- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
I stand corrected. Dacht dat ie altijd in de midden of voorlinie speelde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik verwacht dat Rekik wel een vaste waarde gaat worden in de Oranje defensie. En een goede ook. Alleen komt Brazilië misschien wat te vroeg.
Indi kan in een goede competitie ook uitgroeien tot een topper. Verdedigend dan, want voetballen zal hij nooit meer leren. Van Janmaat verwacht ik ook vrij veel.
Rekik is een beest maar verwacht nog meer van Terrence, dus Rekik moet er nog maar even van genieten. Als je even wat jaren verder kijkt staat er toch wel weer een zeer aardige selectie. Maar het is overbruggen voorlopig.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Als bij ons Robben, Persie, vd Vaart, Sneijder en Nigel de Jong stoppen, dan hebben we een flink probleem.
Haal de Jong en v/d Vaart daar maar vanaf. En Sneijder op dit moment helaas ook. We missen Sneijder nu al namelijk.
V/d Vaart heeft niet eens een basisplaats bij Oranje.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, die haal ik daar niet vanaf.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
O nee hoor, ik kies wel vaker de kant van de outsider, de onderdrukte. Heb wel veel affiniteit voor Belgen, altijd gehad, ik kom er graag. Leuke mensen. Dus waar je laatste conclusie op gebaseerd is ontgaat mij.
Ik wilde je slechts even uit je Zeeuwse toch? tent lokken Naomi. En ik las wat over gloryhunters in dit draadje vandaar.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Nee hoor, die haal ik daar niet vanaf.
Moet jij weten. Maar dat zijn geen onmisbare spelers, en al helemaal geen spelers die we niet op zouden kunnen vangen in de toekomst.
V/d Vaart heeft ook niet meer zijn topvorm, helaas. Toch balen dat spelers als Sneijder en v/d Vaart al snel hun topvorm kwijt zijn. Ze zouden nog mee moeten kunnen op deze leeftijd. Sterker: ze zouden op hun top moeten zitten nu.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik wilde je slechts even uit je Zeeuwse toch? tent lokken Naomi. En ik las wat over gloryhunters in dit draadje vandaar.
My bad
. Klopt, dus ben praktisch een halve belg
. Gloryhunter is iets wat ik niet graag genoemd wordt, aangezien de gloryhunters van mijn generatie geen feyenoordsupporter zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Moet jij weten. Maar dat zijn geen onmisbare spelers, en al helemaal geen spelers die we niet op zouden kunnen vangen in de toekomst.
V/d Vaart heeft ook niet meer zijn topvorm, helaas. Toch balen dat spelers als Sneijder en v/d Vaart al snel hun topvorm kwijt zijn. Ze zouden nog mee moeten kunnen op deze leeftijd. Sterker: ze zouden op hun top moeten zitten nu.
Erg opvallend. Zal ook wel heel triest zijn als je daar nog geen waardige vervangers voor had, wat gelukkig wel zo is. Weet ook niet waar het aan ligt, die zitten nu inderdaad in hun "prime".
Gelukkig lijkt RVP wel op en top prof en is ie niet te druk bezig Bouchra te bedonderen en een echtgenote te naaien van een Oranje collega.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je weet dat van Persie en Bouchra bijna uit elkaar zijn gegaan vanwege een slippertje van RvP?
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Heitinga zit standaard op de bank, heb je helemaal niets aan.
Hopelijk kan hij zich weer in de basis spelen.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
De zeer positieve sfeer rondom de Duivels is dus toch geleidelijk aan gegroeid, al zal ik zeker niet ontkennen dat er veel successupporters zijn. Moet zelf bekennen dat ik 5-6 jaar geleden ook geen moeite meer deed om een match van de Belgen mee te pikken. Naar zoveel geklungel keek niemand met plezier.
Mooi bericht! Rudy Rollenberg, ken je die man? Een supporter die naar alle wedstrijden gaat van de Rode Duivels en die ook bij de spelers, staf en bond bekend is. Er waren dagen dat er geen kat naar België kwam kijken en die man stond daar samen met een paar RWDM supporters, er waren berichten dat hij op sommige wedstrijden buitenshuis zelfs alleen was maar dat kan ik niet bevestigen. Dat er nu veel meer supporters zijn is toch leuk, natuurlijk zitten daar mensen bij die niet eens voetbal kijken maar dat is een mooi iets vind ik. Het is je land, het zijn mensen die meegaan met de algemene sfeer die waarschijnlijk de term gloryhunters niet kennen en ook niet in die context. Als je dat hypocriet vindt dan heeft dat te maken met jezelf en jouw beeld van België dan met hetgeen eraan de hand is hoor.
Anderen hebben het hier al gezegd, geen strijdlust, spelers die niet kwamen opdagen, een bond die leefde in een ander tijdperk ( Wat sinds en dankzij Dick Advocaat is beginnen te veranderen.) Wel zwak dat men hier op de huidige generatie supporters commentaar heeft terwijl ik er zeker van ben dat ze niet één wedstrijd van de Belgen hebben bekeken in die afschuwelijke periode 2006-2010. Uiteindelijk kan een Niet-Belg het niet begrijpen, dat gaat gewoon niet. Eindelijk nog eens een zomer met gezonde stress, en niet als een neutraal voetballiefhebber maar als een bevooroordeeld supporter. Het heeft lang genoeg geduurd. Eindelijk. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die Denen gaan denk ik helemaal niet naar de WK toe. Als ze winnen, hebben 6 punten tegen Malta gehaald. Die raken ze sowieso kwijt, en ze zijn nu al op punten en doelsaldo de minste nummer 2. Dus als alle andere nummers 2 al punten kwijtraken tegen de nummer laatste in de poule (ivm poule i), gaan ze nooit meer dan de Denen kwijtraken. Hoogstens op doelsaldo, maar die Denen hebben nu al een negatief doelsaldo. Sorry Materny.
