• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lol, bedankt voor de reminder, Splinters.

Dacht echt dat ik midden in de nacht een bericht postte, maar jij helpt mij er aan te herinneren dat het pas eind van de middag is.

Die vroege avonden ook.

Gelukkig, nog een hele lange avond om te zeuren voor de boeg. Doe je mee?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Lol, bedankt voor de reminder, Splinters.

Dacht echt dat ik midden in de nacht een bericht postte, maar jij helpt mij er aan te herinneren dat het pas eind van de middag is.

Die vroege avonden ook.

Gelukkig, nog een hele lange avond om te zeuren voor de boeg. Doe je mee?

De opbouw van het brein is nu eenmaal verschillend. Leuk dat jij het leuk vindt dat er een vrouw meedoet, maar een paar honderduizend jaar aan evolutie gum je niet even uit.

Maar geloof vooral wat je wil geloven, ik vind het allemaal prima.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

nondedju, gewoon een gezellig potje kletsen zit er bij jou niet in hè?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

nondedju, gewoon een gezellig potje kletsen zit er bij jou niet in hè?

Online kun je het beter rationeel houdne. Overigens, als je graag vrouwen ziet winnen ten koste van mannen dan moet je een spel optuigen/promoten waarin zij een evolutionair voordeel hebben tov mannen.

Darts is dat spel dus niet.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Schaken ook al niet.

Maar toch gaat volgende week Magnus zijn titel weer verdedigen. De grootste sportwedstrijd in de moderne geschiedenis.

In hoeverre geschiedenis modern kan zijn is dan weer een lekker kletsonderwerp, maar daar heb ik andere maatjes voor nodig, want jij kletst niet.

Maar Carlsen en Nepomniatchi schaken wel, en goed, en dat gaan ze dus doen.

In Dubai. Mocht je toevallig die kant op gaan, dan kun je ze zien.

Ook als je niet toevallig die kant op gaat, overigens.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Is ook wel iets hoor. Die clip is echt net of je Blake's Seven bekijkt, maar dan met net zo onbenullige effecten als in die tijd.

Voor mij geweldig natuurlijk, maar ik kan me ook de bezwaren wel indenken.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Wordt niks. Maakt alleen kans als een dikbuikge mannelijke darter bezwijkt onder de druk en onder zijn niveau presteert.

Een prijs zal ze never nooit pakken.

Laatste twee partijen 101 en 93 gemiddeld. Zijn er genoeg die dat op televisietoernooien niet beter doen. Het enige is dat zij dit nog niet op stabiele basis bij vloertoernooien doet, maar daar gooien er een stuk beter dan normaal.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Sherrock is een podiumspeler die het een stuk lastiger heeft op de vloer. Een Tourcard halen is voor haar niet evident in januari, dat zagen we de vorige jaren ook.

Echter mocht ze Wright weten te verslaan in de kwartfinale, dan staat ze obv 1 goede run aan het einde van het jaar waarschijnlijk in de top-64 waarmee ze haar tourcard behaalt. Een goede run met gunstige loting op het WK kan daar ook voor zorgen. En gezien de huidige vorm van Wright kan het zomaar morgen..

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Schaken ook al niet.

Maar toch gaat volgende week Magnus zijn titel weer verdedigen. De grootste sportwedstrijd in de moderne geschiedenis.

In hoeverre geschiedenis modern kan zijn is dan weer een lekker kletsonderwerp, maar daar heb ik andere maatjes voor nodig, want jij kletst niet.

Maar Carlsen en Nepomniatchi schaken wel, en goed, en dat gaan ze dus doen.

In Dubai. Mocht je toevallig die kant op gaan, dan kun je ze zien.

Ook als je niet toevallig die kant op gaat, overigens.

En ik schaak ook al niet. Hoe dan ook, er zijn voldoende taken die vrouwen over een populatie gezien beter uitvoeren dan mannen. Een verschil in intelligentie is er trouwens ook niet. Waarom richt je je niet op de taken die vrouwen over een populatie gezien beter uitvoeren dan mannen? Alleen omdat dat anno 2021 niet commercieel wordt uitgemolken of is er een andere reden?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

En ik schaak ook al niet. Hoe dan ook, er zijn voldoende taken die vrouwen over een populatie gezien beter uitvoeren dan mannen. Een verschil in intelligentie is er trouwens ook niet. Waarom richt je je niet op de taken die vrouwen over een populatie gezien beter uitvoeren dan mannen? Alleen omdat dat anno 2021 niet commercieel wordt uitgemolken of is er een andere reden?

