuwsberichten gelezen.

Als jij wel verzuring voelt dan is dat vooral jouw probleem, niet het mijne

Tot slot, wat let je? Ga gewoon, jullie kunnen tot 17u.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De soap gaat trouwens nog even door, want mercedes tekent meervoudig protest aan en heeft daarvoor zelfs een advocaat ingeschakeld. Niet onlogisch gezien de poet die met de kwestie is gemoeid.

Hoe dan ook, de rompslompige nasleep is verdorie veel interessanter dan het racen zelf.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Jongste bericht op nu.nl: Red Bull: Protest afgewezen, Verstappen blijft wereldkampioen

Spannend hoor, dit.

Edit:

Nog jonger bericht: Helmut Marko en Christian Horner vieren feest. De FIA heeft het nieuws nog niet bevestigd.

Definitief:

PROTEST MERCEDES AFGEWEZEN: VERSTAPPEN DEFINITIEF WERELDKAMPIOEN

Hahaha, Toto compleet op zijn bek en in zijn hemd.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lees nu net dat er maar 5 keer eerder een wereldkampioen Formule 1 is geweest met een Honda-motor.

1987: Piquet

1988: Senna

1989: Prost

1990: Senna

1991: Senna

En dan dus 2021: Verstappen.

Dat is me een prestatie hoor. Ook voor Honda een geweldig moment.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En Max zit maar gelijk aan de waterpijp te lurken. Gelijk heeft hij hoor.

https://pbs.twimg.com/media/FGbloGIVQAEyiEn.jpg

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Hij is leuk. Maar no way dat verstappen die rommel drinkt. Iedere keer dat hij op de foto staat met een blikje zit er water in. Vanavond, icm wat wodka, allicht uitgezonderd.

Overigens las ik dat mercedes in hoger beroep is gegaan. Maar dat terzijde.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Bij Film > Algemeen > Filmclichés:

Mooie post die ik zag. Weet niet wat precies waar is want ik ga niet alles tellen, maar de teneur is zo ongelooflijk goed en terecht:

29 keer Lewis Hamilton over track limits heen in Bahrain

Rode vlag nadat Hamilton crashte in Imola

Red Bull moest zijn legale vleugel aanpassen na Spanje

Bottas opofferen voor 2 extra punten in Monaco

Max zijn banden die ontploften in Baku

Minimum pit stop tijd na Frankrijk

Hamilton rijdt Max eraf op Silverstone

Bottas crasht Max eruit in Hungary

Geen volledige punten voor Spa

Max gestraft voor van de baan rijden in Monza

Extra motor van Mercedes (binnen de regels maar toch)

Onduidelijke gele vlag in Qatar

Max gestraft terwijl Lewis achterop hem rijdt (tijd genoeg om erlangs te gaan)

Geen penalty voor Hamilton bij gaining an advantage off track.

Met andere woorden, het kwartje mag ook wel een keer Max zijn kant opvallen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Lees nu net dat er maar 5 keer eerder een wereldkampioen Formule 1 is geweest met een Honda-motor.

1987: Piquet

1988: Senna

1989: Prost

1990: Senna

1991: Senna

En dan dus 2021: Verstappen.

Dat is me een prestatie hoor. Ook voor Honda een geweldig moment.

En Piquet is de huidige schoonvader van Max

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Bij Film > Algemeen > Filmclichés:

Mooie post die ik zag. Weet niet wat precies waar is want ik ga niet alles tellen, maar de teneur is zo ongelooflijk goed en terecht:

29 keer Lewis Hamilton over track limits heen in Bahrain

Rode vlag nadat Hamilton crashte in Imola

Red Bull moest zijn legale vleugel aanpassen na Spanje

Bottas opofferen voor 2 extra punten in Monaco

Max zijn banden die ontploften in Baku

Minimum pit stop tijd na Frankrijk

Hamilton rijdt Max eraf op Silverstone

Bottas crasht Max eruit in Hungary

Geen volledige punten voor Spa

Max gestraft voor van de baan rijden in Monza

Extra motor van Mercedes (binnen de regels maar toch)

Onduidelijke gele vlag in Qatar

Max gestraft terwijl Lewis achterop hem rijdt (tijd genoeg om erlangs te gaan)

Geen penalty voor Hamilton bij gaining an advantage off track.

