• 15.764 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.026 gebruikers
  • 9.373.140 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

mjk87 schreef:

Die Nederlanders hebben geen moment kans gemaakt eigenlijk op goud, ook niet zonder val. GB was vanaf het begin al beter en scherper. Na de val ontbrak elke scherpte.

Dat klinkt alsof je nog kans zou maken op goud als je valt. Laat Splinters dat maar niet horen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Volgens mij heb je zelf verzonnen om er naar te gaan kijken.

Ik heb het mooi niet gedaan.

Ben aan het werk, kijk af en toe effe opzij. Maar nee, dit is net zo stompzinnig als in Amerika het Nascar racen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ben aan het werk, kijk af en toe effe opzij. Maar nee, dit is net zo stompzinnig als in Amerika het Nascar racen.

Heb af en toe even de NOS-site bekeken, ging snel weer naar iets anders toe. Leek mij vooral net zo spannend als een schaatsmarathon op kunstijs.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Die baanwielrenners in de sprint geraken dus gewoon tot bijna 75 km/h. Ongekend hoor. Ik ben blij als ik op mijn fiets de 25 haal.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Snelle sprint zonder getreuzel. Hoogland - Lavreijsen 1-0

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Mooie heat van die ene Oranje.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wie heeft verzonnen dat het leuk is om naar vele tientallen rondjes wielrennen te kijken? Wat een saaie boel. Da's gewoon 35 minuten ofzo.

Het is kennelijk een zware en niet zo gemakkelijk als het lijkt discipline en best wel gevaarlijk. Worden toch hoge snelheden gehaald. Maar tenzij je liefhebber bent is het inderdaad saai rondjes rijden. Daarom dat ik het ook niet kijk.

Maar als je wil fietsen en het regent te hard is het wel een alternatief.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Het is behoorlijk anders omdat er 10 sprints zijn. Ik vind het best spannend maar binnen het baanwielrennen wel een lelijk eendje. Is ook twee keer van het programma afgeweest. Maar dit jaar weer terug. De Britten dominant en onaantastbaar. Nederland verliest medaille door Australie.

Ik zei het eerder wat ongelukkig maar het zijn de Britse mannen waar het verval in het baanwielrennen enorm groot is. Die komen er bijna niet meer aan te pas, vergeleken bij eerder. Bij de vrouwen ligt dat wel anders. Met name de carriere van superster Jason Kenny is over.

De Britse mannen raakten in vergelijking met 2016 hun gouden medailles kwijt op ploegachtervolging, teamssprint, individuele sprint en vrijwel zeker de keirin. Dat doet in de UK echt pijn. En dat is het einde van bijna twee decennia olympische dominantie. De troost zat in het Omnium waar ze juist goud pakken, waar ze in 16 zilver hadden.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik ben overigens voor Lavreijsen. Weet eigenlijk niet eens waarom, maar je moet voor iemand zijn, anders is de sport minder leuk.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat klinkt alsof je nog kans zou maken op goud als je valt. Laat Splinters dat maar niet horen.

Die heeft zojuist de tv gereserveerd voor de hockeyfinale en hoort vanwege luid protesterende kinderen helemaal niks.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik ben overigens voor Lavreijsen. Weet eigenlijk niet eens waarom, maar je moet voor iemand zijn, anders is de sport minder leuk.

Het jonkie?

Ik heb niet echt een voorkeur. Het verhaal van Hoogland is vreemder (zoon van een crimineel wordt topsporter). Ze begonnen beide als BMX'er geloof ik.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

Het is behoorlijk anders omdat er 10 sprints zijn. Ik vind het best spannend maar binnen het baanwielrennen wel een lelijk eendje. Is ook twee keer van het programma afgeweest. Maar dit jaar weer terug. De Britten dominant en onaantastbaar. Nederland verliest medaille door Australie.

Ik zei het eerder wat ongelukkig maar het zijn de Britse mannen waar het verval in het baanwielrennen enorm groot is. Die komen er bijna niet meer aan te pas, vergeleken bij eerder. Bij de vrouwen ligt dat wel anders. Met name de carriere van superster Jason Kenny is over.

De Britse mannen raakten in vergelijking met 2016 hun gouden medailles kwijt op ploegachtervolging, teamssprint, individuele sprint en vrijwel zeker de keirin. Dat doet in de UK echt pijn. En dat is het einde van bijna twee decennia olympische dominantie. De troost zat in het Omnium waar ze juist goud pakken, waar ze in 16 zilver hadden.

Volgens mij is de OS ook een van de weinige momenten om baanwielrennen in de kijker te zetten. Er zit ook niet veel variëteit in de pistes. Het voelt een beetje alsof je steeds weer op dezelfde oval gaat rijden in NASCAR. Ja ok de variëteit zit em in de disciplines maar voor de niet-liefhebber is het rondjes draaien en naar links draaien. Ik vind het nog altijd boeiender dan zwemmen maar voor mij geen sport om uren te kijken, hoogstens een uur of zoals AL zegt zo af en toe eens kijken terwijl je wat anders doet of kijkt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Het verhaal van Hoogland is vreemder (zoon van een crimineel wordt topsporter).

