• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.950 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.968 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Was dit de 10de race gebeurd, dan had niemand er zo'n punt van gemaakt, dan vind ik dit nu selectieve verontwaardiging.

Overigens moet er wel heel wat gebeuren met dat voetbal voorbeeld, want dat doelpunt word waarschijnlijk wel afgekeurd door de VAR.

Ja, nou ja. Laten we het dan houden op een 'Bas Nijhuisje'. Niet fluiten voor een overduidelijke overtreding .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Was dit de 10de race gebeurd, dan had niemand er zo'n punt van gemaakt, dan vind ik dit nu selectieve verontwaardiging.

Nou dat waag ik te betwijfelen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Gary Lineker heeft wel gelijk. Verstappen hoeft de rest van zijn carrière in ieder geval niet meer te zeiken over het feit dat hij wordt benadeeld. Wat hij uiteraard wel gaat doen. Nog nooit zo'n slechte verliezer als Verstappen gezien. https://twitter.com/GaryLineker/status/1470356192480399364

Is natuurlijk onzin. Verstappen is een aantal keer serieus benadeeld bij het opvatten van de regelementen.

Gister is hij niet bevoordeeld en Hamilton niet benadeeld. Er zijn gewoon regels gevolgd die je moet volgen na een crash. Dat is echt niet te vergelijken met een inhaalactie bv eenzijdig beoordelen of een crash.

Verstappen heeft wel enorm geprofiteerd gister van een regel die ik ook niet fair vind, maar dat is niet zijn schuld of zijn geluk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eén race die het kampioenschap beslist. Wel een verschil. Feyenoord kan het hele jaar fantastisch voetballen en na 33 speelronden gelijk staan met Ajax. Laatste wedstrijd Feyenoord-Ajax wordt beslist door een buitenspel doelpunt van Tadic. Dan kan je wel gaan ouwehoeren over het hele seizoen waar Feyenoord misschien ook ergens de scheidsrechter mee heeft gehad, maar wie maalt daar na dat buitenspeldoelpunt om. Ajax heeft daardoor de titel.

Het is gewoon totaal onzin. Bij die voetbalwedstrijd spreek je dan over een blunder, dat is klote. Gister zijn gewoon de regelementen gevolgd.

Dit is andersom ook al vaker gebeurd, dat Hamilton door een safetycar weer dicht bij Max kon komen. Ik meen zelfs vorige week of de wedstrijd ervoor nog.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Nou dat waag ik te betwijfelen.

Wat kom je eigenlijk doen in dit topic?

Heb namelijk bij geen enkel bericht nog het idee gehad dat je iets met sport hebt en je getroll is best wel vervelend.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat kom je eigenlijk doen in dit topic?

Heb namelijk bij geen enkel bericht nog het idee gehad dat je iets met sport hebt en je getroll is best wel vervelend.

Volgens mij is het niet aan jou of ik ergens een bericht plaats. Of jij iets al dan niet vervelend vind is jouw probleem. Voorts verzoek ik je je persoonlijke aanvallen voor je te houden. Grow some skin is veroedelijk het meest treffende antwoord op jouw reactie/gevoelens.

Overigens is het bericht dat je hebt gequote verre van getrol. Feit is namelijk dat f1 supporters over en weer al het hele jaar zeer slechte verliezers blijken. Zelfs vandaag is hier in dit topic gesproken over nepstraffen eerder dit jaar voor of in het nadeel van max verstappen. En aan de andere kant van de noordzee gedraagt men zich zeker niet beter. Vandaar.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Volgens mij

oh.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Volgens mij is het niet aan jou of ik ergens een bericht plaats. Of jij iets al dan niet vervelend vind is jouw probleem. Voorts verzoek ik je je persoonlijke aanvallen voor je houden. Grow some skin is veroedelijk het meest treffende antwoord op jouw reactie/gevoelens.

Overigens is het bericht dat je hebt gequote verre van getrol. Feit is namelijk dat f1 supporters over en weer al het hele jaar zeer slechte verliezers blijken. Zelfs vandaag is hier in dit topic gesproken over nepstraffen eerder dit jaar voor max verstappen. En aan de andere kant van de noordzee gedraagt men zich zeker niet beter. Vandaar.

Oh.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Keurig, jongens.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Keurig, jongens.

oh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Gewoon bijna twee dagen later, en nu daalt het pas echt in. Verstappen is Wereldkampioen.

En de manier waarop, die gaat pas over enkele weken indalen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

IH88 schreef:

Je kan het kampioenschap niet laten beïnvloeden door coureur die zijn auto op de verkeerde plaats neerzet, waardoor er een safety car aan de pas moet komen. De safety car is op zich prima uiteraard, maar dat daardoor degene die vooraan ligt al zijn opgebouwde tijd/voorsprong kwijt is, is natuurlijk ridicuul.

