• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.069 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Hoop wel dat die hockeyvrouwen winnen, maar als kijksport is het drie keer niks. Ziet er zo kunstmatig uit allemaal. Als je dan toch een kunstgrasveld hebt, maak het dan in elk geval groen, en niet blauw.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik heb nog wel vage herinneringen aan '84 hockeygoud en windsurfen en ook discuswerpen maar kan me echt niets herinneren van de twee gouden medailles bij het zwemmen. En van de andere medailles eigenlijk alleen de boksmedaille van Vanderlyde.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Stefan van den Berg, Ria Stalman, Annemarie Verstappen (de moeder van voetballer Vincent Janssen overigens). Ja, dat was in de tijd dat we nog geen topsportland waren.

Oh, Verstappen haalde niet eens goud. Even zoeken, was Petra van Staveren en Jolanda de Rover. Maar Annemarie Verstappen was de grote naam in die jaren.

Vanderlijde haalde altijd brons, en wist nooit van die Cubaan, Felix Savon, te winnen. Wel een heel aardige man denk ik.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik lees nu dat gouden medaillewinnares Jolanda de Rover de moeder is van Kira Toussaint die nu in het Olympisch zwemteam zit.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Overigens waren de spelen van '80 en '84 natuurlijk zwaar gehavend wegens het kinderachtige boycotten van die grote landen en hun slippendragers.

In '80 was dat wel tof voor Gerard Nijboer, die zilver won op de marathon. Maar ook zonder de boycot was Nijboer een heel groot marathonloper.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Mooi, 1-0 Nederland. Moeten we nu net zoals België onze teams ook dierennamen gaan geven?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Nou, dat gaat van een leien dakje. Toch jammer dat de argentijnen niet sterk genoeg zijn. Of oranje te sterk. Hoe dan ook, het is niet echt een wedstrijd.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Nou, dat gaat van een leien dakje. Toch jammer dat de argentijnen niet sterk genoeg zijn. Of oranje te sterk. Hoe dan ook, het is niet echt een wedstrijd.

b-sport.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5228 stemmen

IH88 schreef:

Mooi, 1-0 Nederland. Moeten we nu net zoals België onze teams ook dierennamen gaan geven?

Leeuwinnen toch? Maar de Argentijnsen zijn ook al de Leonas. Lastig, lastig.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Flavio schreef:

(quote)

Leeuwinnen toch? Maar de Argentijnsen zijn ook al de Leonas. Lastig, lastig.

Dat zijn de voetbalsters. Voor de hockeysters Dutch Cheetah's ofzo .

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Wielernieuws tussendoor: Almeida gaat naar UAE voor maar liefs vijf jaar en zorgt dat Pogacars ploeg (bijna) niet meer onderdoet voor Ineos en Jumbo-Visma.

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4514 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ja, dat was in de tijd dat we nog geen topsportland waren.

Wel in het wielrennen dan weer.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Grappig dat er bijna altijd voor katachtigen wordt gekozen. Duivels is ook populair. Beste is dan nog de Belgische voetbalvrouwen Red Flames en de Belgische mannen estafette de Belgian Tornados.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

b-sport.

Sport bestaat bij de gratie van gelijkwaardigheid, zoals iemand laatst prschtig zei. Dat geldt voor iedere sport, dus ook voor atletiek en hockey.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5228 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Dat zijn de voetbalsters. Voor de hockeysters Dutch Cheetah's ofzo .

We zitten in 2021, moeten natuurlijk wel Nederlandse dieren zijn. De Nederlandse leeuw is ook een vorm van cultural appropriation

Misschien de Oranje Herten of de Eekhoorns al klinkt dat niet zo flatteus.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Veel dieren staan ook wat raar. Dutch elephants werkt alleen als we ooit een sumoworstelteam opstellen. Dutch cows is het ook niet echt. Dutch gorillas? Dutch mouses?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

b-sport.

Baanwielrennen is ook maar beperkt qua deelnemende landen. Minder internationaal karakter dan hockey denk ik.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vind het een beetje gek dat het op de olympische spelen Great Britain is. Dat is namelijk zonder Noord-Ierland. United Kingdom is een logischer term. Volgens mij is het officieel ook Great Britain & Northern Ireland maar dat past niet op het shirtje.

Waarom gaan ze niet gewoon allemaal los? Dus Engeland, Wales, Ierland, Schotland etc.