Ik vind het best bewonderingswaardig dat Graaf Machine hier een poging doet om mensen te motiveren te gaan lullen over huiskamer-cafésporten zoals darts en schaken. Waarom niet dammen, kaartspelen, roulette en bordspelen waarvoor een kampioenschap bestaat? Ik snap ook niet goed wat er zo boeiend is er naar te kijken. Het lijkt me sowieso leuker om die dingen zelf te doen.

Ben verrast dat hij als wielerliefhebber niet praat over de cyclo-cross. Of wordt het pas interessant als MVDP meedoet en alles gaat winnen?

Ondertussen lijkt met mij duidelijk wat de voorkeuren zijn van de gemiddelde mannelijke sportfan. Vooral interesse in sporten beoefend door mannen en het wordt vooral interessant als een landgenoot meedoet en nog interessanter als die succesvol is.

Eigenlijk is dat bij film ook vaak zo. Al die gangsterfilms, cow-boy films bijvoorbeeld waarbij vrouwen op de achtergrond blijven, lijken mij toch voor een groot deel een mannelijk publiek aan te spreken. Sommige huiveren zelfs bij een vervrouwelijking van hun favoriete franchises. Ik denk maar aan de Ghostbusters remake met 4 vrouwelijke spokenjagers waardoor veel mannen (vooral van middelbare leeftijd) ineens begonnen jammeren en zelfs een haatcampagne starten. Dit zou het beeld van hun kindertijd immers vernietigen. Nu dat er een nieuwe Ghostbusters is met een stel kinderen als spokenjagers (waaronder ook een meisje) dat lijkt dan minder een probleem te zijn als ik de reacties lees op MM. Al zijn er er natuurlijk nog die de aangelegenheid weer aangrijpen om nog maar eens op de Ghostbusters remake te kappen. Misschien is hun kindertijd weer in ere hersteld omdat er kennelijk nogal veel verwijzingen zijn naar de film uit 1984. Ik zeg expres niet het origineel want dat was een TV-serie uit de jaren 70.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dat laatste is zeker het geval, zo verzekerde Van Gerwen in gesprek met Metro. ''Natuurlijk zegt Price dit, dat moet hij ook zeggen. Als hij denkt dat het waar is, is dat voor hemzelf een goed teken. Echter weet Gerwyn zelf ook wel dat het een leugen is. Hij heeft al vaak met zijn topvorm tegen mij gespeeld. Dat weet iedereen en de statistieken spreken voor zich. Als ik mijn beste spel laat zien, dan kan niemand mij verslaan en dat weet iedereen. Alleen zal niemand dat toegeven en dat begrijp ik ook. Maar geen zorgen, dan zeg ik dat wel.''

Of het zou kunnen dat Price zijn uitspraken heeft gedaan om zichzelf wat extra zelfvertrouwen te geven? ''Maar feitelijk klopt het niet, de cijfers zeggen dat ik gelijk heb'', vervolgde Van Gerwen.

''Hij loopt pas een aantal jaren rond, ik al iets langer dus ik weet waar ik over praat. Natuurlijk moeten ze in hun eigen kansen geloven, maar het is allemaal een sprookje voor hen'', aldus de drievoudig wereldkampioen.

Aldus de man, die na dit week momenteel geen titelverdediger is van ook maar één Major.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De WK Darts loting. Begint half december.

De Loting

Van Gerwen bezit geen enkele major meer, maar als hij dit WK wint dan maakt dat natuurlijk alles goed.

En de terugkeer van Van Barneveld. Heeft een onbekende in ronde 1 en zou daarna Rob Cross treffen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik maak me wat betreft Van Gerwen geen enkele illusie. Hij mag blij zijn als hij de halve finale haalt, maar ik denk dat dat zelfs een ronde te ver is. Misschien zelfs wordt hij niet eens de best presterende Nederlander.

Van Barneveld wordt dat ook niet. Die ligt er in ronde twee waarschijnlijk uit, hoewel Rob Cross ook aan een heel matig seizoen bezig is.

De finale wordt Pryce - Wright. Die twee steken er het hele seizoen al boven uit.