En dat de wedstrijdleiding het kampioenschap beslist door de achterblijvers er tussenuit te halen (waardoor Hamilton helemaal geen voordeel meer heeft door het DRS systeem dat Verstappen mag gebruiken) is helemaal belachelijk.

Als er 1 regel is die onomstreden is, dan is het de safetycar wel. Pure veiligheidsmaatregel voor de stewards die (in tegenstelling tot de miljonairs in de auto) gewoon vrijwilligerswerk staan te doen. Als je dat niet snapt heb je verder weinig in deze discussie te zoeken.

DRS is na de safetycar disabled, dus je praat ook nog eens feitelijke onzin.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Niemand zal ontkennen dat Max zondag mazzel had, maar iedereen die het seizoen een beetje heeft gevolgd weet dat het gedurende het seizoen vaak tegen heeft gezeten. Er is dan ook weinig af te dingen op de titel. Zelfs bij Lewis en zijn vader was er berusting.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Als er twee regels zijn die onomstreden zijn, dan zijn het de twee die je noemt wel. Pure veiligheidsmaatregelen voor de stewards die (in tegenstelling tot de miljonairs in de auto) gewoon vrijwilligerswerk staan te doen. Als je dat niet snapt heb je verder weinig in deze discussie te zoeken.

Lezen is ook een vak zo te zien. Ik schrijf toch ook dat ik de safety car prima vind (en noodzakelijk), maar dat ik het ridicuul vind dat de leider daardoor zijn voorsprong kwijtraakt. Wat heeft dit met veiligheid te maken? En dat de achterblijvers er tussenuit gehaald worden heeft volgens mij ook weinig met veiligheid te maken.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

@ IH88 Het is noodzakelijk om het veld bij elkaar te brengen omdat als je de auto's niet bij elkaar brengt, er geen gat op de baan is voor de stewards om hun werk te doen. Ook dat is dus 100% een veiligheidsmaatregel.

De ene keer heb je daar voordeel bij, de andere nadeel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Lezen is ook een vak zo te zien. Ik schrijf toch ook dat ik de safety car prima vind (en noodzakelijk), maar dat ik het ridicuul vind dat de leider daardoor zijn voorsprong kwijtraakt. Wat heeft dit met veiligheid te maken? En dat de achterblijvers er tussenuit gehaald worden heeft volgens mij ook weinig met veiligheid te maken.

Je moet er gewoon niet zo moeilijk om doen. Zo zijn de regels, en zo waren ze tien jaar geleden ook. Alleen nu valt het in het voordeel van Max. Dat kan toch geen probleem zijn? Max heeft jou toch nooit iets misdaan?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Gewoon bijna twee dagen later, en nu daalt het pas echt in. Verstappen is Wereldkampioen.

En de manier waarop, die gaat pas over enkele weken indalen.

Sprak de man die ondergetekende vorig jaar in het weertopic voor aso versleet vanwege een vermeend overmatige fruit- en vleesconsumptie.

Blij dat 'max' wel het een en ander uit mag stoten.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

oh.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

wavanbuuren schreef:

@ IH88 Het is noodzakelijk om het veld bij elkaar te brengen omdat als je de auto's niet bij elkaar brengt, er geen gat op de baan is voor de stewards om hun werk te doen. Ook dat is dus 100% een veiligheidsmaatregel.

De ene keer heb je daar voordeel bij, de andere nadeel.

Als de safety car op de baan komt moet er automatisch langzamer worden gereden en mag er niet meer ingehaald worden. Dat gat voor de veiligheid ontstaat dus automatisch. Als je er auto's uit gaat halen verklein je het gat weer. Ook al zijn het achterblijvers.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Sprak de man die ondergetekende vorig jaar in het weertopic voor aso versleet

Misschien is dit nog wel waar ook, maar ik vind het niet terug. Kun je me even aanwijzen waar ik jou "aso" noemde, in het voorbije jaar in het topic dat je aanhaalt?

Ik heb de moeite gedaan het te zoeken, doe jij die moeite ook?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Je moet er gewoon niet zo moeilijk om doen. Zo zijn de regels, en zo waren ze tien jaar geleden ook. Alleen nu valt het in het voordeel van Max. Dat kan toch geen probleem zijn? Max heeft jou toch nooit iets misdaan?

