• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.640 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mister blonde schreef:

Wat ben je triest eigenijk als je zelf een bepaalde sport of sporters niets vindt, dat je dan gaat proberen het plezier van anderen eraan beleven gaat lopen vergallen. Je hebt er niets mee, maar je wenst sporters wel tegenslag, zodat anderen er tenmiste niet te veel van genieten. Dit is trouwens de laatste keer dat ik op je reageer, ik lees vanaf nu geen woord meer van wat je schrijft.

Zijn we het toch nog eens volledig eens. Geef het trolletje geen aandacht, geniet 'ie van.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zijn we het toch nog eens volledig eens. Geef het trolletje geen aandacht, geniet 'ie van.

Ik werk naar ik begrijp verbindend. Als ik zou vertrekken maken jullie binnen de kortste keren weer ruzie met elkaar.

Maar goed, serieuze noot, als je iemand echt niet pruimt reageer inderdaad niet. Zo moelijk hoeft dat niet te zijn. Ik ben inmiddels 4 jaar lid, je zou zeggen dat mensen inmiddels weten wat ze kunnen verwachten wanneer een post van mij opduikt.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Dat niemand Clayton als favoriet noemt.. toch de winnaar van 4 majors dit jaar. En op de WSF na niet de minste. Volgend door Wright met 2 en o.a. Price met 1 (WK vorig jaar niet meer meegerekend).

Op basis van het verleden en de naam logisch dat een paar man hoger worden ingeschat, maar op basis van 2021 is Clayton de te kloppen man. Meeste majors en het meest stabiel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Denk dat iedereen die iets met F1 heeft vanavond 18.30 uur wel klaar zit. Wat een intens slot krijgt dit seizoen. Hamilton p1, Max vanaf p3 door een stuurfout, anders was hij zeker vanaf pole gestart. Echt een circuit waar je denk ik wel een paar crashes gaat krijgen, dus ben benieuwd. Deze week en anders volgende week de beslissing.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een ongekende race is dit. Zoveel chaos en brokken en wederom een legendarisch titelgevecht.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Pakjesavond ging voor de sportupdates van de nos. Maar niet getreurd, inmiddels ben ik UpToDate. Kort gezegd voelt iedereen zich genaaid, en hebben beide kemphanen inmiddels evenveel punten. Allicht volgt nog een naborrel waar mogelijk wat integriteitsissues aan de orde komen. Wat precies besproken wordt is nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat de term belastingontwijking geen punt van de vergadering zal zijn. Waarschijnlijk ligt tijdens deze gesprekken wel een veelkleurige taxfree helm op tafel.

Benieuwd welke monegask over twee weken op de hoogste trede van het monegasks podium plaatsneemt. We gaan het lezen.

Edit.

Humberto vertelt net dat beide donderstenen twee penaltypunten hebben ontvangen. Deze straffen zijn uiteraard symbolisch, want er is nog een race en uiteindelijk gaat het allemaal om de cashflow.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Gaat hard nu in Dubai.

Na eerst 5 remises gespeeld te hebben, heeft Carlsen nu na de 6e ook de 8e en 9e partij gewonnen van Nepomniatchi. De wereldtitel kan de Rus wel vergeten, want de match gaat over maximaal 14 partijen. Ik verwacht dat na partij 11 de match afgelopen is, omdat Carlsen dan de benodigde 7,5 punt heeft.

En zo blijft de Noor een jaartje langer op de troon van de schaakwereld zitten.

Hopelijk volgend jaar tegen Alireza Firouzja, die is minimaal van gelijkwaardig niveau als Carlsen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Poleposition voor verstappen. Na de afgelopen weken had ik dat niet gedacht.

Veel nederlanders overigens in abu dhabi. Ik ben eerlijk gezegd bijzonder jaloers. Al zou ik naar het strand zijn geracet en niet naar het circuit.

Martillo

• 1 berichten
  • 25 stemmen

Ik had het eerlijk gezegd ook niet meer verwacht...., maar dit doet-ie dan wel weer geweldig. Na afgelopen zondag had ik er weinig vertrouwen in, maar dat is nu weer volledig terug

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5069 stemmen

Dylan Groenewegen gaat naar bikeexchange. Vaak gedacht dat het voor hem beter zou zijn om te verkassen naar een ander team, want Jumbo gaat hem natuurlijk niet meenemen naar de Tour (en de meeste andere grote wedstrijden) en al helemaal niet met Wout van Aert in het team die zo veelzijdig is dat hij zowat alle rollen kan vervullen. Maar zo laat in het transferseizoen had ik deze switch niet meer verwacht.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik vind het heel verstandig van Dylan, en misschien dat het zo laat is omdat het een moeilijke keus is. JV is natuurlijk een superploeg, en alle zaken zijn zeer goed geregeld daar, maar net voor Dylan is het niet de goede ploeg, want het is geen ploeg voor rassprinters. Maar toch wil je wel heel graag heel zeker zijn voor je overstapt.