Maar ja, het is darts, en een pijl is zo misgegooit, dus het kan ook weer helemaal anders vallen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Fallon tegen Steve Beaton in de openingsronde. Mocht ze winnen mag ze tegen Kim Huybrechts. Normaal gesproken moet Pryce minimaal de kwartfinale halen en dan wacht Clayton. Wright kan bij de laatste 16 al tegen Searle komen en in de kwartfinale wellicht De Sousa.. Van Gerwen heeft gewoon een klote loting, de eerste twee rondes makkelijk maar dan Chizzy met daarna Gary Anderson of Cross (of RvB). James Wade schrijf ik alvast met pen op voor de halve finale.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Zie Wade ook wel veel eerder eruit gaan. Tegen vd Voort al, als zij beide hun eerste wedstrijd winnen. Wade won de UK open en haalde SF van de GSoD, maar vloog er net zo makkelijk in eerdere toernooien al veel eerder uit. Zijn track record de laatste 4 wk's zijn ook niet echt geweldig. Voor zijn niveau zit hij in een zwaar deel.

Price en Wright zijn de favorieten op voorhand met Clayton/Van Gerwen als belangrijkste outsiders. Tweede ronde heb je al kans op lekker potten: Barney - Cross en Lewis - Anderson. Vooral die laatste was ooit wel een lekkere pot.

Ik ga voor een halve finale. Price - King en Noppert - Anderson.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Magnus Carlsen heeft vandaag een nieuw record op zijn palmares bijgeschreven. Geen record om trots op te zijn, maar wel een record dat hij van de legendarische spelers Anatoli Karpov en Gary Kasparov afpakt.

In 1984 speelden de beide Russen tijdens hun eerste WK-match (er zouden er nog 4 volgen tussen beide heren) liefst 17 maal op rij remise. Die match ging om louter winstpartijen. De eerste die 6 partijen had gewonnen zou wereldkampioen zijn.

Karpov stond na 9 partijen al op 4 winstpartijen, en toen ging Kasparov in de remisestand. Pas partij 27 eindigde weer in een beslissing, want Karpov boekte zijn 5e overwinning. Dat was ook zijn laatste overwinning van die match, want na 48 partijen werd de match afgebroken bij een stand van 5 - 3 voor Karpov.

Een jaar later werd Kasparov als nog wereldkampioen.

17 partijen op rij remise in de strijd om het wereldkampioenschap. Zo lang duren de matches tegenwoordig niet eens meer. Momenteel is de match tussen Carlsen en Nepomniatchi afgesproken over 14 partijen, de laatste jaren ging het altijd over 12 partijen.

Maar toch heeft Carlsen nu voor de 18e keer op rij een partij in een WK-match remise gespeeld. De laatste 2 partijen in zijn match tegen Serge Karjakin (in 2016) werden remise, alle 12 partijen in zijn match tegen Fabiano Caruana (in 2018) werden remise, en vandaag werd de vierde partij in zijn match tegen Ian Nepomniatchi remise, net als partij 1, 2 en 3.

Gelukkig is er licht aan het eind van de tunnel, in de persoon van Alireza Firouzja. Deze geboren Iraniër, nu spelend voor Frankrijk, heeft ook een record geboekt pas geleden. Hij is de jongste (18 jaar) speler ooit die de grens van 2800 rating gepasseerd is. Jonger nog dan Carlsen was toen hij dat deed. Momenteel staat hij ook al 2e op de wereldranglijst én hij heeft zich geplaatst voor het komende kandidatentoernooi.

Met een beetje geluk mag hij volgend jaar de WK-match spelen. Gezien zijn flitsende stijl (hij doet me aan Fischer denken), zal hij zeker geen 18 remises achter elkaar weten te breien.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IJskonijn Max Verstappen kent geen stress in nek-aan-nekrace: ‘Ik voel me kalm’

Past zich goed aan aan zijn auto, die is de laatste weken ook uitermate kalm.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Past zich goed aan aan zijn auto, die is de laatste weken ook uitermate kalm.

Wat wil je nou steeds met dit soort berichten? Vermoeiend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Zie Wade ook wel veel eerder eruit gaan. Tegen vd Voort al, als zij beide hun eerste wedstrijd winnen. Wade won de UK open en haalde SF van de GSoD, maar vloog er net zo makkelijk in eerdere toernooien al veel eerder uit. Zijn track record de laatste 4 wk's zijn ook niet echt geweldig. Voor zijn niveau zit hij in een zwaar deel.

Price en Wright zijn de favorieten op voorhand met Clayton/Van Gerwen als belangrijkste outsiders. Tweede ronde heb je al kans op lekker potten: Barney - Cross en Lewis - Anderson. Vooral die laatste was ooit wel een lekkere pot.