Met andere woorden, het kwartje mag ook wel een keer Max zijn kant opvallen.

Dit bericht toont vooral aan dat deze mensen behoorlijk slechte verliezers zijn. Om precies te zijn even slecht als al die mensen in het vk die nu moord en brand schreeuwen en veel slechter dan toto wolf en z'n renstal, aangezien zij daadwerkelijk belanghebbend zijn en de fans/consumenten niet.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Dit bericht toont vooral aan...

Oh.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Gary Lineker heeft wel gelijk. Verstappen hoeft de rest van zijn carrière in ieder geval niet meer te zeiken over het feit dat hij wordt benadeeld. Wat hij uiteraard wel gaat doen. Nog nooit zo'n slechte verliezer als Verstappen gezien. https://twitter.com/GaryLineker/status/1470356192480399364

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

In een jurysport kun je eindeloos dergelijke lijstjes opstellen. Daarmee zet je alleen jezelf voor lul, zeker als je geen enkel belang hebt.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Gary Lineker heeft wel gelijk. Verstappen hoeft de rest van zijn carrière in ieder geval niet meer te zeiken over het feit dat hij wordt benadeeld. Wat hij uiteraard wel gaat doen. Nog nooit zo'n slechte verliezer als Verstappen gezien. https://twitter.com/GaryLineker/status/1470356192480399364

Jawel Michael van Gerwen is een nog slechtere verliezer.

De vergelijking van Lineker slaat nergens op. Echt appels met peren vergelijken hier. Bij voetbal is dat ongewoon. Bij F1 is dit gewoon het risico dat kan gebeuren.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

In een jurysport kun eindeloos dergelijke lijstjes opstellen. Daarmee zet alleen jezelf voor lul, zeker als je geen enkel belang hebt.

Een jurysport is een sport waar je op basis van punten wint of een cijfer, die toegekend worden door de jury. Dat is bij F1 niet het geval.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Een jurysport is een sport waar je op basis van punten wint of een cijfer, die toegekend worden door de jury. Dat is bij F1 niet het geval.

Dit gegeven neemt niet de strekking van mijn bericht weg.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dat hoeft ook niet.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

In een jurysport

Oh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

Gary is ook niet echt een sportieve winnaar, of vind je van wel?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

In het algemeen kan ik gewoon heerlijk genieten van al de zure reacties op het Wereldkampioenschap van Max Verstappen.

Een seizoen waarin hij klap op klap heeft moeten verduren. Een seizoen waarin hij zelf ook wel eens over de schreef is gegaan, maar zijn fouten altijd keihard met sancties werden bestraft, en de concurrent met waarschuwingen of nepstraffen (die tien seconden op Silverstone) wegkwam.

Een seizoen dat 6 keer een wisseling aan de wacht in het kampioenschap kende, en uiteindelijk vrij zeker naar Hamilton zou gaan.

En dan een finale beslissing die eindelijk in het voordeel van Max uitpakte, en hij had één kans, en greep die kans.

Dan verdien je de titel. Niet op basis van die race, maar op basis van het seizoen.

Laat het zuur maar stromen, ik geniet.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Gary is ook niet echt een sportieve winnaar, of vind je van wel?

Mmha, als er één een gentleman is, dan is het Lineker wel. Maar hij heeft wel gelijk. Je kan het kampioenschap niet laten beïnvloeden door coureur die zijn auto op de verkeerde plaats neerzet, waardoor er een safety car aan de pas moet komen. De safety car is op zich prima uiteraard, maar dat daardoor degene die vooraan ligt al zijn opgebouwde tijd/voorsprong kwijt is, is natuurlijk ridicuul.