Doen ze toch bij het voetbal ook? Vind het wat gek, helemaal als je weet dat diverse landen in GB elkaar haten. Een Schot voelt zich een Schot en echt niet een inwoner van GB.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

bij dat hockey moeten ze ook gewoon die strafcorners afschaffen. Lijkt of ze alleen daar nog op spelen. Je ziet soms al spelers/speelsters juichen als ze een strafcorner versiert hebben. Is bijna gelijk aan een goal. Maar maakt het spel behoorlijk kapot.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Sport bestaat bij de gratie van gelijkwaardigheid, zoals iemand laatst prschtig zei. Dat geldt voor iedere sport, dus ook voor atletiek en hockey.

Vertel dat Team USA bij het basketbal maar.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Flavio schreef:

(quote)

We zitten in 2021, moeten natuurlijk wel Nederlandse dieren zijn. De Nederlandse leeuw is ook een vorm van cultural appropriation

Misschien de Oranje Herten of de Eekhoorns al klinkt dat niet zo flatteus.

In het engels misschien wel deer, squirrels.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Gelijkwaardig betekent niet dat je even goed bent.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

bij dat hockey moeten ze ook gewoon die strafcorners afschaffen. Lijkt of ze alleen daar nog op spelen. Je ziet soms al spelers/speelsters juichen als ze een strafcorner versiert hebben. Is bijna gelijk aan een goal. Maar maakt het spel behoorlijk kapot.

Het is verre van gelijk aan een goal. De commentator zei dat Oranje deze Spelen in de voorgaande duels 62 van die dingen had en er maar 10 scoorde. 1 op 6 dus.

Het is wel een goede kans op een goal, maar dat is een penalty bij voetbal ook.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik vind het raar dat de Uk bij voetbal als vijf landen mag (Gibraltar is ook nog apart). Dat zou juist afgeschaft moeten worden. Dat mag Spanje ook niet en reken maar dat de Catalanen zich ook meestal niet erg Spaans voelen. En ook de basken voelen zich veel meer bask.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waarom gaan ze niet gewoon allemaal los? Dus Engeland, Wales, Ierland, Schotland etc.

Doen ze toch bij het voetbal ook? Vind het wat gek, helemaal als je weet dat diverse landen in GB elkaar haten. Een Schot voelt zich een Schot en echt niet een inwoner van GB.

Dat zou dan weer niet eerlijk zijn tov andere gebieden die onafhankelijkheid nastreven zoals Catalonië, Baskenland. Noord-Ierland is bij de UK doordat de Engelsen er de boel willen blijven dirigeren en zou eigenlijk bij de Republiek Ierland moeten horen. Volgens mij komen de Welshmen en Engelsen goed overeen. Dat ze aparte teams hebben in het voetbal en ik denk ook in rugby is waarschijnlijk historisch gegroeid.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is verre van gelijk aan een goal. De commentator zei dat Oranje deze Spelen in de voorgaande duels 62 van die dingen had en er maar 10 scoorde. 1 op 6 dus.

Het is wel een goede kans op een goal, maar dat is een penalty bij voetbal ook.

Dan zit mijn gevoel fout, dat kan natuurlijk. Ik kijk zelden hockey, ook nu maar even wat flitsen, maar het lijkt wel of elke SC een goal oplevert.

Gelukkig is het niet zo, maar toch wordt er wel erg veel op gespeeld. Bij voetbal is een penalty toch veel zeldzamer dan een SC bij hockey.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vind het raar dat de Uk bij voetbal als vijf landen mag (Gibraltar is ook nog apart). Dat zou juist afgeschaft moeten worden. Dat mag Spanje ook niet en reken maar dat de Catalanen zich ook meestal niet erg Spaans voelen. En ook de basken voelen zich veel meer bask.

Schotland en Wales e.d. zijn toch zelfstandig opererende landen die alleen onder de Queen vallen, terwijl Catalonië gewoon een provincie van Spanje is die vrijheid eist maar niet krijgt?

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik was een beetje aan het uitzoeken hoe het zit met sport in Vaticaanstad. Dat is een apart land, ze deden echter nog nooit mee aan de olympische spelen. Maar er is een sportbond en ze willen in eerste instantie meedoen aan de spelen van de kleine staten in Europa (ik wist niet dat dat bestond. Ijsland en Cyprus winnen daar vaak) en in de verdere toekomst wellicht aan de Olympische spelen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Gelijkwaardig betekent niet dat je even goed bent.

Even goed zijn kan niet en hoeft niet, maar als de televisiekijker het gevoel krijgt (kan krijgen) dat ie naar real madrid fc lienden zit te kijken dan is het verschil te groot.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Eens, het is alsof men in voetbal gaat trainen om in het strafschopgebied de bal tegen de handen of armen van een rivaliserende veldspeler te schoppen. En waarom heet het strafcorner, men gaat toch niet vanuit een hoek vertrekken?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.