Ik ga voor een halve finale. Price - King en Noppert - Anderson.

Ik vind die Anderson echt niks aan, zo'n emotieloze darter die het volgens mij nauwelijks boeit of hij wint of verliest. Althans, zo komt hij over. Hou ik niet van.

Wel vreemd (maar terecht) om te lezen dat van Gerwen als outsider word gezien. Wie had dat 2 jaar terug gedacht. Hij moet maar eens goed na gaan denken na dit WK waar hij staat, want hij is wel hard van zijn sokkel gevallen en hij kan niet elke keer aankomen met dat hij een nederlaag alleen zichzelf verwijt. Daarmee doe je de tientallen verliezen van afgelopen 2 jaar bij de grote toernooien geen recht toe. Het niveau is vreselijk hoog en die scherpte lijkt hij niet meer te hebben. Hoop dat hij revanche neemt dit WK, deze titel zou natuurlijk alles goedmaken, maar verwacht het niet.

Voor mij is Wright de grote favoriet. Gevolgd door Van Gerwen en Price. Heb stiekem hoop dat Barney ook een leuk toernooi speelt met dat publiek daar achter hem.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat wil je nou steeds met dit soort berichten? Vermoeiend.

Ik vind die Anderson echt niks aan, zo'n emotieloze darter die het volgens mij nauwelijks boeit of hij wint of verliest. Althans, zo komt hij over. Hou ik niet van.

Ik weet het niet helemaal zeker, ik gok maar wat in het wilde weg, maar ergens heb ik - helemaal in de verte - het idee dat jij/jullie mensen die niet per definitie een enorme emotie of adrealinestoot voelen als ze een keer naar sport kijken of er iets over lezen ook niet bijzonder gezellig vinden.

Ben ik warm of koud?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wel vreemd (maar terecht) om te lezen dat van Gerwen als outsider word gezien. Wie had dat 2 jaar terug gedacht. Hij moet maar eens goed na gaan denken na dit WK waar hij staat, want hij is wel hard van zijn sokkel gevallen en hij kan niet elke keer aankomen met dat hij een nederlaag alleen zichzelf verwijt. Daarmee doe je de tientallen verliezen van afgelopen 2 jaar bij de grote toernooien geen recht toe. Het niveau is vreselijk hoog en die scherpte lijkt hij niet meer te hebben. Hoop dat hij revanche neemt dit WK, deze titel zou natuurlijk alles goedmaken, maar verwacht het niet.

Voor mij is Wright de grote favoriet. Gevolgd door Van Gerwen en Price. Heb stiekem hoop dat Barney ook een leuk toernooi speelt met dat publiek daar achter hem.

Anderson heeft dat inderdaad. Hij geniet er ook niet zoveel meer van. Alleen op het WK staat hij er bijna alleen nog. Op een paar vloertoernooien en de Nordic Darts masters na heeft hij nergens de laatste 8 gehaald. Hij vind de kalender te vol en wil nog maar twee jaar blijven darten. Hij begreep ook helemaal niks van Barney zijn comeback.

Van Gerwen zijn tegenstanders zijn beter dan in de jaren, dat hij zo dominant was. Als je kijkt naar al zijn nederlagen, dan waren dat spelers die echt uitstekend gooide. Hij kan ook van iedereen verliezen. Hij heeft niet één keer van Price verloren dit jaar op een groot toernooi, omdat hij daar niet tegen heeft gespeeld op een groot toernooi. Het lijstje nederlagen daar bestaat uit Chisnall/Noppert/Humphries/Clayton/Cross/Smith/Wright.

Ik betrap mezelf erop, dat ik niet eens hoop bij hem op revanche. De arrogantie na een nederlaag is echt stuitend bij hem. Ik zou het wel mooi vinden, als Clayton hem wint. Dat zou een beloning zijn voor zijn ontwikkeling dit jaar.