En dat de wedstrijdleiding het kampioenschap beslist door de achterblijvers er tussenuit te halen (waardoor Hamilton helemaal geen voordeel meer heeft door het DRS systeem dat Verstappen mag gebruiken) is helemaal belachelijk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Mmha, als er één een gentleman is, dan is het Lineker wel. Maar hij heeft wel gelijk. Je kan het kampioenschap niet laten beïnvloeden door coureur die zijn auto op de verkeerde plaats neerzet,

Of Lineker een gentleman is?

Als je een kampioenschap van een groot coureur betwist op basis van één race, dan ben je geen gentleman, maar een jaloerse en afgunstige lul.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

In het algemeen kan ik gewoon heerlijk genieten van al de zure reacties op het Wereldkampioenschap van Max Verstappen.

Een seizoen waarin hij klap op klap heeft moeten verduren. Een seizoen waarin hij zelf ook wel eens over de schreef is gegaan, maar zijn fouten altijd keihard met sancties werden bestraft, en de concurrent met waarschuwingen of nepstraffen (die tien seconden op Silverstone) wegkwam.

Een seizoen dat 6 keer een wisseling aan de wacht in het kampioenschap kende, en uiteindelijk vrij zeker naar Hamilton zou gaan.

En dan een finale beslissing die eindelijk in het voordeel van Max uitpakte, en hij had één kans, en greep die kans.

Dan verdien je de titel. Niet op basis van die race, maar op basis van het seizoen.

Laat het zuur maar stromen, ik geniet.

Nogmaals, ik ben verre van een Verstappen fan. Ook geen Hamilton fan. De enige coureur waar ik ooit een sympathie voor had (buiten Senna, maar die heb ik uiteraard niet live aan het werk gezien) was Jacques Villeneuve. Ik ben een Formule 1 fan. En de Formule 1 heeft gisteren verloren helaas.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Is dat toto? Als je had gezegd dat dit moviemeterlid graaf machine na afloop van de race was had ik het ook geloofd (of natuurlijk mr blonde of ajaxlitmanen).

Laat het zuur maar stromen, ik geniet

@Graaf Machine

Onder het mom wie niet voor verstappen is moet wel tegen hem zijn?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Is dat?

Oh.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Of Lineker een gentleman is?

Als je een kampioenschap van een groot coureur betwist op basis van één race, dan ben je geen gentleman, maar een jaloerse en afgunstige lul.

Eén race die het kampioenschap beslist. Wel een verschil. Feyenoord kan het hele jaar fantastisch voetballen en na 33 speelronden gelijk staan met Ajax. Laatste wedstrijd Feyenoord-Ajax wordt beslist door een buitenspel doelpunt van Tadic. Dan kan je wel gaan ouwehoeren over het hele seizoen waar Feyenoord misschien ook ergens de scheidsrechter mee heeft gehad, maar wie maalt daar na dat buitenspeldoelpunt om. Ajax heeft daardoor de titel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eén race die het kampioenschap beslist.

Klets en kolder. Het kampioenschap werd over 22 races beslist. Dat het in de laatste race tot een uitslag komt is niet relevant. Ook op Silverstone, of op Monza, werden de kaarten geschudt.

Uiteindelijk werd de uitslag bepaald in de laatste ronde van de laatste race, maar de bijna 400 punten die beide racers hebben behaald, die werden NIET in die ronde pas uitgedeeld.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eén race die het kampioenschap beslist. Wel een verschil. Feyenoord kan het hele jaar fantastisch voetballen en na 33 speelronden gelijk staan met Ajax. Laatste wedstrijd Feyenoord-Ajax wordt beslist door een buitenspel doelpunt van Tadic. Dan kan je wel gaan ouwehoeren over het hele seizoen waar Feyenoord misschien ook ergens de scheidsrechter mee heeft gehad, maar wie maalt daar na dat buitenspeldoelpunt om. Ajax heeft daardoor de titel.

Was dit de 10de race gebeurd, dan had niemand er zo'n punt van gemaakt, dan vind ik dit nu selectieve verontwaardiging.

Overigens moet er wel heel wat gebeuren met dat voetbal voorbeeld, want dat doelpunt word waarschijnlijk wel afgekeurd door de VAR.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.