Hopelijk geen goede keus voor Dylan, toch een smaakmaker van het peloton.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Het is dat het gratis is, de kids een chilldag hebben, en het in de krant louter over de f1 gaat. Daarom heb ik de eerste paar ronden gezien. Dat was gelijk voldoende om de einduitslag te kunnen voorspellen: Hamilton pakt de titel op zijn sloffen.

Het is natuurlijk mijn mening maar wat is dit allemaal voorspelbaar en dus saai. Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen hier week in week uit geboeid naar kunnen kijken.

Zelf racen, of karten? Ja. Leuk. Erg leuk zelfs. Maar geboeid kijken? Hoe dan?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Splinters schreef:

Het is dat het gratis is, de kids een chilldag hebben, en het in de krant louter over de f1 gaat. Daarom heb ik de eerste paar ronden gezien. Dat was gelijk voldoende om de einduitslag te kunnen voorspellen: Hamilton pakt de titel op zijn sloffen.

Het is natuurlijk mijn mening maar wat is dit allemaal voorspelbaar en dus saai. Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen hier week in week uit geboeid naar kunnen kijken.

Zelf racen, of karten? Ja. Leuk. Erg leuk zelfs. Maar geboeid kijken? Hoe dan?

En dan volgt de volgende sportupdate:

Nederlandse sporthistorie! Max Verstappen na sensationele inhaalrace wereldkampioen Formule 1.

Iets met een safety car en een laatste ronde las ik. Ik kan het nog een keer vragen: Hoe dan? Haha.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mooier had het niet gekund. Als een Amerikaanse heldenfilm. Compleet ongeloofwaardig natuurlijk.

Genieten.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Mooier had het niet gekund. Als een Amerikaanse heldenfilm. Compleet ongeloofwaardig natuurlijk.

Genieten.

Nou ja, compleet ongeloofwaardig? Hij heeft samen met Hamilton verreweg de snelste auto. 50% kans dat je dan wereldkamoioen wordt. Die verschrikkelijke Jos Verstappen ook in de schijnwerpers blegh .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik vind het wel geinig. De hele wedstrijd gebeurt geen ene reet. De ene auto is sneller dan de ander, that's it. Tegen het eind knalt iemand ineens in de muur, wisselt 1 van de 2 kanshebbers van banden, om er vervolgens direct voorbij te rijden.

De conclusie is dan ook dat enkel en alleen door een stom toeval slechts de allerlaatste ronde kijkwaardig is gebleken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nou ja, compleet ongeloofwaardig? Hij heeft samen met Hamilton verreweg de snelste auto. 50% kans dat je dan wereldkamoioen wordt. Die verschrikkelijke Jos Verstappen ook in de schijnwerpers blegh .

gaat natuurlijk over de manier waarop. In de laatste ronde van de laatste race. Een race die compleet verloren leek.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Waan-zin.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Is natuurlijk flauwekul, aangezien er alleen al 2 in een Mercedes en 2 in een Red Bull rijden. En dan nog komt er zoveel meer kijken.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Is natuurlijk flauwekul, aangezien er alleen al 2 in een Mercedes en 2 in een Red Bull rijden. En dan nog komt er zoveel meer kijken.

Dus je wilt zeggen dat Verstappen en Hamilton in een Aston Martin ook wereldkampioen kunnen worden? Zet Vettel en Alonso in deze auto's en ze worden ook wereldkampioen hoor.

Bottas en Perez hebben trouwens niet dezelfde auto's als Hamilton en Verstappen. Daarnaast heeft iedere rijder zijn eigen team. De beste 'mechanics' en personeel gaan naar Verstappen en Hamilton, niet naar Bottas en Perez.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Dus je wilt zeggen dat Verstappen en Hamilton in een Aston Martin ook wereldkampioen kunnen worden? Zet Vettel en Alonso in deze auto's en ze worden ook wereldkampioen hoor.