Naar Barney ben ik ook benieuwd. Meedoen is voor hem al een overwinning en dit jaar zal hij de eerste ronde vooral willen overleven. Verder kijkt hij niet geeft hij zelf aan. Volgend jaar zal hij weer een stap verder willen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb met van Gerwen ook niet heel veel, happie, geen speler die veel sympathie op wekt. Wel een landgenoot en iemand met een geweldige stijl van darten, dus ik support hem wel altijd een beetje. Maar als van Gerwen tegen Barney speelde, dan was en ben ik altijd voor onze depressieve postbode.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Op den duur zal ik wel meer voor hem supporten, maar ik vind het nou wel mooi als hij even op zijn muil gaat. Dat verschil tussen zijn reacties bij winst of verlies is echt stuitend.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb met van Gerwen ook niet heel veel, happie, geen speler die veel sympathie op wekt. Wel een landgenoot en iemand met een geweldige stijl van darten, dus ik support hem wel altijd een beetje. Maar als van Gerwen tegen Barney speelde, dan was en ben ik altijd voor onze depressieve postbode.

Rondom barney hangt, zoals je ongetwijfeld weet, een stevige verdenking van matchfixing.

Hoe sympathiek is dat?

Geen van de mensen die je support of bestrijdt ken je daadwerkelijk. De een houdt allicht een gladder marketingpraatje dan de ander, that's all.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Rondom barney hangt, zoals je ongetwijfeld weet, een stevige verdenking van matchfixing.

Hoe sympathiek is dat?

Geen van de mensen die je support of bestrijdt ken je daadwerkelijk. De een houdt allicht een gladder marketingpraatje dan de ander, that's all.

Ik kan er niks aan doen dat jij het nieuws niet zorgvuldig volgt.

Verder boeit je mening me niet, dus bespaar je de moeite.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Misschien is de actie niet heel sympathiek nee (understatement), maar het past volledig in het plaatje van Barney. Dat is nu eenmaal een enorme anti-held, er kleeft altijd wat aan hem. Ik heb juist daarom wel sympathie voor hem, heeft op een bepaalde manier een enorme gunfactor.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik kan er niks aan doen dat jij het nieuws niet zorgvuldig volgt.

Verder boeit je mening me niet, dus bespaar je de moeite.

Darters die verder wilden spelen moesten instemmen dat bij verdenkingen hun telefoon- en bankgegevens door de toezichthouder mochten worden ingezien. " ... ik ben eruit gestapt want daar had ik even geen zin in.

Het verhaal in een notendop.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Montorsi schreef:

Misschien is de actie niet heel sympathiek nee (understatement), maar het past volledig in het plaatje van Barney. Dat is nu eenmaal een enorme anti-held, er kleeft altijd wat aan hem. Ik heb juist daarom wel sympathie voor hem, heeft op een bepaalde manier een enorme gunfactor.

De term antiheld dekt inderdaad aardig de lading. Zelfs z'n excuses zijn dom en lomp.

Let wel, ik zeg niet dat ie het heeft gedaan, want hij is niet veroordeeld. Maar de schijn heeft ie flink tegen.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Wat ben je triest eigenijk als je zelf een bepaalde sport of sporters niets vindt, dat je dan gaat proberen het plezier van anderen eraan beleven gaat lopen vergallen. Je hebt er niets mee, maar je wenst sporters wel tegenslag, zodat anderen er tenmiste niet te veel van genieten. Dit is trouwens de laatste keer dat ik op je reageer, ik lees vanaf nu geen woord meer van wat je schrijft.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Wat ben je triest eigenijk als je zelf een bepaalde sport of sporters niets vindt, dat je dan gaat proberen het plezier van anderen eraan beleven gaat lopen vergallen. Je hebt er niets mee, maar je wenst sporters wel tegenslag, zodat anderen er tenmiste niet te veel van genieten. Dit is trouwens de laatste keer dat ik op je reageer, ik lees vanaf nu geen woord meer van wat je schrijft.

Niemand is verheven boven spot dekt de lading beter. Ik zou even gemakkelijk een foto van lewis hamilton in zn groene jurk kunnen plaatsen met daaronder de tekst Lewis Transgenderton. Vind je vast niet leuk om te horen, maar het is wel de waarheid: ik maak graag grapjes, dus ook over sporters en over hun resultaten.

Daarnaast vind ik sport wel degelijk leuk, maar dan voornamelijk als deelnemer, en minder als toeschouwer. Volgens mij is dat geen misdaad.

Tot slot schrijf ik weinig tot niets op wat niet waar is en val ik mensen nooit persoonlijk aan. Daarentegen, welke (grove) misstap zou een bekende sporter die jij niet persoonlijk kent moeten maken voordat jij hem niet langer smeekt om op je verjaardag te verschijnen? Er zijn mensen die zich beduidend minder bij je kunnen veroorloven, beste mr blonde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.