menu

Film / Algemeen / Filmclichés

zoeken in:
geplaatst:
In films over tijdreizen worden bepaalde momenten altijd uitvergroot, zoals het laten vallen van een object, tegen iemand aanstoten en ga zo maar door. Bij het teruggaan in de tijd kan hier vervolgens op geanticipeerd worden door de hoofdpersoon.

geplaatst:
Keepthechange1980 schreef:
Iemand valt in het zwembad. Hij vraagt iemand om hem eruit te trekken. Iemand steekt hem een hand toe. Die pakt hij, en trekt dan diegene zelf ook het zwembad in.
Die heb ik echt nog nooit gezien.

geplaatst:
Apollinisch schreef:
(quote)
Die heb ik echt nog nooit gezien.

Ik ook zelden. Sowieso zie ik iemand er niet eerst invallen, en dit scenario lijkt me ook meer iets voor een romantische TV-serie.

geplaatst:
Iemand loopt de weg op, draait zich om, zwaait nog even gedag naar de camera en wordt dan plotsklaps aangereden door een bus of vrachtwagen.

Heb dit al zo vaak gezien nu, begint me echt de keel uit te hangen. Het ziet er in de meeste gevallen ook nog eens heel nep uit.

kappeuter (crew)
geplaatst:

(afbeelding)

Tagline voor de film Bullet (2014):

'This time they messed with the wrong guy!'

Een van de meest cliché taglines die je voor zo'n film kunt hebben.

Flavio (moderator)
geplaatst:
De auto-achtervolging die eindigt in een haventje met een open brug/ pier.

De surprise party waarbij tientallen vrienden uit het niets komen om het glas te heffen op de hoofdpersoon die net daarvoor had aangegeven geen feestje te willen

New Yorkse vrienden (dertigers of veertigers) die een potje squashen of honkballen en tegelijkertijd een relatieprobleem bespreken.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Animatiefilms met dieren:

Manou the Swift (2019)

Dat ze anno 2019 nog met dit soort dertien-in-een-dozijn-films durven te komen.

geplaatst:
kappeuter schreef:
Animatiefilms met dieren:

Manou the Swift (2019)

Speelfilms met mensen, dat is ook een cliché.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Zeker.

geplaatst:
Een persoon loopt een kroeg, herberg of zoiets dergelijks binnen en valt door zijn/haar kleding of uiterlijk nogal uit de toon, is iemand met een zekere reputatie of zegt iets wat de aanwezige klanten niet aanstaat en meteen slaat de sfeer om: alle hoofden draaien zich om, de muziek wordt uitgezet en er valt een doodse stilte... Zelfs het bier slaat dood.

Kan zo gauw niet op een film komen waarin dit gebeurt, maar heb het al heel vaak gezien in ieder geval. O, aan het begin van Terminator 2 zit een vergelijkbare scène: Schwarzenegger die naakt een kroeg komt binnengelopen. Overigens is het dan wel begrijpelijk dat de hele kroeg stilvalt haha...

I need your clothes, your boots and your motorcycle.

geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=iksk0na0Syk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De eerste twee minuten gaan over de befaamde Wilhelm scream, maar daarna een leuk stukje over dialoogclichés.

kappeuter (crew)
Bij L'Avenir (2016):

Redlop schreef:
Alle Isabelle Huppert-filmcliché's verzameld in één film:

- speelt zich af in het hogere millieu CHECK
- intellectuele 65+ echtgenoot is tandarts/concertpianist/kunstcriticus/leraar CHECK
- leest Sartre/Camus/Adorno/Schopenhauer CHECK
- echtgenoot heeft minnaar CHECK
- lastige kinderen CHECK
- knappe jongeman/leerling maakt avances CHECK
- was vroeger anarchist/communist/politiek rebels CHECK
- moeder is raar mens CHECK
- rookt joints CHECK

1*

*Ouders die ruziemaken, terwijl hun kinderen op de trap hen afluisteren.

*Iemand die tegen de microfoon tikt om te kijken of deze wel werkt.

*Een schoonmaker die met een koptelefoon op muziek aan het luisteren is en geen idee heeft wat er op de achtergrond gebeurt.

Misschien verval ik in herhaling (geen zin om alles terug te lezen), maar deze week weer een cliché van jewelste gezien. Journey 2: The mysterious Island. Met Dwayne Johnson en Michael Caine.
Dochtertje van brokkenpiloot komt tevoorschijn, trekt petje van haar hoofd en schudt haar haren los in slowmotion.
En het jochie staat ademloos te kijken naar zoveel schoonheid.
Kuch.

Mensen die bij slecht nieuws meteen naar de drankkast lopen en zichzelf iets inschenken en dat dan ook in een teug leegdrinken.
Bij mij zou het dus weer via mijn neus naar buiten komen, maar goed, kniesoor die daar op let.

Mensen die na een wereldnummer liggen uit te hijgen en dan blijkt de vrouw nog steeds haar bh aan te hebben. Of ze stappen uit bed met het laken om zich heen gewikkeld. Waarom zo verlegen?

Bij wilde en woeste achtervolgingen gebeuren er (haast) nooit ongelukken. Iedereen duikt net op tijd weg.
De joyrijders hebben ook altijd een volle tank en genoeg anticipatie om net voor die trein of bus te remmen of juist plankgas te geven.

Stelletje dat elkaar net op tijd terugvindt en dan hartstochtelijk gaat zoenen in de stromende regen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.