Dank Montorsi. Dat kan ik hebben overigens, maar dat die Zwitsers boven ons eindigen is wel een eersteklas grap natuurlijk. Uitgerekend die maand staan ze netaan op plek 7. Pfft.
Colombia schijnt nu evenveel punten als NL te gaan halen (beide 1136)
My bad, ik dacht dat alle nummers 2 in de PO gingen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Hopelijk kan hij zich weer in de basis spelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dan houdt het zeker op. Maar het is wel vreemd dat hij zo weinig speelt. Geen wereldspeler, maar toch goed genoeg voor de EPL en het Nederlands Elftal. Als hij gewoon basisspeler bij Everton was, dan had ik hem in Oranje opgesteld met bv Indi naast hem.
PS: Nederland moet hopen op misstap Uruguay, Colombia en/of Italië - voetbalzone.nl
Hopen dus op een Zuid-Amerikaanse misser, want Italië gaat het wel halen. Zou ook idioot zijn als Colombia ipv Nederland groepshoofd zou zijn.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
I stand corrected. Dacht dat ie altijd in de midden of voorlinie speelde.
Dat was ook de enige wedstrijd hoor.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ja, dan houdt het zeker op. Maar het is wel vreemd dat hij zo weinig speelt. Geen wereldspeler, maar toch goed genoeg voor de EPL en het Nederlands Elftal. Als hij gewoon basisspeler bij Everton was, dan had ik hem in Oranje opgesteld met bv Indi naast hem.
PS: Nederland moet hopen op misstap Uruguay, Colombia en/of Italië - voetbalzone.nl
Hopen dus op een Zuid-Amerikaanse misser, want Italië gaat het wel halen. Zou ook idioot zijn als Colombia ipv Nederland groepshoofd zou zijn.
Hier klopt niet veel van aangezien ze Zwitserland compleet vergeten. Die gaan bij winst boven NL eindigen.
Komt er op neer dat van die 4 ploegen er maximaal 2 mogen winnen, anders is Nederland geen groepshoofd.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Italië wint thuis van Armenië, Zwitserland speelt gelijk tegen Slovenië, Argentinië wint van Uruguay en Colombia wint bij Paraguay. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Maar vertel eens welke topspitsen er op dit moment / de laatste jaren altijd top presteren voor hun land?? Hou er daarnaast ook rekening mee dat Nederland nr 8 van de wereld of zo is hè.
Ronaldo vind jij volgens mij een faalhaas. Messi presteert ook niets voor Argentinië, de dwerg. Benzema laat ook weinig zien en Zlatan bezorgt Zweden ook geen wereldtitel geloof ik. Villa is de man bij Spanje natuurlijk, maar verder? Suarez heeft Uruguay ook nog geen prijzen bezorgt en van Falcao zou ik het niet weten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zlatan schiet heel vaak belangrijke ballen erin voor Zweden. Klose doet dat voor Duitsland. Bijna iedere spits scoort voor Spanje. Falcao voor Colombia. Messi de laatste 2 jaar voor Argentinië.
Het gaat me er meer om dat van Persie eigenlijk alleen maar tegen kutlanden als Hongarije en Roemenië scoort, maar dat hij op een eindronde vaak onzichtbaar is. En dan staan wel altijd jongens als Ronaldo, Zlatan en Klose op. Ik sla van Persie aan tot de top 3 spitsen in de wereld. Dan mag je de lat ook best een beetje hoger leggen. Als ik dan weer eens de vergelijking met Kluivert maak....die scoorde nou wel altijd de echt belangrijke goals.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Hebben jullie deze discussie niet al een keer of 4 gevoerd? Een paar weken geleden nog, inclusief statistieken van Bergkamp, Nistelrooy, Kluivert en Persie.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Suarez heeft Uruguay ook nog geen prijzen bezorgt en van Falcao zou ik het niet weten.
Suarez schoot Uruguay naar de Copa America, dat is al 1 prijs meer dan NL in de afgelopen 24 jaar.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Kongolo naar Manchester City, die jongste.
Ken 'm niet, wel z'n broer die centraal in de verdediging speelt.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Yep. Was al zo goed als zeker, maar wel enorm balen natuurlijk.
Hopelijk wordt-ie ooit voor veel geld verkocht, aan een Spaanse of Franse club ofzo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Was te verwachten. Hele goede speler en als je dan naar een club gaat moet je voor City kiezen. Hopen dat Rodney daar slaagt.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
De 40 beste talenten volgens Corriere dello Sport: The top 40 young talents in Europe according to Corriere dello Sport (featuring no English players) - 101greatgoals.com
Zoals altijd met dit soort lijstjes nogal wat discutabele keuzes, maar ditmaal een keer niet alleen de geijkte namen die al lang en breed zijn doorgebroken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Javier Manquillo en Oliver torres staan erin dus prima lijstje 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Klaassen. 
En wel Willems, en dan geen Rekik. Inderdaad erg logisch...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.