Geinig. Andersom kan ook. De vader van Willem Holleeder was profwielrenner.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Volgens mij is de OS ook een van de weinige momenten om baanwielrennen in de kijker te zetten. Er zit ook niet veel variëteit in de pistes.

Hoor juist op televisie, van onder andere Elis Ligtlee, dat dit een aparte piste is. De bochten zijn niet altijd hetzelfde bij de pistes, en deze is in zoverre vreemd dat je moeilijk buitenom iemand kan inhalen.

Heb je bij schaatsen ook. Er zit een marge in de straal van de bochten, en dus in de lengte van de rechte stukken. Dat maakt zeker verschil.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

De hele week hoor ik al over publiek bij het baanwielrennen. Dacht ik toch echt dat er geen publiek aanwezig mag zijn, maar dat blijkt dus alleen voor Tokio te gelden.

En het baanwielrennen wordt in Izu gehouden. Daar was een mooie vrij nieuwe baan, en de organisatie wilde geen nieuwe wielerbaan in Tokio bouwen (heel goed natuurlijk). En in Izu mag blijkbaar wel beperkt publiek aanwezig zijn.

Als ik het allemaal goed begrepen heb hoor.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Je kunt het je misschien niet meer voorstellen, maar voor de oorlog en ook nog vlak erna was baanwielrennen in Nederland veel en veel populairder dan wegwielrennen. In Nederland was het ook een behoorlijke tijd verboden om wegwedstrijden te organiseren. De wielerbanen waren in die tijd stijf uitverkocht bij zesdaagsen enzo. Het was in die tijd echt volkssport.

Bij de generatie Van Est en Wagtmans veranderde dat.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, hoor net mooi verhaal over ene Sjaak (altijd goede naam natuurlijk) van Egmond. die Olympisch kampioen was. Zijn zoon staat nog in het café dat hij later startte. Gaat tijdelijk café Hoogland danwel café Lavreijsen heten. Volgens de praatman van de NOS.

Domper, blijkt geen Sjaak van Egmond te zijn, maar Jacques van Egmond.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

Je kunt het je misschien niet meer voorstellen, maar voor de oorlog en ook nog vlak erna was baanwielrennen in Nederland veel en veel populairder dan wegwielrennen. In Nederland was het ook een behoorlijke tijd verboden om wegwedstrijden te organiseren. De wielerbanen waren in die tijd stijf uitverkocht bij zesdaagsen enzo. Het was in die tijd echt volkssport.

Bij de generatie Van Est en Wagtmans veranderde dat.

Ik las enige tijd geleden dat wegwielrennen lange tijd verboden was in Nederland. Dat maakt het ook niet populairder natuurlijk, en heeft ons land echt een enorme achterstand opgeleverd in vergelijking met wielerlanden als België, Frankrijk en Italië.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Wauw.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Wauw, Lavreijsen, ongelooflijk. Was gewoon geklopt, en wint toch.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik vind het een beetje gek dat het op de olympische spelen Great Britain is. Dat is namelijk zonder Noord-Ierland. United Kingdom is een logischer term. Volgens mij is het officieel ook Great Britain & Northern Ireland maar dat past niet op het shirtje.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Jezus wat doet Lavreysen daar.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

De tijden veranderen (gelukkig) en nu is er ook meer concurrentie van andere (wieler)sporten. Hoe populair het nu nog is weet ik niet maar als ik van mijn oude vader van bijna 80 ook hoor dat het eentonig is, dan moet het idd zoiets zijn van voor den oorlog. Vooral volkssport en traditioneel dat wel probeert te moderniseren maar blijft toch vooral iets voor de liefhebber.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik denk dat in Nederland het baanwielrennen juist weer aan populariteit wint. Niet alleen door het succes van de laatste jaren, maar ook door de inspanningen van Peter Pieters. Die is heel belangrijk geweest voor de populariteit van het baanwielrennen.

Het prachtige WK in Apeldoorn, in 2010 of 2011, hielp ook mee.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Het dieptepunt van de sport zat denk ik in de jaren '90. Sindsdien is het weer populairder en aan het groeien.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5229 stemmen

starbright boy schreef:

Ik heb niet echt een voorkeur. Het verhaal van Hoogland is vreemder (zoon van een crimineel wordt topsporter)

Is dat niet Jeoffrey Hoogland?

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Je hebt gelijk. Ik niet. Ik dacht dat echt een tijdje geleden gelezen te hebben, Maar het blijkt een letter te schelen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lavreijsen! Wat een kanjer is Hoogland, maar Lavreijsen is net iets meer kanjer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

En nu ook gewoon dat derde goud op de keirin voor Harrie. Doe het !!

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Nou de hockeyvrouwen. Ik kijk wat anders, maar ik duim wel voor goud. Ik lees trouwens net dat het eerste goud in 1980 voor Zimbabwe was, andere tijden zullen we maar zeggen. Het tweede voor Nederland in 84 is waarschijnlijk de eerste gouden medaille die ik me enigszins herinner. In die tijd haalden we minder goud dan tegenwoordig (5x en dat was ver boven verwachting) en werd Hockey minder als een zekerheidje gezien (al dan niet terecht) dus er was wel wat impact toen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.