Bottas en Perez hebben trouwens niet dezelfde auto's als Hamilton en Verstappen. Daarnaast heeft iedere rijder zijn eigen team. De beste 'mechanics' en personeel gaan naar Verstappen en Hamilton, niet naar Bottas en Perez.

Je haalt theorie en werkelijkheid door elkaar. Natuurlijk hebben ze de beste wagens maar zij zijn veruit ook de beste coureurs. En Bottas en Perez zijn in praktisch dezelfde wagens gewoon echt 2 klassen minder. Daarnaast spelen ook zaken als ervaring en rijstijl mee. De ervaring van Lewis heeft het dit seizoen verloren van de lef van Max.

Buiten dat, in bijna elke sport zijn maar 2 of 3 echte favorieten. In Nederland pakt ook Ajax of PSV bijna altijd de titel en in het tennis had je 15 jaar een top 3 die bijna alles verdeelde.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
gaat natuurlijk over de manier waarop. In de laatste ronde van de laatste race. Een race die compleet verloren leek.

Eens, maar dat kwam door die safety car. Verstappen had wel mazzel deze race. Terecht trouwens dat de Engelsen boos zijn op de wedstrijdleiding. Net zoals Verstappen en zijn team dat vorige week terecht waren. De Formule 1 maakt zich op deze manier compleet belachelijk met onduidelijke regels

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eens, maar dat kwam door die safety car. Verstappen had wel mazzel deze race. Terecht trouwens dat de Engelsen boos zijn op de wedstrijdleiding. Net zoals Verstappen en zijn team dat vorige week terecht waren. De Formule 1 maakt zich op deze manier compleet belachelijk met onduidelijke regels

Eens, deze sport word veel te veel beslist door de stewards en het vage regelementenboek. En da's jammer. Maar over een heel seizoen heb ik geen medelijden met Lewis en zijn team, want ze hebben behoorlijk vaak de regels en de Fia mee gehad.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je haalt theorie en werkelijkheid door elkaar. Natuurlijk hebben ze de beste wagens maar zij zijn veruit ook de beste coureurs. En Bottas en Perez zijn in praktisch dezelfde wagens gewoon echt 2 klassen minder. Daarnaast spelen ook zaken als ervaring en rijstijl mee. De ervaring van Lewis heeft het dit seizoen verloren van de lef van Max.

Buiten dat, in bijna elke sport zijn maar 2 of 3 echte favorieten. In Nederland pakt ook Ajax of PSV bijna altijd de titel en in het tennis had je 15 jaar een top 3 die bijna alles verdeelde.

Eens, maar daarom vind ik die Verstappen adoratie wat overdreven. Hij is samen met Hamilton de beste rijder en heeft de beste auto. Dan word je wereldkampioen, als het niet dit jaar was geweest dan wel volgend jaar en ook de aankomende 7/8 jaar. Ik ben geen Verstappen fan (verre van) en geen Hamilton fan, maar een Formule 1 fan. Ik hop gewoon op een spannende race/kampioenschap, en daar ben ik wel een beetje bang voor de aankomende jaren. Hamilton wordt niet meer beter.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Haha, wat een mazzel. Maar over het hele seizoen zo verdiend. Echt een voor in de boeken dit.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Haha, wat een mazzel. Maar over het hele seizoen zo verdiend. Echt een voor in de boeken dit.

Tenzij jij toevallig voor hamilton zou zijn geweest, dan was het forum veel en veel te klein geweest.

Ik vind het nu geinig, maar ook wanneer het precies andersom zou zijn geweest.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Fuck lees ik een bericht van jou. Maar haha, lekker voor je dit.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Fuck lees ik een bericht van jou. Maar haha, lekker voor je dit.

Of je het leest of niet maakt niet uit, want je weet dondersgoed dat ik een tikkie sportiever ben dan jij en een tikkie minder uitgelaten wanneer iemand anders een prijs wint.

Toegegeven, dat laatste maakt het wat makkelijker om sportiever te zijn, maar toch.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Of je het leest of niet maakt niet uit, want je weet dondersgoed dat ik een tikkie sportiever ben dan jij en een tikkie minder uitgelaten wanneer iemand anders een prijs wint.

Toegegeven, dat laatste maakt het wat makkelijker om sportiever te zijn, maar toch.

Ik bots al jaren met mister blonde op deze site, maar ga liever een avond met hem de kroeg in dan met jou. Mijn hemel, wat zit je overal te stemming te verzuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.