Uiteraard. Ik heb Jos "grindbak" Verstappen nog live aan het werk gezien, dus ik snap dat de regels er al zo lang zijn. Maar als er één sport is waar de regels constant veranderen, dan is het de F1 wel. Dat de wagens er tussenuit worden gehaald en er gewoon nog één ronde extra aan wordt vastgeplakt is trouwens geen regel, maar de beslissing van de wedstrijdleider die nergens vaststaat. Als de wagens er niet tussenuit waren gehaald, of als de wedstrijd achter de SC was afgevlagd, was dat ook een juiste beslissing geweest. Er is gewoon op dit moment te veel onduidelijkheid over de regels. En dat is jammer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Uiteraard. Ik heb Jos "grindbak" Verstappen nog live aan het werk gezien, dus ik snap dat de regels er al zo lang zijn. Maar als er één sport is waar de regels constant veranderen, dan is het de F1 wel. Dat de wagens er tussenuit worden gehaald en er gewoon nog één ronde extra aan wordt vastgeplakt is trouwens geen regel, maar de beslissing van de wedstrijdleider die nergens vaststaat. Als de wagens er niet tussenuit waren gehaald, of als de wedstrijd achter de SC was afgevlagd, was dat ook een juiste beslissing geweest. Er is gewoon op dit moment te veel onduidelijkheid over de regels. En dat is jammer.

Kijk, als je over Jos Grindbak gaat praten, dan vinden wij elkaar. Maar nu over Max graag. Sjoske, ja dat kan lang blijven hangen, en dat snap ik.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Misschien is dit nog wel waar ook, maar ik vind het niet terug. Kun je me even aanwijzen waar ik jou "aso" noemde, in het voorbije jaar in het topic dat je aanhaalt?

Ik heb de moeite gedaan het te zoeken, doe jij die moeite ook?

Ik heb destijds in het weertopic mijn voetafdruk geplaatst via milieucentraal. Apolonisch ook, staat me bij. Jij hebt daarop gereageerd.

Ik ga nu niet uitzoeken waar het precies staat. Evt vanavond laat.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik heb destijds in het weertopic mijn voetafdruk geplaatst via milieucentraal. Apolonisch ook, staat me bij. Jij hebt daarop gereageerd.

Ik ga nu niet uitzoeken waar het precies staat. Evt vanavond laat.

Prima. Als ik jou ergens "aso" noemde, dan is dat een onbeschoftheid van mij. Mogelijk, maar ik kan het niet terugvinden.

Wel mooi dat het jou, en Apolonisch (?) bijstaat. Heeft het, mocht het zo zijn, indruk gemaakt. Dan had mijn onbedoelde bedoeling doel getroffen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Prima. Als ik jou ergens "aso" noemde, dan is dat een onbeschoftheid van mij. Mogelijk, maar ik kan het niet terugvinden.

Wel mooi dat het jou, en Apolonisch (?) bijstaat. Heeft het, mocht het zo zijn, indruk gemaakt. Dan had mijn onbedoelde bedoeling doel getroffen.

Je hebt een eigen doelpunt gemaakt en een beste ook. Ik eet dagelijks vlees, en eet ook nog steeds iedere dag een mango en meer exotisch fruit. En vooruit, ook ik rijd in een auto, en maak eens in de paar jaar een vliegreis. Dan max verstappen. Max verstappen rijdt in de f1, de meest fossiele sport die bestaat. Hij is nota bene wereldkampioen geworden in een oliestaat. Max verstappen bezit daarnaast talloze dikke slurpende auto's, en vliegt de godvergeten wereld rond in zijn privejet.

En ondanks dat kus je zijn voeten en zou ik een aso zijn. Hoe dan?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Je hebt eigen doelpunt gemaakt en een beste ook. Ik eet dagelijks vlees, en eet ook nog steeds iedere dag een mango en meer exotisch fruit. En vooruit, ook ik rijd in een auto, en maak eens in de paar jaar een vliegreis. Dan max verstappen. Max verstappen rijdt in de f1, de meest fossiele sport die bestaat. Hij is nota bene wereldkampioen geworden in een oliestaat. Max verstappen bezit daarnaast talloze dikke slurpende auto's, en vliegt de godvergeten wereld rond in zijn privejet.

En ondanks dat kus je zijn voeten en zou ik een aso zijn. Hoe dan?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Als ik jou ooit aso genoemd heb, dan was dat een onbeschoftheid van mij, en ook gewoon een fout. Wat nog meer wil je?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Dat ik het allemaa bijzonder hypocriet vind. Let wel, dit is geredeneerd vanuit jouw wereldbeeld. Apollinisch heeft een ander wereldbeeld en zou ik hier bijvoorbeeld niet op aanspreken. Hetzelfde geldt overigens voor max verstappen, die staat evenmin vooraan in de rij bij milieu centraal. Jij daarentegen....

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

OK, je wil dus niets, alleen maar je eigen gelijk herhalen. Nou, verdrink er in. Met "Apollinisch" heb ik sowieso niets te maken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Dit is wat anders dan wat je enkele dagen terug riep, met termen als ''Max mag nooit meer klagen dat hij is benadeeld'' of dat het te vergelijken was met een blundergoal in het voetbal. Want de regels zijn bij de F1 zondag gewoon gevolgd. Nu had Max er voordeel van, nog veel vaker eerder in het seizoen had Hamilton het mee. Dat de regels voor de normale kijker lastig te volgen zijn is waar, maar het maakt niet plots illegaal toegepast ofzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.